reklama


Subaru Outback 2.5i Lineartronic – Muldoborec

Subaru Outback 2.5i Lineartronic – Muldoborec

 
 

Extrémně kultivovaný boxer, špičkový pohon všech kol, velký interiér a vlastně i zavazadelník zajišťují novému Outbacku místo v čele segmentu dobrodružných kombi.

Outback se v polovině devadesátých let stal zakladatelem specifického segmentu, který kombinuje karoserii kombi střední třídy se zvýšenou světlostí, ochrannou podvozku a především pohonem všech kol. Původní derivát kombi Legacy se časem téměř osamostatnil a například na malém českém trhu jej v prodejích i předstihl.

Konkurence ale nespí a od původně jediného konkurenta v podobě Volva XC70 dospěl vývoj až k nejnovějším přírůstkům Audi A4 Allroad nebo Saab 9-3X. Z jmenovaných konkurentů je nový Outback nejvyšší i nejdelší a má nejobjemnější zavazadlový prostor – s výjimkou Volva XC70, které je delší a pojme více zavazadel, tento model ale hierarchicky stojí na pomezí střední a vyšší střední třídy.

obrázek [555 x 339]
 

Proti minulé generaci Outback tradičně vyrostl ve všech směrech. S délkou 4775 mm je o 45 mm delší než předchůdce, rozvor narostl o významných 75 mm na 2745 mm. Bobtnání se projevilo na výšce – 1615 mm (+70 mm) – i šířce – 1820 mm (+50 mm).

Vnější vzhled je o dost lepší, než se zdálo z prvních oficiálních fotografií. Výrobce se vzdal rozměrného bočního okna zavazadlového prostoru a alespoň trochu tak umožnil střeše, aby opticky odlehčovala objektivně mohutnou záď. Rozměry vozu podtrhují koncová světla podobná těm u sedanu a obrovský zadní nárazník. Od Legacy se (kromě zřetelně větší výšky) liší maskou chladiče se třemi stříbrnými lamelami místo jedné chromované, spodním jinak tvarovaným a nelakovaným dílem na obou náraznících a nelakovanými nástavci bočních prahů. Outback má také standardně střešní ližiny. Nejpodstatnějším rozdílem je ale světlá výška, která vzrostla o 50 mm na 200 mm, a je tak srovnatelná s nejlepšími SUV.

Nabídka motorizací obsahuje to lepší z Legacy a navíc také plochý šestiválec 3.6R, který pro evropská Legacy není nabízen. I když český dovozce předpokládá dominantní zájem o mimořádně zdařilý naftový boxer, sáhli jsme pro první seznámení raději po dvouapůllitrovém zážehovém čtyřválci, spřaženém s bezstupňovou převodovkou Lineartronic.

obrázek [300 x 261] Pro agregát s maximálním výkonem 123 kW je charakteristické především ticho, a to ve všech pásmech otáček. Lepší uložení motoru v pomocném rámu zmenšilo i vliv tradičního „oklepání“ při startu, tradiční proběhnutí se ručiček přístrojů po stupnicích ale zůstalo. Dostatek výkonu a relativní dostatek točivého momentu s maximem 229 Nm jsou dobré výchozí hodnoty, a s ulehčením jsme konstatovali, že plynulá převodovka jim příliš neškodí.

Její konstrukce využívá místo běžného článkového řemene ocelový řetěz, stále je navíc přítomen hydrodynamický měnič, který se nadále stará o plynulý i rychlý rozjezd. Zkosené páčky pod volantem umožňují velmi rychlé přeřazování v sekvenčním režimu a to, že jde stále „jen“ o CVT, je znát v podstatě jen při maximální akceleraci. Výhodou převodovky je značný převodový rozsah, který snižuje otáčky při vyšších cestovních rychlostech a šetří tak palivo. V praxi to znamená, že elektronika i při rychlé jízdě drží otáčky pod 2500 min-1 (například při 130 km/h na šestku motor točí 2200 min-1), a motor tak dosahuje stejných papírových hodnot spotřeby jako dvoulitr (8,0 l na 100 km).

Subaru si ale zákazníci kupují také kvůli vyspělému pohonu všech kol a ani tady nenabízí Outback mnoho důvodů ke zklamání. Systém je optimalizován pro každou z nabízených motorizací trochu jinak – pro testovanou kombinaci motoru a převodovky nabízí značka aktivní systém Active Torque Split AWD, jenž pomocí čidel sleduje provozní podmínky všech kol, točivý moment motoru a údaje ze stabilizačního systému VDC, a upravuje rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy podle okamžité situace.

obrázek [300 x 228] Neznalec i kovaný Subarista bude velmi pravděpodobně z výsledku nadšen: Záběrové schopnosti vozu i jeho stabilita na všech površích jsou nadále špičkové, ani mírně odtažité řízení navíc není překážkou citlivého vedení jak mimo silnici, tak ve vysokých rychlostech.

Po nastartování konstatujeme jediné: To dobré se nezměnilo. Tichý běh motoru a komfortní odpružení mohou ukolébat a náklon v první zatáčce neznalého i překvapit, stačí ale přidat plyn a rázem je poznat rozdíl této značky od zbytku světa. Hýře sebevědomím, poslouchá vůz řidičovy pokyny i v situacích, kdy by konkurenční vozy ryly potupnou brázdu v příkopu. Elektrický posilovač řízení je účinnější, než by bylo zdrávo, řízení je však dostatečně strmé a přesné. Posádka je chráněna nejen před hlukem, ale díky vyspělému odpružení i před valnou částí nerovností.

obrázek [300 x 259] Na běžných silnicích se vysoký vůz v zatáčkách pochopitelně více naklání a ani zmíněný špičkový podvozek neumí fyzikální zákony obelstít. Ano, větší kola i světlá výška mají vliv na aerodynamiku i hluk, vše je ale zapomenuto v momentě, kdy musíte či chcete opustit silnici. I bez redukční převodovky totiž dokáže Outback v terénu překvapivě mnoho. Značná světlá výška je základ, asistent pro rozjezd do kopce je pak příjemným bonusem. Blátem i sněhem projíždí Outback jakoby nic – bez řvoucího motoru, zato s jinde nevídanou mírou ovladatelnosti. Ale abychom jen nechválili – v jinak skvěle odhlučněné kabině bychom ještě přidali na zvukové izolaci podběhů a podlahy – odlétávající štěrk je stále ještě dosti hlučnou masáží.

Interiér je přepracován téměř kompletně a po lehké stísněnosti předchozí generace není ani památky. Americky široká a evropsky tuhá přední sedadla jsou přitom jen začátek. Po otevření zadních dveří totiž i největší nepřítel značky zjistí, že ani tady se místem nešetřilo. Skutečně, prostor a komfort na zadních sedadlech je na samé špici třídy a i díky vysoko uloženým sedákům lze mluvit o opravdu nadprůměrném pohodlí. Chcete-li srovnání, nabízíme místo na zadních sedadlech u Superbu.

obrázek [300 x 338] Palubní deska, přístroje i ovladače jsou kvalitní a i na pohled hodnotné, vysokou laťku tak kazí jen drobnosti typu ovládání palubního počítače kolíčkem utopeným u rychloměru či trochu příliš žhnoucí kontrolka dálkových světel.

Zavazadlový prostor s objemem 526 litrů narostl o 61 l proti předchozí generaci a vyniká především době využitelnou šířkou 1090mm mezi podběhy. Po stranách jsou umístěny páčky sklápění zadních opěradel – ta pak mimořádně rychle zvětší využitelný prostor na 1677 litrů, navíc s rovnou podlahou.

Několikasetkilometrové seznámení s nejnovějším přírůstkem v nabídce Subaru tak až na výše zmíněné drobnosti potvrdilo, že pozici technologického i komfortního lídra specifického podsegmentu má Outback šanci udržet i nadále. Námi naměřená průměrná spotřeba 10,1 l/100 km na tom nic nemění.

Plusy:

  • Jízdní vlastnosti
  • Schopnosti mimo vozovky
  • Světlá výška
  • Rozsah výbavy
  • Prostornost
  • Kultivovaný motor
  • Odhlučnění
  • Komfort jízdy

Minusy

  • Ovládání počítače,
  • Minimální možnost individualizace výbavy
První cena vozu840.000,- (2.0D 110 kW Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací840.000,- (2.5i 123 kW Active)
Základní cena testovaného vozu1.030.000,- (2.5i 123 kW Comfort Lineartronic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.030.000,- (2.5i 123 kW Comfort Lineartronic)
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.5i Lineartronic

Cena v základní výbavě: 1 030 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 030 000 Kč

Základní výbava:Automatické rozsvěcení světel, HID (xenonové) světlomety s automatickým vyrovnáváním výšky, výsuvné ostřikovače světlometů, mlhovky vpředu, vzadu, boční spoilery, střešní spoiler, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s integrovaným LED blikačem, čelní sklo a boční skla s UV ochranou, rozmrazovač stíračů předního okna, automatická funkce předních stíračů (dešťový senzor), zadní stírač s cyklovačem, kola z lehkých slitin 17", elektricky ovládáné střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, kožený interiér / sedadla - béžový nebo černý, kožená hlavice řadicí páky, elektricky v 10 směrech nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, elektricky v 8 směrech nastavitelné sedadlo spolujezdce, paměť sedadla řidiče s možností uložení v ovladači Smart key systému, vyhřívání předních sedadel, doplňky interiéru, stříbrné provedení, loketní opěrka s dvojitou odkládací schránkou, středová loketní opěrka na zad. sedadle s integ. držákem nápojů, dělení zadních opěradel 60/40 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, praktická schránka na opěradlech předních sedadel, elektrické ovládání oken, Smart key systém - bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, čtecí lampičky, osvětlení zavazadlového prostoru, sluneční clony s integrovanými kosmetickými zrcátky a lampičkam, odkládací schránka na středové konzoli, přední držáky nápojů, schránky na všech dveřích s držákem na PET lahev, ovládání víčka nádrže z místa řidiče, zásuvka 12V ve středové konzoli, upevňovací oka v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru – roleta, Multibox v zavazadlovém prostoru, dvouzónová automatická klimatizace s prachovým filtrem, ukazatel venkovní teploty, ventilační systém vzadu, elektrické vyhřívání vnějších zrcátek, rozmrazovač předního okna a bočních oken vpředu, elektricky vyhřívané zadní okno s časovačem, DVD navigační systém a audio systém s Dolby Prologic 1-CD, 6 reproduktorů, ovládání audia na volantu, Bluetooth handsfree systém, AUX vstup (ve středové konzoli), AV vstup (ve středové konzoli), parkovací kamera, LCD displej a 4 měřící přístroje a kovovou povrchovou úpravou orámování, ECO ukazatel (ukazatel ekonomičnosti provozu, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, multi-informační displej, ve dvou osách seřiditelný volant, řadící páčky pod volantem, tempomat, VDC systém - kontrola stability vozu s možností vypnutí, 4 kanálové ABS, elektronické rozdělení brzdného tlaku EBD, brzdový asistent BA, Traction Control Systém - kontrola trakce vozu, Hill holder - systém pro snadné rozjezdy v kopci, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, AWD - stálý pohon všech kol, SRS přední, boční (pro řidiče a spolujezdce) a hlavové airbagy, výztuhy bočních dveří, výztuhy okolo kokpitu, řízení s bezpečnostním sloupkem, opěrky hlavy pro všechny cestující, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů vpředu, dvojitý předpínač bezp. pásu řidiče s omezovačem tahu, bezpečnostní pás spolujezdce s předpínačem a omezovačem tahu, výškové nastavení bezpečnostních pásů vpředu, 3-bodové bezpečnostní pásy pro všechny cestující, bezpečnostní konzole pedálů, uchycení dětské sedačky ISO-FIX, dětská pojistka zadních dveří (po obou stranách), imobilizér, opravná sada na pneumatiky

Výbava testovaného vozu:základní

Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri

Pár neuvěřitelných momentů přineslo první turné českého…

Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat

Ruský prezident Vladimir Putin nemá v plánu sledovat…

Mexičané si předcházejí Trumpa, poslali mu na usmířenou Prcka Mexičané si předcházejí Trumpa, poslali mu na usmířenou Prcka

Donedávna nejmocnějšího drogového bosse planety Joaquína…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2547
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 123 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 229 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.7 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1608 / 432
Rozměr pneu:225/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 







 
Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Dnes 15:44

Nezastavitelný tahač představuje obrovskou hrozbu pro všechny ve svém okolí. Masa rozjeté hmoty dokáže klidně zbořit dům, jak ukazuje přiložené video z Číny.




Blesk.cz

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k atomovým zbraním

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Jitka Boho je pyšná na svoji malou Rosalii: Dcerka podědila hudební talent

Jitka Boho je pyšná na svoji malou Rosalii: Dcerka…

Modelka Jitka Boho (25) je maminkou maličké Rosalie a z malé princezny má pořádnou radost. Rosalka totiž zřejmě…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Do boje jdou Karolína Plíšková a Strýcová

Program Australian Open: Do boje jdou Karolína…

Turnajová pětka Karolína Plíšková i šestnáctka Barbora Strýcová odehrají sobotní zápasy 3. kola grandslamového…

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní, připojí se k týmu

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní,…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je podle informací serveru iSport.cz již hráčem Viktorie Plzeň. Tuzemský…

 

Reflex.cz

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama