Hyundai i40 1,7 CRDi AT – Luxus v dostupném balení

Hyundai i40 1,7 CRDi AT – Luxus v dostupném balení

 
 

Nechat se rozmazlovat a přitom za to neutrácet horentní sumy, to je myšlenka nejdražšího čtyřdveřového Hyundaie na českém trhu.

Pamatujete si ještě Sonatu? Jestli nás chtěl Hyundai nechat zapomenout, zvolil tu nejlepší cestu. Téměř dvouletá přestávka zakonzervovala vzpomínky na někdejšího hrdinu podnikatelského value for money a přitom zabránila bezprostřednímu srovnání s aktuálními, o dost poevropsku propracovanějšími modely.

Korejci navíc nejprve přišli poněkud atypicky s kombi, klasičtější sedan je až prodejní novinkou roku 2012. Postup je to přesto logický, přinejmenším v naší části Evropy bude kombi vládnout produktovému mixu. Čtyřdveřová mutace má ale také své přednosti, automatické protežování praktičtější pětidveřové karoserie by k ní bylo nespravedlivé.

obrázek [600 x 388]  

Sedan navržený na fluidní způsob má sice obvyklejší tvary než kombi i40, i tak ale s davem zrovna nesplyne. Není to jen o zvláštním tvaru zadních dveří nebo protažených koncových světlech. i40 totiž ani není sedanem v pravém slova smyslu.

Místo klasického tříprostorového uspořádání má splývající linii střechy, kde víko zavazadlového prostoru je vlastně jen aerodynamickým křídlem. Silueta má proto blíž k liftbackům, nebudeme-li se bavit rovnou o aerodynamicky efektivním Priusu.

Dosud jsme testovali Hyundai i40 ve verzích:

Konečně součinitel aerodynamického odporu je u sedanu nadprůměrně dobrých 0,28, zatímco kombi se může pochlubit 0,29. Karosářské verze navíc odlišuje i jeden nečekaný detail: sedan má kulaté víčko palivové nádrže, zatímco kombi hranaté. A sedan poznáte i zepředu: podle masky chladiče, která má dvě horizontální lamely namísto jediné.

obrázek [600 x 270]  

Interiér vyznává styl affordable premium. Je pohledný, zajímavě navržený, kvalitně zpracovaný a přitom nepůsobí cenově nepatřičně. Něco podobného vyznává třeba Ford Mondeo nebo Peugeot 508. Přední polovina kabiny je shodná s kombi. Německy pojatá ergonomie má dvě decentní vady: teplota klimatizace se nastavuje tlačítky a dotyková obrazovka je na hranici dosahu řidiče.

Na zadních místech už rozdíly pochopitelně najdeme. i40 těží z dlouhého rozvoru a chytrého hospodaření s prostorem, a tak v podélném směru nabídne nadstandardní komfort. Bohatý je i příděl prostoru v příčném směru. Nízká střecha však ubrala 4 centimetry, takže dlouháni pocítí úbytek místa nad sedákem.

obrázek [600 x 377]  

Jako protihodnotu nabízí sedan dvě položky výbavy, které do kombi nedostanete: elektricky ovládanou roletku zadního okna a subwoofer za zadními sedadly.

Zavazadlový prostor s 525 litry rozhodně není malý, na kombi ale ztrácí nepravidelným tvarem a malým vstupním otvorem. To je sice obecný problém sedanů, u i40 je ale výraznější než třeba u takového Passatu nebo Peugeotu. Nicméně, kdo hledí hlavně na praktickou stránku věci, ten stejně zvolí kombi. A sedan přesto běžným přepravním požadavkům hravě vyhoví.

obrázek [600 x 381]  

Motor bez překvapení

Motor je už dobře známý 1,7 CRDi se 100 kW. Žádný závodník to není, pro běžnou jízdu ale jeho schopnosti stačí. Jako největší negativum vidíme úzké pásmo využitelných otáček. To se v praxi redukuje na rozsah 2000 až 3000 min-1. V nižších otáčkách se turbodmychadlo dlouho roztáčí, ve vyšších zase nepředvede razanci, jaké jsou běžně schopny srovnatelné dvoulitry.

Pátá i40 v testu na Auto.cz, z toho čtvrtá s automatem? To dokládá jediné – Hyundai sází hlavně na tento druh převodovky. Pravdou je, že převodovka s měničem může leckdy pracovat proti negativním vlastnostem v charakteristice motoru, bez svezení s manuální převodovkou to ale mohu těžko posoudit.

Zato mohu srovnávat sedan se stejně poháněným kombi a zde čtyřdveřák přináší tři nečekaně zřetelné benefity. V méně objemné kabině tříprostorového vozu se motor projevuje tišeji. Podstatnější ale je skutečnost, že ve čtyřdveřovém voze má větší výkonovou rezervu. Roli hraje nižší hmotnost i lepší aerodynamika.

Zatímco kombi v dálničních stoupáních při rychlostech kolem 170 km/h pracuje naplno, sedan ještě ve 180 km/h zvládá výjezdy do kopce se suverénní samozřejmostí. To se pozitivně odráží i ve spotřebě. Zatímco při 100 km/h je rozdíl zanedbatelný, dálničních 130 km/h výhodu sedanu už ukazuje pětiprocentní výhodu sedanu. A i když budete ždímat možnosti motoru do posledního newtonmetru, jen vzácně překročí spotřeba osmilitrovou hranici.

Odečtená spotřeba paliva 1,7 CRDi/100 kW aut.sedankombi
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]4,5 / 18004,6 / 1800
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]6,4 / 24006,7 / 2400

Nová karosářská verze se decentně liší i v jízdním projevu. Kombi má rozumně naladěný podvozek, který se chová jistě, zbytečně se nenaklání a standardním způsobem tlumí. Komfort dokážou ohrozit jen větší nerovnosti, které pronikají do interiéru. Auto je ale i tak stabilní.

Na tom se nic nezměnilo. Zadní náprava je ovšem u kombi lehce přetáčivá, na což musí v extrémních situacích zbytečně časně reagovat stabilizační systém. Sedan s lehčí zádí a tedy menším momentem setrvačnosti si tento nenápadný prohřešek odpouští, a tak je stabilizace o něco benevolentnější.

obrázek [600 x 342]  

Závěr

Hyundai i40 patří ve střední třídě k těm lepším autům na trhu. Čistě s ohledem na jízdní projev pak sedan dokázal předčít kombi ze stejného rodu. Samozřejmě mu chybí smysl pro praktičnost a situaci trochu komplikuje fakt, že kombi je jen o 25 tisíc dražší – ve střední třídě bývají zvykem vyšší příplatky.

Odhlédneme-li od tohoto faktu, cena plně vybaveného vozu patří k nejvýhodnějším nabídkám ve střední třídě. A nejen to – klasické vozy střední třídy bývají dnes často neprávem opomíjeny a slouží převážně tam, kde je potřeba jejich do jisté míry reprezentační funkce. Přitom stojí podobné peníze jako o třídu menší SUV a dokážou nabídnout lepší komfort i větší vnitřní prostor.

obrázek [600 x 363]  

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i40 – všechny testy a další články

První cena vozu499.900,- Kč (1,6 GDI 99 kW Classic Start)
První cena vozu s testovanou motorizací619.900,- Kč (1,7 CRDi 100 kW Experience)
Základní cena testovaného vozu739.900,- Kč (1,7 CRDi 100 kW Experience Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků830.990,- Kč (1,7 CRDi 100 kW AT Experience Premium)

Plusy

  • Jízdní vlastnosti na dobré silnici
  • Vyspělá elektronická a komfortní výbava (např. ventilovaná sedadla, vzadu vyhřívání)
  • Spotřeba paliva málo závislá na jízdním stylu
  • Kvalitně působící interiér
  • Působivý design interiéru i exteriéru
  • Pětiletá komplexní záruka

Minusy

  • Vyšší hluk motoru pod zatížením
  • Slabší jízdní dynamika „nejvýkonnější naftové motorizace“
  • Nepravidelný tvar zavazadlového prostoru
  • Malý vstupní otvor zavazadelníku
  • Absence výkonnějších dieselových verzí
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i40 1,7 CRDi AT

Cena v základní výbavě: 739 900 Kč Cena v testované výbavě: 830 990 Kč

Základní výbava:Integrované rádio, CD přehrávač, MP3, vstupy USB+AUX, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, 6 reproduktorů, airbag řidiče a spolujezdce, aktivní přední opěrky hlavy, antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, asistent pro rozjíždění do kopce HAC, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích (Lane Keeping Assistant System), boční přední airbagy, brzdový asistent HBA, elektronická parkovací brzda s funkcí automatického brzdění, funkce varovných světel při nouzovém brzdění, kolenní airbag řidiče, okenní airbagy pro všechny řady sedadel, stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management) vč. protiprokluzového systému TCS, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), zadní boční airbagy, chromované kliky dveří, přední i zadní zástěrky, LED denní světla, přední adaptivní světlomety, přední mlhové světlomety, přístupová světla v zrcátkách, střešní ližiny, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, xenonové světlomety s ostřikovači, zadní spojler, disky kol z lehkých slitin, asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla, automatické světlomety (světelný senzor), bederní opěrka v sedadle řidiče, bederní opěrka v sedadle spolujezdce, paměť nastavení sedadla řidiče, bluetooth handsfree, dvouzónová automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování, chlazení přihrádky před spolujezdcem, fixační posuvný systém v zavazadlovém prostoru, fixační síť zavazadlového prostoru a vnitřní ochranná síť za zadními sedadly, inteligentní parkovací poloautomatický systém, inteligentní klíč a startování tlačítkem, přední i zadní parkovací čidla, tempomat s omezovačem rychlosti, solární přední skla, tmavá zadní skla, kožené čalounění sedadel s ventilačním systémem předních sedadel, vyhřívání volantu, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, přístrojová deska "Supervision", regulace osvětlení palubních přístrojů, vyhřívání zadních sedadel, vyhřívání předních sedadel, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), dálkově ovládané centrální zamykaní a alarm systém, dešťový senzor, el. nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelné sedadlo spolujezdce, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaní oken vpředu i vzadu, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, funkce komfortního blikání - trojblik, středová opěrka rukou pro přední a zadní sedadla, kapsy na opěradlech předních sedadel, monitorování tlaku v pneumatikách, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, samostmívací vnitřní zrcátko, vyhřívání předního skla pod stěrači, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací kamera s displejem ve vnitřním zrcátku a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+16.000,-), integrovaná navigace, včetně parkovací kamery, subwooferu a audiosoustavy JBL (+35.000,-), automatická převodovka (+40.000,-).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i40 1,7 CRDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.8 / 5.6
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 525 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1576 / 524
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4740
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2770
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1597
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i40 1,7 CRDi AT – Luxus…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

Losí test je pro Švédsko stejně typický jako automobily…

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…