Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální: Seat Leon Cupra dostal pohon všech kol a 300 koní

Jan Mička
Diskuze (20)

Seat představil modernizovaný model Leon už v druhé polovině října, na verzi Cupra však došla řada až nyní. Novinkou je pohon všech kol a zvýšení výkonu.

Karosářské změny spojené s modernizací jsou v rámci modelu Leon spíše decentní, a dáme ruku do ohně za to, že i v případě Cupry budou množí fanoušci váhat, zda se skutečně dívají na nejnovější verzi. Přední nárazník je paradoxně decentnější, nebudí pohled tolik emocí jako verze před faceliftem, a své místo zde našly také klasické mlhovky. I vzadu se ubralo na agresivitě, dvojice koncovek výfuku však zůstala a k zahození není ani nová grafika koncových svítilen.

Pokud se ale podíváte pozorněji, najdete na zádi červeného kombíku další dvě novinky – označení 300 a 4Drive. Ano, Cupra nejenže doznala zvýšení výkonu z 290 na 300 koní (221 kW), ona má také pohon všech kol, který se u nejostřejší verze této generace modelu objevuje poprvé. Z historického hlediska to však novinka není, protože čtyřkolku mělo již první vydání z roku 2000. Dvoulitrovému turbomotoru vzrostl také točivý moment (z 350 na 380 N.m), jeho rozsah jeho působení je však ve srovnání s Cuprou 290 o malinko užší (je k dispozici v rozmezí 1800-5500 otáček za minutu). Dlužno dodat, že je čtyřkolka dostupná pouze ve verzi ST a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou.

Snímky interiéru zatím automobilka nezveřejnila, prim ale stejně budou hrát prvky, které se představily už u běžného provedení. Řeč je zejména o novém osmipalcovým displeji infotainmentu a elektronické parkovací brzdě, přibyla ale také spousta užitečných elektronických pomocníků – například asistent pro jízdu v koloně, adaptivní tempomat, asistent pro ochranu chodců nebo stav nouze (pokud řidič nereaguje na nebezpečnou situaci, vůz ho upozorní).

Vůz je už možné objednávat, přičemž první kusy dorazí k zákazníkům během února příštího roku. České ceny startují na částce 762.900 Kč za hatchback s předním pohonem a manuální převodovkou, vrcholné provedení Cupra 300 4Drive ST stojí nejméně 887.900 Kč. Vezmeme-li to do důsledku, jde v podstatě o "Golf R Variant" v podání Seatu. Německý sourozenec však začíná na částce 1.054.900 Kč.

Jan Mička
Diskuze (20)
6. 12. 2016 15:58
Re: nevýhody proti Golfu R
To jsem rád, měli by!
Avatar - removed
6. 12. 2016 14:52
Re: Najdostupnejších 300 koní
Mě se naopak líbí, že je to takový "sleeper"... můžeš to občas nechat i před plotem a zakomplexovaný neználek si toho ani nevšimne (neobejde ti to s klíčkem, neukopne ti zrcátko, nevyrazí mlhovku...). Tím je mi Seat docela sympatický... taková nenápadná holka... která si pak rozpustí vlasy :-)
6. 12. 2016 07:58
Re: nevýhody proti Golfu R
>:D minimálně body 1-5, to člověk u Cupry opravdu řeší nejvíc :-)
5. 12. 2016 20:35
nevýhody proti Golfu R
Platí pro hatchback Cupra 290:
1) hnusná palubka, opravdu designová hrůza (ano, je to subjektivní)
2) do bočních kapes ve dveřích nejde dát flaška
3) boční kapsy nejsou polstrovaný ani z jedný strany
4) sklopený sedačky nemůžou bejt v rovině se zbytkem zavazadelníku
5) vysoká nakládací hrana u hatchbacku a strašný skok dolů za hranou a s tím spojený opravdu úzký otvor a nepohodlí při nakládání čehokoli byť jen menšího nákupu
6) novináři říkají, že v tom autě je proti Golfu poněkud hlučno, hlavně co se týče hluku od kol, je to pravda nebo ne? U Golfu si na to žádnej novinář ale ještě nestěžoval a nevěřím, že to kvůli "náklonnosti" k VW
7) neobjednáte ho na 18", komu to vadí, jste v háji
8) už se přesně nepamatuju, ale podmínky pro záruky a prodloužené záruky, Záruky mobility se mi zdály u Seatu horší (né že by to u "kvality" VW/Seat servisů bylo něco rozhodujícího). Jistej si už ale úplně nejsem. Minimálně ale Záruka mobility bývala myslím na kratší dobu než u VW
5. 12. 2016 18:12
Re: Spíše špatné zprávy...
Hm,no jel jsem (jako spolujezdec) s Passatem B6 a tam se pri rozjezdu na zpatecku vlastne nerozjel:-)Neuvedomil si,ze musi odbrzdit tlacitkem na palubce.Ale nevim.Autum koncernu vw moc nerozumim,tak nechci kecat.Kazdopadne to pri rozjezdu trosku cukne,ale je to zvyk a neni to nic tragickeho.