Test Auto.cz

Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet – Velmi milé překvapení

4.7. 2018
Verdikt
 

Japonský crossover obdržel v rámci modernizace nový základ v podobě litrového tříválce. Vyzkoušeli jsme, jak funguje nejen v uličkách města, ale i dálničním provozu.

Suzuki S-Cross je ve srovnání s konkurenty mladým automobilem. Světlo světa spatřil v roce 2006 coby Suzuki SX4, na němž se kromě japonské automobilky podílel také Fiat. Tehdy šlo o vůz, jenž byl dostupný coby hatchback a sedan s pohonem předních, případně všech kol. Roku 2013 se zrodila druhá generace s celým jménem Suzuki SX4 S-Cross, tentokrát už šlo o malé SUV, sedan dal modelové paletě sbohem.

Do roku 2014 se obě generace prodávaly souběžně a před dvěma lety se crossover dočkal omlazovací procedury. Zatímco mezigenerační obměna přinesla výrazný nárůst rozměrů (S-Cross si polepšil do délky o 150 mm a rozvor se natáhl o 100 mm), facelift už se týkal především drobných kosmetických změn.

Přinesl ale i jednu zásadní novinku pod kapotou - litrový tříválec BoosterJet s výkonem 82 kW, který trůnil i v útrobách testovaného exempláře. Perličkou motoru je, že jej kromě automatu můžete dostat i s pohonem všech kol. Naše pozornost se ale soustředila jinam, konkrétně na absolutní základ nabídky. Tím je litr v kombinaci s předokolkou a manuálním pětikvaltem. A možná vás překvapí, jak fajn svezení to vlastně může být…

Zkus mě rozesmát

Omlazovací kůra dala sbohem posmutnělému výrazu přídě a vsadila na agresivnější vzezření, které by mělo budit respekt. Zatímco předchůdce vypadal jako žák šesté třídy, který domů právě nese vysvědčení s první čtyřkou, nový S-Cross už je puberťákem s rádoby drsným výrazem. Upřímně jsem se během celého týdenního soužití nedokázal rozhodnout, jestli se mi to vlastně líbí. Určitě je to pokrok, ale z jistých úhlů působí proporce přídě trochu komicky, zejména v kombinaci s výrazně se svažující kapotou. Asi jako když se na vás někdo snaží tvářit nazlobeně, ale vás to spíš rozesměje.

Psali jsme: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z neviditelného drsňákem

Výrazná maska dostala svislé proužky a chromované zdobení, na které okamžitě navazují světlomety s funkcí LED denního svícení. Halogeny dostanete jen v úvodní výbavě Comfort, testované Premium a nejvyšší Elegance už se chlubí modernějším řešením. Vybíravé zákazníky jistě nepotěší, že balíčky výbav jsou dané striktně. Za jednotlivé prvky si zkrátka nepřiplatíte. Výjimku tvoří jen metalický lak, který dostal i testovaný exemplář a pokaždé vás vyjde na 13.000 Kč.

Boční silueta je uhlazená, žádné vzhledové výstřelky tu nečekejte. Spodek karoserie chrání černé oplastování, které v dané výbavě doprovází ještě stříbrné překrytí. Zadní partie už je členitější, nechybí zadní LED světlomety, zatmavená skla a nápis S-Cross doprovázený malým štítkem SX4, připomínkou populárního předchůdce. Auto je posazené na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin. Je to největší možný rozměr, jen se vstupní výbavou dostanete o palec menší ocelové disky s poklicemi.

Sázka na klasiku

Pamatuji si na chvíli, kdy jsem testoval Peugeot 3008 a krátce poté usedl do Opelu Grandland X. Napoprvé si v opelu připadáte, jako byste se právě vrátili o deset let zpět. Ale stačí první stovky metrů a zjistíte, že vám to vůbec nevadí. Naopak. A stejné je to se Suzuki S-Cross. Když po všech těch extravagantních pracovištích řidiče a digitálních kokpitech sednete do japonského crossoveru, nestříká z něj sice punc modernosti, ale po funkční stránce mu není co vytknout.

Palubovku tvoří kombinace tvrdých a měkčených plastů, kromě stříbrných dekorů v prostřední části byste tu nějaké atraktivní ozdoby hledali marně. Osobně jsem s tím ale vůbec neměl problém. Pracoviště působí bytelně a dostalo velká tlačítka, díky kterým časem obsloužíte základní funkce i poslepu. Volant je ve všech výbavách multifunkční a nastavitelný výškově i podélně. A pokud se ptáte na ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu, ano, to v kokpitu stále zůstává. Kritiku chápu. Když sedáte co týden do jiného auta, nepřipadá vám to zrovna šikovné. Ale věřím, že po pár stovkách kilometrů už to řidič bere jako věc, která jej vlastně nijak neobtěžuje.

obrázek [600 x 403]  

Řidičská pozice se hledá vcelku snadno. Potěší vyšší posez, který v kombinaci s velkým čelním sklem a poctivě prosklenými boky přináší hodně dobrý výhled všemi směry. Nepočítejte ale s kdovíjakým komfortem. Sedačky sice nejsou tvrdé, ale disponují minimálním bočním vedením, které vás v zatáčkách příliš nepodrží. Stejné je to i vzadu, kam si s výškou 176 cm sednu „sám za sebe“ s dostatečnou rezervou před koleny i nad hlavou. I kolega měřící přes 190 centimetrů si tu nepřipadal nikterak utiskován, navíc si pochvaloval slušný nástupní prostor.

Zadní lavice umožňuje nastavení sklonu opěradla, což s sebou přináší i rozdílné hodnoty objemu zavazadelníku. Liší se však jen minimálně. V základu může mít kufr 430 až 440 litrů. Se složenými zadními sedačkami se dostáváme na 875 litrů. Zavazadlový prostor působí mělce, což je způsobenou mezipodlahou, pod níž je uschována sada na opravu pneumatik. Kromě kapes po stranách kufru je k dispozici třeba i 12V zásuvka či háček na tašku. Vzhledem k pořizovací cenně více než slušná nadílka.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet

Cena v základní výbavě: 436 900 Kč Cena v testované výbavě: 449 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, LED denní svícení, zadní LED svítilny, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, bezklíčové startování, automatická dvouzónová klimatizace, zadní parkovací kamera, vyhřívání předních sedadel, mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, zatmavená zadní boční skla a sklo pátých dveří, dešťový senzor, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, stop/start atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000 Kč)

Jablek se sklidí má vzrůst o desítky tisíc tun, odhady ale byly vyšší Jablek se sklidí má vzrůst o desítky tisíc tun, odhady ale byly vyšší

Letošní úroda jablek v sadech českých pěstitelů by podle…

České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu České dráhy dostaly téměř padesátimilionovou pokutu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) udělil Českým…

Pražská teplárenská ukončuje provoz starého zdroje v Holešovicích Pražská teplárenská ukončuje provoz starého zdroje v Holešovicích

Pražská teplárenská (PTAS) ukončuje během tohoto…

Státy EU přišly špatným výběrem DPH o biliony za rok, uvádí studie Státy EU přišly špatným výběrem DPH o biliony za rok, uvádí studie

Státy Evropské unie přišly v roce 2016 o téměř 150…

 
Technické údaje
Motor Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.6 / 5
Emise CO2:113
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 875
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 565
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s náramky v Česku jede naostro

Kněžínek po návratu z exotiky: Domácí vězení s…

Svatbu i líbánky na Mauriciu už má ministr spravedlnosti Jan Kněžínek (za ANO) za sebou, teď se zase naplno…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci obohacují a kdy je jich moc

Babylony v české lize! Trenéři řekli, kdy cizinci…

Ghaňan, Venezuelan, Černohorec, Rus, samozřejmě Slováci. Ti všichni se trefili v posledním kole FORTUNA:LIGY.…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…