Test Auto.cz

Lexus RX 450h AWD Luxury – Třikrát ano!

25.1. 2016
Verdikt
 

Čtvrtá generace Lexusu RX vsadila na výrazný design karoserie a zbrusu nové pojetí interiéru. Hybridní 450h AWD se základem v 3,5litrovém šestiválci je jedním z nejlepších luxusních SUV dnešní doby.

Lexus RX je z historického hlediska velice důležitý automobil. V první polovině minulé dekády totiž jako jeden z prvních odhalil Evropanům roušku revoluční hybridní technologie a šel na ruku zákazníkům prahnoucím po zajímavé alternativě ke vznětovým pohonným ústrojím. Filozofie nastolená jeho druhou generací přetrvala dodnes – sáhnout můžete buď po čistě benzinové, nebo hybridní verzi. Cokoliv byť vzdáleně připomínající turbodiesel je od ukončení výroby minulé generace sedanu IS u Lexusu tabu.

K Lexusu RX jsem si poprvé přičichnul v roce 2012, tedy krátce po modernizaci jeho třetí generace, a velmi rychle jsem si jej oblíbil. V době, kdy řada milovníků automobilů považovala za vrchol luxusních SUV BMW X5 nebo Mercedes-Benz ML, pro mě představoval něco nového, neokoukaného a nevšedního. Boubelatá karoserie sice moc emocí nebudila a uvnitř bych ve srovnání s evropskou prémií našel pár ne zcela dokonalých detailů, to je ale asi všechno, co mi na autě vadilo. Vždy jsem preferoval komfortnější provedení Premium (dnes už se vrcholná výbava jmenuje Luxury) než později představený F Sport – zbytečně utažený podvozek mi zkrátka k charakteru auta nepasoval.

Čtvrtá generace RX si odbyla premiéru na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a přestože se hybridní technikou od předchůdce neliší, lidově řečeno jsme se z něj posadili na zadek. Usedlost karoserie je totiž minulostí, stejně jako trochu archaické detaily v interiéru, a i když vnější rozměry docela výrazně narostly, na první pohled to není vůbec znát. Stodvacetimilimetrové zvětšení délky a padesát milimetrů k dobru mezi nápravami maskují ostré hrany a megalomansky vykrojené blatníky, přikrčený postoj šelmy zase umocňují zkosené přední a zadní sloupky. Rozhodně bych neřekl, že je výška karoserie shodná s předchůdcem (1685 mm), natož, že se o deset milimetrů zvětšila světlost (hybrid má 195 mm, 200t ještě o 5 milimetrů více).

Lexus RX - mezigenerační rozměrové srovnání4. generace3. generace2. generace1. generace
Délka [mm]4890477047404580
Šířka [mm]1895188518451815
Výška [mm]1685168516751660
Rozvor [mm]2790274027202615
Zavazadlový prostor [l]539496439489

Design karoserie nového RX nemá v luxusním segmentu obdoby, přičemž jeho sílu oceníte hlavně při průzkumu jednotlivých detailů. Na doširoka rozevřenou masku chladiče jsme si již u nových Lexusů zvykli, stejně jako na hru trojúhelníků tvořících spodní část nárazníku. Úzké diodové světlomety s dynamickými směrovkami jako by snad nikde neměly končit, a přestože jsou „plovoucí“ zadní okénka na první pohled pouze vítězstvím designu nad funkcí, výhled šikmo vzad poskytují dostatečný. Výrobce si navíc pohrál i s takovou maličkostí, jako je logo na víku zavazadelníku – stačí před ním lehce mávnout dlaní a prostor pro bagáž máte k dispozici bez doteku tlačítka umístěného nad registrační značkou (standard od výbavy Executive Plus). A výsledek toho všeho? Vůz působí nesrovnatelně mladistvějším dojmem a za jeho volantem již podvědomě nehledáte prošedivělého architekta, doktora či úspěšného businessmana. Má počíháno na citelně širší spektrum zákazníků než doposud.

Sto a jeden

Nejen karoserie, ale také interiér má ve srovnání s předchůdcem zcela jiný ráz. Pryč je strohé provedení přístrojové desky s přemírou plastů, panel klimatizace, který jako by se zaseknul v devadesátých letech, a volič převodovky umístěný na středové konzole. Jde o zcela nové pojetí pramenící ze směsice stylů excentrického crossoveru NX a sedanu GS, přičemž hlavní roli hrají útulnost a přehlednost. Jakkoliv vás může RX zvenku šokovat, uvnitř tepová frekvence opět klesá a záhy se ustaluje na velmi relaxované úrovni. Je to dáno velmi pohodlným nastupováním a schopností kokpitu dokonale izolovat okolní ruchy. V tomto ohledu RX jenom těžko najde přemožitele.

Přístrojová deska vsadila na jednoduché tvary a volně stojící displej infotainmentu. Má úhlopříčku 12,3 palce (ve standardu je osmipalcová obrazovka), nabízí možnost rozdělení zobrazení na dvě samostatné části a komunikuje v češtině. Na dotykové ovládání však zapomeňte. Od toho je tady pro Lexus charakteristické zařízení Remote Touch na středovém tunelu, jak ale popisoval kolega Jirka Baborský po prvním svezení v Portugalsku, minulé RX jej mělo vyřešeno o chlup lépe. Nejde ani tak o menší podepření dlaně, ale hlavně složitější orientaci v přemíře virtuálních tlačítek. Zadávat například data do navigace během jízdy není jednoduché a při hledání oblíbené rádiové stanice jsem raději využíval tlačítka na volantu.

obrázek [600 x 403]  

Interiér Lexusu RX nikdy netrpěl stísněným prostorem pro posádku a nová generace je na tom ještě o něco lépe. Rozměrná přední sedadla jsou nad podlahou ukotvena níž, než jsme z podobně stižených SUV zvyklí, na druhou stranu ale nenutí řidiče příliš natahovat nohy k pedálům. Třicetimilimetrový nárůst prostoru v oblasti loktů přijde vhod, stejně jako bezproblémové hledání požadované řidičské pozice, to ovšem za předpokladu, že necháte přední sedadla v nejnižší poloze. Řidiči vysokému 190 centimetrů totiž do kontaktu se stropem mnoho místa nezbývá.

Naprosto stejné je to ve druhé řadě, kde ale výrobce sbírá kladné body za komfort a variabilitu sedadel. Sedáky hezky podepírají stehna, asymetricky dělenou zadní lavici lze manuálně posouvat v rozsahu třinácti centimetrů a elektricky polohovatelné opěradlo oceníte při potřebě většího pohodlí na delších cestách. Cestujícím s výškou 190 centimetrů navíc zbývá rezerva před koleny i v případě, že jsou přední sedadla posunuta zcela vzad.

Mezigeneračně si polepšil také zavazadelník. Základní objem 539 litrů je o 43 litrů větší než u předchůdce a po sklopení zadních opěradel získáte 1612 litrů (+42 litrů), rozdíl je ale ve způsobu dosažení maximální kapacity. Už minulá generace Lexusu RX byla v disciplíně sklápění zadních opěradel přeborníkem, protože stačilo stisknout tlačítko a téměř rovná ložná plocha byla na světě, novinka ale ke sklápění i vyklápění používá elektromotory. Pohodlné, ale časově náročnější řešení. Pod podlážkou pak najdete dojezdovou rezervu a potěší i možnost otevření zadního víka až do výšky 195 centimetrů. Škoda jenom nákladové hrany ve výšce 800 milimetrů a velkého zkosení zadních sloupků, které komplikuje převoz vysokých předmětů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RX 450h Luxury

Cena v základní výbavě: 2 170 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 252 000 Kč

Základní výbava:Deset airbagů, aktivní brzdová světla, dynamické směrové blikače, asistent rozjezdu do kopce, režim EV, volič režimů Eco/Norma/Sport/Sport+, diodové denní svícení a sdružené zadní svítilny, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, litá 20“ kola, adaptivní tlumiče, kartový elektronický klíč, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední a zadní sedadla sedadla, dřevěné obložení volantu, audio Mark Levinson 15 reproduktory, elektricky ovládané víko zavazadelníku s bezdotykovým senzorem, sledování slepého úhlu, panoramatický kamerový systém, head-up displej, elektricky ovládaná zadní opěradla, vyhřívaný volant a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+32.000 Kč), panoramatické střešní okno (+50.000 Kč).

Zápisník Pavla Otta: Omluva za Babiše Zápisník Pavla Otta: Omluva za Babiše

Exministr financí Andrej Babiš byl v boji proti údajně…

 

Štítky SUV Lexus Hybrid Testy

Technické údaje
Motor Lexus RX 450h Luxury
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3456
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 193 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 335 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2:120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 539 / 1612
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2175 / 540
Rozměr pneu:235/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4890
b) šířka (mm): 1985
c) výška (mm): 1690
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus RX 450h AWD Luxury – Třikrát ano!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Lexus RX: Třetí řada sedadel přibude za dva roky Lexus RX: Třetí řada sedadel přibude za dva roky

Lexus plánuje ještě jednu verzi modelu RX. Bude…

Jízdní dojmy Lexus RX: Luxusně a hybridně Jízdní dojmy Lexus RX: Luxusně a hybridně

Čtvrtá generace velkého japonského SUV přiváží více…

 



 
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

TEST: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Dnes 08:00

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.




Blesk.cz

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí Erdogan. Bílý dům to popřel

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že po telefonu slyšel od amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával proti Vegas

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával…

Jen čtyřicet minut strávil v bráně Detroitu proti Chicagu český brankář Petr Mrázek, přesto z 40 střel inkasoval…

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový slovníček poutníka po samoděržaví

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový…

Pro úspěšné putování vlaky, letadly, autobusy, tarantasy (starý ruský kupecký kočár) a všemožnými jinými…

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát však zadarmo získá spoustu cenných údajů

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát…

Již za necelé dva týdny v České republice odstartuje účtenková loterie. Stát si od ní slibuje omezení šedé…