Peugeot 308 CC 1,6 THP – Cote d´Mácháč

Peugeot 308 CC 1,6 THP – Cote d´Mácháč

 
 

Kupé-kabrio Peugeot 308 CC se bude úžasně vyjímat na korzech Azurového pobřeží. Jak si ale povede na okreskách středních Čech?

Nedávno jsem při debatě s jedním z redakčních Ondřejů narazil na téma Citroën Pluriel a jeho prodejní neúspěch. Mám na to auto určitý názor, ale zaujal mě jeho výrok „lidi nedokáží pochopit, že ne všechno, co nemá střechu, je sporťák“. V tu chvíli jsem si uvědomil, že takových aut existuje povícero, druhou generaci kompaktního kupé-kabrioletu od Peugeotu nevyjímaje. A tak je také třeba se k němu postavit.

Navrch fuj, uvnitř huj

308 CC je sourozencem modelu 308 GTi, jenž v letošním jarním testu ukázal, že ačkoli to není zrovna ostrý hot-hatch, rozhodně má vyznavačům rychlejšího svezení co nabídnout. A to by se logicky mělo promítnout i do kvalit kabrioletu. Otevřené auto ale má být v první řadě krásné a s tím mám osobně docela problém – tohle cécéčko se mi prostě nelíbí, přijde mi, že má moc velký zadek a já jsem spíše na štíhlejší. Ale ve Francii mohou být v klidu, v průběhu testu jsem se setkal vesměs s velmi vřelým přijetím jeho vizáže.

obrázek [600 x 284]  

V kabině jsem byl naopak maximálně spokojený. Sice je identická s běžnými 308, ale to nelze považovat za nevýhodu. Vpředu je dost místa ve všech směrech, posaz za volantem je nízký, palubní deska sportovně elegantní a protože novináře je třeba rozmazlovat, samozřejmostí v takovémhle autě je nóbl kožené čalounění palubky a sedadel. Ta mají lehké boční vedení a jsou pohodlná, takže v tomto ohledu žádný problém.

Tedy problém by vlastně byl a týká se hlavního ovládacího prvku – volant se totiž zcela jistě rozměrově inspiroval kormidly jachet, kotvících v Saint-Tropez. Je to trošku škoda, protože kulatá hlavice řadicí páky se naopak drží dobře, i když ne tak, jako ta kovová v GTi.

2+2+456

Když si koupíte 4,5metrový kabriolet, asi vás bude zajímat, jestli se dovnitř vejdou více, než dva dospělí na přední sedadla. Musím vás zklamat - nevejdou. Aby také ano, když je to problém i v BMW 650i Cabrio... Sklon zadních opěradel (ta mají mimochodem výdechy pro teplý vzduch na krk na rozdíl od těch předních falešné) už by bylo vhodnější označit jako předklon a současně nebudete vědět, kam s nohama, je to tam vzadu prostě hodně, hodně nouzové. Ale co, vzadu přece správně mají sedět vnadné blondýnky na opěradlech, jak radí Besip a 11 z deseti raperů.

Zato do kufru se vejde spousta nezbytností na pláž v Doksech - kabrioleťák tam odveze 266 litrů kdečeho a lze i na chvíli vyměknout a natáhnout střechu, to se pak 308 CC změní bezmála ve stěhovák s kufrem o objemu 465 l. Nerad bych, aby to teď při pohledu z okna vyznělo jako provokace, ale na test cécéčka náramně vyšlo počasí, takže jsem střechu natáhnul pouze pro potřeby focení, abyste viděli, jak auto vypadá s horním dílem plavek.

Rychle i na pohodu

Kabriolety nemají být auta, která z vás při jízdě vysají adrenalin až do poslední kapky, současně by ale měla být příjemná na jízdu. A dá se říci, že to Francouzi velmi dobře zkombinovali. Základem je přeplňovaná šestnáctistovka THP, kterou jsme už měli v kdečem. Zde má výkon 200 koní a točák 275 Nm a asi je vám jasné, jak bude bezmála 1,6 tuny vážící auto jezdit. 308 CC není žádný trhač asfaltu, ale má velmi příjemnou pružnost, která se skvěle hodí při jízdách na delší vzdálenosti, kdy časté řazení leze na nervy.

Současně ale umí po podřazení celkem dobře akcelerovat, což přijde vhod na klikatých okreskách nebo při předjíždění. Nedostatkem dynamiky prostě trpět nebudete a takovému autu se dá v tomto případě odpustit i naprostá absence charakteru „téhápéčka“, vyjádřená zcela plochou křivkou výkonu od 1500 do 6500 min-1, bez gradace a špičky, s výjimkou lehkého náznaku změny ve 4000 min-1. Trošku to kabriolet napravuje tím známým bručivým zvukem sání, které má i 308 GTi a RCZ, což do jízdy přináší i trochu emocí.

obrázek [600 x 305]  

S třistaosmičkou tedy lze vyrazit i na dálkovou trasu a následně vystoupit svěží a odpočatý, ale co když si budete chtít na okreskách trošku zařádit? GTi napovědělo, že by s tím u Peugeotu nemusel být problém a dá se říci, že CC předpoklady potvrdilo. I kabrio má trošku lehčí řízení, ale potěší jeho velmi slušná zpětná vazba od kol, která dokáže příjemně vtáhnout do děje. Opačným směrem je řízení sice trošku méně strmé, nicméně přesné, s výjimkou lehké apatie v přímém směru. Sitace se ale horší s rychlostí jízdy,v ostrém tempu přestává auto stíhat plnit povely volantu.

Díky tomu se dobře vede a změna rozložení váhy prospěla i charakteristice podvozku. Kabriolet je na 18palcových kolech o trošku méně nedotáčivý, než hatch 308 GTi, což umožňuje příjemně svižné tempo na okreskách, na záď je ale třeba si dát pozor. Pokud vyrobíte řidičskou chybu, může vás trošku rozevlátější „prdelka“ začít předbíhat. Řazení je pak typický Peugeot - dlouhé dráhy s lehkými vůlemi v kulise, které ale umožňuje plynulou a tedy i docela rychlou změnu stupňů.

Tuhost? Až někdy příště

Karoserie se v zatáčkách naklání jen mírně, ale svědčí jí výhradně kvalitní silnice. Ačkoli mezigeneračně došlo k velkému zlepšení, i nadále se na nerovnostech dost kroutí a neposkytuje tak dostatečnou oporu podvozku při tlumení rázů. Výsledkem je, že se jich do kabiny přenáší poměrně dost a na nerovnostech má šasi tendenci odskakovat a rám čelního skla viditelně kmitá. Je prostě lepší se větším dírám vyhýbat, a když to není možné, raději zvolnit a problematický úsek projet francouzsky - na pohodu.

Brzdy mají v cécéčku lepší charakteristiku, než ve sportovním GTi. Sice nejsou tak účinné, ale mají plynulejší nástup, takže se příjemné ovládají. Je však třeba mít na paměti, že pokud není povrch pod koly úplně rovný, zadní náprava občas trošku ztratí svůj klid. Vzhledem k dlouhému čelnímu sklu a vysokým oknům je kabina téměř dokonale chráněna před poryvy větru, což je skvělé na delší cesty nebo za chladného počasí, ale trošku to ubírá na pocitech, které jsou jízdě v otevřeném autě vlastní. Když se podívám nad sebe, vidím nikoli modré nebe, ale sluneční clonu a rám okna. Ale neberte mě zas tak vážně, rozdíl oproti plechovkám rozhodně poznáte.

Lev a teritoriální zvíře?

Vždycky, když testuji to které auto, všímám si více stejných aut na silnici, i tak ale musím říci, že jsem za týden potkal tolik 308 CC, až mě to překvapilo. Sice všechny s nataženou střechou (asi vyznavači kupátek...), ale je vidět, že je o tenhle kabriolet docela zájem. K nejlepšímu setkání ale došlo v poslední ten testu na Jižní spojce. Už se stmívalo a na okno mi začaly dopadat první kapky deště z pěkně nacucaného mraku, když před sebou vidím povědomé čtyři pásky LEDek na podezřele světlém autě.

Přijdu blíž a přede mnou... jednovaječné dvojče. Bílý 308 CC, jen už se střechou nahoře. A jeho posádka projevila opravdu nefalšovanou radost z toho, že mě vidí. Opětoval jsem pozdravy, pomyslel si něco o tom, že si vlastně vybrali velmi příjemné auto a trošku přidal na tempu, abych mohl následně na klidnějším místě zastavit a natáhnout střechu. Z pár kapek se totiž mezitím vyklubal slušný plavák. Posádku bílého CC tímto ještě jednou zdravím.

Peugeot 308 CC je kabriolet, jak má být. Má přiměřeně silný motor, slušné jízdní vlastnosti a přitom je docela pohodlný. Mohl by mít tužší karoserii, charakternější motor, menší volant a především více místa vzadu, ale když o tom tak přemýšlím, asi by mi nevadilo mít ho doma. Jen tak, na pohodové vyjížďky po okolí je to prostě velice příjemná záležitost. Cena 690 tisíc sice není žádná láce, ale když ho milujete...

obrázek [600 x 460]  

První cena vozu499.900,- Kč (Sport 1.6 VTI, 88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací689.900,- Kč (GT 1.6 THP, 147 kW)
Základní cena testovaného vozu689.900,- Kč (GT 1.6 THP, 147 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků780.500,- Kč (GT 1.6 THP, 147 kW)

Plusy

  • Víceúčelové zaměření (kupé/kabriolet)
  • Luxusně působící interiér
  • Přiměřeně dynamický motor, příjemný zvuk
  • Slušné jízdní vlastnosti
  • Dobrá aerodynamika
  • Velký kufr

Mínusy

  • Málo tuhá karoserie
  • Dlouhé dráhy řazení s vůlemi
  • Nevalné tlumení nerovností
  • Rozevlátější zadní partie, neklid při brzdění
  • Málo místa na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 308 CC 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 780 500 Kč

Základní výbava:ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF, podpora brzdění v kritických situacích EVA + samočinná akivace výstražných světel, airbag řidiče a spolujezdce s možností deaktivace airbagu spolujezdce, přední boční airbagy (hlava, hrudník, pánev), tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači přítlaku, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky, indikace nezapnutých (vpředu) nebo odepnutých (vzadu) bezpečnostních pásů během jízdy, systém kontroly stability ESP + ASR, elektro-hydraulický posilovač řízení s variabilním účinkem, Hliníková kola 18” LINCANCABUR, superzamykání, zadní parkovací asistent + elektrická sklopná vnější zpětná zrcátka, plně automatická skládací střecha, bezpečnostní oblouky s pyrotechnickou aktivací, celodenní svícení, diodová denní světla, přední mlhové světlomety, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, impulsní směrová světla, vnitřní osvětlení (osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, stropní světélka, osvětlené prahy dveří a prostory pro nohy cestujících vepředu), pack VIDITELNOST = elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko + automatické stěrače + automatické světlomety + doprovodné osvětlení, ostřikovače světlometů, centrální zamykání + dálkové ovládání, automatické uzamčení vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří a jejich automatické odemknutí v případě nárazu, elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken (sekvenční stahování), vrstvené akustické čelní sklo, tónovaná zadní boční skla + zatmavené zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, integrované přední a zadní opěrky hlavy, vyhřívaná sedadla, ochranná síť Windstop, systém Airvawe, dvouzónová automatická klimatizace, odkládací schránka u spolujezdce osvětlená a uzamykatelná dálkovým ovládáním, přední nastavitelná loketní opěrka uzamykatelná dálkovým ovládáním, síťka v zavazadlovém prostoru + upevňovací popruh, rádio CD úroveň 2 + MP3 + 6 reproduktorů + ovládání pod volantem, WIP Bluetooth = HF Bluetooth + USB vstup, palubní počítač, kožený sportovní volant nastavitelný výškově i osově + hliníková hlavice řadicí páky + hliníkové zdobení pedálů, opěrky nohy a prahů dveří, kožené čalounění perforované + zadní loketní opěrka + vyhřívaná sedadla + koberečky, sportovní přední nárazník s chromovanou mřížkou vstupu vzduchu, sportovní zadní nárazník, zpětná zrcátka + kliky dveří v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Pack Hifi JBL (12.600,-), navigační systém NG4 (WIP Com 3D) s barevnou obrazovkou a pevným diskem + Jukebox + HF Bluetooth (49.000,-), Elektrický pack = elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce + 2 klíče na dálkové ovládání s pamětí (nastavení sedadla řidiče a vnějších zpětných zrcátek) + indexace vnějších zpětných zrcátek při zařazení zpětného chodu (9700,-), samonatáčecí xenonové světlomety + automatická korekce nastavení sklonu + ostřikovače světlometů + indikátor podhuštění pneumatik (20.300,-), pack PARKOVÁNÍ = zadní parkovací asistent + přední parkovací asistent + elektrická sklopná vnější zpětná zrcátka (11.600,-).

Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun

Šéf výrobce sýrů Roberto Brazzale považuje za hlavní…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 308 CC 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 275 / 1700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.6 / 7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 266 / 465
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1580 / 404
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1817
c) výška (mm): 1427
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):780
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 308 CC 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,68
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Dnes 08:00

Ve 20. letech minulého věku soupeřilo několik pilotů a vozů o absolutní rychlostní rekord. Prim hrála značka Sunbeam.




Blesk.cz

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na Smíchov se tvoří kolony

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na…

Úterní ranní dopravní špičku komplikuje na Jižní spojce porucha autobusu, kterému upadlo kolo. Směrem na Prahu 5…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit milionovou pokutu

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit…

Hvězdný americký basketbalista Stephen Curry byl potrestán pokutou 50.000 dolarů (více než milion korun) za to,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…