Test Auto.cz

Lexus RX 450h AWD Luxury – Třikrát ano!

25.1. 2016
Verdikt
 

Čtvrtá generace Lexusu RX vsadila na výrazný design karoserie a zbrusu nové pojetí interiéru. Hybridní 450h AWD se základem v 3,5litrovém šestiválci je jedním z nejlepších luxusních SUV dnešní doby.

Lexus RX je z historického hlediska velice důležitý automobil. V první polovině minulé dekády totiž jako jeden z prvních odhalil Evropanům roušku revoluční hybridní technologie a šel na ruku zákazníkům prahnoucím po zajímavé alternativě ke vznětovým pohonným ústrojím. Filozofie nastolená jeho druhou generací přetrvala dodnes – sáhnout můžete buď po čistě benzinové, nebo hybridní verzi. Cokoliv byť vzdáleně připomínající turbodiesel je od ukončení výroby minulé generace sedanu IS u Lexusu tabu.

K Lexusu RX jsem si poprvé přičichnul v roce 2012, tedy krátce po modernizaci jeho třetí generace, a velmi rychle jsem si jej oblíbil. V době, kdy řada milovníků automobilů považovala za vrchol luxusních SUV BMW X5 nebo Mercedes-Benz ML, pro mě představoval něco nového, neokoukaného a nevšedního. Boubelatá karoserie sice moc emocí nebudila a uvnitř bych ve srovnání s evropskou prémií našel pár ne zcela dokonalých detailů, to je ale asi všechno, co mi na autě vadilo. Vždy jsem preferoval komfortnější provedení Premium (dnes už se vrcholná výbava jmenuje Luxury) než později představený F Sport – zbytečně utažený podvozek mi zkrátka k charakteru auta nepasoval.

Čtvrtá generace RX si odbyla premiéru na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a přestože se hybridní technikou od předchůdce neliší, lidově řečeno jsme se z něj posadili na zadek. Usedlost karoserie je totiž minulostí, stejně jako trochu archaické detaily v interiéru, a i když vnější rozměry docela výrazně narostly, na první pohled to není vůbec znát. Stodvacetimilimetrové zvětšení délky a padesát milimetrů k dobru mezi nápravami maskují ostré hrany a megalomansky vykrojené blatníky, přikrčený postoj šelmy zase umocňují zkosené přední a zadní sloupky. Rozhodně bych neřekl, že je výška karoserie shodná s předchůdcem (1685 mm), natož, že se o deset milimetrů zvětšila světlost (hybrid má 195 mm, 200t ještě o 5 milimetrů více).

Lexus RX - mezigenerační rozměrové srovnání4. generace3. generace2. generace1. generace
Délka [mm]4890477047404580
Šířka [mm]1895188518451815
Výška [mm]1685168516751660
Rozvor [mm]2790274027202615
Zavazadlový prostor [l]539496439489

Design karoserie nového RX nemá v luxusním segmentu obdoby, přičemž jeho sílu oceníte hlavně při průzkumu jednotlivých detailů. Na doširoka rozevřenou masku chladiče jsme si již u nových Lexusů zvykli, stejně jako na hru trojúhelníků tvořících spodní část nárazníku. Úzké diodové světlomety s dynamickými směrovkami jako by snad nikde neměly končit, a přestože jsou „plovoucí“ zadní okénka na první pohled pouze vítězstvím designu nad funkcí, výhled šikmo vzad poskytují dostatečný. Výrobce si navíc pohrál i s takovou maličkostí, jako je logo na víku zavazadelníku – stačí před ním lehce mávnout dlaní a prostor pro bagáž máte k dispozici bez doteku tlačítka umístěného nad registrační značkou (standard od výbavy Executive Plus). A výsledek toho všeho? Vůz působí nesrovnatelně mladistvějším dojmem a za jeho volantem již podvědomě nehledáte prošedivělého architekta, doktora či úspěšného businessmana. Má počíháno na citelně širší spektrum zákazníků než doposud.

Sto a jeden

Nejen karoserie, ale také interiér má ve srovnání s předchůdcem zcela jiný ráz. Pryč je strohé provedení přístrojové desky s přemírou plastů, panel klimatizace, který jako by se zaseknul v devadesátých letech, a volič převodovky umístěný na středové konzole. Jde o zcela nové pojetí pramenící ze směsice stylů excentrického crossoveru NX a sedanu GS, přičemž hlavní roli hrají útulnost a přehlednost. Jakkoliv vás může RX zvenku šokovat, uvnitř tepová frekvence opět klesá a záhy se ustaluje na velmi relaxované úrovni. Je to dáno velmi pohodlným nastupováním a schopností kokpitu dokonale izolovat okolní ruchy. V tomto ohledu RX jenom těžko najde přemožitele.

Přístrojová deska vsadila na jednoduché tvary a volně stojící displej infotainmentu. Má úhlopříčku 12,3 palce (ve standardu je osmipalcová obrazovka), nabízí možnost rozdělení zobrazení na dvě samostatné části a komunikuje v češtině. Na dotykové ovládání však zapomeňte. Od toho je tady pro Lexus charakteristické zařízení Remote Touch na středovém tunelu, jak ale popisoval kolega Jirka Baborský po prvním svezení v Portugalsku, minulé RX jej mělo vyřešeno o chlup lépe. Nejde ani tak o menší podepření dlaně, ale hlavně složitější orientaci v přemíře virtuálních tlačítek. Zadávat například data do navigace během jízdy není jednoduché a při hledání oblíbené rádiové stanice jsem raději využíval tlačítka na volantu.

obrázek [600 x 403]  

Interiér Lexusu RX nikdy netrpěl stísněným prostorem pro posádku a nová generace je na tom ještě o něco lépe. Rozměrná přední sedadla jsou nad podlahou ukotvena níž, než jsme z podobně stižených SUV zvyklí, na druhou stranu ale nenutí řidiče příliš natahovat nohy k pedálům. Třicetimilimetrový nárůst prostoru v oblasti loktů přijde vhod, stejně jako bezproblémové hledání požadované řidičské pozice, to ovšem za předpokladu, že necháte přední sedadla v nejnižší poloze. Řidiči vysokému 190 centimetrů totiž do kontaktu se stropem mnoho místa nezbývá.

Naprosto stejné je to ve druhé řadě, kde ale výrobce sbírá kladné body za komfort a variabilitu sedadel. Sedáky hezky podepírají stehna, asymetricky dělenou zadní lavici lze manuálně posouvat v rozsahu třinácti centimetrů a elektricky polohovatelné opěradlo oceníte při potřebě většího pohodlí na delších cestách. Cestujícím s výškou 190 centimetrů navíc zbývá rezerva před koleny i v případě, že jsou přední sedadla posunuta zcela vzad.

Mezigeneračně si polepšil také zavazadelník. Základní objem 539 litrů je o 43 litrů větší než u předchůdce a po sklopení zadních opěradel získáte 1612 litrů (+42 litrů), rozdíl je ale ve způsobu dosažení maximální kapacity. Už minulá generace Lexusu RX byla v disciplíně sklápění zadních opěradel přeborníkem, protože stačilo stisknout tlačítko a téměř rovná ložná plocha byla na světě, novinka ale ke sklápění i vyklápění používá elektromotory. Pohodlné, ale časově náročnější řešení. Pod podlážkou pak najdete dojezdovou rezervu a potěší i možnost otevření zadního víka až do výšky 195 centimetrů. Škoda jenom nákladové hrany ve výšce 800 milimetrů a velkého zkosení zadních sloupků, které komplikuje převoz vysokých předmětů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RX 450h Luxury

Cena v základní výbavě: 2 170 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 252 000 Kč

Základní výbava:Deset airbagů, aktivní brzdová světla, dynamické směrové blikače, asistent rozjezdu do kopce, režim EV, volič režimů Eco/Norma/Sport/Sport+, diodové denní svícení a sdružené zadní svítilny, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, litá 20“ kola, adaptivní tlumiče, kartový elektronický klíč, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední a zadní sedadla sedadla, dřevěné obložení volantu, audio Mark Levinson 15 reproduktory, elektricky ovládané víko zavazadelníku s bezdotykovým senzorem, sledování slepého úhlu, panoramatický kamerový systém, head-up displej, elektricky ovládaná zadní opěradla, vyhřívaný volant a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+32.000 Kč), panoramatické střešní okno (+50.000 Kč).

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 

Štítky SUV Lexus Hybrid Testy

Technické údaje
Motor Lexus RX 450h Luxury
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3456
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 193 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 335 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2:120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 539 / 1612
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2175 / 540
Rozměr pneu:235/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4890
b) šířka (mm): 1985
c) výška (mm): 1690
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus RX 450h AWD Luxury – Třikrát ano!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Lexus RX: Třetí řada sedadel přibude za dva roky Lexus RX: Třetí řada sedadel přibude za dva roky

Lexus plánuje ještě jednu verzi modelu RX. Bude…

Jízdní dojmy Lexus RX: Luxusně a hybridně Jízdní dojmy Lexus RX: Luxusně a hybridně

Čtvrtá generace velkého japonského SUV přiváží více…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…