Test Auto.cz

Mercedes-Benz C 220 Bluetec – Dobře si vyberte

24.11. 2014
Verdikt
 

Nové Céčko jsme již měli v testu několikrát, teprve nyní se nám však do ruky dostalo kombi, a to hned s pravděpodobně nejprodávanějším motorem.

Nový Mercedes-Benz C s turbodieselem o výkonu 125 kW splňujícím přísnou emisní normu Euro 6 pro nás není neznámým vozem. Vůbec poprvé jsme se ale dostali ke kombi, které se nám líbí ještě o kus více než sedan. Záď je totiž v našich očích povedenější, tohle je jeden z nejpohlednějších kombíků.

Námi testovanému vozu nechyběl paket AMG, který obsahuje zejména masivnější a atraktivnější nárazníky, i když chromovaná lišta na spodní straně toho předního nemusí sednout každému, byť chromu je na autu hodně, takže to není až tak do očí bijící. Nechybí ani pohledná osmnáctipalcová kola. Vzhledu vozu rovněž výrazně pomáhají diodové světlomety, které zaujaly zejména jedním prvkem. Když odemykáte vůz v noci a máte aktivovanou funkci rozsvícení světlometů po odemknutí, diody denního svícení začnou svítit nejdříve modře, než přejdou plynule do své klasické jasné barvy. To je sice efektní prvek, ale zrovna u Mercedes-Benzu bychom jej nečekali – na většinu lidí působil spíše jako z tuningového srazu.

Test 2014: Mercedes-Benz C 220 Bluetec – Juniorka třídy S

Ambientní podsvětlení interiéru již vypadá mnohem příjemněji. Vnitřek vozu je sestaven z kvalitních materiálů a na úrovni. Někteří lidé nemají v oblibě vystouplý „tablet“ zobrazující údaje navigace a informačního systému, nám však více vadilo, že na středové konzole nastříkané klavírovým lakem je vidět každé smítko prachu a otisk prstu. To však lze vyřešit volbou jiného povrchu. Pochválit naopak musíme výplně dveří s hezkou kovovou lištou, stejně jako moderní menu převzaté z třídy S. Ovládání všech systémů pak podobně jako u některých jiných Mercedes-Benzů probíhá otočným ovladačem na středové konzoli či touchpadem hned nad ním, který je však podle nás zbytečný – v reálu není moc příjemné jej používat.

obrázek [600 x 402]  

K pozici řidiče nemáme výraznějších výtek, naopak chválíme velmi dobrý rozsah nastavení volantu. Člověk tak může sedět pohodlně a zároveň ve správné řidičské pozici, sedadla by však mohla mít delší sedáky. Zadní lavice je příjemně pohodlná, nečekejte ale nadbytek místa, byť tlačit se také nebudete. Zavazadlový prostor má základní objem sice „jen“ 490 litrů, ale rovněž dobře využitelný tvar a místo pod podlážkou, takže podle nás je zcela dostatečný. Příjemná je jeho krycí roletka, která po otevření zádi automaticky vyjede vzhůru.

Motor a převodovka – Konečně kultivovaný

Třetí nejsilnější turbodiesel v nabídce se ukrývá pod označením 220 Bluetec a doplňuje silnějšího bratra s číslovkou 250 a hybridní ústrojí 300 Hybrid. Zajímavostí je, že v době kdy si u BMW můžete do řady 3 pořídit i naftový šestiválec s 230 kW co zrychluje na stovku za méně než pět sekund, končí nabídka Mercedes-Benzu u čtyřválců. Obecně tato značka jako by rezignovala na výrobu silných dieselů u většiny svých modelů.

Námi testovaná verze měla dvě turbodmychadla a objem vyšší než konkurence, přes 2,1 litru. Obojí přispívá k dobrému výkonu 125 kW a výtečnému točivému momentu 400 N.m. Označení Bluetec pak říká, že vůz je schopen splnit normu Euro 6 díky vstřikování močoviny do výfukového potrubí, přičemž 25litrová nádrž na močovinu má plnicí hrdlo pod klasickým víčkem nádrže. Dané množství by mělo vydržet proběh mezi servisními prohlídkami, kde technik kapalinu AdBlue doplní.

Motor z rodiny OM651 je dobře známý z dřívější doby a často mu byla vyčítána příliš vysoká hlučnost, a to kupříkladu i v současné třídě E. To však již neplatí, v novém Céčku je agregát nadprůměrně utlumený a při klidné jízdě mimo město o něm v podstatě nevíte. Ve městě a při zrychlování se samozřejmě stále ozývá, ale mnohem jemněji. Nepříjemný je tak maximálně tón zvuku, mnohé jiné čtyřválcové turbodiesely v otáčkách tak netahají za uši svým lomozem.

obrázek [600 x 402]  

Jednotka vyniká velmi slušnou pružností, čemuž odpovídá spíše delší zpřevodování. Celkem nadšeně se i točí, okolo 4000 otáček ale zátah výrazně uvadá a dál nemá smysl pokračovat. Nejlépe se motor cítí při klidné jízdě s využíváním pružnosti, na sportování moc není.

Co se týče spotřeby, není na tom agregát vůbec špatně. Celkový průměr v testu se ustálil na slušných 6,2 litrech na sto kilometrů. Při 130 km/h na dálnici, kdy motor točí 1900 otáček na nejvyšší převodový stupeň, se spotřeba pohybuje právě v tomto rozmezí, ve městě stoupá k sedmi a půl litrům. Mimo město se dá jet i za pět při defenzivní jízdě.

Test 2013: Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic – Zlatá střední cesta

K motoru se váže příplatková sedmistupňová automatická převodovka, která však nezanechala tak dobrý dojem jako samotný agregát. Zejména v porovnání s výtečnými automaty konkurence naplno vynikne pomalejší a často nepříliš logické řazení. Během testu se stávalo, že při pozvolném zrychlování nechala skříň vytočit ještě studený motor úplně zbytečně přes 3500 otáček, jindy zase při konstantní jízdě spadnou otáčky až na 1000 a nedojde k podřazení i když motor protestuje duněním. Rovněž podřazování při brzdění občas přináší cuknutí, ale při řazení vyšších stupňů funguje převodovka dobře, tedy velmi hladce, a nyní i rychleji reaguje na manuální řazení páčkami pod volantem.

Rozdvojená osobnost

Zatím na nás působí nové kombi řady C jako spíše rozvážný vůz pro cestování, který je navíc dobře odhlučněný, což platí motor, podvozek a celkově kabinu vozu. Jak ale takový charakter půjde dohromady s pasivním podvozkem v rámci paketu AMG? Asi není překvapivé, že ne moc dobře.

Do třídy C si můžete objednat hned několik typů podvozku a osobně si myslíme, že tomu sportovnímu s klasickými tlumiči byste se měli vyhnout. A to přesto, že na rovném asfaltu je auto překvapivě dobře ovladatelné, má skvělou přilnavost na přední nápravě, takže se do zatáček můžete vrhat opravdu ostře a dává řidiči důvěru, že to zvládne, a velmi uspokojivě kontroluje pohyby karoserie. V obloucích můžete dokonce těžit z pohonu zadních kol.

obrázek [600 x 331]  

Jenže najeďte na nerovnosti a příjemnost podvozku je ta tam. Automobil se otřásá, rázy od kol se přenášejí do karoserie a s nimi přichází i výraznější hluk zavěšení. Zejména jízda po pražských silnicích se stává slalomem mezi kanály, který stejně nemůžete vyhrát, protože časem přijdou koleje, kostky či příčné spáry, které vůz jednoduše nezvládne tak, jak byste od Mercedes-Benzu očekávali.

Řešení ale existuje. Ze zkušenosti víme, že nejlépe Céčko jezdí na základním podvozku. Nemusíte oželit ani sice drahý, avšak vzhledově atraktivní paket AMG, v rámci kterého právě testované o 15 milimetrů snížené sportovní odpružení dostanete. Zadarmo je možné si objednat i klasický komfortní podvozek.

Závěr

Mercedes-Benz C je velmi atraktivní kombi, které boduje kvalitní kabinou či kultivovaností. Jasně však ukazuje, že u dnešních vozů je velice důležitá konkrétní specifikace. Často z nich dělá auta s výrazně rozdílnými vlastnostmi, ačkoliv jméno a vzhled zůstávají stejné. V tomto případě bychom se vyvarovali sportovnímu podvozku v rámci paketu AMG, který se nehodí k rozvážnému a konejšivému charakteru naftového Céčka.

Vyzdvihnout musíme příkladně kultivovaný agregát či schopnosti vozu udržet posádku odpočatou i po delší cestě. Převodovka nám však přijde trochu zastaralá.

V této verzi tak podle nás Céčko sice nepatří na úplný vrchol střední třídy, stačilo by však málo a konkurence by měla velmi těžké spaní.

Video

Nejlevnější verze modelu892.980 Kč (C 180 kombi/115 kW)
Základ s testovaným motorem1.011.560 Kč (C 220 Bluetec kombi/125 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.439.402 Kč (C 220 Bluetec kombi/125 kW)

Plusy

  • Kultivovaný motor
  • Dobrá ovladatelnost
  • Odhlučnění kabiny
  • Kvalitní interiér

Minusy

  • Tvrdší podvozek AMG
  • Zastarale působící automat
  • Kratší sedáky

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Mercedes-Benzu třídy C na jednom místě


Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 220 Bluetec

Cena v základní výbavě: 1 011 560 Kč Cena v testované výbavě: 1 439 402 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém s funkcí Curve Dynamic Assist, kontrola tlaku v pneumatikách, Adaptive Brake s funkcí Hold, asistent bdělosti řidiče, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, centrální dálkové zamykání, autorádio Audio 20 USB, bluetooth, elektrické nastavení předních sedadel, dvouzónová klimatizace Thermatic, palivová nádrž s objemem 66 l, funkce Eco Start/stop, čalounění tkaninou Aberdeen, litá 16“ kola atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická převodovka 7G-Tronic Plus (+65.558,-), sada komfortních funkcí pro zrcátka (+14.048,-), sada pro parkování (+32.155,-), linie AMG exteriér (+71.801,-), linie Avantgarde interiér (+26.535,-), Comand Online (+84.289,-), asistent adaptivních dálkových světel (3.122,-), Intelligent Light System s diodami (+45.266,-), vyhřívání předních sedadel (+10.146,-), sada asistentů jízdy v pruzích (24.350,-), tažné zařízení (+26.402,-), metalíza (+24.350,-).

Francouzská vláda kritizuje bojkot minisummitu ze strany zemí V4 Francouzská vláda kritizuje bojkot minisummitu ze strany zemí V4

Mluvčí francouzské vlády očekává, že summit Evropské unie…

Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu

K razantnímu kroku přistoupil americký řetězec restaurací…

Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů

Na poslední dva týdny nebudou investoři do akcií…

Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini

Podle Salviniho budou klíčové volby do Evropského…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 220 Bluetec
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.8 / 4.4
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 575
Rozměr pneu:225/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4702
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 220 Bluetec – Dobře si vyberte

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 24.11.2014 tuto diskuzi







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 






 
Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Dnes 08:00

Modely na CNG u nás zaznamenaly váhavý rozjezd. Nyní přichází jejich chvíle, pomůžou automobilkám dostat se z bryndy s emisemi. Nás přitom může těšit nízká daň a levné palivo.




Blesk.cz

Františčina předzvěst Varů: Velké gala žádá přípravu!

Františčina předzvěst Varů: Velké gala žádá přípravu!

Společenská sezona, jež se rozjíždí začátkem září, zanedlouho skončí. Její grand finále jako vždy patří…

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval plačící miminko. A už křtít nebude

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval…

Římskokatolická církev s okamžitou platností suspendovala třiaosmdesátiletého kněze, který dal během křtu facku…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod jedou juniorky a ženy

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod…

ONLINE | Časovky jednotlivců střídají silniční závody. Mistrovství České republiky v silniční cyklistice se po…

 

Reflex.cz

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce italské renesance.

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce…

První stop přináší ten největší adrenalin. Všechno je nové. Události se na vás hrnou nezměrnou rychlostí a vaše…

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně škodí svému vozu

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně…

Řídit umí skoro každý. Ne všichni ale vědí, jak auto používat tak, aby nedocházelo k předčasnému opotřebení…