Infiniti FX50S – Výměna masek

Infiniti FX50S – Výměna masek

 
 
10.8. 2012 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Zatímco v klasickém japonském divadle Noh znamená výměna masky celkovou změnu charakteru, FX50S zůstává i po faceliftu stále stejné.

Když přišla do redakce nabídka na otestování omlazeného Infiniti FX, s radostí jsme ji přijali, i když jde vlastně o vysloveně kosmetickou záležitost. Vyzkoušet po dvou letech opět japonské prémiové SUV s atmosférickým osmiválcem je totiž v době maloobjemových tříválců v nižší střední třídě velmi osvěžující.

Pro úplnost ale zmiňme, co že je to s modelovým rokem na FX nového. Nejvýznamnější změnou je tvarování masky chladiče, která byla po stranách mírně přepracována (má nyní ostřejší kontury). Kromě masky a přepracované sekce nárazníku doznala změn i spodní část přídě s mlhovými světly, která jsou nyní opatřena chromovanými obklady ve tvaru kapky.

Zákazníci mají k dispozici nový samoopravující se lak Iridium Blue a grafitový odstín „Graphite Shadow“. Změnil se i interiér, byť výměnu červených ruček přístrojů za ručky bílé a nové bílé podsvícení panelu palubního počítače byste s největší pravděpodobností bez upozornění přehlédli.

obrázek [600 x 259]  

Při otevírání zavazadlového prostoru si nyní buď počkáte a vyslechnete vtíravé pípání, nebo si víko otevřete rukou, tak jako doposud. Elektricky ovládané páté dveře jsou ve standardní výbavě všech verzí. Výška otevření pátých dveří je programovatelná, což umožňuje bezproblémovou manipulaci i v omezeném prostoru. Otevírání a zavírání pátých dveří lze ovládat pomocí spínače na palubní desce, tlačítky umístěnými na jejich vnitřní i vnější straně nebo na dálku prostřednictvím inteligentního klíče. To chválíme.

Jako Vettel?

Osmiválec o výkonu 287 kW pod kapotou zůstal. Naštěstí. Pětilitrový gigant má totiž sametový chod a s více než dvoutunovým SUV umí pořádně zahýbat. Tedy alespoň v intencích třídy, kde zrychlení z klidu na 100 km/h pod šest sekund je vstupenkou do prestižního klubu zběsilých mamutů.

Osmiválcové FX se však nemůže rovnat extratřídě, do které patří například X5 M či Cayenne Turbo. Nejde ani tak o zrychlení v přímce jako o celkové naladění auta. Infiniti působí dojmem ospalého dobráka, který sice umí vystrčit drápky, ale mnohem lépe mu je ve vyhřátém pelechu. Motor nemá nikterak zábavnou špičku, mnohem radši posádku zahrnuje kvanty točivého momentu, dostupného již od volnoběhu. Jde zkrátka spíše o přerostlý muscle car než o přerostlé sportovní náčiní. To je na něm však sympatické.

obrázek [600 x 388]  

Zato Infiniti FX se šesti válci pod kapotou působí mnohem atletičtějším dojmem. Je o sto kilo lehčí, výrazněji podčtvercový motor a sedmistupňový automat si rozumějí o něco lépe a co se týče dynamických parametrů, ani zde za velkým bráškou o tolik nezaostává. V zatáčkách si s ním můžete dovolit o něco svižnější průjezdy a shodně velká devadesátlilitrová nádrž vám vystačí o trochu déle.

Ale zpátky k osmiválci: s FX50S jsme jezdili za dlouhodobých čtrnáct litrů, po městě se údaj na palubním počítači vyšplhal až o tři litry výše. Klidné okreskové tempo českými luhy a háji znamená spotřebu lehce pod devět litrů, avšak to se musíte opravdu přemáhat. Jediné divočejší zrychlení, několik předjetí a už se do jednociferné oblasti zpět nejspíše nepodíváte. Klasická dálniční stotřicítka (2.500 min-1) znamená ještě poměrně rozumných jedenáct litrů Naturalu 98 na sto kilometrů.

Nedá se však říci, že by nejsilnější FX mělo být horší. To určitě ne. I na obřích kolech s velikostí 21“ zdatně filtruje nerovnosti a ani trefení propadlého kanálu překvapivě neznamená pohromu. Jaký to rozdíl oproti limuzínám na velkých kolech, jejichž vzhled drtivě vyhrává nad použitelností na českých silnicích.

obrázek [600 x 367]  

Velmi zajímavý je způsob zprostředkování informací o povrchu silnice. V řízení byste je většinou hledali marně, byť se posilovač snaží a na SUV jde o vysloveně dobrý výsledek. Když ale necháte konečky prstů na pevných hořčíkových pádlech pod volantem, rázem cítíte naprosto vše! Při sportovní jízdě jde o velmi vítané zpestření.

Sportování, nebo alespoň pokus o něj, však zabere jen zlomeček času. Drtivou většinu doby strávené za volantem vás budou zajímat zcela jiné věci. Pohodlí, ergonomie, hlučnost nebo prostornost. A v tom je Infiniti opravdu dobré. Drobné pihy na kráse však najdeme i zde, například ovládání palubního počítače na přístrojovém štítu. Na záplavu tlačítek si majitel nejspíše zvykne, podobně jako na složitější ovládání navigačního systému.

Kurz to kazí

Zatímco před dvěma lety jste za stejný model museli zaplatit méně než 1,9 milionu korun, dnes již účet začíná dvojkou. Ano, máte pravdu, není normální, aby se v podstatě identický vůz prodával po letech dráž než dříve, žijeme však v globálním světě a kurzy měn ovlivňují ceny řady výrobků. A auta nejsou výjimkou. V konečném důsledku to však výsledek silného japonského SUV nutně musí negativně ovlivnit.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Setkání po dvou letech oživilo příjemnou vzpomínku na svérázné japonské SUV. Mrštnější FX37 mám raději než osmiválcový model, ten by snesl ostřejší brzdy a méně snaživou převodovku. Zbytečně hektické podřazování je vlastně největším nedostatkem ve srovnání s evropskou konkurencí. Ta má u svých osmiválců trpělivější převodovky, které se při nízké zátěži nebojí nechat rozvinout točivý moment hezky od těch nejnižších otáček.
Ale když už si pořídíte takový motor, stejně asi budete spíš chtít předvádět jeho potenciál. S dvoucifernou spotřebou nejspíš počítáte a hlavně očekáváte kvalitu. Té se dostává jak v oblasti zpracování interiéru, tak v pečlivosti při ladění podvozku. A že je obojí důležité, když se automobilka rozhodne nasadit dvoumilionovou cenovku a k tomu přihodit 21palcová kola!
Ale představujeme tady snad nové auto? Ne, jde jen o facelift, přesněji takový ten japonský nefacelift. Vedle předchozího FX50S, které jsme shodou okolností testovali také v bílé barvě, byste rozdíl možná nepoznali. Novější model má větší masku chladiče. Ale jinak vypadá skoro stejně, jezdí úplně stejně, má shodný motor a ani spotřeba se nesnížila. Jestli má Infiniti na něčem zapracovat, je to průběžná modelová péče. Zákazník v prémiovém segmentu stojí o výraznější inovace. Přece jen Infiniti FX je něco úplně jiného než Nissan Micra.

obrázek [600 x 297]  

První cena vozu1.515.190,- (FX37 GT)
První cena vozu s testovanou motorizací1.984.190,- (FX50S Premium)
Základní cena testovaného vozu1.984.190,- (FX50S Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.008.790,- (FX50S Premium)

Plusy

  • Výkon motoru a jeho zvukový projev
  • Atraktivní design a image
  • Bohatá výbava a kvalita zpracování
  • Na kategorii SUV nízký posaz

Mínusy

  • Pomalé řazení nahoru při plné zátěži motoru
  • Velmi omezené možnosti příplatkové výbavy
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Doporučené palivo Natural 98
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Infiniti FX50S

Cena v základní výbavě: 1 984 190 Kč Cena v testované výbavě: 2 008 790 Kč

Základní výbava:6x airbag, aktivní opěrky hlavy, couvací kamera, parkovací senzory vpředu a vzadu, tempomat a omezovač rychlosti, připojení Bluetooth, inteligentní klíč, dvouzónová klimatizace, kůže potažený volant s řazením hořčíkovými pádly, hliníkové pedály, dekor z javorového dřeva, kožené čalounění, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a klimatizovaná přední sportovní sedadla, elektricky vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, zatmavená zadní skla, hliníkové střešní ližiny, adaptivní bi-xenonové světlomety, přední mlhovky, lak odolný proti poškrábání, tlumiče s plynulou regulací, sedmistupňová automatická převodovka, 21palcová kola (pneumatiky 265/45 R21 W), lak Scratch Shield s ochranou proti poškrábání, inteligentní tempomat, Bose Premium Sound System s 11 reproduktory, multimediální systém Conectiviti+ s 30GB diskem, kamery pro sledování okolí vozidla AVM

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (24.600,- Kč)

Vysokorychlostní železniční trať mezi Prahou a Mnichovem je priorita pro Česko i Německo Vysokorychlostní železniční trať mezi Prahou a Mnichovem je priorita pro Česko i Německo

Ministerstvo dopravy považuje vysokorychlostní železniční…

Hřib nabídl opozici místa v osmi dozorčích radách. Neadekvátní, míní ODS a ANO Hřib nabídl opozici místa v osmi dozorčích radách. Neadekvátní, míní ODS a ANO

Na pražském magistrátu se vyjednává o zastoupení v…

Z letošního Dakaru mám respekt, Peru je technická země, říká závodník Macík Z letošního Dakaru mám respekt, Peru je technická země, říká závodník Macík

Jihoamerické Peru bude na začátku ledna hostit již…

Sociolog Herzmann: Babiše teď sotva může někdo porazit, jen s kritikou opozice neuspěje Sociolog Herzmann: Babiše teď sotva může někdo porazit, jen s kritikou opozice neuspěje

Sociolog Jan Herzmann se přes 40 let věnuje průzkumům…

 

Štítky SUV Infiniti Testy

Technické údaje
Motor Infiniti FX50S
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5026
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 287 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.9 / 9.8 / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1305
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2120 / -
Rozměr pneu:265/45 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4870
b) šířka (mm): 1930
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2890
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Infiniti FX50S – Výměna masek







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Infiniti QX70 2015: Bye bye, V8 Infiniti QX70 2015: Bye bye, V8

Víte, co odlišuje nejvíc evropskou verzi Infiniti QX70 od…

Příští Infiniti FX bude větší, ponechá si ale agresivní design Příští Infiniti FX bude větší, ponechá si ale agresivní design

Současné Infiniti FX není tak úplně SUV, hlavně to "U"…

 



 
Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Dnes 18:50

Původní americký vůz Ford Bronco se vyráběl v letech 1965 až 1977. Nyní si jej můžeme koupit opět jako nový.




Blesk.cz

Vánoce: Po čem ženy touží?

Vánoce: Po čem ženy touží?

Dárky mají pro ženy velkou důležitost a není radno je podceňovat. Víte, co si vaše dáma (maminka, manželka,…

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

 

iSport.cz

Vlastňák roku! Jsem hlupák, nadával si brankář po šíleném kiksu

Vlastňák roku! Jsem hlupák, nadával si brankář po…

I když patří mezi nejlepší brankáře švýcarské hokejové ligy, v pátek se našla chvilka, po níž by se Elvis…

Komličenko na radaru. Přijel na něj Zenit s CSKA, sleduje ho i Besiktas

Komličenko na radaru. Přijel na něj Zenit s CSKA,…

I vyhlášená slávistická obrana poznala, že jakmile nechá boleslavskému čarostřelci Nikolaji Komličenkovi jen…

 

Reflex.cz

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

Přes 150 zemí sdružených v OSN - světového uskupení, kde většinu tvoří reprezentanti nedemokratických režimů -…

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…