Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernu VW se v Česku v roce 2023 dařilo. Tedy až na dvě výjimky

Ondřej Šámal
Diskuze (3)

Zatímco značky Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy a Audi si meziročně polepšily, Seat s Cuprou hlásí horší výsledky. Ty však s nezájmem zákazníků nesouvisejí.

Volkswagen ještě v roce 2020 držel druhé místo v registracích nových automobilů na českém trhu. O rok později se ovšem Němci museli vyrovnávat s výpadky výroby kvůli chybějícím komponentům a pozici přepustili lépe připraveným Korejcům. Hyundai si od té doby stříbrnou příčku bezpečně drží, loňský rok nevyjímaje. Jestliže v roce 2023 Hyundai zaznamenal 20.068 registrací (meziročně o 1464 více), Volkswagen se na třetím místě pyšní výsledkem 18.938 vozů, což znamená zvýšení o výrazných 2918 aut.

Nejprodávanější modelovou řadu byl kompaktní Golf s 5461 exempláři, následovaný odcházející generací SUV Tiguan (2508 kusů) a nestárnoucím MPV Touran (1875 aut), který stojí ještě na základech sedmé generace Volkswagenu Golf. Dařilo se také divizi Volkswagen Užitkové vozy, která v kategoriích N1+N2/M1+M2 zaznamenala 6275 registrací. Hlavními hvězdami se staly modely Caddy a řada Transporter s 1544, respektive 1097 vozy.

Audi sice v rámci německé prémiové trojky skončilo až za Mercedesem a BMW (a celkově 11. mezi všemi značkami), přesto 4060 aut představuje meziroční nárůst o nezanedbatelných 18,4 % a nejlepší výsledek od roku 2016 s 6361 registracemi. U čtyř kruhů stejně jako u konkurence bodují hlavně velká SUV v čele s Q8, jež se s 832 kusy stalo nejprodávanějším audi v Česku. Za ním následuje Q7 (646 aut) a Q3 s 608 vozy. Zajímavý je počet předaných modelů RS, kterých loni bylo 345 (tedy zhruba každé dvanácté audi).

Video se připravuje ...

Naproti tomu sesterské značky Cupra a Seat (21. a 16. místo celkově) zaznamenaly pád. První zmíněná si loni na českém trhu připsala 1784 registrací (meziročně o 391 méně), druhá pak 2819 aut, což znamená pokles o 952 vozů. Španělské duo totiž v Česku negativně ovlivnily nedostatečné dodávky, které putovaly primárně na pětici největších evropských trhů.

Ondřej Šámal
Diskuze (3)

Doporučujeme

7. 2. 2024 10:33
Daň
Ty prodeje (krásně vidět třeba u Audi) nejvíc ovlivnila daň, která se od nového roku na automobily nad 2mil zvýšila, respektive se změnilo odepisování z daní jako to bylo doposud... aneb že cca 90 procent takových aut bylo firemních, tak se to koncem roku dohánělo, dokud to šlo levně
Avatar - Ada je zase tady
1. 2. 2024 21:39
Re: Není se čemu divit
JJ. vyrábí zatím jen stále horší a horší auta. Lepší tu už byly. Třeba takový VW Passat Variant 4 motion 96kW1,9TDI s manuální skříní... Šel bych si ho koupit hned. :yes:
23. 1. 2024 08:58
Není se čemu divit
No jo no, kdyz se to dojebe hned na nekolika frontach, nebude to bez odezvy. Pouzitelnost interieru a dotykove ovladani, priserny infotainmenty a seznamy zavad na A4, na ktery nemaj reseni. :-)