Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 – Benzinový Bigfoot

Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 – Benzinový Bigfoot

 
 

Ačkoliv benzinové motorizace pravděpodobně nepotáhnou prodej Škody Yeti s pohonem všech kol, vyzkoušeli jsme rovnou tu nejsilnější z nich.

S tím, že Škoda nedávno vstoupila do pro ni nového segmentu SUV je čtenářům Auto.cz již poměrně dobře známo. O vozu samotném jste měli možnost přečíst si v magazínu, zveřejnili jsme první jízdní dojmytest Yetiho s dvoulitrovým turbodieselem. Dnes nabízíme verzi taktéž nadstandardně výkonnou, palivem je však nikoliv nafta, ale benzin. Jak už to dnes obvykle bývá, nový model dostal pro vrcholnou zážehovou motorizaci motor přeplňovaný. Z turbo-výsady se postupem času stala povinnost, ale jsou i modely v jejichž portfoliu atmosféricky plněný agregát nenaleznete. Yeti patří právě do této zatím nevelké množiny aut.

Modely s motorem 1,8 TSI zaujímají spolu se vznětovými čtyřválci 2,0 TDI o výkonu 125 kW místo na pomyslném výkonovém Olympu, verze zážehová je ale o nezanedbatelných 80 tisíc levnější. Spolu se sportovnějším projevem a lepší kultivovaností by tak mohla být favoritem v rodinách a možná i ve firmách, kde nafta není tou hlavní prioritou. Ještě než se ale podíváme na spojení sněžného muže a výkonného přeplňovaného benzinového motoru zopakujme ve stručnosti co je ten Yeti vlastně zač.

obrázek [555 x 367]  

Yeti – hranatá naděje

Mladoboleslavští hodlají s modelem Yeti zaplnit díru na trhu, která se otevírá pod Volkswagenem Tiguan, který je o 204 mm delší a 16 mm širší. Yeti využívá techniku modelů Octavia a Octavia Scout, stojí tedy na podvozku s rozvorem 2578 mm. Jeho odvážně hranatý design spolu s nabídkou velkého vnitřního prostoru z něj dělá neotřelou alternativu na poli menších SUV, tedy v teritoriu Suzuki SX4. Díky třem odděleným sedadlům ve druhé řadě, která lze jednotlivě sklopit nebo vyjmout, je možné vnější zadní sedadla posouvat v podélném směru, při vymontovaném středním sedadle je dokonce lze o 80 mm posunout i ve směru příčném. Za zadními sedadly najdeme pravidelný a výborně přístupný zavazadlový prostor. Ten má v základním uspořádání objem 416 litrů, v dvoumístné konfiguraci (s vyjmutými zadními sedadly) nabízí až 1760 litrů – to je jen o dvacet litrů méně než nabídne model Roomster.

obrázek [250 x 394] Z pohledu řidiče je Yeti velmi přívětivé a čitelné auto. Vyšší posaz než v případě Octavie zaručuje lepší výhled a výborný přehled například při parkování – díky ostře řezané karoserii se velmi dobře odhaduje kde auto začíná a kde končí. Horší je to v zatáčkách kde se Yeti o něco více naklání (ve srovnání s běžnými osobními auty), zvolenou stopu ale drží velmi dobře. Vyzkoušeli jsme také jeho chování v kritických podmínkách školy smyku a i zde se vůz chová předvídatelně a bezpečně. Naopak na dálnici nás nepotěšila horší citlivost na boční vítr. Tomu hlavnímu, motoru, jsme se zatím v našem hodnocení vyhnuli, takže to pojďme honem napravit.

Zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1798 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 118 kW mezi 4500 a 6200 min-1, točivý moment vrcholí na hodnotě 250 Nm v takřka optimálním pásmu mezi 1500 a 4500 min-1. S 1430 kilogramů těžkým vozem umí v rychlostech do 130 km/h velmi zajímavě zahýbat (zrychlení z 0 na 100 km/h vozu zabere jen 8,4 s), při výletech v německém dálničním tempu je již znát poměrně výrazná čelní plocha vozu a díky aerodynamickému odporu spotřeba začne rychle narůstat.

Naše orientační měření ukázala, že při reálné rychlosti 130 km/h stačí Yetimu poměrně sympatických 7,8 litru Naturalu na 100 km. Zvolníte-li na reálných 100 km/h klesne spotřeba výrazně pod hranici sedmi litrů. Velký kus práce zde odvádí standardně montovaná šestistupňová převodovka, díky které se daří držet otáčky motoru co nejníže. Ve městě si agregát řekne o deset až jedenáct litrů, přesná hodnota samozřejmě záleží na konkrétních podmínkách. Celkový průměr během testu se sice, i díky většímu zastoupení městských kilometrů, nepodařilo stlačit pod osm litrů, celkový výsledek 8,2 litru je ale i tak zajímavý.

Testovaný agregát 1,8 TSI je bezesporu velmi kvalitní strojařské dílo, vždyť v letošní anketě International Engine of the Year obsadil ve své kategorii pěkné třetí místo, o rok dříve dokonce dosáhl o stupínek výše. Chybí mu v projevu sice nějaká výraznější špička, zato dokáže v celém spektru otáček nabídnout relativně silný zátah a dobrou reakci na plyn. Právě tyto vlastnosti motoru využijete u malého SUV každou chvíli.

obrázek [555 x 377]  

Nejlépe se motor cítí mezi třemi a pěti tisíci otáčkami kde při sešlápnutí plynu nejen že dokáže Yetiho vystřelit hbitě vpřed ale navíc k tomu posádce poskytne příjemný, lehounce nakřáplý zvukový doprovod. Na rozdíl od atmosférických motorů zde není potřeba příliš často sahat na řadicí páku, vysoký točivý moment dostupný v celém běžně používaném spektru otáček si s 1,5 tuny vážícím horským chlupáčem poradí. Na konec snad jen poznámku k bočnímu vedení sedadel – to by ve spojení s tímto motorem (který v řidiči může vyvolat občasnou touhu po ostřeji projetém sledu zatáček) opravdu mohlo být lepší.

Yeti rád benzin...

...a my mu to rozhodně nebudeme vymlouvat. Je sice pravda že se vznětovými dvoulitry dosáhnete až o několik litrů nižší spotřeby, poměrně velký rozdíl v pořizovací ceně výkonově srovnatelné naftové varianty ale benzinu docela hraje do karet. A to je dobře, protože zákazníci Škody mají možnost sáhnout po opravdu špičkovém zážehovém agregátu, jehož reálná spotřeba nepřivádí majitele k zoufalství.

obrázek [250 x 356] Základní cena vozu (verze Active) je s tímto motorem a pohonem všech kol 539.800,- což se nezdá být příliš mnoho. Za 629.800,- pak pořídíte Yetiho 1.8 TSI ve výbavě Experience, tedy ve výbavě kterou jsme měli možnost vyzkoušet i my. V ceně tak byla například 17" hliníková kola, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónová klimatizace Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s osmi reproduktory a signalizací vzdálenosti při parkování vzadu, zkrátka výbava rozhodně slušná.

Konkurence obvykle není s podobnou výbavou levnější a tak zásadním problémem bude spíše to, zda jste podobnou cenu u Yetiho, jako takového, ochotni akceptovat. To necháme na vás.

Plusy

  • Originální vzhled
  • Vnitřní prostornost
  • Výhled z vozu
  • Stabilita a ovladatelnost
  • Pohon všech kol
  • Schopnosti v terénu
  • Výkonný a kultivovaný motor

Mínusy

  • Vysoká podlaha zavazadelníku
  • Ceny vyšších výbav
První cena vozu359.800,- Kč (1.2 TSI/77kW, Yeti)
První cena vozu s testovanou motorizací539.800,- Kč (1.8 TSI 4x4/118 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu629.800,- Kč (1.8 TSI 4x4/118 kW, Experience)
Cena testovaného vozu vč. příplatků742.200,- Kč (1.8 TSI 4x4/118 kW, Experience)
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4

Cena v základní výbavě: 629 800 Kč Cena v testované výbavě: 742 200 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, chromované vnitřní kličky dveří, interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic"Kola z lehké slitiny 17" "DOLOMITE" - 4 ks, rozměry 225/50/R17, lakovaná střešní lišta, ochranné boční lišty dveří, prahové lišty, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, střešní nosič, černě lakovaný, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru (Boarding Spots), 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, 3. brzdové svět, airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, imobilizér, kontrola tlaku v pneumatikách, kotoučové brzdy zadní, light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, nastavitelný sklon světlometů z místa řidiče, nouzový brzdový signál, přední opěrky hlavy WOK, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce), 4 sklopna stropní madla, zadní s věšáčky, čtecí světla vzadu (u stropních madel), držák nápojů vpředu, držák na tužku, držák 1 l lahví ve schránkách předních dveří a držák na parkovací lístky, dvoutónová houkačka, el. přídavné topení pro dieselové motory, funkce Off Road, háčky na šaty na B-sloupcích, make-up zrcátka ve slunečních clonách, Maxi DOT, nekuřácký paket, obložení v kufru, odkládací deska za zadními sedadly, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed (uzavíratelná) a v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička), otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, pružná odkládací schránka v kufru, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), pylový filtr, sada na opravu pneumatik, servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle a výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, síťový program v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, upínací oka v zavazadlovém prostoru, varioflex (koncept zadních sedaček), volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, vnitřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní stěrač s ostřikovačem, zásuvka 12 V na střední konzoli a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, sklopný stolek na zadní středové opěře, tónovaná skla, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel

Výbava testovaného vozu:Boční airbagy vzadu (+7.000,- Kč), navigace Columbus (+47.500,- Kč), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí (+17.900,- Kč), bi-xenonové světlomety (+26.500,- Kč), asistent rozjezdu do kopce (+2.000,- Kč), metalický lak (+11.500,- Kč).

Kolik letišť Berlín potřebuje? Obyvatelé města nebudou hlasovat jen o budoucnosti Merkelové Kolik letišť Berlín potřebuje? Obyvatelé města nebudou hlasovat jen o budoucnosti Merkelové

V neděli se bude rozhodovat o budoucnosti Německa, Němci…

Badatelé odhalili poklad, na dně Černého moře se skrýval ohromný hřbitov lodí Badatelé odhalili poklad, na dně Černého moře se skrýval ohromný hřbitov lodí

V Černém moři se podařilo nalézt skutečný hřbitov lodí –…

OBRAZEM: Cesta kapky skla do podoby chladné lahve trvá 110 minut OBRAZEM: Cesta kapky skla do podoby chladné lahve trvá 110 minut

Sklárna v Dubí vyprodukuje za den 600 tisíc lahví.…

Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 6.9 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 620
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4223
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Připomeňte si karosárnu Baur. Vyráběla jedny z nejpodivnějších kabrioletů...

Dnes 07:58

Dnes už neexistující německá firma Baur dlouhá léta stavěla kabriolety na bázi Opelů a BMW. A byla důležitá i pro vznik Porsche 959.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila kritiku za řeč před ženami lídrů

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila…

Melania Trumpová zahájila slavnostní oběd chotí světových lídrů, kteří se sešli na Valném shromáždění OSN. Její…

 

iSport.cz

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv za tři body

Boleslavský debutant Růžička: Vyměnil bych cokoliv…

Poprvé v sezoně posadil na střídačku týmovou jedničku Brandona Maxwella, poprvé v kariéře se boleslavský brankář…

Čtyřhra do půlnoci. Jak si na sebe Nadal a Berdych zvykali?

Čtyřhra do půlnoci. Jak si na sebe Nadal a Berdych zvykali?

Dlouhý pátek se přehoupl přes půlnoc, když Tomáš Berdych a Rafael Nadal přišli hodnotit závěrečnou čtyřhru. Nick…

 

Reflex.cz

V jednom ohni: Víte, co dělají šéfkuchaři, když mají volno? Obvykle vaří

V jednom ohni: Víte, co dělají šéfkuchaři, když mají…

Samotné jídlo už nestačí. Chce to navíc zážitek. O ten se obvykle nepostarají křišťálové lustry a stříbrné…

Jedete autem do Německa? Dávejte velký pozor, podstatně se tam zvýšily pokuty pro řidiče

Jedete autem do Německa? Dávejte velký pozor,…

Statisíce českých řidičů každý rok použijí silnice v Německu. Teď by měli být ale všichni řidiči za volantem…