Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Jezdí za 4,2 litru

Diskuze (226)
Honda se v kategorii SUV vydává novým směrem. S agilním maloobjemovým turbodieselem cílí na ty, kdo nepotřebují pohon všech kol.

Segment klasických velkoprostorových vozů (MPV) je v posledních letech na ústupu. Mnozí zákazníci obětují trochu variability a celkového objemu interiéru, a raději zvolí kombinaci zvýšeného posazu s drsnější image SUV. V takovém případě je pochopitelně výhodou i vyšší světlá výška a pohon všech kol, nicméně ani jedno není nutností.

Přesně z těchto důvodů dnes existuje nepřeberné množství různých SUV, která ve své karoserii ukrývají zcela konvenční hnací řetězec. Jedním z nich je i novinka od Hondy, loni uvedené CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 doplňuje menší a slabší turbodiesel 1.6 i-DTEC, který roztáčí pouze kola přední nápravy. Motor je o nezanedbatelných 112 kilogramů lehčí než výkonnější agregát, standardně osazený pohonem 4x4.

Stejný agregát jsme na jaře testovali v Civicu, jenže CR-V je větší a o čtvrt tuny těžší. Proto v něm malý turbodiesel možná nebude mít tak snadný život, nebo je tento předpoklad chybný? Navíc se chlubí skoro neuvěřitelnou spotřebou 4,5 l na 100 km, takže motivace k důkladné zkoušce je silná.

Dokonale spořivý

Nově navržený turbodiesel od Hondy vykazuje slušných 88 kW a 300 N.m, ve stejné objemové kategorii je však lepší třeba Renault se svým 1.6 dCi a Hyundai/Kia s motory 1.6 a 1.7 CRDi. Nejde ale jenom o špičkové hodnoty, motor se dočkal zásadního odlehčení a na jeho projevu je to velmi znát. Snadno se vytáčí a úderně táhne napříč celým spektrem otáček, současně však má minimální účinek při brzdění motorem.

Aplikace v CR-V odhalila vlastnost u Civicu nepoznanou, turboefekt v otáčkách do 1500 min-1. Propracovaná regulace plnícího tlaku se ale stará o to, aby prodleva byla co nejdůkladněji zamaskovaná. Pokud tedy u podtočeného motoru zrovna nezaboříte pedál plynu do podlahy, ale chcete zrychlovat plynuleji, postupný náběh turbodmychadla jízdu ovlivní jenom nepatrně – proti ještě silnějšímu turbodieselu 1.6 dCi v Renaultech a Nissanech jde o podstatný rozdíl.

suv honda testy suv honda testy  

Mimořádně silnou stránkou nového motoru je nízká spotřeba. Honda slibuje ve všech režimech méně než pět litrů, realita sice není tak zelená, horší je ale jenom nepatrně. Při klidné jízdě mimo město si automobil vystačí s udávaným 4,3 l na 100 km, ve městě se odběr paliva pohybuje mezi pěti a šesti litry a dálniční tempo znamená průměr 5,3 l na 100 km. Bavíme se o voze s relativně velkou karoserií SUV, spotřeba však odpovídá srovnatelně výkonným hatchbackům!

Šestistupňová převodovka motor netrápí zbytečně dlouhým odstupňováním, na nejvyšší rychlost se při 130 km/h dočkáte zcela konvenčních 2500 min-1. Velkou výhodou je umístění řadicí páky na vyvýšenou pozici vedle volantu, zvlášť když má kulisa řazení krátké dráhy a na poměry kategorie SUV velmi přesný chod.

Stejně propracované jsou i další aspekty, které přímo souvisí s řízením. Spojkový i brzdový pedál vyžadují přiměřenou ovládací sílu a mají pravidelný chod. Nový agregát znamená také změněné naladění podvozku, které trochu slevilo z komfortu výměnou za zlepšení ovladatelnosti. CR-V 1.6 i-DTEC se v zatáčkách nemůže spolehnout na aktivní připojování zadní kol, a tak má příslušná náprava přepracovanou kinematiku. Ovladatelnost zůstala na úrovni verze 2.2 i-DTEC 4x4, tedy dá se srovnat s jízdou v klasickém kombi. Tužší tlumiče a silentbloky ovšem znamenají lehké podupávání na městské dlažbě. Vzhledem k sedmnáctipalcovému průměru disků to ale není nic, co by vybočovalo z dnešních zvyklostí.

Interiér a výbava

O pohotové poloze řadicí páky už byla řeč, CR-V ale umí zaujmout i dalšími chytrými detaily. Boky středového tunelu kryje měkké polstrování, aby zabránilo případnému kontaktu kolene s tvrdým plastem, mezi sedadly najdeme držák hned na tři nápoje a při nastupování si neušpiníte nohavice. Spodní část dveří totiž kryje i prahy, které díky tomu zůstávají pořád čisté. Zavazadlový prostor zaujme nejen základním objemem 589 litrů, ale také snadným sklápěním zadních sedadel. Stačí zatáhnout za páčku a sedák i s opěradlem se hezky poskládají téměř do roviny.

suv honda testy suv honda testy  

Potěší také rozsah standardní výbavy. Již nejlevnější provedení Comfort má dvouzónovou klimatizaci, litá kola, autorádio s USB nebo tempomat. Testovaná verze Elegance přidává mlhovky, bluetooth nebo zadní kameru doplněnou o parkovací čidla vpředu i vzadu. Opravdu chybět může snad jedině vyhřívání sedadel nebo vestavěná navigace, obojí lze ale objednat za příplatek. Jak dokazuje přiložené srovnání, s cenou 649.000 Kč se bohatě vybavená Honda CR-V 1.6 i-DTEC Elegance přibližuje srovnatelně velkým vozům s jiným typem karoserie. SUV je stále nejdražší alternativou, rozdíl ale není zdaleka tak markantní jako dříve.

Závěr

Nový turbodiesel v Hondě CR-V trefně reaguje na aktuální trendy v segmentu crossoverů. I přes relativně malý objem 1,6 litru dodává prostornému vozu přiměřenou dynamiku a k tomu přidává mimořádně nízkou reálnou spotřebu. Kdo zvolí tuto variantu, určitě nebude litovat. Jenom se musí vyrovnat s vnějším designem, který je u Hondy již tradičně poněkud kontroverzní…

Video se připravuje ...

Nejlevnější verze modelu544.000 Kč (2.0 i-VTEC 4x2/114 kW S)
Základ s testovaným motorem599.000 Kč (1.6 i-DTEC 4x2/88 kW Comfort)
Testovaný vůz s výbavou671.900 Kč (1.6 i-DTEC 4x2/88 kW Elegance)

Plusy

  • Kultivovaný a mimořádně úsporný motor 1,6 l
  • Přesné řízení a řazení, výborná ovladatelnost
  • Boční dveře kryjí prahy, při vystupování nehrozí ušpinění
  • Jednoduchý systém sklápění zadních sedadel
  • Bezvíčkové otevírání nádrže

Minusy

  • Horší komfort tlumení než u 2.2 i-DTEC 4x4
  • Vnější design je zbytečně kontroverzní
  • Malý úhel otevření pátých dveří
  • Při zátěži hlučnější motor

Foto: Petr Homolka

Diskuze (226)
Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Cena základní sestavy 599 000 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, ABS + EBD + BA + VSA + TSA, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek, autorádio se vstupy AUX a USB, duální automatická klimatizace, stírače s dešťovým senzorem a automatické spínání světel při setmění, zadní parkovací kamera + čidla vpředu a vzadu, bluetooth, kožený volant a hlavice řadicí páky, přední mlhová světla, zadní výdech klimatizace, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, střešní ližiny ve stříbrné barvě, litá 17” kola atd. Kč
Cena testované sestavy 671 900 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+13.900,-), zimní paket – vyhřívání předních sedadel a ostřikovače světlometů (+9.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 4.3 / 4.5
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1611 / 489
Rozměr pneu: 225/65 R 17
Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1580
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
26. 1. 2014 11:29
Honda CRV 1,6
Dobrý den
prosím chtěl bych se zepat majitele vozu s motorem 1,6 diesel jak je s vozem spokojen .
Chtěl bych letos na jaře jakoupit CRV a zvažuji nad 1,6 diesel nebo 2,0 benzin jezdil jsem jen s benzinem ,ale určitě se svezu i s naftou .Auto je jinak krásné a prostorově velmi dobře řešeno ,zkoušel jsem i Mazdu CX5 taky je pohledná ,ale v Hondě je víc místa hlavně v zadu Hyundai IX35 je na tom podstatně hůř v zadu mizérie a třeba taková drobnost nemá chráněné prahy takže při nastupování si ušpiníte oblečení což u Hondy ani Mazdy není.Ještě si počkám na nový Nissan qashqai
Děkuji vám všem za případnou odpověď ,klidně i do emailu díky moc :-)
Avatar - Belo13
21. 10. 2013 11:20
Re: CR-V
S tou kvalitou by som si nebol taky isty a hlavne by som nezovseobecnoval, pretoze Volvo pouziva (pouzivalo?) aj motory FORD/PSA, ktore zrovna kvalitou nevynikali.
20. 10. 2013 19:41
Re: auto je to krasne
Suhlasim s tebou, Je to ako vyrobit sportove auto a dat tam 1,2 HTP
20. 10. 2013 18:25
Re: Honda
Ved TDI ani nikdy spickovy motor nebol, ziadny z ponuky.
Honde sa vsak podarilo vyrobit motor, ktory ma medzi naftami rychlu odozvu, pravdepodobne najnizsiu spotrebu vo svojej objemovej triede a navyse je kultivovany. Este cas ukaze spolahlivost.
20. 10. 2013 18:02
Re: Název článku mi přijde
Nemá náhodou Yeti kufr jen 405 litrů? Ono 405 a 589 mi přijde jako docela významný rozdíl. Nemluvě o tom, že CR-V je o dobrých 35 cm delší... nevím, zda jsou zrovna tato auta úplně ta samá třída. Yeti má vpředu 7-9 cm více místa, vzadu naopak o 17-23cm méně (tzn. podélně celkem o 8 cm méně), na výšku pak o 7-10 cm více, ale na šířku o 12 cm méně.

Pokud jde o ty motory, tak je tu patrně řeč o konkurenci 88kW naftě, což je tak 2,0 TDI 81 kW a v objemové třídě pak 1,6TDI 77kW. Točivý moment mají oba motory nižší, spotřeba v testech je u TDI obvykle okolo 5 litrů (plus minus půl litru) při 100km/h (CR-V má 4,3) a při dálničních rychlostech jsem obvykle našel hodnoty 6,5-7,5 litru (CR-V 5,3).

A jinak, k diskutérovi před tebou, přijde mi trochu nefér porovnávat ceníkovou cenu CR-V se skladovkami Yetiho... 2,0 TDI 4x4 v L&K je totiž ceníkově za 775 tisíc. A skladovky CR-V není problém sehnat až o 80 tisíc levněji než v ceníku (u motoru 2,2), během několika málo měsíců se dá očekávat stejná situace i u 1,6.