Test Auto.cz

Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW – Jak málo stačí

16.8. 2017
Verdikt
 

Zážehová paleta omlazeného Rapidu sází zejména na litrové tříválce. Po redakčním testu základní varianty přišlo na řadu silnější provedení s 81 kW.

Nečekal bych, že to někdy řeknu, ale s Rapidem jsem byl po delší době rád za řízení docela „normálního“ auta. V posledních týdnech to totiž byla jedna exotika za druhou. Nejprve polykání čistě elektrických kilometrů v plug-in hybridní Toyotě Prius, následně soužití s tvrďáckým ďáblíkem Abarthem 595 Competizione. Tvrďáckým doslova, tuhost sedaček a podvozku mám v živé paměti ještě teď.

A aby toho nebylo málo, zkušenost s omlazeným mladoboleslavským modelem jsem nabyl hned dvojitou. Regulérnímu týdennímu testu předcházela krátká projížďka v absolutním základu aktualizované nabídky Rapidu – litrovým tříválcem vyladěným na 70 kW, jenž kooperoval s pětistupňovou manuální převodovkou. A dojmy jsem si odnášel poměrně skeptické. Komplexně vůz fungoval vcelku dobře, ale při dálniční jízdě byla skromnost jednotky mnohokrát znát.

Litrový tříválec byl usazen i v mnou testovaném voze, avšak v ostatním nezůstal kámen na kameni. Zelený Spaceback poskytoval výkon 81 kW a převodové ústrojí disponovalo šestým stupněm. A přesně tyhle dvě změny stačily k tomu, abych na výsledek downsizingového snažení Škody značně změnil názor. Ono to totiž vlastně docela dobře funguje…

Jemné ladění

Po vzhledové stránce si omlazení modelu vyžádalo jen několik drobných úprav, oproti předchůdci od sebe vozy rozeznáte až při velmi pečlivém zkoumání. Hlavním rozpoznávacím znamením jsou bi-xenony s LED denním svícením. V základní výbavě Active je nehledejte, tam se stále sází na klasické halogeny. Stupně Ambition a Style už jimi mohou být osazeny za příplatek 12.600 Kč, pro Monte Carlo a Scoutline jsou tato světla základem. Exteriér pak lze uzpůsobit ještě výběrem designu litých kol, Škoda v rámci modernizace přidala do nabídky šest nových vzhledů.

K drobným inovacím došlo také uvnitř. Lehce se pozměnily výdechy ventilace, drobné dekorace či ovládací panel klimatizace. Velkou pochvalu si zaslouží infotainment. Základ tvoří pětipalcová obrazovka se systémem Swing, která kromě jiného umí konektivitu se zařízeními Apple. Je k dispozici od výbavy Ambition výše a nic se za ni nepřiplácí. Vrcholem je pak infotainment Amundsen se 6,5“, za který se již připlácí 12.000 Kč (případně 17.800 Kč u stupně Ambition). Za tuto částku dostanete navigaci, Bluetooth připojení či online spojení se světem. Nadšený jsem byl zejména z reakcí a přesnosti dotykové plochy. Zatímco u jiných výrobců mám s displejem obdobné velikosti spíše negativní zkušenosti (tu byl nepřesný, jinde zase pomalý), v Rapidu fungoval výborně.

TEST 2015: Škoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG – Proč chtít Spaceback?


Při seznamování se s interiérem si všímám dvojice USB zdířek pro nabíjení mobilních zařízení vzadu, což je po omlazení také novinka. Ale nebojte, nezapomnělo se ani na posádku na předních místech, i když to tak na první pohled může vypadat. USB slot (a s ním i Aux in) je totiž elegantně schovaný mezi ovládacími prvky navigace a úložným prostorem na drobnosti.

obrázek [600 x 404]  

Trochu rozpačitý jsem z řešení tlačítek na volantu. Posuvné ovladače pro hlasitost či data o jízdě jsou přesná a na dotek příjemná. Horší je to s ostatními tlačítkovými prvky, jelikož od sebe nejsou nijak odděleny a tvoří je jeden kus plastu. Při stisknutí na straně jedné se ta druhá poměrně vychýlí a celé to pak působí lacině a kostrbatě.

Se svým vzrůstem si za volantem dělám pohodlí celkem snadno a ještě mi zbývá dostatek místa pro sebe samého vzadu. O něco vyšší kolega Honza měl ale během nedávného testu Rapidu s hledáním ideální polohy značné problémy. Interiér působí vzdušně a je zde dostatek světla, čemuž napomáhá zejména panoramatická střecha. Lze ji mít za příplatek 17.000 Kč pro Ambition, případně výbavu Style za 18.000 Kč v paketu Emotion (kromě střechy obsahuje prodloužené sklo pátých dveří, černě lakovaný spoiler a vnější zrcátka či zadní zatmavené svítilny).

A ještě jeden ryze subjektivní dojem – tahle zelená barva Škodovkám prostě sluší! V kombinaci s černě lakovanými detaily jde o skutečně pohledný kousek. Troufám si tvrdit, že ze všech dostupných barevných kombinací je Rapid v této nejhezčí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW

Cena v základní výbavě: 366 900 Kč Cena v testované výbavě: 495 500 Kč

Základní výbava:Zpětná zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná, výškově stavitelné opěrky hlavy předních sedadel, automatická klimatizace Climatronic, elektrické ovládání oken s vyhřívanými tryskami ostřikovače skla, vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací, zadní sedadlo nedělené, zadní opěradlo s loketní opěrou dělené a sklopné, klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu, Start/Stop systém s stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem, zabezpečovací systém pro zavazadla, zatmavené mlhové světlomety s CORNER funkcí, elektronický stabilizační program, intervalový spínač stěračů se světelný/dešťovým, 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru, deštník a další…

Výbava testovaného vozu:Kola z lehké slitiny Vigo 7J x 16“, černá (2.200 Kč), ocelové rezervní kolo (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola (1.600 Kč), výsuvné integrované ostřikovače světlometů (3.600 Kč), Simply Clever paket (1.400 Kč), malý kožený paket se sportovním volantem a multifunkcí (rádio a telefon) (2.200 Kč), Emotion paket (18.000 Kč), Light and Rain Assist a Auto Light Assist (3.500 Kč), Infotainment Amundsen 6,5“ s navigací pro panoramatickou střechu (12.000 Kč), Paket Style Comfort (20.000 Kč), Paket Style Plus (14.000 Kč), Care Connect 3 roky + Infotainment Online 1 rok (7.900 Kč), Asistent rozjezdu do kopce (2.000 Kč), SmartLink+ (3.500 Kč), Front Assist s funkcí nouzové brzdy (9.000 Kč), signalizace při parkování vpředu a vzadu (8.000 Kč), 2x USB vzadu (1.000 Kč), potah podlahy zavazadlového prostoru (1.300 Kč), asistent rozpoznání únavy (1.500 Kč), nouzové volání (0 Kč), digitální radiopříjem (3.000 Kč)

Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie

Devět měsíců před předpokládaným termínem brexitu stále…

 
Technické údaje
Motor Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4 / 4.6
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1381
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 460
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4304
b) šířka (mm): 1706
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW – Jak…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 






 
Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Dnes 17:21

Šéf amerického výrobce elektroaut potvrdil favorita mezi evropskými zeměmi pro stavbu gigatovárny. Jak jinak než na Twitteru.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Japonsko - Senegal 1:1. O vyrovnání Asiatů se postaral Inui

ONLINE: Japonsko - Senegal 1:1. O vyrovnání Asiatů…

Druhé kolo základních skupin finišuje. Ve zřejmě nejvyrovnanější skupině H se jako první střetne Japonsko se…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…