Test Auto.cz

Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG – Yeti RS

26.2. 2014
Verdikt
 

Jak jezdí Škoda Yeti s motorem o výkonu, který před pár lety stačil na Octavii RS?

Otestovali jsme zřejmě jednoho z nejnašlapanějších vozů Yeti, jaký kdy uvidíte. Má v podstatě všechno: nejsilnější motor z nabídky o výkonu 125 kW, automatickou převodovku, pohon všech kol, nejvyšší stupeň výbavy a k tomu všemu příplatky za více než sto tisíc korun.

Outdoor

Facelift nepřinesl pouze diody pro denní svícení, parkovací kameru, nový volant či hranaté mlhovky, marketingově (ale i vizuálně) největší změnou bylo zavedení dvou verzí: klasické, městské a „obrněné“ Outdoor. Novinkou je tak paradoxně nikoliv oplastovaná verze, kterou testujeme dnes, ale civilnější provedení do města, zpočátku označované jako City.

TEST Škoda Yeti 1,2 TSI/77 kW – Bude se vám líbit

Mezi viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné plasty, boční lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo černé (Outdoor). Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí mimo jiné stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli. To všechno je k mání za příplatek 20.000 korun.

obrázek [600 x 306]  

To sice zní zajímavě, nicméně co do jízdních vlastností nejde o sebemenší změnu. Oproti prvotním informacím se totiž nepotvrdil předpoklad, že by byly vozy s paketem Outdoor o centimetr zvýšené, světlá výška 180 mm zůstává v základním provedení shodná pro obě verze. My jsme proto byli zvědavi hlavně na to, jak si Yeti rozumí s nejsilnějším turbodieselem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

TEST Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4 – Dokonalá změna identity

125 kW a DSG

Poprvé máme možnost vyzkoušet v Yeti spojení nejsilnějšího TDI a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Toto spojení se v ceníku objevilo v polovině minulého roku, příplatek padesát tisíc korun se zdá být odpovídající přidané hodnotě. Nejsilnější motor nabízí hodně solidní točivý moment 350 N.m již od nízkých otáček, takže jej automat může nechat pracovat pod hranicí dvou tisíc min-1 a při akceleraci velmi rychle odřazovat vzhůru a šestku volit už po překonání 60 km/h. Pokud byste podobně efektivně chtěli řadit jednotlivé převodové stupně vy, uděláte si na pravačce z neustálého kvrdlání tenisový loket.

Spotřeba se drží v přijatelných mezích, dlouhodobý průměr se pohybuje kolem sedmi a půl litru, což je také hodnota, kterou uvidíte na palubním počítači při jízdě dálniční stotřicítkou. Klidné cesty po okreskách znamenají snížení spotřeby k šesti litrům, ani při ostřejší jízdě se však nemusíte bát hodnot výrazně vyšších, než je deset litrů nafty. Hodně záleží na rychlosti, se kterou budete s Yeti jezdit: díky horší aerodynamice, než má například Octavia, roste spotřeba nad zhruba 100 km/h výrazněji.

obrázek [600 x 402]  

Sedmnáctipalcová litá kola se zdají být pro Yeti ideálem. Svůj tužší, na rozbitých cestách až lehce prkenný charakter totiž auto zcela neztratí ani na šestnáctipalcových kolech. O to lépe však sedmnáctky fungují na hladké silnici, kdy se Yeti velmi hezky drží asfaltu. Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu.

TEST Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného

Obecně platí, že čím vyšší výkon, tím větší přínos systém pohonu všech kol má. Škodu Yeti v obou vrcholných verzích (2.0 TDI/ 125 kW a 1.8 TSI/ 112 kW) navíc bez Haldexu ani nekoupíte. Terénní schopnosti jsou omezené světlou výškou, nižší zkřížitelností náprav než u opravdu terénních modelů, běžnými silničními pneumatikami a menšími nájezdovými úhly. S příplatkovým krytem podvozku si však můžete troufnout i do míst, na která by běžná osobní auta nestačila. Systémy EDS a XDS nahrazují závěry diferenciálů, nehrozí tedy bezmocné protáčení některého z kol. Při jízdě v terénu pomůže i asistent pro sjíždění svahů, aktivovaný tlačítkem pod ovládacím panelem klimatizace.

Milionový Yeti

Zatímco základní Yeti s velmi dobrým turbomotorem 1.2 TSI přijde na sympatických 340.000 korun, pokud chcete verzi Outdoor, připravte si minimálně 464.900 Kč za 1.4 TSI ve výbavě Ambition. Nejlevnější naftová čtyřkolka (2.0 TDI/ 81 kW) vyjde v Outdooru na 544.900 Kč a testovaný nejsilnější turbodiesel s mezinápravovou spojkou Haldex a automatem na 854.900 Kč.

obrázek [600 x 402]  

Škodovka se cenotvorby nebojí a jde do toho prsama, jak by řekl poručík Troník z Černých baronů. Co ale nabízejí jiné automobilky? Začněme rovnou nejtěžším kalibrem. Range Rover Evoque 2.2 TD4 (110 kW) s pohonem všech čtyř kol a manuální převodovkou vyjde podle aktuálního ceníku na 974.050 Kč. Jedná se sice o základní výbavu Pure, nicméně i ta má například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou klimatizaci, částečně kožené čalounění nebo multifunkční volant. Sebevědomý sněžný muž se, jak vidno, nebojí ani výrazně urozenější konkurence. Otázka je, co na to zákazníci.

TEST Škoda Yeti 1.2 TSI – Zrozena pro město

Nejlevnější verze modelu339.900 Kč (1.2 TSI/77 kW Active)
Základ s testovaným motorem674.900 Kč (2.0 TDI/125 kW Ambition Outdoor)
Testovaný vůz s výbavou978.500 Kč (2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG Elegance Outdoor)

Plusy

  • Velký prostor pro posádku
  • Perfektní výhled z kabiny
  • Variabilita zadních sedadel
  • Jisté jízdní vlastnosti

Minusy

  • Vysoká základní cena
  • Menší objem zavazadelníku
  • Nižší komfort jízdy na nekvalitní vozovce
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG

Cena v základní výbavě: 854 900 Kč Cena v testované výbavě: 978 500 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, litá 17“ kola, sada na opravu pneumatik, boční ochranné lišty v barvě vozu, tónovaná skla, střešní ližiny, malý kožený paket, VarioFlex – flexibilní zadní sedadla, Maxi DOT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace, tempomat, autorádio Swing, síť v zavazadlovém prostoru a další.

Výbava testovaného vozu:metalíza, stříbrná střecha (20.400,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor (1.700,-), autorádio a 12 reproduktorů (10.100,-), asistent rozpoznání únavy (900,-), paket Elegance Plus (18.000,-), funkční paket pro loketní opěrku (800,-), hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a vzadu a signalizace nezapnutého bezpečnostního pasu řidiče (7.100,-), interiér Lynx (kůže/umělá kůže) (47.800,-), malý kožený paket (tříramenný multifunkční volant) a spolujezdce (1.000,-), navigační systém Columbus (28.500,-), panoramatická posuvná střecha (29.500,-), optický parkovací asistent (8.000,-), signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, ESC (12.400,-), příprava pro telefon GSM II s bluetooth, Maxi Dot (7.100,-), plechová rezerva 16” (neplnohodnotná), síťový program (2.100,-), sklopná opěrka sedadla spolujezdce, sklopný stolek na zadní straně předních opěradel (2.900,-), střešní nosiče stříbrné (3.900,-), vkládané tkané koberce (1.400,-).

Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

Největší zábavní firmou je Netflix Největší zábavní firmou je Netflix

Tržní hodnota Netflixu dnes stoupla na rekordních 153…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.4 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 645
Rozměr pneu:225/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 



Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho

Že na to někdo přišel až teď... Expedice vozů Škoda Yeti…

Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč

Yeti Trumf je nová základní verze mladoboleslavského SUV.…

 



 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku?

Včera

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…