Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Hyundai Santa Fe má české ceny, v nabídce jsou jen hybridy

Marek Bednář
Diskuze (37)

Hyundai Santa Fe pořídíte s hybridním pohonem za 1,1 milionu bez desetikoruny, plug-in hybrid je dražší. Ryze spalovací pohonné ústrojí v nabídce není.

Zbrusu nová generace Hyundai Santa Fe, která se představila už před několika měsíci, vstupuje na český trh se základní cenou 1.099.990 Kč včetně DPH. Plug-in hybrid je o 350 tisíc korun dražší, startuje tedy na 1.349.990 Kč.

Hybridní provedení nabízí 158 kW (215 k) kombinovaného výkonu a základem ústrojí je zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Ve všech specifikacích je k mání s pohonem jedné nebo obou náprav, který je řešený podobně jako u dosavadní generace, tedy spalovací motor s elektromotorem jsou u přední nápravy a dozadu sílu přenáší klasická kardanová hřídel. V každém případě, za čtyřkolku se připlácí 50 tisíc korun.

Plug-in hybrid je spojen se čtyřkolkou vždy a nabídne 185 kW (252 k) kombinovaného výkonu. Vůz má šestistupňovou automatickou převodovku.

Akční ceník nového Hyundai Santa Fe
Motorizace 1,6 T-GDI HEV 1,6 T-GDI PHEV
Výkon, převodovka 158 kW, 6st. aut. 185 kW, 6st. aut.
Comfort 1.099.990 Kč -
Comfort 4×4 1.149.990 Kč 1.349.990 Kč
Smart 1.249.990 Kč -
Smart 4×4 1.299.990 Kč -
Style 1.299.990 Kč -
Style 4×4 1.349.990 Kč 1.519.990 Kč
Calligraphy 1.429.990 Kč -
Calligraphy 4×4 1.479.990 Kč 1.629.990 Kč

Základní výbava Comfort zahrnuje prvky jako LEDkové světlomety, střešní ližiny, 18“ kola, armádu airbagů a jízdních asistentů včetně aktivního vedení v jízdních pruzích či autonomního nouzového brzdění, asistent pro jízdu po dálnici, asistent pro bezpečné opuštění vozu, elektricky nastavitelnou bederní opěrku řidiče, posuvná sedadla ve druhé řadě, vyhřívaný volant, kompletně elektrická zrcátka, dojezdovou rezervu či infotainment s navigací, s níž spolupracuje adaptivní tempomat pro zpomalení před zatáčkou.

Verze Smart, která je dostupná jen pro hybrid, přidává např. zatmavená zadní okna, sledování mrtvého úhlu, elektrické sedadlo řidiče, velký displej v místě přístrojového štítu či rolety proti slunci pro okna zadních dveří. Výbava Style, která je opět pro obě motorizace společná, znamená navíc audiosystém Bose, 20“ kola s plnohodnotnou rezervou, lepší jízdní asistenty pro dálnici i v podobě autonomního nouzového brzdění či digitální klíč k vozu uložený v kompatibilním smartphonu.

Video se připravuje ...

Nová vrcholná výbava Calligraphy nabídne kromě 20“ kol s černým lakováním a odlišným designem zejména kůži Nappa v interiéru a obecně lepší materiály, či třeba paměťovou funkci pro sedadlo řidiče, ventilovaná přední sedadla, dálkově ovládaný parkovací asistent, lepší volant či digitální zpětné zrcátko.

Prodejci Hyundai už nyní přijímají objednávky, ovšem kdy se první vozy dostanou k zákazníkům, zatím není známo. Stejně tak nám nejsou známa kompletní technická data vozu; víme jen, že vůz je 4.830 mm dlouhý, 1.900 mm široký a 1.770 mm vysoký a že zavazadelník má 725 l v případě pětimístné verze, anebo 658 l v případě šesti- nebo sedmimístného provedení.

Marek Bednář
Diskuze (37)

Doporučujeme

20. 3. 2024 13:07
Re: Tohle neobstojí
Já vím, máš Sorento v tomhle setupu a jsi spokojený a já ti to přeju, to už jsme probrali. Stejně jako to, že já bych za to ty peníze nedal. Prostě je to malý motor (ač dopovaný el.) pro velké SUV a nepatří tam ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
20. 3. 2024 11:41
Re: Plugin
Diky, ale tohle je klasicky pripad kdy ticha posta udela z jedne zpravy uplne jinou. Vsechny tri odkazovane clanky vychazeji z jedne studie.

1) Studie rika zhruba tohle - probrali jsme dostupna data a pokud se na ne divame spravne a cast z nich ignorujeme protoze jsou nepresna, tak to vypada, ze podil elektrickeho dojezdu u PHEV je mensi, nez co predpoklada legislativa. Je mozne, se nektera PHEV nejsou denne nabijena. (taky se to da vysvetlit tim, ze nektera PHEV bezne jezdi znatelne delsi trasy nez je kapacita baterky).

2) Vsechny tri odkazovne clanky pisou "studie tvrdi, ze nekteri majitele nenabiji sva PHEV".

3) Ty z toho udelas "75% majitelu nikdy nenabiji".

Pripada ti to takhle v poradku?

EDIT: Pardon, prehledl jsem ze Novinky z toho v ramci kvalitni novinariny rovnou udelaly formulaci "většina majitelů plug-in hybridních aut naplno nevyužívá jejich potenciál a často je nenabíjejí". Netusim, kde to vzali, protoze studie nic takoveho netvrdi. Pod tim clankem je mj. podepsan Marek Bednar, coz je zaroven jmeno jednoho z aktulanich redaktoru auto.cz, mimochodem.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 11:24
Re: Jen hybridy?
dneska sem viděl BMW X3, nebylo tak staré a když se rozjížděl, vyvalil se za ním oblak bílého kouře, ale pořádný
Avatar - Mikesus
20. 3. 2024 11:21
Re: Jen hybridy?
přesně tak. Bohužel je to strašné co lidi jsou ochotný udělat jen pro to, že budou mít ve městě "jen" 8-9 litrů nafty a ne 9-10 benzinu, nebo případně 4-5 benzinu v hybridu. Protože přeci jednou za rok zajedou do zahraničí a tam ušetří ten jeden litr na 100
Avatar - Allo
20. 3. 2024 11:16
Re: Plugin
https://www.novinky.cz/…hybridy-40420553

https://insideevs.com/…ed-in-study/amp/

https://www.hotcars.com/…hybrid-vehicles/

Někde byly i ty procenta, teďka se mi to nechce hledat, prostě kupovalo se to převážně tam kde na pluginy byla dotace/daňové zvýhodnění a jezdili s tím normálně jak s HEV... Já se tomu nedivím, když už nabíjet tak full elektro...