Test Auto.cz

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T – Vyplatí se připlatit

22.7. 2015
Verdikt
 

Nejlepší v automobilovém světě nebývá vždycky to nejdražší. V případě Nissanu Pulsar však jednoznačně říkáme, že varianta 1.6 DIG-T za příplatek stojí.

Nissanu se návrat mezi hatchbacky nižší střední třídy napodruhé povedl. Po propadáku jménem Tiida přišel Pulsar, který má na to navázat na dřívější úspěchy vozů Sunny a Almera. Model zaměřený zejména na cenu, prostornost a jednoduché ovládání si nedává za cíl konkurovat nejlepším v segmentu, ale chce být racionální volbou běžných lidí.

Doposud však vozu chyběl silnější motor. Základní zážehová dvanáctistovka je mírně letargická s poněkud vyšší spotřebou při jiné než naprosto defenzivní jízdě, turbodiesel pak jezdí sympaticky, ale o žádného sprintera se nejedná. Úzkou nabídku nyní rozšířila benzinová šestnáctistovka DIG-T s přeplňováním turbodmychadlem, která všem stížnostem na nedostatek výkonu udělala ráznou přítrž.

Tuto jednotku dobře známe například z crossoverů Juke a Qashqai nebo ostrého hatchbacku Clio RS. Z jednotky má navíc vycházet také pohon pro budoucí paletu sportovních vozů, a to osmnáctistovka TCe, která se pravděpodobně podívá pod kapotu ostrých hatchbacků Renault Mégane RS a Nissan Pulsar Nismo i do sportovního kupé Alpine.

obrázek [600 x 341]  

V testovaném Pulsaru má motor výkon 140 kW a točivý moment 240 N.m. To je velký výkonnostní skok oproti druhému nejsilnějšímu agregátu s 85 kW, značný odstup je to pak rovněž při pohledu do ceníku, kde tato varianta v prostřední výbavě Acenta začíná na 497.000 Kč.

Jenže za utržené peníze dostanete také něco navíc, a nebavíme se jenom o výkonu. Na rozdíl od ostatních verzí jsou v ceně sady Look a Auto, dohromady za 29.000 Kč, které obsahují sedmnáctipalcová litá kola a tónovaná skla, respektive dešťový senzor, inteligentní klíč či samostmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Nissan Pulsar vs. Seat Leon
ModelNissan PulsarSeat Leon FR 5D
Motor1.6 DIG-T1.8 TSI
Parametry motoru [kW/N.m]140/240132/250
Max. rychlost [km/h]217226
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,9
Délka [mm]43874263
Šířka [mm]17681818
Výška [mm]15201459
Rozvor [mm]27002636
Zavazadlový prostor [l]385 / 1395380/-
Cena [Kč]497.000494.900

Vůz se dále liší vizuálně, protože k šestnáctistovce pořídíte automaticky diodové světlomety s tmavým podkresem. Nechybí ani chromovaná koncovka výfuku, uvnitř pak bílé obšití volantu a dalších částí, stejně jako speciální dekor palubní desky. V nejvyšší výbavě Tekna, kterou jsme měli k dispozici, získáte navíc kožená vyhřívaná sedadla nebo osmnáctipalcová kola. Příplatek za 1.6 DIG-T je tak na pohled sice větší, než by bylo vhodné i proti turbodieselu, ale lepší výbava a vzhledové detaily to dokáží částečně obhájit.

Nutno říci, že v této verzi s vínovou barvou karoserie to Pulsaru hodně sluší. Testovaná konfigurace dobře maskuje praktické zaměření automobilu s vysokou střechou a vůz nevypadá jako chudý příbuzný ani vedle dražších variant konkurenčních modelů.

obrázek [600 x 288]  

Pokud jste četli naše předchozí testy Pulsaru, jeho hlavní přednosti asi znáte, pojďme si je však přesto zrekapitulovat. Interiér možná není sestaven z nejlepších materiálů a na pohled neuchvátí, ale je přehledný a snadno se v něm všechno ovládá. Důležitější však je nadprůměrná prostornost vozu. Zejména vzadu je Pulsar natolik štědrý, že se místem pro kolena řadí na vrchol nižší střední třídy. Není se čemu divit, když rozvor 2700 mm je větší než třeba u Škody Octavia. Zavazadlový prostor Pulsaru je pak s 385 litry v rámci třídy lehce nadprůměrný.

Motor a převodovka – Tichý, ale ne krotký

Typický zákazník by při pohledu na parametry Pulsaru mohl nabýt dojmu, že takový motor je pro něj vlastně zbytečný. Jednotka má ještě o 20 kW více než v crossoveru Qashqai, který jsme testovali nedávno, disponuje již zmíněnými 140 kW, což stačí ke zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 7,7 sekundy. Maximální rychlost činí 217 km/h. Jenže chyba lávky, tato jednotka dává mnohem větší smysl, než kupříkladu základní benzinová dvanáctistovka.

Samozřejmě, cenový odskok je velký, když však odhlédneme od tohoto faktu, je 1.6 DIG-T ve všem lepší, a to včetně spotřeby. Po městě lze jezdit za osm litrů, mimo něj se dostanete snadno pod šest, celková kombinovaná spotřeba při klidnějším tempu činila 6,5 litru, což jsou hodnoty příznivější, než u menšího agregátu. Jenom nechápeme, proč i k tomuto silnějšímu motoru, se kterým se majitelé mohou chtít občas svézt ostřeji, dostanete nádrž o objemu pouhých 46 litrů.

Zpět však k chování jednotky. Ta je velmi tichá, běží bez vibrací a dobře zvládá i nízké otáčky. Při ostřejší jízdě ale působí trochu atmosféricky – je potřeba ji více vytáčet, nečekejte tedy silný nástup turbodmychadla již v první polovině otáčkoměru. Zvukem motoru také neohromí, je to spíše obyčejný čtyřválcový hukot, ale to pouze potvrzuje skutečnost, že tohle vlastně není žádný sportovní model, jenom trochu schopnější a rychlejší varianta běžného hatchbacku. Dynamicky nemá motor žádnou výraznější špičku, ale celkově působí poměrně sympaticky.

obrázek [600 x 308]  

Dokonalá jednotka to však není, protože se ji nikdy nepodaří zkrotit tak, aby pracovala přesně, jak chcete. Zejména v nízkých otáčkách je odezva na plyn nekonzistentní, stejně jako se špatně odhaduje padání otáček. Ve městě je tak jízda dosti cukavá, než se naučíte jít na turbomotor velmi pomalu a osvojíte si jeho manýry. Stejně vás však jednou za čas svým chováním překvapí. Ve vyšších otáčkách se tyto věci zlepší a šestnáctistovka se stane poslušnější. Očekávat také musíte trochu výraznější prodlevu turbodmychadla, než by se líbilo.

Jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem, jehož chod není nejpřesnější ani zrovna dvakrát mechanicky precizní, ale zároveň to není nic, co by řidiče vyloženě uráželo. Zpřevodování je spíše kratší, což se hodí k charakteru motoru, který v nízkých otáčkách moc nejede (ale je tam velmi úsporný), zatímco výrazněji ožije až v těch vyšších.

Špetka talentu

Od podvozku Pulsaru jsme toho mnoho nečekali, běžný model je naladěn spíše na pohodlí a využívá klasickou koncepci s nápravou McPherson vpředu a torzní příčkou vzadu. Jezdí slušně, ale rozhodně byste neřekli, že nějak výborně, prostě odpovídá zaměření vozu.

Jenže varianta 1.6 DIG-T je jiná. Těžko říct, co všechno se změnilo, ale zůstalo to dobré z běžného modelu (komfort) a přibylo to, co nás baví, tedy hravé chování. Nečekejte přebytek přilnavosti, tímto směrem se Pulsar nevydal, takže si řidič v zatáčce musí pečlivě hlídat, co dělá, zejména když omezí působení stabilizace (byť úplného vypnutí se nedočká). Všechno se ale dá využít ve jménu zábavy.

Podvozek působí pevným dojmem bez vůlí a na limitu dává mnoho možností, jak projet zatáčku. Ztráta přilnavosti na přední nápravě může přijít poměrně brzy, stejně tak se ale donutí ke klouzání zadek. Projíždění zatáček v mírné a kontrolovatelné přetáčivosti tak je v tomto případě snadnější, než u většiny jiných aut. Chování v obloucích má charakter vozů devadesátých let, kdy si řidič s autem mohl dělat téměř co chtěl. To ostatně potvrzuje i k zatáčení reálně využitelná ruční brzda a stabilizace, která v těchto případech odmítá zasahovat. Naladění podvozku mi připomnělo Kiu Cee´d GT, která umí být podobně rozevlátá.

obrázek [600 x 402]  

Pokud však chcete Pulsar používat úplně běžně, bez ambicí hrát si na závodníka, potěší vůz i v tomto ohledu. Jak jsme již řekli, podvozek působí pevněji, ale nerovnosti filtruje stejně dobře jako základní model, a to i na velkých kolech. Jízda po městských výmolech je tak stále příjemná, přičemž hlučnost podvozku na dírách se řadí někam do průměru třídy. A co cestování na delší vzdálenosti? Pro Pulsar žádný problém, byť aerodynamický i valivý hluk je na dálnici již trochu vyšší a začne se ozývat rovněž dosud tichý motor.

Závěr

Chtěli jste si koupit dobře vybavený Nissan Pulsar, ale nebyli jste si jisti, jestli stojí za to dopřát si rovnou nejsilnější verzi? Potom vězte, že podle nás se 1.6 DIG-T vyplatí ve všech ohledech, až na větší příplatek. Jedná se totiž o suverénně nejlepší motor v nabídce.

A nejde pouze o motor, automobil má navíc lépe naladěný podvozek – stále komfortní, ale hravější. Rovněž díky detailům vypadá o něco fešněji a již v základu dostanete bohatou výbavu. Nejedná se o nějaký vzrušující stroj se šťavnatým agregátem, ale jako svižnější a v případě potřeby i poměrně zábavný vůz pro každodenní použití dává Pulsar 1.6 DIG-T smysl. A my se již nemůžeme dočkat verze Nismo, protože tento základ má potenciál.

obrázek [600 x 386]  

Nejlevnější verze modelu329.900 Kč (1.2 DIG-T Visia/85 kW)
Základ s testovaným motorem497.000 Kč (1.6 DIG-T Acenta/140 kW)
Testovaný vůz s výbavou591.000 Kč (1.6 DIG-T Tekna/140 kW)

Plusy

  • Komfortní a zároveň hravý podvozek
  • Kultivovaná pohonná jednotka
  • Nízká spotřeba paliva
  • Prostorný interiér
  • Rozsáhlá výbava

Minusy

  • Nádrž jenom na 46 litrů
  • Prodleva turba a nekonzistentní reakce motoru
  • Velký cenový odskok od ostatních verzí
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T

Cena v základní výbavě: 497 000 Kč Cena v testované výbavě: 591 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 18“ kola, systém Safety Shield – asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění, mlhovky, diodové světlomety s ostřikovači, dvouzónová klimatizace, tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým řízením, bezklíčové startování, výškově a podélně nastavitelný volant s koženým věncem, vyhřívaná kožená sedadla, autorádio s šesti reproduktory, bluetooth s ovládáním na volantu, palubní počítač s barevným 5“ displejem, parkovací kamera, navigace, kamerový systém sledující okolí vozu atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000,-).

Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl

V ostře sledovaných doplňovacích volbách do Senátu USA v…

Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí

Dobrá zpráva pro příznivce vyvěšování vlajek Tibetu a…

Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET

Členové příštího kabinetu se neshodují, kterým…

 
Technické údaje
Motor Nissan Pulsar 1.6 DIG-T
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1618
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.8 / 5.9
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1395
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1315 / 470
Rozměr pneu:215/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4387
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Pulsar 1.6 DIG-T – Vyplatí se připlatit

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 22.7.2015 tuto diskuzi







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW) Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW)

Kompaktní model od Nissanu je dostupný se dvěma…

Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku

Od dob Almery GTI je zde první klasický ostrý hatchback…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých zemřela i Češka Naďa. Přišla tam rok po teroru

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých…

Týden před prvním výročím teroristického útoku v Berlíně navštívila dnes večer kancléřka Angela Merkelová…

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…