26.2. 2016 Jan Mička Jan Mička

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 vs. Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 – Dvě ku jedné

 

Honda CR-V dostala v rámci modernizace šestnáctistovku biturbo a devítistupňový automat. Kia Sportage se naopak i v nové generaci drží osvědčené dvoulitrové klasiky, ani vyšší výkon ale kolikrát nemusí být rozhodující.

Automobilový segment SUV se těší čím dál větší oblibě. Z patnácti nejprodávanějších vozů na českém trhu si loni ve srovnání s rokem 2014 polepšilo deset, přičemž u městských SUV, nebo chcete-li crossoverů, zažil velmi výrazný nárůst například Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Nissan Juke. V dnešním testu se však podíváme na dva silné zástupce „plnotučné“ kategorie SUV, u kterých není pohon všech kol pouze vymodlenou záležitostí, ale běžnou denní realitou. Pravda, ne každý zákazník se pro něj rozhoduje – například u Nissanu Qashqai je podíl v Česku prodaných čtyřkolek asi jenom pětinový.

Nechejme však pro dnešek statistiky stranou a podívejme se na samotný vrchol nabídek Hondy CR-V a Kie Sportage. Zatímco čtvrtá generace japonského SUV loni prodělala modernizaci, jejíž součástí bylo i zapojení zcela nové šestnáctistovky biturbo a devítistupňové automatické převodovky, Kia je nová, avšak s postarší technikou. Oba vozy lze s trochou nadsázky označit za evropské – Honda se totiž vyrábí v britském Swindonu a Kia v Žilině.

Hra s čísly

Abyste si zkoušené vozy mohli pořídit s vrcholnými motory, musíte sáhnout poměrně hluboko do kapsy. V rámci jasně daných linií se oba agregáty objevují až zhruba od poloviny nabídek, což v případě Hondy znamená výbavu Elegance za nejméně 819.900 Kč (akční cena platná do konce března) a u Kie hovoříme o provedení Exclusive za 729.980 Kč. Cenový rozdíl je téměř 90.000 korun ve prospěch Korejky, ale rozhodně nelze říci, že by výbavou jakkoliv zaostávala. Oba vozy vyjíždějí na sedmnáctipalcových kolech, mají šest airbagů, automatickou klimatizaci a infotainment s dotykovým displejem. U Kie nemusíte připlácet za navigaci (Honda ji má za 16.000 Kč), na druhou stranu ale nedostanete vyhřívaná přední sedadla ve standardu jako u Hondy. Příplatek 8.000 Kč za paket Winter ale není přemrštěný, pokud vezmeme v potaz, že pak budete mít vyhřívaná i zadní sedadla a volant.

Jak tedy obhájit dost velký cenový rozdíl? Například v oblasti světlometů – Honda má totiž už v základu bixenony s automatickým seřízením sklonu, které má korejský vůz až od výbavy Premium (se zkoušeným motorem a převodovkou stojí 769.980 Kč). Nebo co třeba protikolizní systém, schopný automaticky zabránit nehodě v nízké rychlosti? Ten má Honda v základu a Sportage Exclusive ani za příplatek (od výbavy DeLuxe je v paketu Tech za 80.000 Kč). Pokud ale budeme brát v potaz základní prvky, které řidič skutečně každý den upotřebí, přikláníme se v otázce výbavy na stranu Kie.

obrázek [600 x 267]

Pořizovací nákladyHonda CR-VKia Sportage
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyHonda CR-V 1.6 i-DTEC Elegance 9AT Elegance/819.900 KčKia Sportage 2.0 CRDi 6AT Exclusive/729.980 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
17" litá kolaSS
Šest airbagůSS
Systém stop-startSv ČR se nenabízí
Automatická klimatizaceSS
Vyhřívaná přední sedadlaSsoučástí paketu Winter za 8.000 Kč
Infotainment s dotykovým displejemS/7"S/7"
Navigace16.000 KčS
Metalíza13.900 Kč14.900 Kč
Parkovací senzoryvpředu i vzadupouze vzadu
Světlometybixenonovéhalogenové
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]24.242 Kč/11.660 Kč14.887 Kč/6326 Kč
Přední/zadní nárazník [Kč]13.951 Kč/19.650 Kč8.745 Kč/7824
Přední blatník [Kč]9.497 Kč6.591 Kč
Čelní sklo [Kč]11.057 Kč13.923 Kč
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.193 Kč + 367 Kč2.664 Kč + 333 Kč
Hodinová sazba v servisu [Kč]611664 Kč
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]21.483 Kč18.141 Kč
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/127/5/12
Prodloužená záruka8 let/150.000 kmne

Podobné je to také při hodnocení servisních nákladů. Jenom za přední světlomet zaplatíte u Hondy o téměř deset tisíc korun více a za jednu zadní svítilnu byste si u Kie koupil málem dvě. Japonec má levnější pouze průměrnou hodinovou sazbu servisu a čelní sklo, které je ale na druhou stranu jedním z nejexponovanějších dílů. Sto tisíc ujetých kilometrů vás vyjde levněji u Kie, sedmiletou záruku s omezením na 150.000 ujetých kilometrů (omezení neplatí první tři roky provozu) ale Honda trumfuje věrnostním programem Premium Quality – stačí první tři roky pravidelně jezdit do autorizovaného servisu a po uplynutí doby vám výrobce připočítá dalších pět let garance. I zde platí omezení na 150.000 ujetých kilometrů.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮHonda CR-VKia Sportage
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky88
Servis68
Záruky87
Průměr7,007,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTECKia Sportage 2.0 CRD
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15971995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000136 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000400 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.69.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.9 / 5.37.9 / 5.3 / 6.3
Emise CO2:134166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669503 / 1480
Objem nádrže (l):5862
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1728 / 4721690 / 560
Rozměr pneu:225/60 R18245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46054480
b) šířka (mm): 18201855
c) výška (mm): 16851645
d) rozvor (mm): 26302670
e) rozchod vpředu (mm): 15851609
f) rozchod vzadu (mm): 15901620
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020840 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984520 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9601000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940990
k) šířka vpředu (mm): 15401520
l) šířka vzadu (mm): 15401510
délka sedáku vpředu (mm): 500500
délka sedáku vzadu (mm): 490490
výška opěradla vpředu (mm): 610640
výška opěradla vzadu (mm): 560680
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 vs. Kia Sportage…










Související články
Na silnici i do vody: Supergalerie obojživelníků (1. díl) Na silnici i do vody: Supergalerie obojživelníků (1. díl)

Automobil schopný jízdy o po souši i bezpečné plavby na…

Video: Letecká akrobacie v podání motorky Video: Letecká akrobacie v podání motorky

Závody dragsterů většinou nabízejí jednosměrnou…

 



 
Facelift Opelu Zafira oficiálně: Klidnější příď (+video)

Facelift Opelu Zafira oficiálně: Klidnější příď (+video)

Dnes 20:34

Jsou tady první oficiální fotky modernizovaného Opelu Zafira! Co všechno se změnilo?




Blesk.cz

Batole (1) má penis jako dospělý chlap, má i stejné sexuální potřeby

Batole (1) má penis jako dospělý chlap, má i stejné…

Je mu teprve rok, ale jeho hladina testosteronu se vyšplhala na úroveň pětadvacetiletého chlapa. Jeho penis je…

Korfu, smaragd Jónského moře: Malebný ostrov láká turisty především na pohostinnost!

Korfu, smaragd Jónského moře: Malebný ostrov láká…

Rozhodujete se, kde strávíte svou letošní dovolenou a stále nemáte jasno, kam se vydat? Máme pro vás zaručený…

 

iSport.cz

Skvělých 96 dní Marcuse Rashforda: od debutu v United až na EURO

Skvělých 96 dní Marcuse Rashforda: od debutu v…

V osmnácti letech prožil nejlepší půlrok v životě. Stihl debutovat v dresu Manchesteru United, udržet se v…

Vrba uzavřel tým pro EURO. Schick a Mareček zůstali mimo

Vrba uzavřel tým pro EURO. Schick a Mareček zůstali mimo

PŘÍMO Z RAKOUSKA | Překvapení se nekoná. Trenér Pavel Vrba oznámil třiadvacítku hráčů, s nimiž vyrazí do Francie…

 

Reflex.cz

Obnažené ženské tělo a zajímavé tetování. Tradiční soutěž o nejlepší akt se blíží

Obnažené ženské tělo a zajímavé tetování. Tradiční…

Rok se s rokem sešel a je načase, aby se ženy, dívky, případně odvážní muži opět svlékli a amatérští fotografové…

Příchod elektromobilů může ropné mocnosti destabilizovat

Příchod elektromobilů může ropné mocnosti destabilizovat

Dosud mohlo hodně zemí žít poklidně ve své zaostalosti a využívat zásob ropy, ke kterým náhodou přišly. To se…