Test Auto.cz

Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW – Jak málo stačí

16.8. 2017
Verdikt
 

Zážehová paleta omlazeného Rapidu sází zejména na litrové tříválce. Po redakčním testu základní varianty přišlo na řadu silnější provedení s 81 kW.

Nečekal bych, že to někdy řeknu, ale s Rapidem jsem byl po delší době rád za řízení docela „normálního“ auta. V posledních týdnech to totiž byla jedna exotika za druhou. Nejprve polykání čistě elektrických kilometrů v plug-in hybridní Toyotě Prius, následně soužití s tvrďáckým ďáblíkem Abarthem 595 Competizione. Tvrďáckým doslova, tuhost sedaček a podvozku mám v živé paměti ještě teď.

A aby toho nebylo málo, zkušenost s omlazeným mladoboleslavským modelem jsem nabyl hned dvojitou. Regulérnímu týdennímu testu předcházela krátká projížďka v absolutním základu aktualizované nabídky Rapidu – litrovým tříválcem vyladěným na 70 kW, jenž kooperoval s pětistupňovou manuální převodovkou. A dojmy jsem si odnášel poměrně skeptické. Komplexně vůz fungoval vcelku dobře, ale při dálniční jízdě byla skromnost jednotky mnohokrát znát.

Litrový tříválec byl usazen i v mnou testovaném voze, avšak v ostatním nezůstal kámen na kameni. Zelený Spaceback poskytoval výkon 81 kW a převodové ústrojí disponovalo šestým stupněm. A přesně tyhle dvě změny stačily k tomu, abych na výsledek downsizingového snažení Škody značně změnil názor. Ono to totiž vlastně docela dobře funguje…

Jemné ladění

Po vzhledové stránce si omlazení modelu vyžádalo jen několik drobných úprav, oproti předchůdci od sebe vozy rozeznáte až při velmi pečlivém zkoumání. Hlavním rozpoznávacím znamením jsou bi-xenony s LED denním svícením. V základní výbavě Active je nehledejte, tam se stále sází na klasické halogeny. Stupně Ambition a Style už jimi mohou být osazeny za příplatek 12.600 Kč, pro Monte Carlo a Scoutline jsou tato světla základem. Exteriér pak lze uzpůsobit ještě výběrem designu litých kol, Škoda v rámci modernizace přidala do nabídky šest nových vzhledů.

K drobným inovacím došlo také uvnitř. Lehce se pozměnily výdechy ventilace, drobné dekorace či ovládací panel klimatizace. Velkou pochvalu si zaslouží infotainment. Základ tvoří pětipalcová obrazovka se systémem Swing, která kromě jiného umí konektivitu se zařízeními Apple. Je k dispozici od výbavy Ambition výše a nic se za ni nepřiplácí. Vrcholem je pak infotainment Amundsen se 6,5“, za který se již připlácí 12.000 Kč (případně 17.800 Kč u stupně Ambition). Za tuto částku dostanete navigaci, Bluetooth připojení či online spojení se světem. Nadšený jsem byl zejména z reakcí a přesnosti dotykové plochy. Zatímco u jiných výrobců mám s displejem obdobné velikosti spíše negativní zkušenosti (tu byl nepřesný, jinde zase pomalý), v Rapidu fungoval výborně.

TEST 2015: Škoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG – Proč chtít Spaceback?


Při seznamování se s interiérem si všímám dvojice USB zdířek pro nabíjení mobilních zařízení vzadu, což je po omlazení také novinka. Ale nebojte, nezapomnělo se ani na posádku na předních místech, i když to tak na první pohled může vypadat. USB slot (a s ním i Aux in) je totiž elegantně schovaný mezi ovládacími prvky navigace a úložným prostorem na drobnosti.

obrázek [600 x 404]  

Trochu rozpačitý jsem z řešení tlačítek na volantu. Posuvné ovladače pro hlasitost či data o jízdě jsou přesná a na dotek příjemná. Horší je to s ostatními tlačítkovými prvky, jelikož od sebe nejsou nijak odděleny a tvoří je jeden kus plastu. Při stisknutí na straně jedné se ta druhá poměrně vychýlí a celé to pak působí lacině a kostrbatě.

Se svým vzrůstem si za volantem dělám pohodlí celkem snadno a ještě mi zbývá dostatek místa pro sebe samého vzadu. O něco vyšší kolega Honza měl ale během nedávného testu Rapidu s hledáním ideální polohy značné problémy. Interiér působí vzdušně a je zde dostatek světla, čemuž napomáhá zejména panoramatická střecha. Lze ji mít za příplatek 17.000 Kč pro Ambition, případně výbavu Style za 18.000 Kč v paketu Emotion (kromě střechy obsahuje prodloužené sklo pátých dveří, černě lakovaný spoiler a vnější zrcátka či zadní zatmavené svítilny).

A ještě jeden ryze subjektivní dojem – tahle zelená barva Škodovkám prostě sluší! V kombinaci s černě lakovanými detaily jde o skutečně pohledný kousek. Troufám si tvrdit, že ze všech dostupných barevných kombinací je Rapid v této nejhezčí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW

Cena v základní výbavě: 366 900 Kč Cena v testované výbavě: 495 500 Kč

Základní výbava:Zpětná zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná, výškově stavitelné opěrky hlavy předních sedadel, automatická klimatizace Climatronic, elektrické ovládání oken s vyhřívanými tryskami ostřikovače skla, vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací, zadní sedadlo nedělené, zadní opěradlo s loketní opěrou dělené a sklopné, klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu, Start/Stop systém s stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem, zabezpečovací systém pro zavazadla, zatmavené mlhové světlomety s CORNER funkcí, elektronický stabilizační program, intervalový spínač stěračů se světelný/dešťovým, 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru, deštník a další…

Výbava testovaného vozu:Kola z lehké slitiny Vigo 7J x 16“, černá (2.200 Kč), ocelové rezervní kolo (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola (1.600 Kč), výsuvné integrované ostřikovače světlometů (3.600 Kč), Simply Clever paket (1.400 Kč), malý kožený paket se sportovním volantem a multifunkcí (rádio a telefon) (2.200 Kč), Emotion paket (18.000 Kč), Light and Rain Assist a Auto Light Assist (3.500 Kč), Infotainment Amundsen 6,5“ s navigací pro panoramatickou střechu (12.000 Kč), Paket Style Comfort (20.000 Kč), Paket Style Plus (14.000 Kč), Care Connect 3 roky + Infotainment Online 1 rok (7.900 Kč), Asistent rozjezdu do kopce (2.000 Kč), SmartLink+ (3.500 Kč), Front Assist s funkcí nouzové brzdy (9.000 Kč), signalizace při parkování vpředu a vzadu (8.000 Kč), 2x USB vzadu (1.000 Kč), potah podlahy zavazadlového prostoru (1.300 Kč), asistent rozpoznání únavy (1.500 Kč), nouzové volání (0 Kč), digitální radiopříjem (3.000 Kč)

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Technické údaje
Motor Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4 / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1381
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 460
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4304
b) šířka (mm): 1706
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW – Jak…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Paříž 2018 živě: Škoda Vision RS je předobraz nástupce Rapidu. A vypadá skvěle! Paříž 2018 živě: Škoda Vision RS je předobraz nástupce Rapidu. A vypadá skvěle!

Na pařížské výstaviště Škodovka nepřivezla žádný zbrusu…

Škoda Vision RS odhaluje budoucnost modelů RS i nástupce Rapidu Škoda Vision RS odhaluje budoucnost modelů RS i nástupce Rapidu

Škoda Vision RS ukazuje, jak si v Mladé Boleslavi…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…