Nissan Pathfinder 3.0 V6 - V6ranný hranáč

Nissan Pathfinder 3.0 V6 - V6ranný hranáč

 
 
26.1. 2011 Ondřej Šuch

Ostře řezaná karoserie se nemění, technika uvnitř bobtná: Jak se jezdí jedním z nejhranatějších offroadů na trhu po sérii drobných vylepšení?

Pokud jde o zařazení do kategorií, vzpírá se Pathfinder všem tabulkám. Budeme-li jej považovat za crossover, patrně by se mohlo jednat o specifickou subkategorii „nejterénnější možné SUV“, či „nejsilničnější offroad“.

Otcem je pravděpodobně Patrol, starším a teď už mrtvým bratrem Terrano. Matkou zcela nepochybně pick-up Navara. Nezvyklý rodokmen, spolu s japonskou snahou nabídnout pro USA i Evropu přijatelný design, vedly už před šesti lety k úspěšnému tažení Pathfinera prodejními tabulkami od Tenessee po Tiranu. Právem, neboť robustní konstrukce spolu s poměrně komfortním interiérem a schopnostmi jízdy mimo silnice jsou smíchány poměrně zdařile – ukázal to i náš premiérový test.

Loňský autosalon v Ženevě pak představil verzi s několika kosmetickými změnami a především novým šestiválcovým turbodieselem a to je dobrý důvod k návratu ke klasikovi – tentokrát v podmínkách čistě zimního provozu.

Exteriérová vylepšení nejsou nápadná: Nový přední nárazník je hladší a kulatější a prodlužuje vůz o 80 mm. Nová je také optika xenonových světlometů a jejich ostřikovače, které se vysouvají z nárazníku. Maska chladiče s širším středním dílem a na ni navazující přepracovaná kapota motoru opticky vůz rozšiřují. Naopak zadní nárazník získal na hranatosti a maximální průměr disků kol poskočil ze 17 na 18 palců.

Také uvnitř nastaly pouze malé úpravy. Přístrojový štít se chlubí zřetelnější grafikou, v zorném poli přibylo chromu, změnil se tvar dveřních výplní. Výsledkem jsou mimo jiné větší a využitelnější úložné prostory a menší pocit „omyvatelnosti“ interiéru. Kombinace plastů neurčité barvy a koženého čalounění sice ani nadále neurazí, pohled i dotek umí u konkurence vyvolat i libější pocity.

obrázek [600 x 389]  

Samostatnou kapitolou je multimediální systém Nissan Connect Premium s navigací a 40GB harddiskem – vše za příplatek 105 tisíc. Proti audiosystému BOSE a hejnu reproduktorů nemáme námitek, za navigaci bychom ruce do ohně nedali: Velmi neintuitivní ovládání neusnadňuje ani kombinace jednoúčelových tlačítek a dotykové obrazovky, data navíc nejsou právě aktuální.

Zatímco u základního čtyřválce 2,5 dCi výkon vzrostl o 11 % na 140 kW, my jsme se těšili na nový třílitrový vidlicový turbodiesel. Jde o upravenou verzi nového agregátu V9X ze společného vývoje Aliance Renault Nissan, jehož bližší technické specifikace jsme popsali v článku Infiniti FX30d, EX30d a M30d: Nový turbodiesel 3,0 V6 (175 kW, 550 Nm).

V případě dvojice Pathfinder i sesterské Navary je nejvyšší výkon 170 kW, maximum točivého momentu 550 Nm je dosahováno mezi 1700 a 2500 min-1 , přičemž 500 Nm je k dispozici už při 1500 min-1. Výsledkem vysokého točivého momentu je možnost táhnout přívěs o hmotnosti až 3500 kg.

obrázek [600 x 330]  

Přenos výkonu zajišťuje taktéž nová sedmistupňová převodovka, která se v praktickém provozu ukázala jako dvojznačná: Elektronika v testovaném voze jí velela udržovat vůz připravený na prudké vyražení kupředu, což se také při řidičově požadavku okamžitě stalo. Daní za šestiválcovou sílu ve střehu je ovšem zvuk motoru, který pohání kola s jakousi umanutostí přes o stupeň nižší převod, než by rozum a ucho velelo.

Přesuny po městě jsou nejlepším testem automatů – při padesátikilometrové rychlosti motor podle sklonu silnice váhá mezi trojkou a pětkou, na rovině volí vytočenou čtyřku. Řidič v touze po klidu sníží tlak na plyn, ale automat zareaguje přeřazením na vytočenou trojku. Jakýmsi záhadným řízením osudu se nám prostě po celý týden nedařilo přijít na kombinaci rychlosti a otáček, kterou by byl sedmistupňový automat ochoten držet.

Ale pozor – to není stížnost absolutní. Pokud motor zrovna netýrá řidičova podrážka, či zvlčilé jedničky a nuly v řídicí jednotce automatu, je to jeden z nesympatičtějších naftových společníků v mimosilniční kategorii.

Spotřeba při dálničních přesunech se drží u devítilitrové hranice, 100 km/h pak sráží její hodnotu ještě o litr a půl méně, na dohled údajům výrobce.

obrázek [300 x 240]  

Vše zlé pak zapomínáme po vyjetí mimo silnici, vlastně mimo jakýkoli zpevněný povrch. I když je Pathfinder na rozdíl od Navary zjemněn nezávislým uloženým kol i na zadní nápravě, přilnavost k sněhovým horám i dolům je obdivuhodná.

V drtivé většině situací pak stačí šlapat na plyn a točit volantem, motor přitom hučí po lučinách a auto umí po skalinách. Robustní konstrukce podvozku a sofistikovaný pohon všech kol odvedou práci bez ptaní, jedním otočením je možno zapojit do výkonu i redukční převodovku.

Ano, v zatáčce jakéhokoli poloměru se auto naklání zcela bez zábran, překvapivě ale i na méně přilnavých površích drží stopu. Brzdný účinek lze dávkovat citlivě, příčné nerovnosti vůz pohlcuje příjemně.

Na závěr to nejlepší – mezi offroady se Pathfinder pyšní asi nejlépe přístupným a využitelným zavazadlovým prostorem. Největší výhodou je nízká nakládací hrana a do podlahy sklopitelná dvě nouzová sedadla ve třetí řadě.

Naopak šestku minus by u Nissanů měli dostat konstruktéři víka zavazadelníku: Neskutečně těžká hmota klade při zavírání odpor přesně v těch místech, kde by zavírající ruka měla už opouštět příslušné madlo – výsledkem je nijak příjemná kombinace akrobacie a risku.

obrázek [600 x 364]  

První cena vozu866.000,- (2.5 M/T 140 kW XE)
První cena vozu s testovanou motorizací1.237.000,- (3.0V6 7A/T 170 kW LE)
Základní cena testovaného vozu1.237.000,- (3.0V6 7A/T 170 kW LE)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.363.318,- (3.0V6 7A/T 170 kW LE)

Plusy

  • Nezaměnitelný design exteriéru
  • Dobré jízdní vlastnosti na silnici i v terénu
  • Bohatá standardní výbava
  • Praktičnost a univerzálnost
  • Úsporný motor

Minusy

  • Převodovka řadící zbytečně nízké stupně
  • Nepřehledná karoserie, horší výhled
  • Nebezpečně se zavírající víko zavazadelníku
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Pathfinder 3.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 237 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 363 318 Kč

Základní výbava:ALL-MODE 4x4 ovládaný otočným spínačem na středové konzoli, ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD a brzdový asistent NISSAN, systém kontroly jízdy z kopce DDS, elektronický stabilizační systém ESP, sedmistupňová převodovka, redukční převodovka, 7 sedadel, 6 airbagů, aktivní opěrky hlavy, třízónová klimatizace, tempomat, palubní počítač, kožené čalounění vč. volantu a řadící páky, samozatmívací zpětné zrcátko s kompasem, el. ovládaní všech oken, keyless entry, imobilizér, alarm, bederní opěrka řidiče, sedadlo spolujezdce sklopné do roviny, vyhřívaná a el. ovládaná přední sedadla, zadní sedadlo dělené 40 : 20 : 40 s loketní opěrkou, ISOFIX, 4x zásuvka na 12 V, zatmavené zasklení od B-sloupku dozadu, samostatně otevíratelné sklo v zadních dveřích, el. ovládané střešní okno, bi-xenonové světlomety se senzorem, mlhovky, dešťový senzor, sklopná vnější zpětná zrcátka, 17palcová kola z lehké slitiny, měnič na 6 CD s ovládáním na volantu + 6 reproduktorů.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.000,-Kč), gumové rohože (+1.758,- Kč), zadní parkovací systém (4.560,- Kč), Nissan Connect Premium - Nová HDD navigace, 7palcový dotykový displej, hudební server s harddiskem, "bluetooth audio streaming", USB a iPod propojitelnost, možnost přehrávání DVD a hlasové ovládání, BOSE audio system, 10 vysoce výkonných reproduktorů, Digitální zesilovač (105.000,- Kč).

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor Nissan Pathfinder 3.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.4 / 7.7 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / 2091
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 720 / 2260
Rozměr pneu:255/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1948
c) výška (mm): 1781
d) rozvor (mm): 2853
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Nissan Pathfinder 3.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 5
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Nissan redukuje nabídku hybridních modelů Nissan redukuje nabídku hybridních modelů

Další japonská značka omezuje nabídku hybridních verzí…

Video: Představujeme nový Nissan Pathfider Video: Představujeme nový Nissan Pathfider

Nissan Pathfinder se s novou generací vrací k samonosné…

 



 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…