Hyundai i30 1,4 CVVT Trikolor – Knedlo, vepřo, kimchi

Hyundai i30 1,4 CVVT Trikolor – Knedlo, vepřo, kimchi

 
 

Český řidič chce levné, přitom ale solidně vybavené auto. Hyundai českého řidiče zná a nabízí edici Trikolor.

Hyundai přichází s velmi výhodnou nabídkou akční výbavy Trikolor (dříve Patriot), která má za cíl přilákat co nejvíce tuzemských zájemců o kvalitní a cenově dostupný vůz do náručí nošovické automobilky.

Vyzkoušeli jsme proto zajímavou edici na vlastní kůži. Popravdě řečeno, od vozu za necelých 280 tisíc Kč jsme toho mnoho nečekali, i30 nás však postupně přesvědčila, že skvělý poměr cena/užitná hodnota jí není zdaleka cizí. Začněme ale od začátku, tedy výbavou.

(A)klimatizovaný Trikolor

Seznam standardní výbavy je sice poměrně dlouhý, na druhou stranu nemáte příliš mnoho na výběr u příplatkové výbavy. Už v základu však máte patnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná všechna okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, přední a boční airbagy vpředu, okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy, výškově a podélně stavitelný volant nebo třeba dělená zadní sedadla.

obrázek [300 x 430]  

Z příplatkové výbavy určitě stojí za pozornost balíček Trikolor Plus (tempomat, kožený volant a hlavice řadící páky, automatické světlomety) za výhodných 5 tisíc Kč. I s vyhříváním předních sedadel za 8.650,- Kč se stále vejdete pod magickou hranici 300 tisíc a ještě vám zbude na sadu pneumatik. I30 Trikolor obouvá patnáctipalcové gumy o rozměru 185/65, které vozu propůjčují jednoznačně komfortní charakter. O tom ale až v dalším odstavci.

Zde nám ještě dovolte malé zavzpomínání. Před třemi lety jsme i30 s totožným motorem v redakci testovali poprvé (tehdy ještě neomlazenou i30), tenkrát však začínala verze Comfort, která je s naším Trikolorem výbavově téměř shodná, na částce 399.900,- Kč. Samozřejmě, i30 byla žhavou novinkou, českého řidiče však může těšit velmi těšit tuhý konkurenční boj na domácím trhu. Zákazníci na něm jednoznačně vydělávají.

Motor a jízda

Zážehová atmosférická čtrnáctistovka s variabilním časováním ventilů se i po letech může pochlubit velmi nadprůměrným výkonem 80 kW (109 k) při 6200 ot./min. Maximální točivý moment nastupuje hodně vysoko, na vrcholných 137 Nm potřebujete až 5000 min-1. Od 3000 do 6000 otáček však moment neklesá pod 127 Nm, což vozu lehčímu než 1,3 tuny uděluje přijatelnou dynamiku.

Tato pohonná jednotka má však něco, co základní motorizace obecně postrádají – charakter. Když totiž čtyřválec vytočíte nad čtyři tisíce otáček dokáže vám, že podceňovat jej rozhodně nebylo moudré. Zátah krásně graduje, motor zní i docela sportovně a co je hlavní, auto solidně zrychluje. 1,4 CVVT vše zvládá takovým způsobem, že se nám do hlavy až vkrádá myšlenka, zda základní motorizace není náhodou i motorizací optimální. Bohužel... není.

obrázek [600 x 440]  

A nemůže za to motor samotný, nýbrž pouze pětistupňová převodovka. Agregát má sice příjemně drzý, živý zvuk, ale poslouchat jej hodinu nebo snad ještě více není zrovna to pravé ořechové. Ano, míříme směrem k pětistupňové převodovce, poskládané spíše s ohledem na příměstský provoz. Na dálnici začnete po chvíli trpět a palubní počítač vás také šetřit nebude – spotřeba totiž při svižnější jízdě rychle roste.

Při reálné rychlosti 100 km/h jsme na otáčkoměru odečetli 3400 -1, což bylo předzvěstí vysokootáčkových orgií při rychlosti o 30 km/h vyšší. Naštěstí spotřeba se zatím držela v přijatelných mezích, 6,6 litru Naturalu není na patnáctipalcových zimních pneumatikách rozhodně žádný debakl. Horší to bylo s tuzemským dálničním limitem, kde ručička div neatakovala hranici čtyř a půl tisíce otáček! Výsledná spotřeba 9,6 litru při 4400 -1 jednoznačně ukazuje na největší slabinu vozu. Při běžné jízdě s občasnou návštěvou města počítejte se spotřebou kolem sedmi litrů benzinu.

obrázek [300 x 270]  

Radost z jízdy se omezuje spíše na potěšení z přejezdu nerovností, které sice vidíte ale nikterak zásadně necítíte. Jak jinak, na patnáctipalcových balonech. Podobné je to i v zatáčce, kde auto solidně drží stopu, občasný výmol podvozku vůbec nevadí, řidič ale z rychlejší jízdy nemá mnoho zábavy kvůli měkkým bočnicím a lehce gumovému pocitu v jinak přesném řízení. K řazení nebo brzdám (na všech kolech jsou kotouče) nemáme výhrad.

Závěr

Motorizace je, viděno optikou třídy, naprosto bezkonkurenční. Základní pohonnou jednotku s podobnými vlastnostmi by chtěli snad všichni výrobci. Kdyby se v Nošovicích spletli a omylem přidali šestý převodový stupeň pro jízdu vpřed, troufáme si tvrdit že by i30 Trikolor přestala mít na trhu díky své výbavě vážnou konkurenci.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai i30 (všechny články)

Přiznáváme, to jsou možná až příliš silná slova, i30 má však pro české zákazníky přichystanou opravdu výbornou nabídku. Zde je na místě trochu postěžovat si nad nemožností dokoupení ESP k tomuto výbavovému stupni, soudě podle absence tohoto elektronického pomocníka téměř napříč veškerou konkurencí jej však zákazníci zřejmě nepožadují. Ještěže se jich nikdo neptá třeba na pásy na zadních sedadlech... To je samozřejmě nadsázka, časem se jistě ESP dostane i do levných modelů.

První cena vozu259.990,-Kč (i30 Start, 1,4 (80 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací259.990,-Kč (i30 Start, 1,4 (80 kW))
Základní cena testovaného vozu279.990,-Kč (i30 Trikolor, 1,4 (80 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků279.990,-Kč (i30 Trikolor, 1,4 (80 kW))

Plusy

  • Výborná pohonná jednotka
  • Vynikající kvalita jízdy
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Skvělý poměr cena/hodnota

Minusy

  • Pouze pětistupňová převodovka
  • Na dálnici vyšší spotřeba i hluk
  • Nemožnost přikoupit ESP
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 Trikolor (1,4 CVVT)

Cena v základní výbavě: 279 990 Kč Cena v testované výbavě: 279 990 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy, předpínače pásů v první řadě sedadel, aktivní opěrky v první řadě sedadel, ABS s EBD, mlhovky, imobilizér, alarm, úchyty ISOFIX, posilovač řízení s proměnný účinkem, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, manuální klimatizace, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání předních a zadních oken, 15palcová kola z lehkých slitin, tónovaná skla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání za jízdy, výškově stavitelné sedadlo řidiče + bederní opěrka, asymetricky dělaná a sklopná zadní sedadla, fixační síť zavazadlového prostoru, rádio s CD a MP3 přehrávačem plus USB 2.0 + iPod a AUX audio port, ovládání audiosystému na volantu, 6 repro

Výbava testovaného vozu:základní

Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě

Češi letos v červnu zaplatili za oběd v průměru 108,20…

Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu

Tramvaj č.2294 byla běžnou součástí pražské veřejné…

Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů

Čína poprvé povolila dovoz americké rýže. Oznámil to dnes…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 Trikolor (1,4 CVVT)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1396
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1268 / 452
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4280
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 615
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai i30 Trikolor (1,4 CVVT)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,4 CVVT Trikolor – Knedlo,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 



Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche

Hyundai na nejnovějším videu z vývoje hot-hatche i30 N…

Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč? Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč?

Taky moc nevěříte historkám, jak autoservis chtěl vyměnit…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…