Hyundai i30 1,4 CVVT Trikolor – Knedlo, vepřo, kimchi

Hyundai i30 1,4 CVVT Trikolor – Knedlo, vepřo, kimchi

 
 

Český řidič chce levné, přitom ale solidně vybavené auto. Hyundai českého řidiče zná a nabízí edici Trikolor.

Hyundai přichází s velmi výhodnou nabídkou akční výbavy Trikolor (dříve Patriot), která má za cíl přilákat co nejvíce tuzemských zájemců o kvalitní a cenově dostupný vůz do náručí nošovické automobilky.

Vyzkoušeli jsme proto zajímavou edici na vlastní kůži. Popravdě řečeno, od vozu za necelých 280 tisíc Kč jsme toho mnoho nečekali, i30 nás však postupně přesvědčila, že skvělý poměr cena/užitná hodnota jí není zdaleka cizí. Začněme ale od začátku, tedy výbavou.

(A)klimatizovaný Trikolor

Seznam standardní výbavy je sice poměrně dlouhý, na druhou stranu nemáte příliš mnoho na výběr u příplatkové výbavy. Už v základu však máte patnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná všechna okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, přední a boční airbagy vpředu, okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy, výškově a podélně stavitelný volant nebo třeba dělená zadní sedadla.

obrázek [300 x 430]  

Z příplatkové výbavy určitě stojí za pozornost balíček Trikolor Plus (tempomat, kožený volant a hlavice řadící páky, automatické světlomety) za výhodných 5 tisíc Kč. I s vyhříváním předních sedadel za 8.650,- Kč se stále vejdete pod magickou hranici 300 tisíc a ještě vám zbude na sadu pneumatik. I30 Trikolor obouvá patnáctipalcové gumy o rozměru 185/65, které vozu propůjčují jednoznačně komfortní charakter. O tom ale až v dalším odstavci.

Zde nám ještě dovolte malé zavzpomínání. Před třemi lety jsme i30 s totožným motorem v redakci testovali poprvé (tehdy ještě neomlazenou i30), tenkrát však začínala verze Comfort, která je s naším Trikolorem výbavově téměř shodná, na částce 399.900,- Kč. Samozřejmě, i30 byla žhavou novinkou, českého řidiče však může těšit velmi těšit tuhý konkurenční boj na domácím trhu. Zákazníci na něm jednoznačně vydělávají.

Motor a jízda

Zážehová atmosférická čtrnáctistovka s variabilním časováním ventilů se i po letech může pochlubit velmi nadprůměrným výkonem 80 kW (109 k) při 6200 ot./min. Maximální točivý moment nastupuje hodně vysoko, na vrcholných 137 Nm potřebujete až 5000 min-1. Od 3000 do 6000 otáček však moment neklesá pod 127 Nm, což vozu lehčímu než 1,3 tuny uděluje přijatelnou dynamiku.

Tato pohonná jednotka má však něco, co základní motorizace obecně postrádají – charakter. Když totiž čtyřválec vytočíte nad čtyři tisíce otáček dokáže vám, že podceňovat jej rozhodně nebylo moudré. Zátah krásně graduje, motor zní i docela sportovně a co je hlavní, auto solidně zrychluje. 1,4 CVVT vše zvládá takovým způsobem, že se nám do hlavy až vkrádá myšlenka, zda základní motorizace není náhodou i motorizací optimální. Bohužel... není.

obrázek [600 x 440]  

A nemůže za to motor samotný, nýbrž pouze pětistupňová převodovka. Agregát má sice příjemně drzý, živý zvuk, ale poslouchat jej hodinu nebo snad ještě více není zrovna to pravé ořechové. Ano, míříme směrem k pětistupňové převodovce, poskládané spíše s ohledem na příměstský provoz. Na dálnici začnete po chvíli trpět a palubní počítač vás také šetřit nebude – spotřeba totiž při svižnější jízdě rychle roste.

Při reálné rychlosti 100 km/h jsme na otáčkoměru odečetli 3400 -1, což bylo předzvěstí vysokootáčkových orgií při rychlosti o 30 km/h vyšší. Naštěstí spotřeba se zatím držela v přijatelných mezích, 6,6 litru Naturalu není na patnáctipalcových zimních pneumatikách rozhodně žádný debakl. Horší to bylo s tuzemským dálničním limitem, kde ručička div neatakovala hranici čtyř a půl tisíce otáček! Výsledná spotřeba 9,6 litru při 4400 -1 jednoznačně ukazuje na největší slabinu vozu. Při běžné jízdě s občasnou návštěvou města počítejte se spotřebou kolem sedmi litrů benzinu.

obrázek [300 x 270]  

Radost z jízdy se omezuje spíše na potěšení z přejezdu nerovností, které sice vidíte ale nikterak zásadně necítíte. Jak jinak, na patnáctipalcových balonech. Podobné je to i v zatáčce, kde auto solidně drží stopu, občasný výmol podvozku vůbec nevadí, řidič ale z rychlejší jízdy nemá mnoho zábavy kvůli měkkým bočnicím a lehce gumovému pocitu v jinak přesném řízení. K řazení nebo brzdám (na všech kolech jsou kotouče) nemáme výhrad.

Závěr

Motorizace je, viděno optikou třídy, naprosto bezkonkurenční. Základní pohonnou jednotku s podobnými vlastnostmi by chtěli snad všichni výrobci. Kdyby se v Nošovicích spletli a omylem přidali šestý převodový stupeň pro jízdu vpřed, troufáme si tvrdit že by i30 Trikolor přestala mít na trhu díky své výbavě vážnou konkurenci.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai i30 (všechny články)

Přiznáváme, to jsou možná až příliš silná slova, i30 má však pro české zákazníky přichystanou opravdu výbornou nabídku. Zde je na místě trochu postěžovat si nad nemožností dokoupení ESP k tomuto výbavovému stupni, soudě podle absence tohoto elektronického pomocníka téměř napříč veškerou konkurencí jej však zákazníci zřejmě nepožadují. Ještěže se jich nikdo neptá třeba na pásy na zadních sedadlech... To je samozřejmě nadsázka, časem se jistě ESP dostane i do levných modelů.

První cena vozu259.990,-Kč (i30 Start, 1,4 (80 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací259.990,-Kč (i30 Start, 1,4 (80 kW))
Základní cena testovaného vozu279.990,-Kč (i30 Trikolor, 1,4 (80 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků279.990,-Kč (i30 Trikolor, 1,4 (80 kW))

Plusy

  • Výborná pohonná jednotka
  • Vynikající kvalita jízdy
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Skvělý poměr cena/hodnota

Minusy

  • Pouze pětistupňová převodovka
  • Na dálnici vyšší spotřeba i hluk
  • Nemožnost přikoupit ESP
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 Trikolor (1,4 CVVT)

Cena v základní výbavě: 279 990 Kč Cena v testované výbavě: 279 990 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy, předpínače pásů v první řadě sedadel, aktivní opěrky v první řadě sedadel, ABS s EBD, mlhovky, imobilizér, alarm, úchyty ISOFIX, posilovač řízení s proměnný účinkem, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, manuální klimatizace, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání předních a zadních oken, 15palcová kola z lehkých slitin, tónovaná skla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání za jízdy, výškově stavitelné sedadlo řidiče + bederní opěrka, asymetricky dělaná a sklopná zadní sedadla, fixační síť zavazadlového prostoru, rádio s CD a MP3 přehrávačem plus USB 2.0 + iPod a AUX audio port, ovládání audiosystému na volantu, 6 repro

Výbava testovaného vozu:základní

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 Trikolor (1,4 CVVT)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1396
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1268 / 452
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4280
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 615
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai i30 Trikolor (1,4 CVVT)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,4 CVVT Trikolor – Knedlo,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche

Hyundai na nejnovějším videu z vývoje hot-hatche i30 N…

Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč? Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč?

Taky moc nevěříte historkám, jak autoservis chtěl vyměnit…

 



 
Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Dnes 17:36

Koncepty BMW v hlavní roli klipu z programu Next 100 years. Žádná řvoucí eMka, ale elektřina, autonomní systémy a konektivita...




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

Největší tajemství zesnulé princezny Diany: Pohřbila miminko na zahradě

Největší tajemství zesnulé princezny Diany: Pohřbila…

Ještě téměř dvacet let po smrti vychází najevo nejhrůznější šokující tajemství ze života zbožňované princezny…

 

iSport.cz

Senzační jízda Opavy! Po Plzni zničila i Brno a je v semifinále MOL Cupu

Senzační jízda Opavy! Po Plzni zničila i Brno a je v…

Fotbalisté druholigové Opavy podruhé v historii postoupili do semifinále domácího poháru. Ve čtvrtfinále MOL…

Pánik trefil Jágra, ten mu vynadal a nedohrál. Nic vážného, řekl trenér

Pánik trefil Jágra, ten mu vynadal a nedohrál. Nic…

Dát ostrý hit? Na pochvalu, ale dát ho Jaromíru Jágrovi? To chce kuráž. Český útočník se ale pod vítězství…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…