Test Auto.cz

Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet – Velmi milé překvapení

4.7. 2018
Verdikt
 

Japonský crossover obdržel v rámci modernizace nový základ v podobě litrového tříválce. Vyzkoušeli jsme, jak funguje nejen v uličkách města, ale i dálničním provozu.

Suzuki S-Cross je ve srovnání s konkurenty mladým automobilem. Světlo světa spatřil v roce 2006 coby Suzuki SX4, na němž se kromě japonské automobilky podílel také Fiat. Tehdy šlo o vůz, jenž byl dostupný coby hatchback a sedan s pohonem předních, případně všech kol. Roku 2013 se zrodila druhá generace s celým jménem Suzuki SX4 S-Cross, tentokrát už šlo o malé SUV, sedan dal modelové paletě sbohem.

Do roku 2014 se obě generace prodávaly souběžně a před dvěma lety se crossover dočkal omlazovací procedury. Zatímco mezigenerační obměna přinesla výrazný nárůst rozměrů (S-Cross si polepšil do délky o 150 mm a rozvor se natáhl o 100 mm), facelift už se týkal především drobných kosmetických změn.

Přinesl ale i jednu zásadní novinku pod kapotou - litrový tříválec BoosterJet s výkonem 82 kW, který trůnil i v útrobách testovaného exempláře. Perličkou motoru je, že jej kromě automatu můžete dostat i s pohonem všech kol. Naše pozornost se ale soustředila jinam, konkrétně na absolutní základ nabídky. Tím je litr v kombinaci s předokolkou a manuálním pětikvaltem. A možná vás překvapí, jak fajn svezení to vlastně může být…

Zkus mě rozesmát

Omlazovací kůra dala sbohem posmutnělému výrazu přídě a vsadila na agresivnější vzezření, které by mělo budit respekt. Zatímco předchůdce vypadal jako žák šesté třídy, který domů právě nese vysvědčení s první čtyřkou, nový S-Cross už je puberťákem s rádoby drsným výrazem. Upřímně jsem se během celého týdenního soužití nedokázal rozhodnout, jestli se mi to vlastně líbí. Určitě je to pokrok, ale z jistých úhlů působí proporce přídě trochu komicky, zejména v kombinaci s výrazně se svažující kapotou. Asi jako když se na vás někdo snaží tvářit nazlobeně, ale vás to spíš rozesměje.

Psali jsme: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z neviditelného drsňákem

Výrazná maska dostala svislé proužky a chromované zdobení, na které okamžitě navazují světlomety s funkcí LED denního svícení. Halogeny dostanete jen v úvodní výbavě Comfort, testované Premium a nejvyšší Elegance už se chlubí modernějším řešením. Vybíravé zákazníky jistě nepotěší, že balíčky výbav jsou dané striktně. Za jednotlivé prvky si zkrátka nepřiplatíte. Výjimku tvoří jen metalický lak, který dostal i testovaný exemplář a pokaždé vás vyjde na 13.000 Kč.

Boční silueta je uhlazená, žádné vzhledové výstřelky tu nečekejte. Spodek karoserie chrání černé oplastování, které v dané výbavě doprovází ještě stříbrné překrytí. Zadní partie už je členitější, nechybí zadní LED světlomety, zatmavená skla a nápis S-Cross doprovázený malým štítkem SX4, připomínkou populárního předchůdce. Auto je posazené na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin. Je to největší možný rozměr, jen se vstupní výbavou dostanete o palec menší ocelové disky s poklicemi.

Sázka na klasiku

Pamatuji si na chvíli, kdy jsem testoval Peugeot 3008 a krátce poté usedl do Opelu Grandland X. Napoprvé si v opelu připadáte, jako byste se právě vrátili o deset let zpět. Ale stačí první stovky metrů a zjistíte, že vám to vůbec nevadí. Naopak. A stejné je to se Suzuki S-Cross. Když po všech těch extravagantních pracovištích řidiče a digitálních kokpitech sednete do japonského crossoveru, nestříká z něj sice punc modernosti, ale po funkční stránce mu není co vytknout.

Palubovku tvoří kombinace tvrdých a měkčených plastů, kromě stříbrných dekorů v prostřední části byste tu nějaké atraktivní ozdoby hledali marně. Osobně jsem s tím ale vůbec neměl problém. Pracoviště působí bytelně a dostalo velká tlačítka, díky kterým časem obsloužíte základní funkce i poslepu. Volant je ve všech výbavách multifunkční a nastavitelný výškově i podélně. A pokud se ptáte na ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojovém štítu, ano, to v kokpitu stále zůstává. Kritiku chápu. Když sedáte co týden do jiného auta, nepřipadá vám to zrovna šikovné. Ale věřím, že po pár stovkách kilometrů už to řidič bere jako věc, která jej vlastně nijak neobtěžuje.

obrázek [600 x 403]  

Řidičská pozice se hledá vcelku snadno. Potěší vyšší posez, který v kombinaci s velkým čelním sklem a poctivě prosklenými boky přináší hodně dobrý výhled všemi směry. Nepočítejte ale s kdovíjakým komfortem. Sedačky sice nejsou tvrdé, ale disponují minimálním bočním vedením, které vás v zatáčkách příliš nepodrží. Stejné je to i vzadu, kam si s výškou 176 cm sednu „sám za sebe“ s dostatečnou rezervou před koleny i nad hlavou. I kolega měřící přes 190 centimetrů si tu nepřipadal nikterak utiskován, navíc si pochvaloval slušný nástupní prostor.

Zadní lavice umožňuje nastavení sklonu opěradla, což s sebou přináší i rozdílné hodnoty objemu zavazadelníku. Liší se však jen minimálně. V základu může mít kufr 430 až 440 litrů. Se složenými zadními sedačkami se dostáváme na 875 litrů. Zavazadlový prostor působí mělce, což je způsobenou mezipodlahou, pod níž je uschována sada na opravu pneumatik. Kromě kapes po stranách kufru je k dispozici třeba i 12V zásuvka či háček na tašku. Vzhledem k pořizovací cenně více než slušná nadílka.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet

Cena v základní výbavě: 436 900 Kč Cena v testované výbavě: 449 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, LED denní svícení, zadní LED svítilny, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, bezklíčové startování, automatická dvouzónová klimatizace, zadní parkovací kamera, vyhřívání předních sedadel, mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, zatmavená zadní boční skla a sklo pátých dveří, dešťový senzor, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, stop/start atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000 Kč)

Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat

Podnikání by měl provázet jednoduchý princip – snaha…

Budova u pražské Národní třídy se může zřítit Budova u pražské Národní třídy se může zřítit

V rekonstruovaném domě v Mikulandské ulici v centru Prahy…

Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo

Americký prezident Donald Trump zopakoval, že má plnou…

Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení

Česká diplomacie podpořila požadavky Radovana Krejčíře na…

 
Technické údaje
Motor Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.6 / 5
Emise CO2:113
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 875
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 565
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Včera

Vyrazili jsme na start populární setinové rallye Carlsbad Classic 2018. A coby přímí účastníci se přesvědčili, že tahle paráda umí být pořádně náročná.




Blesk.cz

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“ Manželka herce Soukupa popsala tragédii v centru Prahy

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“…

Obrovská rána, oblaka prachu, zakrvácení lidé a zoufalé volání o pomoc. Tak Isabela Soukupová, manželka herce…

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky nepochválili, ale vás zaručeně rozpálí

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky…

Ne vždy se vyplácí zveřejňovat na sociálních sítích sexy fotky. Své o tom ví ruská záchranářka Anastázia…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…