Test Auto.cz

Kia Optima 1.7 CRDi (104 kW) – Korejský Passat

1.2. 2016
Verdikt
 

Kia Optima se v nové generaci na první pohled nezměnila – podobné tvary, pod kapotou motor 1.7 CRDi. Bližší průzkum ale odhalí mnohé změny. Povedly se?

Kia je na evropských trzích zavedený výrobce menších a rodinných vozů, v jejím portfoliu ale nechybí ani manažerský sedan, který je mimo Evropu obzvlášť populární. Kdysi se jmenoval Magentis, dnes je to Optima, která v lednu dorazila na český trh v nové generaci. Zjišťovali jsme, jak se změnila a zda má českým zákazníkům co nabídnout.

Minulá Optima na český trh vstoupila v roce 2012, dva roky po světové premiéře. Širokou zákaznickou skupinu z řad tuzemských zákazníků si ale nikdy nenašla. V roce 2012 sice bylo v Česku podle statistik Svazu dovozců aut registrováno 76 kusů Optimy a o rok později dokonce 90 exemplářů, v každém z posledních dvou let ale model překonal jen zhruba 20 prodaných kusů. Důvodem byl ale i fakt, že na jiných trzích byl o Optimu takový zájem, že českému zastoupení bylo dodáváno jen několik desítek aut ročně.

Test 2012: Kia Optima 1,7 CRDi AT – Agent K5


V nové generaci chce Optima více cílit na evropské klienty, když nabídku nově obohatí kombi. Zatím si ale musíme vystačit pouze se sedanem, což je karoserie, která na českém trhu není zrovna dvakrát populární. Navíc i motor je v tuto chvíli jediný – turbodiesel 1.7 CRDi se 104 kW. Naftový motor by ale stejně měl dominantní postavení v prodejích, a tak je tento krok Kie logický. Portfolio se navíc časem rozšíří - počítá se s plug-in hybridem a zaslechli jsme dokonce zvěsti o dvoulitrovém turbodieselu. V Německu je pak k dispozici i benzinový dvoulitr se 120 kW.

Bez větších změn

Kia se inspirovala u Volkswagenu a tvary Optimy v nové generaci tolik nezměnila. Automobilka to přiznává a tvrdí, že design nebylo potřeba radikálně měnit, protože zákazníci vzhled vozu hodnotili velice kladně. Proto tým Petera Schreyera sáhl po evoluci designu než revoluci. Optimě třeba zůstal zajímavý detail v podobě chromované linky na bocích karoserie protažené od bočních skel přes sloupky C. Maska chladiče s tvary tygřího nosu se zúžila a hlavní světlomety už nejsou jednoduše tvarovány, ale tvoří jakousi vlnovku. Na zádi pak najdeme přepracované víko kufru a opět o něco užší světla.

Optima se díky změně tvarů lehce natáhla. Je o rovných 10 mm delší než předchůdce, o stejnou hodnotu se prodloužil i rozvor – na celkových 2.805 mm. Novinka je zároveň o 25 mm širší (nyní 1.860 mm) a o 10 mm vyšší (1.465 mm). Korejský sedan ale vlastně reaguje na soupeře - zatímco minulou generaci jsme řadili na pomezí střední a vyšší střední třídy, ta aktuální je typickým zástupcem střední třídy.

Kia Optima přijíždí na český trh, s jediným motorem začíná na 684.980 Kč


To vnitřek se kompletně změnil. Středový panel natočený k řidiči připomínající menší Cee’d nahradila jednoduše řešená palubní deska, která se svým horizontálním členěním nepochybně inspirovala v Mnichově. Zatmavený stínící pás na čelním skle nebo tvar volicí páky převodovky jsou nádechem devadesátých let, jinak je ale design podle poslední módy.

obrázek [600 x 404]  

Optima potěší naprosto perfektním zpracováním a vhodným výběrem materiálů, ať už jemné kůže nebo měkčených plastů. V tomto ohledu by se od korejského výrobce třeba u Fordu mohli rozhodně něco přiučit. Displej navigace a multimediálního systému (v základu sedmipalcový, u vrcholné verze osmipalcový) umístěný na vrchu palubní desky je hezky na očích, hbitě reaguje na pokyny a potěší i moderní grafikou a intuitivním ovládáním.

Sedačky jsou pěkně pohodlné, ve vrcholné verzi pak ty přední vedle vyhřívání nabídnou i ventilování, což ani u vozů mainstreamových střední třídy není zrovna běžná funkce. Hlavně vyšším řidičům ale bude vadit poněkud vyšší posaz - strop je pro ně poněkud blízko. Volant by mohl mít tlustší věnec, také jsme trochu bojovali s množstvím tlačítek. Zajímavostí je ale fakt, že vyhřívaný je celý věnec a ne jen místa úchopu v pozici tři čtvrtě na tři, jak bývá zvykem.

Zadní sedadla potěší dostatečně dlouhým sedákem a prostorem pro kolena – tady je natažený rozvor opravdu znát. S prostorem pro hlavu je to ale horší kvůli svažující se střeše. Přesto se zde pohodlně usadí i osoby s vyšší postavou.

Bohatý prostor pro pasažéry ale poněkud omezuje objem zavazadelníku – ten je velký jen 510 litrů. Ve srovnání se zástupci luxusních značek je na tom Optima dobře, na mainstreamové soupeře ale ztrácí. Vždyť třeba Passat nabízí 586 litrů a Renault Talisman dokonce 608 litrů. Zadní sedačky se sklápí poněkud nešikovně – je potřeba v kufru vytáhnout páčku a pak opěradla ručně sklopit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima 1.7 CRDi (104 kW)

Cena v základní výbavě: 869 980 Kč Cena v testované výbavě: 962 980 Kč

Základní výbava:Elektricky sklopná a nastavitelná vyhřívaná zrcátka, bi-xenonové světlomety, diodové mlhovky, 18palcová litá kola, duální automatická klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, bezklíčový vstup, multimediální systém a navigace s osmipalcovou obrazovkou, hudební systém Harman Kardon s 10 reproduktory o výkonu 590 W, multifunkční kožený volant, tempomat, palubní počítač, elektricky nastavitelná přední sedadla, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla a volant, kožené čalounění, hliníkové pedály, ukazatel rychlostních limitů, sledování mrtvých úhlů, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, automatické přepínání dálkových světel, sedm airbagů, parkovací čidla vpředu a vzadu.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+18.000,-), paket Parking – inteligentní parkovací asistent, kamerový systém sledující okolí vozu (+20.000,-), paket Tech – systém automatického brzdění, adaptivní tlumiče, adaptivní tempomat (+55.000,-).

Technické údaje
Motor Kia Optima 1.7 CRDi (104 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4.1 / 4.4
Emise CO2:116
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 475
Rozměr pneu:235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1462
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1597
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima 1.7 CRDi (104 kW) – Korejský Passat







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr? Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr?

Vedle cen provedení Sportwagon zveřejnilo české…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…