Peugeot 207 SW Outdoor - Mezi ploty

Peugeot 207 SW Outdoor - Mezi ploty

 
 

Hezký kukuč, plastové brnění, nepatrně zvýšená světlá výška, ale stále jen přední pohon, co je to?

Pokud stále hledáte důkaz, že se Peugeot 207 povedl a nepřesvědčil vás žádný z většinou pozitivně vyznívajících testů na Auto.cz nebo třeba Světě Motorů či Autotipu, zkuste si zadat do svého prohlížeče adresu www.autosap.cz a klikněte na odkaz Výroba a registrace vozidel. V levo klikněte na obchodní třídy, provedení a nakonec odkaz malé vozy. Najděte si v tabulce model Peugeot 207 a srovnejte počet prodaných kusů za rok 2008 s konkurencí.

Zjistíte, že 207 se svými 3257 prodanými kusy vybojovala třetí místo a musela se tak sklonit pouze před Škodou Fabia a malým velkým Fusionem automobilky Ford. Proti 23.659 prodaným kusům Škody Fabia vypadá bronzová třítisícovka automobilky Peugeot sice trochu úsměvně, to ale nic nemění na faktu, se Francouzům zřejmě podařilo navázat (minimálně zčásti) na obrovský úspěch předchozího modelu 206, který se však stále prodává. Prodaných vozů samozřejmě nikdy není dost, a tak se Peugeot s modelem 207 pustil do hledání nových příležitostí.

Jednu našel v tržním výklenku, kterému se nyní trochu škodolibě přezdívá falešná SUV. Jde o auta obalená plastem, postavená většinou na větších kolech a malinko přitažená blíže nebesům. Na pohon všech kol si však v těchto modelech majitelé mohou nechat zajít chuť, o pokročilejších terénních funkcí v čele s uzávěrou diferenciálů či oblíbeným asistentem sjíždění kopců ani nemluvě. Falešné SUV v se v podání Peugeotu jmenuje 207 SW Outdoor a přesně následuje výše zmíněný popis.

obrázek [555 x 450]  

Už standardně relativně objemné kombi 207 SW se obalením plastovými díly ještě malinko nafouklo, takže mu opravdu nelze upřít určitou robustnost podobnou té, jež vykazují „terénní“ kombi á la Škoda Octavia Scout nebo Audi A6 Allroad. Dojem sportovně užitkového auta posilují rovněž větší kola, spodní ochranný kryt motoru a hlavně světlá výška zvýšená vpředu o 16 a vzadu o 21 milimetrů. Auto vypadá opticky skutečně vyšší, ale terénní stroj v něm skutečně nehledejte.

Za bezpečnou terénní vložku lze považovat rovnou lesní cestu nejlépe vysypanou štěrkem či například louku s pevným podložím a minimem výmolů. Bahýnko, prolákliny, prudké zlomy nebo pařezy naopak mají v tomto případě nálepku – nepřekonatelné a snad i nebezpečné. Už na hlubokém výmolu si může 207 SW Outdoor vylámat zuby, takže si asi dokážete představit, jakou paseku může nadělat na první pohled nevinný pařízek. Pokud vás tedy přepadnou dobrodružné choutky, držte se prosím raději zpátky.

obrázek [555 x 332]  

To na asfaltové cestě se můžete klidně odvázat, a to hned ze dvou důvodu. Za prvé se podařilo Peugeotu odladit podvozek 207 tak, že velice dobře tlumí nerovnosti, přitom ovšem kombi nedovolí velké náklony v zatáčkách, no a za druhé naftový čtyřválec 1,6 HDI na svůj nízký objem, nevysoký výkon 66 kW/4000 ot./min. a točivý moment 215 Nm/1750 ot./min. slušně táhne. Kombinovaná spotřeba se přitom dlouhodobě pohybuje mezi 5 a 6 litry nafty na 100 km jízdy.

K síle dostačující na předjíždění ale i dálniční sprint (no dobrá, s přivřenýma očima) a nízké spotřebě si připočítejte tradičně kultivovaný projev motorů HDI a získáte vydařené auto ideální na denní dojíždění do zaměstnání, stejně jako rodinné výlety či delší pracovní cesty. Kaňkou na kráse jinak povedeného, uvnitř příkladně zpracovaného a komfortního auta zůstává nepřesné řazení s dlouhými drahami, možná až zbytečně přeposilované řízení s minimem zpětné vazby, a omezený prostor na zadních sedačkách.

Příplatek za outdoorovou specifikaci činí 48 tisíc, ale za to dostanete navíc vedle vnějších plastů také manuální klimatizaci, střešní podélníky a 16palcová kola z lehkých slitin. To nevypadá jako špatná nabídka do chvíle, ve které spatříte absolutní částku, kterou budete muset zaplatit, pokud se nepustíte do smlouvání s dealerem. Celkově ovšem dávám palec nahoru. Peugeot tahle „malá“ auta prostě umí.

obrázek [555 x 363]  
První cena vozu309.900,- Kč ((207 SW, 1,4, 54 kW, Urban)
První cena vozu s testovanou motorizací377.900,- Kč (207 SW, 1,6 HDI, 66 kW, Urban)
Základní cena testovaného vozu453.900,- Kč (207 SW, 1,6 HDI, 66 kW, Outdoor)
Cena testovaného vozu vč. příplatků479.900,-Kč (207 SW, 1,6 HDI, 66 kW, Outdoor)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Prostorný interiér
  • Komfortní podvozek
  • Kultivovaný motor

Minusy

  • Nepřesné řazení a řízení
  • Vyšší pořizovací cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207SW Outdoor

Cena v základní výbavě: 377 900 Kč Cena v testované výbavě: 479 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + EVA, elektrický posilovač řízení, plechové rezervní kolo, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizace, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově stavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, rádio s CD a MP3 přehrávače, nárazníky + zpětná zrcátka + kliky v barvě karoserie, střešní nosiče, 16palcová litá kola

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 10.000,-), bluetooth handsfree (+ 7.000,-), hlavové airbagy (+ 6.000,-), síťka na zavazadla (+ 3.000,-)

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207SW Outdoor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.1 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 428 / 1433
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1365 / 400
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4149
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1519
d) rozvor (mm): 2540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 207SW Outdoor
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…