Hyundai ix35 2,0 CRDi 4x4 – Štika v bahně

Hyundai ix35 2,0 CRDi 4x4 – Štika v bahně

 
 

Možná nejpopulárnější kombinace slabšího turbodieselu, manuální převodovky a pohonu 4x4 se nabízí za 670 tisíc. Stačí to na jen pomalu se čeřící vody zdejšího trhu s SUV?

Co by to bylo za SUV bez nafty v nádrži a občasného prohrábnutí obou náprav? Že většinu života stráví na vysokohorských cestách z Kauflandu do kadeřnictví a úspornost turbodieselu je prověřována průměrným přesunem na vzdálenost dvou kilometrů? Žádný problém.

Bez turbodieselu a drsného pohonu obou náprav se v české kotlině neobejde ani městský crossover, natož kompaktní SUV. Hyundai je globální značka, takže zteč evropského trhu se bez nafty opět neobešla. Zatoužíte-li zasouvat do hrdla svého miláčka širokou černou pistoli, je na místě průzkum ceníku.

Relativně omezený rozsah individualizace výbavy nového ix35 poněkud vyvažuje možnost volby pohonu předních nebo všech kol, čtveřice motorů a trojice převodovek. I když některé kombinace možné nejsou, přesto se lze v nabídce snadno zorientovat a auto si vybrat téměř na míru. Pro naftychtivé zájemce existuje nejlevnější verze s pohonem přední nápravy, motorem 2,0 CRDi (100 kW) ve výbavě Classic už za 524.900,- Kč. Zážehovou alternativou je agregát 1,6 GDI (103 kW), který se stejnou výbavou, stejným pohonem přední nápravy a stejnou šestistupňovou manuální převodovkou stojí 409.900,- Kč, tedy o nezanedbatelných 115.000,- Kč méně, ale reálně jej bude možné koupit až během roku 2010.

obrázek [555 x 367]  

O stupeň výše stojí silnější naftový dvoulitr, konkrétně 2,0 CRDi (120 kW), který například ve výbavě Style a s pohonem obou náprav znamená cenovku 684.900,- Kč. (Slabší turbodiesel stojí o pouhých 20.000,- Kč méně). Zážehovým ekvivalentem je, alespoň co do výkonu, motor 2,0i DOHC D-CVVT VIS (120 kW) za cenu 589.900,- tedy o 95.000,- Kč více než výkonově srovnatelný naftový motor. I přes nepochybné výhody, které v určitém způsobu a intenzitě využívání vznětové motory přináší, je v případě ix35 na místě pečlivé zvážení, zda je právě pro daného zájemce naftový pohon to pravé.

Náš nedávný první test modelu ix35 se zážehovým motorem a automatickou převodovkou tak nyní doplňujeme o potenciálně nejprodávanější verzi, tedy naftového agregátu spojeného s manuální převodovkou a pohonem obou náprav.

Design míjíme bez zastavení. Vysoká příď je ve zvolené barvě poměrně nápadná zvláště při bočním pohledu, během týdenního využívání vozu jsme si ale bez problémů zvykli. Účelnost prohrála boj s designem na relativně málo frontách, k nejnápadnějším poraženým patří boční pseudookénko za C-sloupkem. Chválíme naopak rozměrné plastové kryty dveří, které pomáhají opticky zmenšit značnou výšku vozu.

obrázek [555 x 391]  

Uvnitř nacházíme sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, která působí jen o málo méně honosněji, než ta celokožená v dříve testovaném modelu, znatelně lépe ale pomáhají držení těla v zatáčkách. Interiéru dominují poměrně tvrdé, nicméně dobře zpracované a neskřípající plasty.

Vysoká spodní hrana oken není při řízení na závadu, děti v sedačkách na zadním sedadle budou ale očima hltat přinejlepším detaily čalounění dveří – ven prostě snadno neuvidí. Styl pracoviště řidiče opět zevropštěl, ergonomické výstřelky se omezily pouze na obří spínače vyhřívání oken a přepínač palubního počítače pod volantem. I po deseti tisících km na tachometru byly ve voze cítit plasty měrou, kterou jsme u vozů východních značek už téměř odvykli.

Rodinnému využití naopak pomáhá dostatek odkládacích prostor v kabině a především uspořádání zavazadelníku. Základní objem 465 litrů je limitován mj. plnohodnotným náhradním kolem v jeho podpalubí, po sklopení zadních opěradel lze objem zvětšit až na 1436 litrů.

Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common-rail byl ve voze přítomen ve své slabší variantě, tedy s maximálním výkonem 100 kW při 4000 otáčkách. Ani studené starty autem nijak neotřásají a hlučnost neroste až do zmíněné otáčkové hranice. Motor o sobě dává vědět od cca 1300 min-1, maximum točivého momentu nabízí při 1800 min-1. Ustálená jízda stokilometrovou rychlostí znamená 2200 min-1, šestilitrovou spotřebu a velmi dobrou pružnost i na šestý rychlostní stupeň. Dálniční limit vytočí stejný převod na 2700 min-1, a spotřeba vzroste přibližně na 7,8 l/100 km. Převody s výjimkou prvního „vyprošťovacího“ jsou spíše do rychla, pružný motor pak dílo dokonává: s trochou rozumu mezi sedadlem a pedály se i poměrně těžká čtyřkolka pohybuje po městě se spotřebou pod 7,5 l/100 km, komické tovární hodnoty 6,7 l/100 km se nám ale dosáhnout nepodařilo. A že jsme se snažili.

obrázek [555 x 296]  

Kvitujeme přímé řízení a relativně tuhé odpružení – obojí přispívá k příjemnému ovládání vozu na kvalitním povrchu, elektrický posilovač řízení ovšem maže i poslední zbytky vazby mezi řidičem a silnicí. Slečnám a méně stavěným mužům s hadrovitým úchopem bude ale možnost ovládání volantu jedním prstem i ve vyšších rychlostech snad vyhovovat. Sedmnáctipalcové pneumatiky nepřenášejí od děr na silnici tolik rázů jako dříve testované osmnáctky, pro milovníky komfortu ale doporučujeme jít ještě o palec níže. Půjčte si u dealera auto, přejeďte první retardér a budete vědět, o čem mluvíme.

obrázek [300 x 472] Schopnosti ix35 mimo zpevněné povrchy limituje kromě zvolených pneumatik především světlá výška 170 mm. V běžném režimu umožňuje systém přenést na zadní nápravu až 50 % točivého momentu, tlačítkem lze tento poměr dokonce natrvalo uzamknout. Na většinu „nesnází“ typu výjezdu k horské chatě bez řetězů to bude pravděpodobně stačit, větší dobrodružnost se u zmíněných aut i jejich majitelů ani nečeká.

Hyundai ix35 se slabším vznětovým motorem a manuální převodovkou nabízí vše, co zájemce od dané třídy očekává. Za poměrně ambiciózní cenu nabízí všestranně využitelnou kabinu, tichý, pružný a poměrně málo žíznivý motor a dostatečnou jízdní agilitu.

První cena vozu409.900,- Kč (1,6 GDi 103 kW, Classic 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací584.900,- Kč (2,0 CRDi VGT 100 kW, Comfort 4x2)
Základní cena testovaného vozu664.900,- Kč (2,0 CRDi VGT 100 kW, Style 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků664.900,- Kč (2,0 CRDi VGT 100 kW, Style 4x4)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadlový prostor
  • Tichý motor a pružný motor
  • Přímé řízení
  • Dlouhé převody a poměrně nízká spotřeba

Minusy

  • Horší tlumení nerovností
  • Horší výhled vzad
  • Drobné ergonomické prohřešky
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai ix35 2,0 CRDi 4x4

Cena v základní výbavě: 664 900 Kč Cena v testované výbavě: 664 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, aktivní přední opěrky hlavy, asistent pro rozjíždění do kopce HAC a pro sjíždění ze svahu DBC, boční aribagy, brzdový asistent HBA, elektronický stabilizační systém ESP, okenní airbagy pro všechny řady sedadel, protiprokluzový systém TCS a systém bránící převrácení vozu ROP, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), boční černé obložení dveří, disky kol z lehkých slitin+pneumatiky 225/60 R17, chromovaná mřížka chladiče, chromované kliky dveří, plnohodnotné náhradní kolo, přední i zadní zástěrky, přední mlhové světlomety, integrované rádio, CD přehrávač, MP3, USB+AUX, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, střešní kompaktní anténa, střešní ližiny, vnější zrcátka se směrovými ukazateli, vnější zrcátka v barvě vozu, zadní spojler, asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla, automatické světlomety (světelný senzor), automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), bederní opěrka v sedadle řidiče, bluetooth handsfree, centrální zamykaní a alarm systém, dálkové ovládání centrálního zamykání, dešťový senzor, dvouzónová automatická klimatizace s ionizérem vč. chlazení schránky před spolujezdcem, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, fixační síť zavazadlového prostoru, funkce komfortního blikání, inteligentní klíč a startování tlačítkem, kapsy na opěradlech předních sedadel, kontrolka ekologického stylu jízdy, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, monitorování tlaku v pneumatikách, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, regulace osvětlení palubních přístrojů, rozšiřitelná sluneční clona s osvětlenými zrcátky, samostmívací vnitřní zrcátko s kompasem, středová opěrka rukou pro přední a zadní sedadla, tempomat, tmavá zadní skla, vyhřívání předního skla pod stěrači, vyhřívání předních i zadních sedadel, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací čidla

Výbava testovaného vozu:Metalický lak

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Dokument o vydání Babiše a Faltýnka už je v rukou žalobce Dokument o vydání Babiše a Faltýnka už je v rukou žalobce

Státní zástupce dnes obdržel od policie vyrozumění…

Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic

Česká vláda pošle zhruba 225 milionů korun do fondu…

 
Technické údaje
Motor Hyundai ix35 2,0 CRDi 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.1 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / 1436
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 540
Rozměr pneu:225/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4410
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1660
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai ix35 2,0 CRDi 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,73
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu! Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu!

Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu se…

Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil

Korejci příští rok představí nový vůz na vodíkové…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…