Nové Hyundai Santa Fe má české ceny, v nabídce jsou jen hybridy
Hyundai Santa Fe pořídíte s hybridním pohonem za 1,1 milionu bez desetikoruny, plug-in hybrid je dražší. Ryze spalovací pohonné ústrojí v nabídce není.
Zbrusu nová generace Hyundai Santa Fe, která se představila už před několika měsíci, vstupuje na český trh se základní cenou 1.099.990 Kč včetně DPH. Plug-in hybrid je o 350 tisíc korun dražší, startuje tedy na 1.349.990 Kč.
Hybridní provedení nabízí 158 kW (215 k) kombinovaného výkonu a základem ústrojí je zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Ve všech specifikacích je k mání s pohonem jedné nebo obou náprav, který je řešený podobně jako u dosavadní generace, tedy spalovací motor s elektromotorem jsou u přední nápravy a dozadu sílu přenáší klasická kardanová hřídel. V každém případě, za čtyřkolku se připlácí 50 tisíc korun.
Plug-in hybrid je spojen se čtyřkolkou vždy a nabídne 185 kW (252 k) kombinovaného výkonu. Vůz má šestistupňovou automatickou převodovku.
Akční ceník nového Hyundai Santa Fe | ||
Motorizace | 1,6 T-GDI HEV | 1,6 T-GDI PHEV |
Výkon, převodovka | 158 kW, 6st. aut. | 185 kW, 6st. aut. |
Comfort | 1.099.990 Kč | - |
Comfort 4×4 | 1.149.990 Kč | 1.349.990 Kč |
Smart | 1.249.990 Kč | - |
Smart 4×4 | 1.299.990 Kč | - |
Style | 1.299.990 Kč | - |
Style 4×4 | 1.349.990 Kč | 1.519.990 Kč |
Calligraphy | 1.429.990 Kč | - |
Calligraphy 4×4 | 1.479.990 Kč | 1.629.990 Kč |
Základní výbava Comfort zahrnuje prvky jako LEDkové světlomety, střešní ližiny, 18“ kola, armádu airbagů a jízdních asistentů včetně aktivního vedení v jízdních pruzích či autonomního nouzového brzdění, asistent pro jízdu po dálnici, asistent pro bezpečné opuštění vozu, elektricky nastavitelnou bederní opěrku řidiče, posuvná sedadla ve druhé řadě, vyhřívaný volant, kompletně elektrická zrcátka, dojezdovou rezervu či infotainment s navigací, s níž spolupracuje adaptivní tempomat pro zpomalení před zatáčkou.
Verze Smart, která je dostupná jen pro hybrid, přidává např. zatmavená zadní okna, sledování mrtvého úhlu, elektrické sedadlo řidiče, velký displej v místě přístrojového štítu či rolety proti slunci pro okna zadních dveří. Výbava Style, která je opět pro obě motorizace společná, znamená navíc audiosystém Bose, 20“ kola s plnohodnotnou rezervou, lepší jízdní asistenty pro dálnici i v podobě autonomního nouzového brzdění či digitální klíč k vozu uložený v kompatibilním smartphonu.
Nová vrcholná výbava Calligraphy nabídne kromě 20“ kol s černým lakováním a odlišným designem zejména kůži Nappa v interiéru a obecně lepší materiály, či třeba paměťovou funkci pro sedadlo řidiče, ventilovaná přední sedadla, dálkově ovládaný parkovací asistent, lepší volant či digitální zpětné zrcátko.
Prodejci Hyundai už nyní přijímají objednávky, ovšem kdy se první vozy dostanou k zákazníkům, zatím není známo. Stejně tak nám nejsou známa kompletní technická data vozu; víme jen, že vůz je 4.830 mm dlouhý, 1.900 mm široký a 1.770 mm vysoký a že zavazadelník má 725 l v případě pětimístné verze, anebo 658 l v případě šesti- nebo sedmimístného provedení.