Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel – Francouz do terénu

Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel – Francouz do terénu

 
 

Opravdová francouzská čtyřkolka dosud skupině PSA chyběla. Dokáže ji nahradit řešení firmy Dangel?

Nebýt značkových verzí japonského Mitsubishi Outlander, neměl by Peugeot zájemcům o svezení v terénu co nabídnout. Dokonce ani brouzdání výrobním programem osobních vozů skupiny PSA není úspěšné, pokud žádáte automobil s pohonem všech kol.

Stav, který trvá mnoho let, umně využila malá francouzská firma Dangel, která od osmdesátých let připravuje, vyrábí a nabízí různě upravené Peugeoty s pohonem všech kol. Automobilka důvěřuje Dangelu natolik, že jej prodává ve své síti a nabízí na Dangely stejnou záruku, jako by šlo o vozy vyrobené standardním způsobem na lince PSA.

Konstrukčně zajímavé čtyřkolky jsou na českém trhu dostupné od letošního léta, a tak jsme před časem rádi vyzkoušeli, co vše zvládají a jak se s nimi žije.

obrázek [600 x 350]  

Skutečný Outdoor

Se zavedením řady především vizuálně odlišených poloterénních verzí osobních Peugeotů s přívlastkem Outdoor (Partner, 207 SW), byla uspokojena jen část klientely. Ta, které stačí drsný vzhled. Na výtky o omezených terénních schopnostech zareagoval výrobce uvedením rozšířené funkcionality stabilizačního systému v Partneru pod názvem Grip Control, ale stále to byla jen oplastovaná dvoukolka s decentně vylepšenými schopnostmi na nezpevněném povrchu. Až offroadová úprava Dangelu s vysokou světlostí a náročnou přestavbou na pohon všech kol otevřela Partnerovi horské a lesní cesty.

obrázek [600 x 420]  

Designově se toho mnoho nezměnilo. Už výchozí Partner Outdoor Teepee vypadá dost silácky, a tak na první pohled rozeznáte terénní úpravu zřejmě hlavně podle dramatického zvýšení karoserie. Mezi předními koly a lemem blatníku je u nezatíženého vozu 200 mm vysoká rezerva na bláto a propružení. Světlá výška pod přední nápravou činí 200 mm, pod zadní 215 mm a pod podlahou uprostřed je 275 mm volného prostoru. Větší světlost nebyla dosažena montáží větších kol (bohužel), jak to bývá obvyklé u zvýšených kombi nebo modelů se vzhledem SUV, ale změnou uložení pružin. Původní kola tak na vysoké karoserii a ve velkých podbězích vypadají trochu komicky.

Pohon všech kol instalovaný v autě původně navrhovaném jako dvoukolka není zrovna jednoduchý konstrukční zásah a s tím byste měli k Dangelu přistupovat. Viskózní spojka se aktivuje otočením ovladače vpravo od volantu. Mimo silnici tedy spínáte samočinné rozdělování hnacích sil, na silnici je vhodnější jezdit v režimu 2WD, kvůli nižší spotřebě, ale zejména kvůli nižšímu jízdnímu hluku.

Jake.auto.cz: Peugeot Partner (přehled článků)

Se zapojeným pohonem všech kol připomíná jízda tak trochu pohyb v pravém offroadu, vnitřní hluk významně roste s rychlostí jízdy a mimo město hlasitě prosí o deaktivaci. Jednoduché otočení ovladače změní Partnera od Dangelu na téměř standardní velkoprostorový model. Stále s sebou sice vozíte necelý metrák navíc (hnací hřídele, viskózní spojku a zadní diferenciál), odpružení je tužší a jízdní vlastnosti vysokého auta poněkud trucovité, ale nakonec se to vše dá přežít, čtyřkolce odpustit a relativně rychle si zvyknout.

obrázek [600 x 480]  

V terénu potěší u tak prostorného a vysokého vozu slušná tuhost karoserie, velmi dobré nájezdové úhly (přední 27,7°, zadní 42,7°) a použitelný přechodový úhel (24,8°). Narazíte nejspíše až v náročných stoupáních, kde se standardní převodovka nebude schopna poprat s nutností velkých hnacích sil, které vyžadují převod velmi do pomala. Alespoň nouzové řešení představuje redukovaný první převodový stupeň za extrémní příplatek 39.900,-Kč.

obrázek [300 x 490]  

Náročné terénní vlny brzy zvednou některé z kol do vzduchu, a to pak při absenci ESP (tato jednoduchá čtyřkolka by s ním nedokázala komunikovat) hrozí nekontrolované protáčení visícího kola a v extrémním případě znehybnění vozidla. Dangel je off-roadový specialita, a tak i pro tyto situace má řešení. Zadní svorný diferenciál stojí jen 13 tisíc korun. Když chcete dále zvětšit terénní možnosti, pak zvolte verzi Extreme za 31.900,-Kč, která obsahuje uzávěrku zadního diferenciálu a ke standardnímu krytu pod motorem dodá Dangel ještě robustní kryt v zadní části podlahy pod rozvodovkou.

Na silnici se v režimu 4x2 dá jezdit zhruba za 7 l/100 km, na dálnici ale roste jak hluk, tak i spotřeba (nad 8 l/100 km). Jízdní dynamika odpovídá verzi Partner 1,6 HDi (66 kW) s pohonem předních kol.

Obrovský a dobře využitý prostor

Partner se špičkovou výbavou umí směle konkurovat osobním MPV v mnoha ohledech. Když to zkombinujete s terénními schopnostmi od Dangelu, vyjde z toho nečekaně vzácná nabídka na trhu.

Začít můžeme opáčkem z prostornosti. Interiér je objemný, nadprůměrně široký a pochopitelně i dodávkově vysoký. Přední sedadla s příjemně tvarovanými sedáky i opěradly odpovídají rodinnému určení, opakovaně překvapovat ale bude zadní řada, která skutečně pojme tři dospělé.

V základních verzích nevyužitý objem nad hlavami cestujících je v tomto Outdooru využit beze zbytku. Uzavíratelné schránky a úložné prostory v přední, střední i zadní části střechy podstatně zlepšují praktickou využitelnost tohoto auta jak v rodinném, tak i v profesionálním nasazení. Milé je, že ani objemná schránka pod střechou nad zavazadelníkem neomezuje výhled vzad.

Součástí multifunkční střechy Zenith je nejen bohaté prosklení, ale i vývody ventilace pro zadní oddíl vozu. Praktické je velkorysé množství odkládacích schránek v přístrojové desce (před řidičem i spolujezdcem), ve dveřích i v podlaze, nebo přenosná aku-baterka s funkcí vnitřního osvětlení zavazadelníku. Neobvykle velký přenosný box mezi sedadly je dobře po ruce, ale při ovládání ruční brzdy trochu překáží.

obrázek [600 x 440]  

Druhou řadu sedadel lze jednotlivě sklápět, nebo zcela demontovat ven z vozidla. Variabilitě uspořádání překáží jen rezervní kolo, které se muselo přesunout do zavazadelníku z prostoru pod vozidlem, kde je nyní diferenciál. Ze stejného důvodu je vyloučeno sedmimístné uspořádání.

Závěr

Partner Teepee 4x4 Dangel se nestane masově prodávaným autem do terénu, ale to se nepovedlo ani ve své době revolučnímu Renaultu Scenic RX4. Berte jej jako zajímavé zpestření trhu netradičních SUV.

V terénu a se správným obutím toho zvládá hodně, a když si připlatíte, dostanete i mechanicky robustní uzávěrku, kterou má dnes už jen několik terénních aut na trhu.

Klíčovou předností tohoto vozu s pohonem všech kol je velký interiér, který pojme bez větších omezení 5 dospělých a to i s jejich zavazadly! Na silnici se musíte smířit s horší jízdní dynamikou a pohodlím, které se více blíží terénním podvozkům ryzích offroadů, než houpavým rodinným MPV z Francie.

obrázek [600 x 424]  

První cena vozu619.900,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací664.900,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 80 kW)
Základní cena testovaného vozu676.900,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 80 kW, Outdoor)
Cena testovaného vozu vč. příplatků758.700,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 80 kW, Outdoor)

Plusy

  • Spojení pohonu všech kol s prostornou karoserií
  • Jednoduchá obsluha pohonu
  • Možnost rozšíření terénní výbavy dle potřeb zákazníka
  • Výborně využitý obestavěný prostor, variabilita interiéru

Minusy

  • Vyšší cena
  • Jízdní pohodlí na silnici
  • Vyšší hluk za jízdy od podvozku, hnacího ústrojí a obtékání vzduchu
  • Slabá jízdní dynamika
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel

Cena v základní výbavě: 679 900 Kč Cena v testované výbavě: 758 700 Kč

Základní výbava:Automatický přenos točivého momentu pomocí viskózní spojky, ochranný kryt motoru, režim ECO 2WD, ABS + EBD a podpora nouzového brzdění, úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech, airbag řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), plnohodnotná rezerva umístěná vertikálně v zavazadlovém prostoru, automatické uzamčení vozu za jízdy, palubní počítač, elektronický imobilizér, pravé boční posuvné dveře, levé boční posuvné dveře, zadní výklopné dveře, příprava na rádio (anténa + kabeláž), rádio RD4 s CD a MP3, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, Pack Plus: sekvenční ovládání okna na straně řidiče, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výklopné zadní sedadlo dělené 2/3 - 1/3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo řidiče a spolujezdce s loketními opěrkami, stropní odkládací schránka, uzavíratelná schránka v palubní desce, odkládací schránka u spolujezdce (uzavíratelná), boční schránka ve středové konzoli na straně spolujezdce, dvě schránky v podlaze na zadních sedadlech, přenosný popelník, zásuvka pod sedadlem řidiče, schránky v bočních posuvných dveřích, kapsy na zadní straně předních sedadel, 6 ok pro uchycení nákladu v zavazadlovém prostoru.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-Kč), tři nezávislá sedadla v 2. řadě, sklopná a vyjmutelná + boční airbagy, sklopné stolečky na zadní straně předních sedadel (+11.400,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+6.700,-Kč), automatická dvouzónová klimatizace + atermické čelní sklo (+8.400,-Kč), multifunkční střecha Zenith (dvoupolohové střešní lišty (podélné / příčné), 4 pevná střešní okna, středová stropní schránka, zadní schránka s dvojím přístupem, elektrická dětská pojistka, přenosná svítilna v zavazadlovém prostoru) (+20.900,-Kč), kožený volant (+1.400,-Kč), navigační systém RNEG s SD kartou + Rádio s CD a MP3 + Handsfree sada Bluetooth (+22.000,-Kč), otevíratelné okno zadních výklopných dveří + zatmavená skla (+6.700,-Kč).

Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard

Švýcarský výrobce luxusního zboží Richemont nabízí za…

Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu

Česká republika si pořídila další evropský unikát:…

Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket

Na burzách kryptoměn se letos protáčí nejvíce peněz v…

 

Štítky Peugeot Testy

Technické údaje
Motor Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.2 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 675 / 3000
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1519 / 631
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1910
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 665 / 945
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1070
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 445
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,46
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Dnes 10:56

Dvojčata z NDR měli sen, chtěli vlastnit ikonické Porsche 356. Tehdejší politická situace jim nepřála, ale nevzdali se.




Blesk.cz

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

V uplynulém roce padlo u Sazky průměrně 100 tisíc výher denně! Každý týden díky hrám největší české loterijní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám, kontroloval tvář v mobilu

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám,…

Aby napnul síť a mohl se jít radovat, podstoupí takřka cokoli. Góly jsou hnacím motorem Cristiana Ronalda.…

 

Reflex.cz

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil nacisty, že se Den D neodehraje v Normandii

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil…

Juan Pujol García rozhodně nebyl typickým mužem, kterého si představíte, když se řekne slovo špion. Válkou…

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…