Test Auto.cz

Mercedes CLS Shooting Brake – Extrémista

21.1. 2013
Verdikt
 

Po sedanu, kterému se říká kupé, přichází nová karosářská verze Mercedesu CLS. Pětimetrové kombi má odvážné tvary i název – Shooting Brake.

Pojmenování nového modelu je v zásadě zcela správné: anglický termín shooting brake (v překladu lovecké kombi) se používá pro praktické karoserie postavené na základech kupé. Když akceptujeme ideu, že kupé může mít dva páry bočních dveří jako Mercedes CLS, pak je zvolený název zcela na místě.

Navíc říkat expresivně tvarovanému pětimetrovému vozu jednoduše kombi by nebylo moc fér. Mercedes totiž stvořil pravý opak svých kombíků, zadní partie jsou zakulacené a úspěšně maskují fakt, že auto pojme 590 litrů zavazadel. Komu se zajídá extrémně účelné kombi třídy E, ten má tady pravý opak.

TEST Mercedes-Benz CLS 350 CDI – Kupé na každý den

Zadní sloupek se posunul až k samotnému konci karoserie a současně s tím se zvýšil strop nad zadními sedadly – z přijatelných 93 cm nad sedákem na velmi dobrých 97 cm. Z třídy CLS se tím etalon prostornosti nestal, ale teď se vzadu bez kompromisů usadí i dvojice dlouhánů.

Značka takového formátu jako Mercedes-Benz nemůže opomenout ani možnost snadného sklápění zadních sedadel nebo použití zádržných systémů pro uložení nákladu. Elektricky ovládaná roleta v zavazadlovém prostoru, kterou může mít kombi třídy E, už ale v CLS chybí.

Nezapomnělo se ovšem na pořádnou dávku marnivosti. Podlaha zavazadlového prostoru vyrobená ze dřeva americké třešně využitelnost auta zlepšuje nepatrně, ale za 120 tisíc nabízí něco, co jinde nedostanete. Podobně je to se sadou Edition 1 a bílou perleťovou kůží designo dohromady za 140 tisíc nebo karbonovým dekorem od AMG za dalších 90: prostě vylepší vzhled interiéru.

obrázek [600 x 347]

Třílitrový turbodiesel je jaksi samozřejmou volbou. Kdo nechce tankovat naftu, vybere si mezi benzinovými 3,5 V6/225 kW a přeplňovaným 4,7 V8/300 kW, jinak je tu vydařený třílitr 350 CDI. Jeho 195 kW a 620 N.m CLSlku skvěle sedne, motor je dobře utlumený a díky sytému zátahu v nízkých a středních otáčkách dodává autu dynamiku odpovídající dálničnímu zaměření Shooting Braku. Apetýt turbodieselu se hravě vejde do desetilitrové hranice, například při dálničních 130 km/h si motor při 1900 otáčkách nárokuje 7,2 l/100 km.

Převodovka 7G-Tronic Plus jde charakteristice motoru skvěle na ruku. V ekonomickém módu řadí klidně a jemně, ve sportovním ji zase díky téměř permanentnímu přemostění měniče nechybí patřičně ostré chování. CLS navíc patří k těm Mercedesům, které mají i možnost čistě manuální volby převodů, takže pádla pod volantem pomohou umocnit zážitky z jízdy na okresce.

obrázek [600 x 359]

Tam se Shooting Brake navzdory pětimetrové délce a téměř dvoutunové hmotnosti pohybuje skoro jako doma. Podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchovým odpružením poslouchá na slovo a snese i hodně drsné zacházení. K tomu se přidává stabilizační systém, který je opatrný, ale benevolentní, takže o radost z jízdy s bezpečnými náznaky přetáčivosti není nouze – zvlášť v zimním období. Výsledkem je auto, které věrně následuje pokyny řidiče, poskytuje odpovídající zpětnou vazbu od podvozku a přitom hodně odpustí.

Dojem by vylepšil snad jen ostřejší převod řízení, CLS totiž v zatáčkách vyžaduje dost intenzivní práci s volantem. A vzduchový podvozek poněkud paradoxně hůř tlumí na rozbité silnici. Loni testované CLS s ocelovými pružinami pracovalo na běžných českých cestách o kousek lépe.

TEST Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic – Nepodceňuj ocel

Závěrečné doporučení je vlastně zbytečné. CLS Shooting Brake je auto, u kterého jdou jakékoliv argumenty stranou. Kdo se zamiluje do jeho extravagantního vzhledu, ten by mu nejspíš dokázal leccos odpustit. Ale nemusí, protože si kupuje dokonale sladěnou kombinaci motoru s převodovkou a vynikající podvozek – jeden z nejlepší v aktuální automobilové produkci.

obrázek [600 x 307]

První cena vozu1.433.850,- Kč (CLS 250 CDI Shooting Brake)
První cena vozu s testovanou motorizací1.524.600,- Kč (CLS 350 CDI Shooting Brake)
Základní cena testovaného vozu1.664.863,- Kč (CLS 350 CDI Shooting Brake Edition 1)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.204.079,- Kč (CLS 350 CDI Shooting Brake Edition 1)

Plusy

  • výrazný design
  • rozsah standardní výbavy
  • výkon diodových světlometů
  • fungování asistenčních systémů
  • spotřeba paliva při běžné jízdě

Minusy

  • chování Airmaticu na rozbité silnici
  • výkon motoru ve vysokých otáčkách
  • výhled vzad
  • horší přístup k zavazadlům než v klasickém kombi
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes CLS Shooting Brake

Cena v základní výbavě: 1 664 863 Kč Cena v testované výbavě: 2 204 079 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, systém přednárazové ochrany Pre-Safe, aktivní opěrky hlavy pro přední sedadla, asistent bdělosti řidiče Attention Assist, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s CD/MP3, Bluetooth hands-free, dvouzónová klimatizace, elektrické nastavení předních sedadel, bi-xenonové hlavní světlomety s LED směrovkami, vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovkami, koncová světla ze světelných diod a další.

Výbava testovaného vozu:Provedení Edition 1 – kůže designo, metalický lak, označení Editon 1 (+140.263,-), AMG karbonový dekor (+89.952,-), sada AMG (+90.866,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla vpředu (+32.931,-) , vyhřívaná zadní sedadla (+11.435,-), vzduchové odpružení Airmatic (+34.456,-), třízónová klimatizace Thermotronic (+22.564,-), LED Intelligent Light Systém (+45.433,-), sada jízdních asistentů Plus (+68.607,-), aktivní parkovací asistent (+22.529,-), dřevěná designo podlaha zavazadlového prostoru (+120.433,-).

Technické údaje
Motor Mercedes CLS Shooting Brake
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.3 / 6
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1910 / 525
Rozměr pneu:255/40 R18, 285/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4956
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1594
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes CLS Shooting Brake – Extrémista







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

Audi a BMW představily laserová přední světla,…

 



 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…