Test Auto.cz

Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí, vrčí i pobaví!

10.7. 2017
Verdikt
 

Nová auta obvykle testujeme s bohatou výbavou, tentokrát se nám ale do rukou dostala základní Mazda 3. Jak jezdí?

Zájemce o zážehovou Mazdu 3 nemá příliš na výběr. Pokud nezvolí dvoulitr, nabízený ve dvou výkonových verzích, zbývá mu už jen jediná možnost, a to koupě o 0,5 litru menšího motoru o výkonu 74 kW. Jak jezdí se základním motorem a základní výbavou?

Balíčkem technických řešení, obecně pojmenovaných Skyactiv a zahrnujícím jak oblast pohonných jednotek, tak karoserie nebo podvozku, jde hirošimská automobilka tak trochu proti proudu. Asi nejvíce patrné je to právě na zážehových motorech. Namísto cíleného zmenšování zdvihového objemu a potažmo počtu válců a jejich kompenzaci turbodmychadlem jdou konstruktéři Mazdy jinou cestou. Místo turbodmychadla tak je poctivý zdvihový objem, snížit spotřebu a emise pomáhá vyspělá technika, kombinující přímé vstřikování benzín s dosud nevídanou hodnotou kompresního poměru 14:1.

Nejmenším zážehovým motorem kompaktní mazdy tudíž není tříválec o objemu 0,9 či 1,2 litru, ale čtyřválcová patnáctistovka. Na téměř stejně velkém agregátu kdysi startovala třeba tradiční řada 323 série BA z let 1994 až 1998. Motor o objemu 1,5 litru (dělala se však i menší 1.4) z řady Z5 nabízel v 323 výkon 65 kW. V testované Mazdě 3 již třetí generace se toho vlastně v tomto směru příliš mnoho nezměnilo. Výkon se zvýšil o pouhých 9 kW. Jenže zatímco motor Z5 v řadě 323 BA plni emisní normu Euro 2, současné 1.5 Skyactiv-G vyhovuje Euro 6.

Základ stačí?

Naprostá většina aut z novinářských flotil bývá zpravidla oděna do některé z vyšší výbavy, zpravidla ještě „přikrášlené“ nějakým tím extra. V některých případech je to ku prospěchu věci, v jiných se to však může zdát až přehnané. Na druhou stranu, třeba díky tomu zjistíte, že v luxusním Volvu V90 T6 si musíte připlatit i za vyhřívané přední sedačky…

Otestovali jsme: Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

Testovaná Mazda 3 byla přesně z opačného konce nabídky. Šlo o základní výbavu Emotion nabízenou výhradně v karosářské verzi hatchback a pouze s jediným, tedy testovaným, motorem za částku 383.900 korun. Levnější cesta k nové Mazdě 3 již není. Kupující v rámci pořízení získá navenek skromné audio se čtyřmi reproduktory a monochromatickým displejem, ale také elektrické ovládání všech oken či vnějších zpětných zrcátek. Klimatizace je sice pouze manuální, ale součástí standardní výbavy je, což je to hlavní. Dvousměrně stavitelný volant nabízel pouze plastový věnec, věc u novinářských aut taktéž nevídaná.

Kdo si nepotrpí na okázalost a potřebuje hlavně jezdit, tomu bude tato základní verze plně vyhovovat. Vše potřebné, co člověk využije při jízdě, totiž nabízí. Snad jen ten kožený volant by se nám nejen při horkém počasí líbil více, protože ten základní trochu klouže v rukou.

Pokud chcete více, nelze si připlatit za jednotlivé položky, musíte rovnou zvolit vyšší výbavu, jak je u Mazdy zvykem. Již ta druhá Challenge nabízí dvouzónovou samočinnou klimatizaci a také výběr jak karosářské verze, tak pohonné jednotky. S testovaným motorem s karoserii hatchback stojí 432.900 korun. V uvedené ceně je dále třeba elektromechanická parkovací brzda, rozhraní HMI (Human Media Interface) či kůží čalouněný volant s ovládáním tempomatu. Z toho vyplývá, že základní „trojka“ je vlastně jedinou s mechanicky ovládanou parkovací brzdou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 3 1.5

Cena v základní výbavě: 383 900 Kč Cena v testované výbavě: 383 900 Kč

Základní výbava:G-Vectoring control, manuální klimatizace, 16palcová kola, audiosystém 4x15 W s USB a monochromatickým displejem, palubní počítač, 6 airbagů, i-stop, asistent rozjezdu do kopce, elektrické ovládání všech skel bočních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvousměrně stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ISOFIX (2x vzad), deaktivace airbagu spolujezdce, multifunkční volant, funkce světlometů Coming/leaving home, denní svícení, atd.

Janoušek žádá o upuštění od zbytku trestu Janoušek žádá o upuštění od zbytku trestu

Lobbista Roman Janoušek podal k Městskému soudu v Praze…

Komentář Bohumila Pečinky: S hnutím ANO se mluví Komentář Bohumila Pečinky: S hnutím ANO se mluví

V Poslanecké sněmovně panuje zmatení a chaos. Nevíme, kdo…

Byl jsem trochu arogantní fyzik, říká držitel Nobelovy ceny Stefan Hell Byl jsem trochu arogantní fyzik, říká držitel Nobelovy ceny Stefan Hell

V roce 2014 dostal Nobelovu cenu za přelomový objev,…

 
Technické údaje
Motor Mazda 3 1.5
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 364 / 1263
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1185 / 615
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4470
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Dnes 10:52

Porsche v souvislosti s prezentací modelu 911 GT2 RS v Portugalsku uvolnilo skutečně rozsáhlou sérii snímků, na nichž se detailně představují linie jeho karoserie, provedení interiéru a nechybí ani akční záběry ze závodního okruhu.




Blesk.cz

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Nemluvil do větru! Když si Lucie Bílá (51) začala s Radkem Filipim (33), jako první ji před milencem mladším o…

Co všechno umí zařídit notář?

Co všechno umí zařídit notář?

K čemu jsou nám notáři? Co umí kromě sepisování závětí a ověřování podpisů? V čem se liší od advokátů? A opravdu…

 

iSport.cz

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za vraždu přítelkyně

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za…

Slavný handicapovaný atlet Oscar Pistorius byl nově odsouzen za vraždu přítelkyně na 13 let a pět měsíců.…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…