Test Auto.cz

Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí, vrčí i pobaví!

10.7. 2017
Verdikt
 

Nová auta obvykle testujeme s bohatou výbavou, tentokrát se nám ale do rukou dostala základní Mazda 3. Jak jezdí?

Zájemce o zážehovou Mazdu 3 nemá příliš na výběr. Pokud nezvolí dvoulitr, nabízený ve dvou výkonových verzích, zbývá mu už jen jediná možnost, a to koupě o 0,5 litru menšího motoru o výkonu 74 kW. Jak jezdí se základním motorem a základní výbavou?

Balíčkem technických řešení, obecně pojmenovaných Skyactiv a zahrnujícím jak oblast pohonných jednotek, tak karoserie nebo podvozku, jde hirošimská automobilka tak trochu proti proudu. Asi nejvíce patrné je to právě na zážehových motorech. Namísto cíleného zmenšování zdvihového objemu a potažmo počtu válců a jejich kompenzaci turbodmychadlem jdou konstruktéři Mazdy jinou cestou. Místo turbodmychadla tak je poctivý zdvihový objem, snížit spotřebu a emise pomáhá vyspělá technika, kombinující přímé vstřikování benzín s dosud nevídanou hodnotou kompresního poměru 14:1.

Nejmenším zážehovým motorem kompaktní mazdy tudíž není tříválec o objemu 0,9 či 1,2 litru, ale čtyřválcová patnáctistovka. Na téměř stejně velkém agregátu kdysi startovala třeba tradiční řada 323 série BA z let 1994 až 1998. Motor o objemu 1,5 litru (dělala se však i menší 1.4) z řady Z5 nabízel v 323 výkon 65 kW. V testované Mazdě 3 již třetí generace se toho vlastně v tomto směru příliš mnoho nezměnilo. Výkon se zvýšil o pouhých 9 kW. Jenže zatímco motor Z5 v řadě 323 BA plni emisní normu Euro 2, současné 1.5 Skyactiv-G vyhovuje Euro 6.

Základ stačí?

Naprostá většina aut z novinářských flotil bývá zpravidla oděna do některé z vyšší výbavy, zpravidla ještě „přikrášlené“ nějakým tím extra. V některých případech je to ku prospěchu věci, v jiných se to však může zdát až přehnané. Na druhou stranu, třeba díky tomu zjistíte, že v luxusním Volvu V90 T6 si musíte připlatit i za vyhřívané přední sedačky…

Otestovali jsme: Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

Testovaná Mazda 3 byla přesně z opačného konce nabídky. Šlo o základní výbavu Emotion nabízenou výhradně v karosářské verzi hatchback a pouze s jediným, tedy testovaným, motorem za částku 383.900 korun. Levnější cesta k nové Mazdě 3 již není. Kupující v rámci pořízení získá navenek skromné audio se čtyřmi reproduktory a monochromatickým displejem, ale také elektrické ovládání všech oken či vnějších zpětných zrcátek. Klimatizace je sice pouze manuální, ale součástí standardní výbavy je, což je to hlavní. Dvousměrně stavitelný volant nabízel pouze plastový věnec, věc u novinářských aut taktéž nevídaná.

Kdo si nepotrpí na okázalost a potřebuje hlavně jezdit, tomu bude tato základní verze plně vyhovovat. Vše potřebné, co člověk využije při jízdě, totiž nabízí. Snad jen ten kožený volant by se nám nejen při horkém počasí líbil více, protože ten základní trochu klouže v rukou.

Pokud chcete více, nelze si připlatit za jednotlivé položky, musíte rovnou zvolit vyšší výbavu, jak je u Mazdy zvykem. Již ta druhá Challenge nabízí dvouzónovou samočinnou klimatizaci a také výběr jak karosářské verze, tak pohonné jednotky. S testovaným motorem s karoserii hatchback stojí 432.900 korun. V uvedené ceně je dále třeba elektromechanická parkovací brzda, rozhraní HMI (Human Media Interface) či kůží čalouněný volant s ovládáním tempomatu. Z toho vyplývá, že základní „trojka“ je vlastně jedinou s mechanicky ovládanou parkovací brzdou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 3 1.5

Cena v základní výbavě: 383 900 Kč Cena v testované výbavě: 383 900 Kč

Základní výbava:G-Vectoring control, manuální klimatizace, 16palcová kola, audiosystém 4x15 W s USB a monochromatickým displejem, palubní počítač, 6 airbagů, i-stop, asistent rozjezdu do kopce, elektrické ovládání všech skel bočních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvousměrně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ISOFIX (2x vzad), deaktivace airbagu spolujezdce, multifunkční volant, funkce světlometů Coming/leaving home, denní svícení, atd.

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá vydání komunisty Ondráčka Policie žádá vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

Uber čelí dalším pokusům o regulaci Uber čelí dalším pokusům o regulaci

Alternativní dopravce Uber, který musel loni na podzim…

 
Technické údaje
Motor Mazda 3 1.5
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 364 / 1263
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1185 / 615
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4470
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…