reklama


Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW) – Micro-Murano

Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW) – Micro-Murano

 
 

Nejméně výkonná, ale téměř nejdražší dvoukolková motorizace spaluje naftu. Jak dobře padne malý diesel tělu mrštného crossoveru?

Auto jako takové jsme podrobně představili v testech vrcholné varianty 1,6 DIG-T a základní atmosférické šestnáctistovky, a tak tento v pořadí třetí test Juku věnujeme pouze odlišnostem plynoucím z naftového motoru pod kapotou.

Kdo jel se zážehovými šestnáctistovkami, ten asi nebude od letitého dCi pod kapotou čekat příliš. Jenže, tento motor má rozhodně stále co nabídnout, byť jeho nástupce 1,6 dCi už dorazil i po kapotu Qashqaie.

První okamžik pravdy nastává při startu. Japonské výrobky se dlouho nedokázaly vypořádat s nekultivovaným chodem evropských turbodieselů, ale Nissan dokazuje, že teď už je to jiné. Hlasitost volnoběhu i přenos vibrací do karoserie jsou v mezích esúvéčkového normálu, maloobjemový turbodiesel běží celkem měkce hned po startu.

obrázek [600 x 347]

Maximum točivého momentu - 240 Nm - je společné turbodieselu i turbobenzínu DIG-T. Ježdění s oběma motory ale přeci jen vykazuje značné odlišnosti. Nástup dCi k akci je příjemně plynulý, mezi volnoběhem a udávaným startem pásma momentového maxima v 1750 min-1 nepřekvapuje žádný nečekaný kopanec, ale jen příjemně rostoucí zátah. Jeho pokračování nad 2000 i 3000 min-1 je překvapivě vytrvalé, ale pod plynem i celkem hlučné. Kdo ve vytáčení motoru vytrvá, dostane se až daleko za otáčkoměrových 5000 min-1!

Zvuková kulisa sice nabádá k časnému přeřazení, jenže ouha, krátké převody se ze zážehových verzí dostaly i do turbodieselu! Rychlostní stupně jsou v převodovce poskládány velmi těsně a výjimku konstruktéři Nissanu neudělali ani v případě šestky. Bohužel. Malý turbodiesel by na dálnici ve 130 km/h rozhodně nemusel pracovat se 3000 min-1, které sice znamenají připravenost k okamžité akceleraci, ale spotřeba a nižší hluk na palubě se nám zdá i u tak specifického produktu, jakým Juke je, důležitější. Otáčky neotáčky, malé dCi si bere při stotřicítce 7 l/100 km, což je o výrazných 2,5 l/100 km méně, než v případě dynamicky srovnatelné atmosférické šestnáctistovky s 86 kW.

obrázek [600 x 364]

Teprve klidnější jízda nižším tempem vykouzlí na palubním počítači hodnoty začínající pětkou. Konkrétně lze ve 100 km/h jet na šestku s 2200 min-1, které znamenají odběr 5,5 l/100 km.

Převodovka turbodieselu má obdobně těsné zpřevodování jako u zážehových verzí, ale ke cti jí naopak jde mnohem přesnější kulisa. K dokonalosti jí ještě leccos schází, mj. je překvapivě dlouhá, ale vylepšuje to její poloha „perfektně po ruce“ řidiče. S tolerantní spojkou nebude mít zásadní problém ani začátečník, který dosud s turbodiesely nejezdil.

obrázek [300 x 209] Cenová politika Nissanu není významně odlišná od toho, na co jsme zvyklí od ostatních hráčů na trhu. Příplatek za dCi proti výkonnější, ale srovnatelně rychlé šestnáctistovce, je nekřesťanských 80 tisíc korun. Pokud si myslíte, že to je pro českého zákazníka nepřekonatelná překážka, jste na omylu. 149 ze 370 Juků registrovaných na české značky mělo pod kapotou právě turbodiesel. Tato motorizace měla současně v posledních měsících roku jednoznačnou převahu nad všemi zážehovými dohromady.

Závěr testu je tedy jednoduchý: Kdo chce na silnicích vyčnívat, jezdit za 7 na sto a je připraven investovat přes 420 tisíc za malý crossover s pohonem jedné nápravy, je na správné adrese. Proti konkurenci v této třídě dostanete u Nissanu agilní podvozek, perfektní posaz za volantem i dobře naladěný podvozek, který drží, ale neztratí se ani na hodně špatných cestách.

obrázek [600 x 318]

Jake.auto.cz: Nissan Juke (všechny články)

První cena vozu339.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací419.000,- Kč (1.5 dCi Visia, 81 kW)
Základní cena testovaného vozu 476.000,- Kč (1.5 dCi Tekna, 81 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků488.800,- Kč (1.5 dCi Tekna, 81 kW)

Plusy

  • Originální design
  • Sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné a ostré řízení
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Jízdně velmi zábavný
  • Živý motor
  • Velká zpětná zrcátka

Minusy

  • Vysoké otáčky na dálnici (hluk, vyšší spotřeba)
  • Obtížné nastupování dozadu
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech, malý kufr
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)

Cena v základní výbavě: 476 000 Kč Cena v testované výbavě: 488 800 Kč

Základní výbava:Přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy, hlavové airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ESP + ABS + EBD + brzdový asistent, předpínač zapnutí bezpečnostních pásů, řidiče, spolujezdce vpředu a na zadních sedadlech, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, dětská pojistka zadních dveří, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, výškové nastavitelné, bezpečnostní pás řidiče a spolujezdce vpředu s dvojitým předpínačem a omezovačem zatížení, výškově stavitelné přední bezpečností pásy, 3bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově nastavitelný volant, imobilizér, ocelové rezervní kolo, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnější zpětná zrcátka v černé barvě, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v černé barvě, vnější kliky dveří v barvě karoserie, stěrače čelního a zadního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem + funkcí automatického setření skla při zařazení zpátečky, automatická klimatizace s pylovým filtrem, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sklopná sedadla v poměru 60/40, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, elektrická zásuvka 12V, Bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkové centrální zamykání dveří, inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, středová konzola s držáky nápojů, zámky pro montáž střešního nosiče, zatmavená skla zadních bočních oken, automatická klimatizace s pylovým filtrem, Nissan Dynamic Control System, Nissan Connect (5" barevné LCD, USB - MP3, iPod, 6 reproduktorů, dotyková obrazovka) + zadní parkovací kamera, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (12.800,-).

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.3 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 465
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4135
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 5
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,35
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Nissan Juke-R 2.0: První opravdové jízdní dojmy Nissan Juke-R 2.0: První opravdové jízdní dojmy

Konečně to klaplo! Absolvoval jsem dvě kola na skutečném…

Nissan Juke: V příští generaci i jako elektromobil s generátorem Nissan Juke: V příští generaci i jako elektromobil s generátorem

Druhá generace crossoveru Juke dostane i eko-verzi v…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama