Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW) – Micro-Murano

Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW) – Micro-Murano

 
 

Nejméně výkonná, ale téměř nejdražší dvoukolková motorizace spaluje naftu. Jak dobře padne malý diesel tělu mrštného crossoveru?

Auto jako takové jsme podrobně představili v testech vrcholné varianty 1,6 DIG-T a základní atmosférické šestnáctistovky, a tak tento v pořadí třetí test Juku věnujeme pouze odlišnostem plynoucím z naftového motoru pod kapotou.

Kdo jel se zážehovými šestnáctistovkami, ten asi nebude od letitého dCi pod kapotou čekat příliš. Jenže, tento motor má rozhodně stále co nabídnout, byť jeho nástupce 1,6 dCi už dorazil i po kapotu Qashqaie.

První okamžik pravdy nastává při startu. Japonské výrobky se dlouho nedokázaly vypořádat s nekultivovaným chodem evropských turbodieselů, ale Nissan dokazuje, že teď už je to jiné. Hlasitost volnoběhu i přenos vibrací do karoserie jsou v mezích esúvéčkového normálu, maloobjemový turbodiesel běží celkem měkce hned po startu.

obrázek [600 x 347]

Maximum točivého momentu - 240 Nm - je společné turbodieselu i turbobenzínu DIG-T. Ježdění s oběma motory ale přeci jen vykazuje značné odlišnosti. Nástup dCi k akci je příjemně plynulý, mezi volnoběhem a udávaným startem pásma momentového maxima v 1750 min-1 nepřekvapuje žádný nečekaný kopanec, ale jen příjemně rostoucí zátah. Jeho pokračování nad 2000 i 3000 min-1 je překvapivě vytrvalé, ale pod plynem i celkem hlučné. Kdo ve vytáčení motoru vytrvá, dostane se až daleko za otáčkoměrových 5000 min-1!

Zvuková kulisa sice nabádá k časnému přeřazení, jenže ouha, krátké převody se ze zážehových verzí dostaly i do turbodieselu! Rychlostní stupně jsou v převodovce poskládány velmi těsně a výjimku konstruktéři Nissanu neudělali ani v případě šestky. Bohužel. Malý turbodiesel by na dálnici ve 130 km/h rozhodně nemusel pracovat se 3000 min-1, které sice znamenají připravenost k okamžité akceleraci, ale spotřeba a nižší hluk na palubě se nám zdá i u tak specifického produktu, jakým Juke je, důležitější. Otáčky neotáčky, malé dCi si bere při stotřicítce 7 l/100 km, což je o výrazných 2,5 l/100 km méně, než v případě dynamicky srovnatelné atmosférické šestnáctistovky s 86 kW.

obrázek [600 x 364]

Teprve klidnější jízda nižším tempem vykouzlí na palubním počítači hodnoty začínající pětkou. Konkrétně lze ve 100 km/h jet na šestku s 2200 min-1, které znamenají odběr 5,5 l/100 km.

Převodovka turbodieselu má obdobně těsné zpřevodování jako u zážehových verzí, ale ke cti jí naopak jde mnohem přesnější kulisa. K dokonalosti jí ještě leccos schází, mj. je překvapivě dlouhá, ale vylepšuje to její poloha „perfektně po ruce“ řidiče. S tolerantní spojkou nebude mít zásadní problém ani začátečník, který dosud s turbodiesely nejezdil.

obrázek [300 x 209] Cenová politika Nissanu není významně odlišná od toho, na co jsme zvyklí od ostatních hráčů na trhu. Příplatek za dCi proti výkonnější, ale srovnatelně rychlé šestnáctistovce, je nekřesťanských 80 tisíc korun. Pokud si myslíte, že to je pro českého zákazníka nepřekonatelná překážka, jste na omylu. 149 ze 370 Juků registrovaných na české značky mělo pod kapotou právě turbodiesel. Tato motorizace měla současně v posledních měsících roku jednoznačnou převahu nad všemi zážehovými dohromady.

Závěr testu je tedy jednoduchý: Kdo chce na silnicích vyčnívat, jezdit za 7 na sto a je připraven investovat přes 420 tisíc za malý crossover s pohonem jedné nápravy, je na správné adrese. Proti konkurenci v této třídě dostanete u Nissanu agilní podvozek, perfektní posaz za volantem i dobře naladěný podvozek, který drží, ale neztratí se ani na hodně špatných cestách.

obrázek [600 x 318]

Jake.auto.cz: Nissan Juke (všechny články)

První cena vozu339.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací419.000,- Kč (1.5 dCi Visia, 81 kW)
Základní cena testovaného vozu 476.000,- Kč (1.5 dCi Tekna, 81 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků488.800,- Kč (1.5 dCi Tekna, 81 kW)

Plusy

  • Originální design
  • Sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné a ostré řízení
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Jízdně velmi zábavný
  • Živý motor
  • Velká zpětná zrcátka

Minusy

  • Vysoké otáčky na dálnici (hluk, vyšší spotřeba)
  • Obtížné nastupování dozadu
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech, malý kufr
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)

Cena v základní výbavě: 476 000 Kč Cena v testované výbavě: 488 800 Kč

Základní výbava:Přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy, hlavové airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ESP + ABS + EBD + brzdový asistent, předpínač zapnutí bezpečnostních pásů, řidiče, spolujezdce vpředu a na zadních sedadlech, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, dětská pojistka zadních dveří, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, výškové nastavitelné, bezpečnostní pás řidiče a spolujezdce vpředu s dvojitým předpínačem a omezovačem zatížení, výškově stavitelné přední bezpečností pásy, 3bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově nastavitelný volant, imobilizér, ocelové rezervní kolo, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnější zpětná zrcátka v černé barvě, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v černé barvě, vnější kliky dveří v barvě karoserie, stěrače čelního a zadního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem + funkcí automatického setření skla při zařazení zpátečky, automatická klimatizace s pylovým filtrem, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sklopná sedadla v poměru 60/40, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, elektrická zásuvka 12V, Bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkové centrální zamykání dveří, inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, středová konzola s držáky nápojů, zámky pro montáž střešního nosiče, zatmavená skla zadních bočních oken, automatická klimatizace s pylovým filtrem, Nissan Dynamic Control System, Nissan Connect (5" barevné LCD, USB - MP3, iPod, 6 reproduktorů, dotyková obrazovka) + zadní parkovací kamera, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (12.800,-).

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Technické údaje
Motor Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.3 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 465
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4135
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Nissan Juke 1,5 dCi (81 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 5
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,35
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

Přijde Nissan Juke o naftové motory? Přijde Nissan Juke o naftové motory?

Nissan finišuje vývoj druhé generace modelu Juke a…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Dnes 13:30

Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Räikkönen.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme uspět doma i v cizině

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme…

Nechce dávat sliby dopředu, ale uvědomuje si, že Sparta musí být úspěšná nejen na domácí půdě. Nový trenér týmu…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…