Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel – Francouz do terénu

Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel – Francouz do terénu

 
 

Opravdová francouzská čtyřkolka dosud skupině PSA chyběla. Dokáže ji nahradit řešení firmy Dangel?

Nebýt značkových verzí japonského Mitsubishi Outlander, neměl by Peugeot zájemcům o svezení v terénu co nabídnout. Dokonce ani brouzdání výrobním programem osobních vozů skupiny PSA není úspěšné, pokud žádáte automobil s pohonem všech kol.

Stav, který trvá mnoho let, umně využila malá francouzská firma Dangel, která od osmdesátých let připravuje, vyrábí a nabízí různě upravené Peugeoty s pohonem všech kol. Automobilka důvěřuje Dangelu natolik, že jej prodává ve své síti a nabízí na Dangely stejnou záruku, jako by šlo o vozy vyrobené standardním způsobem na lince PSA.

Konstrukčně zajímavé čtyřkolky jsou na českém trhu dostupné od letošního léta, a tak jsme před časem rádi vyzkoušeli, co vše zvládají a jak se s nimi žije.

obrázek [600 x 350]  

Skutečný Outdoor

Se zavedením řady především vizuálně odlišených poloterénních verzí osobních Peugeotů s přívlastkem Outdoor (Partner, 207 SW), byla uspokojena jen část klientely. Ta, které stačí drsný vzhled. Na výtky o omezených terénních schopnostech zareagoval výrobce uvedením rozšířené funkcionality stabilizačního systému v Partneru pod názvem Grip Control, ale stále to byla jen oplastovaná dvoukolka s decentně vylepšenými schopnostmi na nezpevněném povrchu. Až offroadová úprava Dangelu s vysokou světlostí a náročnou přestavbou na pohon všech kol otevřela Partnerovi horské a lesní cesty.

obrázek [600 x 420]  

Designově se toho mnoho nezměnilo. Už výchozí Partner Outdoor Teepee vypadá dost silácky, a tak na první pohled rozeznáte terénní úpravu zřejmě hlavně podle dramatického zvýšení karoserie. Mezi předními koly a lemem blatníku je u nezatíženého vozu 200 mm vysoká rezerva na bláto a propružení. Světlá výška pod přední nápravou činí 200 mm, pod zadní 215 mm a pod podlahou uprostřed je 275 mm volného prostoru. Větší světlost nebyla dosažena montáží větších kol (bohužel), jak to bývá obvyklé u zvýšených kombi nebo modelů se vzhledem SUV, ale změnou uložení pružin. Původní kola tak na vysoké karoserii a ve velkých podbězích vypadají trochu komicky.

Pohon všech kol instalovaný v autě původně navrhovaném jako dvoukolka není zrovna jednoduchý konstrukční zásah a s tím byste měli k Dangelu přistupovat. Viskózní spojka se aktivuje otočením ovladače vpravo od volantu. Mimo silnici tedy spínáte samočinné rozdělování hnacích sil, na silnici je vhodnější jezdit v režimu 2WD, kvůli nižší spotřebě, ale zejména kvůli nižšímu jízdnímu hluku.

Jake.auto.cz: Peugeot Partner (přehled článků)

Se zapojeným pohonem všech kol připomíná jízda tak trochu pohyb v pravém offroadu, vnitřní hluk významně roste s rychlostí jízdy a mimo město hlasitě prosí o deaktivaci. Jednoduché otočení ovladače změní Partnera od Dangelu na téměř standardní velkoprostorový model. Stále s sebou sice vozíte necelý metrák navíc (hnací hřídele, viskózní spojku a zadní diferenciál), odpružení je tužší a jízdní vlastnosti vysokého auta poněkud trucovité, ale nakonec se to vše dá přežít, čtyřkolce odpustit a relativně rychle si zvyknout.

obrázek [600 x 480]  

V terénu potěší u tak prostorného a vysokého vozu slušná tuhost karoserie, velmi dobré nájezdové úhly (přední 27,7°, zadní 42,7°) a použitelný přechodový úhel (24,8°). Narazíte nejspíše až v náročných stoupáních, kde se standardní převodovka nebude schopna poprat s nutností velkých hnacích sil, které vyžadují převod velmi do pomala. Alespoň nouzové řešení představuje redukovaný první převodový stupeň za extrémní příplatek 39.900,-Kč.

obrázek [300 x 490]  

Náročné terénní vlny brzy zvednou některé z kol do vzduchu, a to pak při absenci ESP (tato jednoduchá čtyřkolka by s ním nedokázala komunikovat) hrozí nekontrolované protáčení visícího kola a v extrémním případě znehybnění vozidla. Dangel je off-roadový specialita, a tak i pro tyto situace má řešení. Zadní svorný diferenciál stojí jen 13 tisíc korun. Když chcete dále zvětšit terénní možnosti, pak zvolte verzi Extreme za 31.900,-Kč, která obsahuje uzávěrku zadního diferenciálu a ke standardnímu krytu pod motorem dodá Dangel ještě robustní kryt v zadní části podlahy pod rozvodovkou.

Na silnici se v režimu 4x2 dá jezdit zhruba za 7 l/100 km, na dálnici ale roste jak hluk, tak i spotřeba (nad 8 l/100 km). Jízdní dynamika odpovídá verzi Partner 1,6 HDi (66 kW) s pohonem předních kol.

Obrovský a dobře využitý prostor

Partner se špičkovou výbavou umí směle konkurovat osobním MPV v mnoha ohledech. Když to zkombinujete s terénními schopnostmi od Dangelu, vyjde z toho nečekaně vzácná nabídka na trhu.

Začít můžeme opáčkem z prostornosti. Interiér je objemný, nadprůměrně široký a pochopitelně i dodávkově vysoký. Přední sedadla s příjemně tvarovanými sedáky i opěradly odpovídají rodinnému určení, opakovaně překvapovat ale bude zadní řada, která skutečně pojme tři dospělé.

V základních verzích nevyužitý objem nad hlavami cestujících je v tomto Outdooru využit beze zbytku. Uzavíratelné schránky a úložné prostory v přední, střední i zadní části střechy podstatně zlepšují praktickou využitelnost tohoto auta jak v rodinném, tak i v profesionálním nasazení. Milé je, že ani objemná schránka pod střechou nad zavazadelníkem neomezuje výhled vzad.

Součástí multifunkční střechy Zenith je nejen bohaté prosklení, ale i vývody ventilace pro zadní oddíl vozu. Praktické je velkorysé množství odkládacích schránek v přístrojové desce (před řidičem i spolujezdcem), ve dveřích i v podlaze, nebo přenosná aku-baterka s funkcí vnitřního osvětlení zavazadelníku. Neobvykle velký přenosný box mezi sedadly je dobře po ruce, ale při ovládání ruční brzdy trochu překáží.

obrázek [600 x 440]  

Druhou řadu sedadel lze jednotlivě sklápět, nebo zcela demontovat ven z vozidla. Variabilitě uspořádání překáží jen rezervní kolo, které se muselo přesunout do zavazadelníku z prostoru pod vozidlem, kde je nyní diferenciál. Ze stejného důvodu je vyloučeno sedmimístné uspořádání.

Závěr

Partner Teepee 4x4 Dangel se nestane masově prodávaným autem do terénu, ale to se nepovedlo ani ve své době revolučnímu Renaultu Scenic RX4. Berte jej jako zajímavé zpestření trhu netradičních SUV.

V terénu a se správným obutím toho zvládá hodně, a když si připlatíte, dostanete i mechanicky robustní uzávěrku, kterou má dnes už jen několik terénních aut na trhu.

Klíčovou předností tohoto vozu s pohonem všech kol je velký interiér, který pojme bez větších omezení 5 dospělých a to i s jejich zavazadly! Na silnici se musíte smířit s horší jízdní dynamikou a pohodlím, které se více blíží terénním podvozkům ryzích offroadů, než houpavým rodinným MPV z Francie.

obrázek [600 x 424]  

První cena vozu619.900,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací664.900,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 80 kW)
Základní cena testovaného vozu676.900,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 80 kW, Outdoor)
Cena testovaného vozu vč. příplatků758.700,-Kč (Partner Teepee 4x4 Dangel, 1,6 HDi 80 kW, Outdoor)

Plusy

  • Spojení pohonu všech kol s prostornou karoserií
  • Jednoduchá obsluha pohonu
  • Možnost rozšíření terénní výbavy dle potřeb zákazníka
  • Výborně využitý obestavěný prostor, variabilita interiéru

Minusy

  • Vyšší cena
  • Jízdní pohodlí na silnici
  • Vyšší hluk za jízdy od podvozku, hnacího ústrojí a obtékání vzduchu
  • Slabá jízdní dynamika
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel

Cena v základní výbavě: 679 900 Kč Cena v testované výbavě: 758 700 Kč

Základní výbava:Automatický přenos točivého momentu pomocí viskózní spojky, ochranný kryt motoru, režim ECO 2WD, ABS + EBD a podpora nouzového brzdění, úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech, airbag řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), plnohodnotná rezerva umístěná vertikálně v zavazadlovém prostoru, automatické uzamčení vozu za jízdy, palubní počítač, elektronický imobilizér, pravé boční posuvné dveře, levé boční posuvné dveře, zadní výklopné dveře, příprava na rádio (anténa + kabeláž), rádio RD4 s CD a MP3, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, Pack Plus: sekvenční ovládání okna na straně řidiče, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výklopné zadní sedadlo dělené 2/3 - 1/3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo řidiče a spolujezdce s loketními opěrkami, stropní odkládací schránka, uzavíratelná schránka v palubní desce, odkládací schránka u spolujezdce (uzavíratelná), boční schránka ve středové konzoli na straně spolujezdce, dvě schránky v podlaze na zadních sedadlech, přenosný popelník, zásuvka pod sedadlem řidiče, schránky v bočních posuvných dveřích, kapsy na zadní straně předních sedadel, 6 ok pro uchycení nákladu v zavazadlovém prostoru.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-Kč), tři nezávislá sedadla v 2. řadě, sklopná a vyjmutelná + boční airbagy, sklopné stolečky na zadní straně předních sedadel (+11.400,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+6.700,-Kč), automatická dvouzónová klimatizace + atermické čelní sklo (+8.400,-Kč), multifunkční střecha Zenith (dvoupolohové střešní lišty (podélné / příčné), 4 pevná střešní okna, středová stropní schránka, zadní schránka s dvojím přístupem, elektrická dětská pojistka, přenosná svítilna v zavazadlovém prostoru) (+20.900,-Kč), kožený volant (+1.400,-Kč), navigační systém RNEG s SD kartou + Rádio s CD a MP3 + Handsfree sada Bluetooth (+22.000,-Kč), otevíratelné okno zadních výklopných dveří + zatmavená skla (+6.700,-Kč).

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Technické údaje
Motor Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.2 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 675 / 3000
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1519 / 631
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1910
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 665 / 945
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1070
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 445
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot Partner Teepee 4x4 Dangel
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,46
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…