9.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Seat Ateca vs. Škoda Yeti – Souboj generací. Vyhraje mladší?

 

Yeti je s námi už dlouhých sedm let, a tak jsme zjišťovali, jak obstojí proti modernější konkurenci. Tu zastupuje Seat Ateca, která je vlastně yetim II.

V tomto případě přitom můžeme hovořit o přímém mezigeneračním souboji. Ateca je vlastně takový předobraz budoucího yetiho, kterého se dočkáme v příštím roce. Seat je totiž sourozencem yetiho II, protože s ním bude mít značné množství prvků společných. Kromě prakticky shodné techniky budou mít obě SUV společné i místo výroby – škodovácký závod v Kvasinách. Navíc jsme zaslechli, že ateca a yeti II si budou velice podobní i svým vzhledem...

Souboj atecy a yetiho navíc dobře ukáže, kam se automobily za poslední roky posunuly. Může se to zdát jako jednoznačný souboj, jenže yeti má i ve svém pokročilém věku pár es v rukávu, a tak to pro „nezkušenou“ atecu, která je prvním sériovým SUV Seatu, nemusí být jednoduchá bitva.

Video

Cena proti výbavě

Už cenový souboj dokazuje, že yeti má tuhý kořínek a pro atecu to nebude jednoznačný zápas. Seat je sice jasně modernější, jenže pro yetiho hovoří nižší cenovka, možná překvapivě ale zase ne o tolik... V obou případech testujeme modely se čtyřválcem 2.0 TDI (110 kW) a pohonem všech kol – což znamená, že ani jeden ze soupeřů není vyloženě levný. Yeti je se základní cenovkou testovaného motoru 638.900 korun sice níž, ve srovnání s atecou ale jen o 27.000 korun.

Pro atecu navíc hovoří bohatší základní výbava. Španělka aktuálně nabízí jen dva stupně výbavy, což znamená, že už základní Style je slušně vybaven. Vůz disponuje zadními parkovacími senzory, dvouzónovou automatickou klimatizací nebo elektrickým stahováním zadních oken, což jsou všechno prvky, za které se u škodovky musí připlácet.

Pořizovací nákladySeat AtecaŠkoda Yeti
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 TDI 4WD/110 kW2.0 TDI 4x4/110 kW
Stupeň výbavy a cenaStyle/665.900 KčAmbition/638.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy [Kč]77
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]S/SS/5.100
Elektricky ovládané víko kufru [Kč]18.500-
Kamery sledující okolí vozu [Kč]19.700-
Klimatizace [Kč]automatickámanuální
Kožený volant [Kč]SS
Litá kola [Kč]17"16"
Metalíza [Kč]15.10014.100
Mlhové světlomety přední [Kč]SS
Navigace [Kč]21.50020.800
Palubní počítač [Kč]SS
Parkovací senzory vzadu [Kč]S10.200
Tažné zařízení [Kč]20.90012.100
Tempomat [Kč]SS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]23.614/11.19215.505/4.469
Přední/zadní nárazník [Kč]9.853/9.68310.242/9.330
Přední blatník [Kč]5.2665.570
Čelní sklo [Kč]6.8434.136
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.687 + 7412.193 + 376
Mřížka v masce chladiče [Kč]1.9281.673
Přední/zadní tlumiče [Kč]3.259/2.7623.777/2.318
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]16.30317.083
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/100.000 km5/150.000 km

Ateca navíc v tomto ohledu dokazuje svůj výrazně modernější základ – za příplatek nabízí i kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku, o kterých si dosavadní yeti může nechat jen zdát. Příplatkové světlomety jsou pak u atecy diodové (za 26.500 Kč), zatímco u yetiho bi-xenonové (za 27.000 Kč).

To v otázce cen náhradních dílů je to až nečekaně vyrovnaný souboj. Některé prvky jsou levnější u atecy, jiné zase u yetiho. Když už je ale škoda dražší, není to tak velký rozdíl, zatímco seat bývá dražší o hodně. Proto za vítěze této kategorie považujeme škodovku.

Základní záruky jsou totožné, škoda ale nabízí delší prodlouženou záruku, a to až na 150.000 kilometrů, zatímco seat jen na 100.000 km, a tak je výsledek souboje cenových nákladů ve výsledku vyrovnaný.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮSeat AtecaŠkoda Yeti
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky96
Servis78
Záruky67
Průměr7,007,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
Technické údaje
Motor Seat Ateca 2.0 TDI 4x4Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19681968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.69.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 4.96.3 / 5 / 5.5
Emise CO2:128134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -310 / 1475
Objem nádrže (l):5555
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1548 / 5521565 / 645
Rozměr pneu:225/45 R19225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43634222
b) šířka (mm): 18411793
c) výška (mm): 16251691
d) rozvor (mm): 26302578
e) rozchod vpředu (mm): 15721541
f) rozchod vzadu (mm): 15441537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):10201020
k) šířka vpředu (mm): 14901430
l) šířka vzadu (mm): 14601420
délka sedáku vpředu (mm): 520490
délka sedáku vzadu (mm): 450480
výška opěradla vpředu (mm): 680640
výška opěradla vzadu (mm): 680630
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ateca vs. Škoda Yeti – Souboj…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…