Test Auto.cz

Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí, vrčí i pobaví!

10.7. 2017
Verdikt
 

Nová auta obvykle testujeme s bohatou výbavou, tentokrát se nám ale do rukou dostala základní Mazda 3. Jak jezdí?

Zájemce o zážehovou Mazdu 3 nemá příliš na výběr. Pokud nezvolí dvoulitr, nabízený ve dvou výkonových verzích, zbývá mu už jen jediná možnost, a to koupě o 0,5 litru menšího motoru o výkonu 74 kW. Jak jezdí se základním motorem a základní výbavou?

Balíčkem technických řešení, obecně pojmenovaných Skyactiv a zahrnujícím jak oblast pohonných jednotek, tak karoserie nebo podvozku, jde hirošimská automobilka tak trochu proti proudu. Asi nejvíce patrné je to právě na zážehových motorech. Namísto cíleného zmenšování zdvihového objemu a potažmo počtu válců a jejich kompenzaci turbodmychadlem jdou konstruktéři Mazdy jinou cestou. Místo turbodmychadla tak je poctivý zdvihový objem, snížit spotřebu a emise pomáhá vyspělá technika, kombinující přímé vstřikování benzín s dosud nevídanou hodnotou kompresního poměru 14:1.

Nejmenším zážehovým motorem kompaktní mazdy tudíž není tříválec o objemu 0,9 či 1,2 litru, ale čtyřválcová patnáctistovka. Na téměř stejně velkém agregátu kdysi startovala třeba tradiční řada 323 série BA z let 1994 až 1998. Motor o objemu 1,5 litru (dělala se však i menší 1.4) z řady Z5 nabízel v 323 výkon 65 kW. V testované Mazdě 3 již třetí generace se toho vlastně v tomto směru příliš mnoho nezměnilo. Výkon se zvýšil o pouhých 9 kW. Jenže zatímco motor Z5 v řadě 323 BA plni emisní normu Euro 2, současné 1.5 Skyactiv-G vyhovuje Euro 6.

Základ stačí?

Naprostá většina aut z novinářských flotil bývá zpravidla oděna do některé z vyšší výbavy, zpravidla ještě „přikrášlené“ nějakým tím extra. V některých případech je to ku prospěchu věci, v jiných se to však může zdát až přehnané. Na druhou stranu, třeba díky tomu zjistíte, že v luxusním Volvu V90 T6 si musíte připlatit i za vyhřívané přední sedačky…

Otestovali jsme: Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

Testovaná Mazda 3 byla přesně z opačného konce nabídky. Šlo o základní výbavu Emotion nabízenou výhradně v karosářské verzi hatchback a pouze s jediným, tedy testovaným, motorem za částku 383.900 korun. Levnější cesta k nové Mazdě 3 již není. Kupující v rámci pořízení získá navenek skromné audio se čtyřmi reproduktory a monochromatickým displejem, ale také elektrické ovládání všech oken či vnějších zpětných zrcátek. Klimatizace je sice pouze manuální, ale součástí standardní výbavy je, což je to hlavní. Dvousměrně stavitelný volant nabízel pouze plastový věnec, věc u novinářských aut taktéž nevídaná.

Kdo si nepotrpí na okázalost a potřebuje hlavně jezdit, tomu bude tato základní verze plně vyhovovat. Vše potřebné, co člověk využije při jízdě, totiž nabízí. Snad jen ten kožený volant by se nám nejen při horkém počasí líbil více, protože ten základní trochu klouže v rukou.

Pokud chcete více, nelze si připlatit za jednotlivé položky, musíte rovnou zvolit vyšší výbavu, jak je u Mazdy zvykem. Již ta druhá Challenge nabízí dvouzónovou samočinnou klimatizaci a také výběr jak karosářské verze, tak pohonné jednotky. S testovaným motorem s karoserii hatchback stojí 432.900 korun. V uvedené ceně je dále třeba elektromechanická parkovací brzda, rozhraní HMI (Human Media Interface) či kůží čalouněný volant s ovládáním tempomatu. Z toho vyplývá, že základní „trojka“ je vlastně jedinou s mechanicky ovládanou parkovací brzdou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 3 1.5

Cena v základní výbavě: 383 900 Kč Cena v testované výbavě: 383 900 Kč

Základní výbava:G-Vectoring control, manuální klimatizace, 16palcová kola, audiosystém 4x15 W s USB a monochromatickým displejem, palubní počítač, 6 airbagů, i-stop, asistent rozjezdu do kopce, elektrické ovládání všech skel bočních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvousměrně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ISOFIX (2x vzad), deaktivace airbagu spolujezdce, multifunkční volant, funkce světlometů Coming/leaving home, denní svícení, atd.

Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb Američané obvinili Rusku z Petrohradu, měla se vměšovat do blížících se voleb

Americké úřady obvinily Rusku žijící v Petrohradu ze…

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 
Technické údaje
Motor Mazda 3 1.5
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 364 / 1263
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1185 / 615
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4470
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Babí léto definitivně končí, o víkendu vytáhněte deštníky

Víkend definitivně ukončí krásné období babího léta s nadprůměrnými teplotami, která nás až na krátké epizody…

 

iSport.cz

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat i bez něj, těší Lence

Snajpr Bulíř Tygrům nechyběl. Jsme schopni vyhrávat…

Otázka šlágru 11. kola hokejové Tipsport extraligy byla daná. Jak si povede Liberec v Brně bez svého…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…