Kia Picanto 1,0 CVVT – Ostrý citrónek

Kia Picanto 1,0 CVVT – Ostrý citrónek

 
 

Nové Picanto dokáže zatopit o třídu větší konkurenci. Nevěříte?

Život nového Picanta v rubrice testy na Auto.cz začínáme základní motorizací 1,0 CVVT. Malý tříválec má potenciál získat si největší přízeň českých řidičů a to samé platí pro prostřední výbavu, představující dobrý kompromis ceny a užitné hodnoty.

Vůz s celkovou délkou jen 3,6 metru působí dospělým dojmem. Od prvního pohledu vypadá hodnotně a relativně robustně – nejspíš budete mít jako my sklon podvědomě považovat Picanto za vůz třídy B. Příslušnost k miniautům prozradí jedině úzká karoserie, která vynikne z čelního pohledu, nebo kontrast velkých světel a malých kol.

Designér Peter Schreyer nešetří nápady a Kia zase neškrtá ve výrobních nákladech za každou cenu. Mimo nejlevnějšího provedení proto vždy dostanete lakované nárazníky, zrcátka a kliky dveří. Chytře jsou rozmístěny černé plasty a gumy – na přídi mají auto opticky rozšiřovat, v ostatních partiích se jimi naopak velmi šetří.

obrázek [600 x 390]

V době, kdy jsou přední mlhovky hlavně designován prvkem, přijde vhod přítomnost přídavných světel pro denní svícení ve spodní části nárazníku. Za příplatek je možné mít i skutečné mlhovky, denní svícení v případě LED paketu zase obstarají diody v hlavních světlometech.

Otevíráme dveře a čeká na nás překvapivě zdařilý interiér. Palubní deska v tom nejlepším slova smyslu připomíná o mnoho větší a dražší Sportage. Jednoduché tvary ozvláštňuje stříbrný dekor uprostřed a před spolujezdcem a také nekonvenčně pojatý dvouramenný volant.

Přístrojový štít rozdělený do trojice tubusů je přehledný a vždy dobře čitelný. Rádio se nachází v blízkosti řidiče, proto k jeho ovládání fakticky nepotřebujete tlačítka na volantu – stačí jen nepatrně natáhnout ruku ke dvěma otočným ovladačům.

obrázek [300 x 212] Dalším sympatickým detailem je přihrádka před řadicí pákou. Ta může být velkou schránkou a nebo – po vysunutí dvou držáků – úložištěm pro dvě lahve s pitím a nějaké drobnosti.

Překvapující je pak funkční výbava. Standardem je trojblik, digitální hodiny, podpora MP3, automatické zhasínání světel po vypnutí motoru (ve Fiatu obvyklé již roky, jinde dodnes věc neznámá) a také palubní počítač.

Nejedná se přitom o nějaké šidítko, ale naopak plně funkční zařízení. Umí zobrazit dojezd, průměrnou spotřebu od vynulování, ale také automaticky monitoruje spotřebu od posledního tankování. Škoda jen, že se ovládá tyčinkou, ke které se musí ruka prostrčit skrz volant.

obrázek [600 x 352]

Hlavní překvapení se ale týká prostornosti. V podélném i svislém směru může Picanto směle konkurovat autům o třídu větším. Horší je to jen s šířkou – čtyři osoby problémy mít nebudou, ale trojice pásů vzadu je vyloženě úsměvná.

O třídu větší auta připomíná i jízdní projev. Picanto hladce překonává nerovnosti, kterých jsou česká města i venkov plný. Až častý výskyt příčných nerovností jej dostane na hranici možností – malá kola, krátký rozvor a nízká hmotnost jednoduše víc nezmůžou.

Zatáčení je také silnou disciplínou nového Picanta. Ochota měnit směr, jistý kontakt všech kol s vozovkou a předvídatelnost se blíží Mazdě 2.

obrázek [600 x 355]

Motor je celohliníkový tříválec 1,0 CVVT z konstrukční řady Kappa. Novinka v produkci korejského koncernu je vybavena variabilním časováním ventilů a dostala mnoho dílčích inovací, jejichž smyslem je snížit vnitřní tření a tím zlepšit účinnost motoru.

Agregát trpí základními neduhy typickými obecně pro všechny tříválce – poměrně dlouhým časem startování, jemnými vibracemi a pronikavým zvukem. Na otáčkoměru můžeme namalovat hranici v 3000 min-1: pod těmito otáčkami motor příliš netáhne a dokáže jen udržovat rychlost, nad nimi dokáže obstojně akcelerovat.

Výkon ale po překročení maxima točivého momentu 95 Nm při 3500 min-1 nijak výrazně negraduje. Při vytáčení je navíc potřeba dát si pozor na načasování řazení – kvůli těžkému setrvačníku padají otáčky pomalu, a proto nelze celý proces uspěchat.

Správná práce s řadicí pákou je vůbec důležitá pro dosažení optimální dynamiky. Vhodným řazením se dá držet krok s okolním provozem až do rychlosti zhruba 80 km/h. Rychlejší jízda už vyžaduje větší pozornost, hlavně pak na dálnici je potřeba levý pruh kontrolovat opravdu důkladně. To ale samozřejmě k takovému typu auta patří.

obrázek [600 x 327]

Sympatické je, že ať motor nutíte k práci v nízkých otáčkách, nebo jej naopak častěji vytočíte, spotřeba paliva se příliš nemění. Deklarované hodnoty sice zůstaly vzdálené realitě, přesto si na apetit tříválcového Picanta nemůžeme stěžovat.

Ve městě, kde se bude malá Kia pohybovat s přehledem nejčastěji, si stabilně vystačí s 6 litry na 100 km. Mimoměstská jízda však znamená odběr z nádrže jen o litr nižší. Dostat se k továrnímu údaji 3,6 l/100 km by snad bylo možné, topografie českých silnic v kombinaci s nižším výkonem to však vylučuje.

Při našich obvyklých testech jsme v rychlosti 100 km/h odečetli spotřebu 5,2 l/100 km a otáčky motoru 3000 min-1. Dálniční tempo podvozku ani motoru už dvakrát nesedí, s rychlostí 130 km/h se ale tříválcové Picanto ještě vypořádá se ctí – vyžaduje 6,4 l/100 km a 3800 min-1. Ovšem pozor! Klimatizace v takové rychlosti už zvyšuje spotřebu o půl litru a odebírá zaznamenatelnou část výkonu.

obrázek [600 x 369]

Pro segment, do kterého Picanto spadá, se na každý pád jedná o víc než dobré auto. Úspěchem Kie by byl již sám zdařilý design, ale dravá korejská automobilka k tomu přidává i vlastnosti, kterými se Picanto dokáže vyrovnat o třídu větším (a dražším) autům. Tak jako se dosud zdál být nejlepším minivozem Suzuki Splash, nyní bychom se nezdráhali přesunout pomyslný titul ke Kie Picanto.

První cena vozu184.980,- Kč (1,0 CVVT Active)
První cena vozu s testovanou motorizací184.980,- Kč (1,0 CVVT Active)
Základní cena testovaného vozu199.980,- Kč (1,0 CVVT Edition 1)
Cena testovaného vozu vč. příplatků218.980,- Kč (1,0 CVVT Edition 1)

Plusy

  • - vnitřní prostor
  • - zpracování interiéru
  • - bohatá funkční výbava
  • - množství nabízených výbav a rozšiřujících paketů
  • - design, barevné kombinace
  • - přiměřeně dimenzovaný výkon motoru
  • - dojezd

Minusy

  • - ovládání palubního počítače
  • - horší stabilita ve vyšších rychlostech
  • - manipulace se zadními sedadly
  • - pružnost nad 80 km/h
  • - nepříliš točivý motor
  • - slabý výkon světel
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Picanto 1,0 CVVT

Cena v základní výbavě: 199 980 Kč Cena v testované výbavě: 218 980 Kč

Základní výbava:Nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, lakované kliky dveří, centrální zamykání (klíčkem), otáčkoměr, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, trojblik, čelní, boční a okenní airbagy, ABS, imobilizér.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (9.000,-), manuální klimatizace (10.000,-)

Čtveřice bankovních obrů chce do dvou let zavést vlastní kryptoměnu Čtveřice bankovních obrů chce do dvou let zavést vlastní kryptoměnu

Principy sdíleného řetězce transakcí (blockchainu), na…

WhatsApp poskytne Facebooku i telefonní čísla uživatelů WhatsApp poskytne Facebooku i telefonní čísla uživatelů

Aplikace pro bezplatné zasílání zpráv přes chytré…

ONLINE: Česko a Německo rozděluje jen přístup k uprchlíkům ONLINE: Česko a Německo rozděluje jen přístup k uprchlíkům

Německá kancléřka Angela Merkelová přiletěla do Prahy a…

Aircraft Industries se opět daří dodávat letouny do Ruska, i když čelí insolvenci Aircraft Industries se opět daří dodávat letouny do Ruska, i když čelí insolvenci

Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries letos dodal…

 

Štítky Kia Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Kia Picanto 1,0 CVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 153
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.6 / 4.2
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 200 / 870
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 920 / 420
Rozměr pneu:165/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3595
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2385
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1418
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):885
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1320
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 475
výška opěradla vpředu (mm): 665
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Picanto 1,0 CVVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 

Přidat názorDiskuse: Kia Picanto 1,0 CVVT – Ostrý citrónek






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy

Hlavní hvězdou moskevského autosalonu je pro automobilku…

Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají…

 




Kia Picanto: Modernizovaná verze chce být jedno z nejhezčích miniaut Kia Picanto: Modernizovaná verze chce být jedno z nejhezčích miniaut

Modernizované Picanto pro Evropu vypadá stejně jako…

Kia Picanto: Modernizovaná verze dostala nový motor 1.0 Turbo Kia Picanto: Modernizovaná verze dostala nový motor 1.0 Turbo

Vedle nového přeplňovaného litru se modernizovaná Kia…

 

Související články
Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo vs. Kia Sorento 2.2 CRDi – Cesta do Ameriky Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo vs. Kia Sorento 2.2 CRDi – Cesta do Ameriky

Správné SUV musí umět od všeho trochu. Porovnali jsme…

Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6 dCi – Souboj alternativ Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6 dCi – Souboj alternativ

Kia i Renault nabízejí zajímavou alternativu k Passatu,…

 



 
Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene

Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene

Dnes 14:52

Bývalý moderátor Top Gearu miluje auta s duší, a proto se mu Renault Kadjar, Škoda Superb nebo Opel Astra nelíbily. Podle svých slov na nich nenašel nic zajímavého.




Blesk.cz

Pálky, pěsti a vyděšené ženy: Desítky migrantů se popraly s Finy

Pálky, pěsti a vyděšené ženy: Desítky migrantů se…

Ve finském městě Forssa došlo k brutálnímu střetu mezi Finy a uprchlíky. Místní vyzbrojeni baseballovými pálkami…

Aleš Brichta vyzývá k plození dětí: Jeho mladá žena je ale nesnáší

Aleš Brichta vyzývá k plození dětí: Jeho mladá žena…

Kontroverzní hudebník Aleš Brichta se dostává do povědomí veřejnosti nejenom svou hudbou, ale hlavně svými…

 

iSport.cz

Prohřešek jako měl Limberský? To nejde přehlédnout, řekl Jarolím

Prohřešek jako měl Limberský? To nejde přehlédnout,…

Kormidlo národního týmu je jeho. Karel Jarolím ve čtvrtek odpoledne oznámil svou první nominaci české fotbalové…

Rošáda začala! Guardiola se neodmítá, řekl Bravo po příchodu do City

Rošáda začala! Guardiola se neodmítá, řekl Bravo po…

Velká směna fotbalových brankářů je už v pohybu. Barcelona získala nizozemského reprezentačního gólmana Jaspera…

 

Reflex.cz

Rasisté z Hate Free, já nejsem žádný gadžo s předsudky!

Rasisté z Hate Free, já nejsem žádný gadžo s předsudky!

Popletení sluníčkáři z Hate Free Culture zahájili další ze svých na hlavu padlých kampaní. Tentokrát zařídili,…

Jako z filmu: Policisté převlečeni za hotelový personál zatkli významného italského mafiána

Jako z filmu: Policisté převlečeni za hotelový…

Italská policie údajně několik měsíců velmi úporně hledala Salvatore Mariana (40), který je významným členem…