Test Auto.cz

Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG – Yeti RS

26.2. 2014
Verdikt
 

Jak jezdí Škoda Yeti s motorem o výkonu, který před pár lety stačil na Octavii RS?

Otestovali jsme zřejmě jednoho z nejnašlapanějších vozů Yeti, jaký kdy uvidíte. Má v podstatě všechno: nejsilnější motor z nabídky o výkonu 125 kW, automatickou převodovku, pohon všech kol, nejvyšší stupeň výbavy a k tomu všemu příplatky za více než sto tisíc korun.

Outdoor

Facelift nepřinesl pouze diody pro denní svícení, parkovací kameru, nový volant či hranaté mlhovky, marketingově (ale i vizuálně) největší změnou bylo zavedení dvou verzí: klasické, městské a „obrněné“ Outdoor. Novinkou je tak paradoxně nikoliv oplastovaná verze, kterou testujeme dnes, ale civilnější provedení do města, zpočátku označované jako City.

TEST Škoda Yeti 1,2 TSI/77 kW – Bude se vám líbit

Mezi viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné plasty, boční lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo černé (Outdoor). Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí mimo jiné stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli. To všechno je k mání za příplatek 20.000 korun.

obrázek [600 x 306]  

To sice zní zajímavě, nicméně co do jízdních vlastností nejde o sebemenší změnu. Oproti prvotním informacím se totiž nepotvrdil předpoklad, že by byly vozy s paketem Outdoor o centimetr zvýšené, světlá výška 180 mm zůstává v základním provedení shodná pro obě verze. My jsme proto byli zvědavi hlavně na to, jak si Yeti rozumí s nejsilnějším turbodieselem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

TEST Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4 – Dokonalá změna identity

125 kW a DSG

Poprvé máme možnost vyzkoušet v Yeti spojení nejsilnějšího TDI a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Toto spojení se v ceníku objevilo v polovině minulého roku, příplatek padesát tisíc korun se zdá být odpovídající přidané hodnotě. Nejsilnější motor nabízí hodně solidní točivý moment 350 N.m již od nízkých otáček, takže jej automat může nechat pracovat pod hranicí dvou tisíc min-1 a při akceleraci velmi rychle odřazovat vzhůru a šestku volit už po překonání 60 km/h. Pokud byste podobně efektivně chtěli řadit jednotlivé převodové stupně vy, uděláte si na pravačce z neustálého kvrdlání tenisový loket.

Spotřeba se drží v přijatelných mezích, dlouhodobý průměr se pohybuje kolem sedmi a půl litru, což je také hodnota, kterou uvidíte na palubním počítači při jízdě dálniční stotřicítkou. Klidné cesty po okreskách znamenají snížení spotřeby k šesti litrům, ani při ostřejší jízdě se však nemusíte bát hodnot výrazně vyšších, než je deset litrů nafty. Hodně záleží na rychlosti, se kterou budete s Yeti jezdit: díky horší aerodynamice, než má například Octavia, roste spotřeba nad zhruba 100 km/h výrazněji.

obrázek [600 x 402]  

Sedmnáctipalcová litá kola se zdají být pro Yeti ideálem. Svůj tužší, na rozbitých cestách až lehce prkenný charakter totiž auto zcela neztratí ani na šestnáctipalcových kolech. O to lépe však sedmnáctky fungují na hladké silnici, kdy se Yeti velmi hezky drží asfaltu. Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu.

TEST Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného

Obecně platí, že čím vyšší výkon, tím větší přínos systém pohonu všech kol má. Škodu Yeti v obou vrcholných verzích (2.0 TDI/ 125 kW a 1.8 TSI/ 112 kW) navíc bez Haldexu ani nekoupíte. Terénní schopnosti jsou omezené světlou výškou, nižší zkřížitelností náprav než u opravdu terénních modelů, běžnými silničními pneumatikami a menšími nájezdovými úhly. S příplatkovým krytem podvozku si však můžete troufnout i do míst, na která by běžná osobní auta nestačila. Systémy EDS a XDS nahrazují závěry diferenciálů, nehrozí tedy bezmocné protáčení některého z kol. Při jízdě v terénu pomůže i asistent pro sjíždění svahů, aktivovaný tlačítkem pod ovládacím panelem klimatizace.

Milionový Yeti

Zatímco základní Yeti s velmi dobrým turbomotorem 1.2 TSI přijde na sympatických 340.000 korun, pokud chcete verzi Outdoor, připravte si minimálně 464.900 Kč za 1.4 TSI ve výbavě Ambition. Nejlevnější naftová čtyřkolka (2.0 TDI/ 81 kW) vyjde v Outdooru na 544.900 Kč a testovaný nejsilnější turbodiesel s mezinápravovou spojkou Haldex a automatem na 854.900 Kč.

obrázek [600 x 402]  

Škodovka se cenotvorby nebojí a jde do toho prsama, jak by řekl poručík Troník z Černých baronů. Co ale nabízejí jiné automobilky? Začněme rovnou nejtěžším kalibrem. Range Rover Evoque 2.2 TD4 (110 kW) s pohonem všech čtyř kol a manuální převodovkou vyjde podle aktuálního ceníku na 974.050 Kč. Jedná se sice o základní výbavu Pure, nicméně i ta má například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou klimatizaci, částečně kožené čalounění nebo multifunkční volant. Sebevědomý sněžný muž se, jak vidno, nebojí ani výrazně urozenější konkurence. Otázka je, co na to zákazníci.

TEST Škoda Yeti 1.2 TSI – Zrozena pro město

Nejlevnější verze modelu339.900 Kč (1.2 TSI/77 kW Active)
Základ s testovaným motorem674.900 Kč (2.0 TDI/125 kW Ambition Outdoor)
Testovaný vůz s výbavou978.500 Kč (2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG Elegance Outdoor)

Plusy

  • Velký prostor pro posádku
  • Perfektní výhled z kabiny
  • Variabilita zadních sedadel
  • Jisté jízdní vlastnosti

Minusy

  • Vysoká základní cena
  • Menší objem zavazadelníku
  • Nižší komfort jízdy na nekvalitní vozovce
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG

Cena v základní výbavě: 854 900 Kč Cena v testované výbavě: 978 500 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, litá 17“ kola, sada na opravu pneumatik, boční ochranné lišty v barvě vozu, tónovaná skla, střešní ližiny, malý kožený paket, VarioFlex – flexibilní zadní sedadla, Maxi DOT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace, tempomat, autorádio Swing, síť v zavazadlovém prostoru a další.

Výbava testovaného vozu:metalíza, stříbrná střecha (20.400,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor (1.700,-), autorádio a 12 reproduktorů (10.100,-), asistent rozpoznání únavy (900,-), paket Elegance Plus (18.000,-), funkční paket pro loketní opěrku (800,-), hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a vzadu a signalizace nezapnutého bezpečnostního pasu řidiče (7.100,-), interiér Lynx (kůže/umělá kůže) (47.800,-), malý kožený paket (tříramenný multifunkční volant) a spolujezdce (1.000,-), navigační systém Columbus (28.500,-), panoramatická posuvná střecha (29.500,-), optický parkovací asistent (8.000,-), signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, ESC (12.400,-), příprava pro telefon GSM II s bluetooth, Maxi Dot (7.100,-), plechová rezerva 16” (neplnohodnotná), síťový program (2.100,-), sklopná opěrka sedadla spolujezdce, sklopný stolek na zadní straně předních opěradel (2.900,-), střešní nosiče stříbrné (3.900,-), vkládané tkané koberce (1.400,-).

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.4 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 645
Rozměr pneu:225/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW 4x4 DSG…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho

Že na to někdo přišel až teď... Expedice vozů Škoda Yeti…

Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč

Yeti Trumf je nová základní verze mladoboleslavského SUV.…

 



 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Tři zápasy ve třech dnech! Aspoň jsem byl rozchytaný, smál se Kořenář

Tři zápasy ve třech dnech! Aspoň jsem byl…

Po slušně zvládnutém mistrovství světa do 20 let si jihlavský brankář Josef Kořenář připisuje i první minuty v…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…