Test Auto.cz

Peugeot 3008 1.6 THP AT GT Line – Pan Efekt

5.7. 2017
Verdikt
 

Peugeot 3008 si letos v březnu vysloužil titul evropské Auto roku. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 1.6 THP a automatickou převodovkou. Přesvědčil nás o svých kvalitách?

Vítězstvím v letošním ročníku ankety evropské Auto roku prolomil Peugeot 3008 jedno obrovské tabu. Do té doby nevystoupal na nejvyšší stupínek jediný automobil typu SUV, a protože tržní podíl těchto vozů neustále narůstá, je možné, že porotci zohlednili i tento fakt. Nic proti volbě kolegů, osobně bych se ale spíše zaměřil na kombinaci rozumných pořizovacích nákladů, maximální užitné hodnoty a jízdního projevu, což jsou atributy, podle kterých budu přistupovat i k dnešnímu testu.

Peugeot 3008 je pro mě tím typem auta, u kterého bych nad výběrem pohonné jednotky docela dlouho váhal. Není tak velké, abych do něj nutně požadoval vznětový motor, ale zároveň se do něj nehodí ani základní dvanáctistovka s 96 kilowatty, jakkoliv tento motor považuji za jeden z nejlepších tříválců v segmentu. Šestnáctistovka THP (121 kW) nakonec byla zajímavou volbou z hlediska požadovaného výkonu, nabízí se však pouze s automatem, který pochopitelně prohlubuje pořizovací náklady.

Za vůz zaplatíte přinejmenším 645.000 Kč, protože se s vybraným pohonem nabízí až od prostřední výbavy Active. To je o 35.000 Kč více než stojí dvanáctistovka Pure Tech a o 25.000 Kč méně než turbodiesel 1.6 BlueHDi. U obou alternativ samozřejmě počítám s automatickou převodovkou. Testovaný kousek však šel ještě o kus dál. Našli byste jej v samostatném ceníku věnovaném liniím GT Line (zkoušená) a GT, kde vedle dvojice turbodieselů zaujímá pozici nejdostupnější varianty. Stojí 750.000 Kč, o 10.000 Kč méně než čtyřválec 2.0 BlueHDi se 110 kilowatty a s manuální převodovkou, a o „mastných“ 145.000 Kč méně než vrcholné provedení 2.0 BlueHDi/132 kW s automatem, které jsme koncem loňského roku podrobili srovnávacímu testu s Volkswagenem Tiguan.

Cena 750.000 Kč za testovanou šestnáctistovku GT Line připadá vysoká, dostanete ale velice slušnou výbavu. Namátkou třeba osmnáctipalcová kola, šest airbagů, rozpoznání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, automatické nouzové brzdění, sledování slepého úhlu, automatické přepínání dálkových světel, přední a zadní parkovací senzory, diodové světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo vrcholné provedení i-Cockpitu s volitelnými „smyslovými“ režimy Relax a Boost. Zajímavý je také aromatický osvěžovač vzduchu, ani jedna ze třech vůní mi však příliš nesedla.

Přesto se najde řada prvků moderní doby, za které si musíte hodně připlatit. Láká vás například bezdotykové ovládání víka kufru? Funguje spolehlivě, 24.000 Kč bych za něj však nedal. Stejné je to s automatickým parkovacím asistentem, jehož součástí je i soustava kamer s kombinovaným záběrem 360 stupňů. Obrazový výstup na displej infotainmentu by rozhodně mohl být kvalitnější a 24.000 Kč mi prostě přijde moc. Rovněž vyhřívání předních sedadel by mohlo být v základu a ne za 7500 Kč.

Prosklenou střechu nebrat!

O nové generaci přístrojových desek i-Cockpit toho bylo ve spojitosti s Peugeoty 3008 a 5008 napsáno už hodně a například kolega Michal Fokt si řešení loni v prosinci dost pochvaloval, já jsem mu ale ani tentokrát nepřišel na chuť. Nemluvím o designu nebo výběru materiálů, tady naopak Francouzi udeřili hřebíček na hlavičku s elegancí a extravagancí sobě vlastní, stejně jako v nedávném testu větší 5008 si však nemohu odpustit pár poznámek z hlediska běžného denního používání.

V prvé řadě je to pozice za volantem. Vysoký posaz je u SUV žádoucí, je nejlepším předpokladem pro perfektní výhled šikmo ven, v peugeotu však omezují výhled masivnější a příliš skloněné přední sloupky, dvoumetroví řidiči se navíc „schovají“ za podélné střešní nosníky a na křižovatkách se musejí rozhlížet s mírným podhledem. V loktech i nad hlavou je místa dost, tady nám ostatně nemohlo vyjít nic jiného než v případě až sedmimístného bratříčka 5008, ale co ten prostor pro nohy? Je opět omezený širokým středovým tunelem a nutí řidiče držet kolena u sebe stejně, jako to dělají holky v krátkých sukních. V 3008 se zkrátka „nerozvalíte“…

U SUV a crossoverů této velikosti už bychom neměli mít moc příležitostí ke kritice místa pro nohy zadních cestujících, navzdory vyššímu posazu však v Peugeotu 3008 není prostoru nazbyt. Rozvor 2675 milimetrů je ostatně o 55 milimetrů kratší než v 308 SW, se kterým crossover sdílí platformu, a je to docela znát. V případě mých 190 centimetrů výšky nešlo příliš hovořit o kdovíjaké rezervě, opěradla předního sedadla jsem se však nedotýkal.

Peugeot 3008 vs. 308 SW - srovnání hlavních rozměrů
ModelPeugeot 3008Peugeot 308 SW
Délka [mm]44474585
Šířka [mm]18411804
Výška [mm]16241472
Rozvor [mm]26752730
Rozchod vpředu [mm]15791559
Rozchod vzadu [mm]15871553
Objem zavazadelníku [l]520/1482610/1425
Základní cena se srovnatelným motorem [Kč]*510.000445.000
*1.2 PureTech/96 kW, manuální převodovka

Líbí se mi tvarování zadních opěradel a s přimhouřením oka také podepření stehen, největší radost mi ale paradoxně dělal prvek, který jsem u zkoušeného exempláře nenašel - panoramatické střešní okno za 35.000Kč. Jedině tak si totiž jedinec mého vzrůstu může libovat nad zhruba pěticentimetrovou rezervou nad hlavou, kterou mu stejný vůz s prosklenou střechou prostě nenabídne.

Zavazadelník patří svým základním objemem 520 litrů k největším v segmentu (bez prostoru pod podlážkou), velmi potěšující je přehledná ložná plocha, oka pro uchycení fixačních přípravků nebo možnost sklopení asymetricky dělených zadních opěradel páčkami po stranách kufru. Měříte-li však více než 182 centimetrů, dříve nebo později přijde nevyhnutelné „AU!“. To když se budete snažit napřímit pod otevřeným zadním víkem a udeříte se do hlavy. Stejný problém mám i s 5008, tam je průchozí výška pod pátými dveřmi stejná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 3008 1.6 THP AT GT Line

Cena v základní výbavě: 750 000 Kč Cena v testované výbavě: 874 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 18palcová kola, systém rozpoznání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, automatické nouzové brzdění, sledování slepého úhlu, automatické přepínání dálkových světel, přední a zadní parkovací senzory, diodové přední světlomety, tlumené diodové osvětlení interiéru, vrstvené akustické přední okno, zatmavená zadní okna, i-Cockpit Amplify s volitelnými režimy, aromatický osvěžovač vzduchu, automatická dvouzónová klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, Peugeot Connect Radio, designový paket GT Line, černé provedení střechy a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Driver Assist: adaptivní tempomat + automatické nouzové brzdění (+15.000 Kč), automatický parkovací asistent + 360stupňová parkovací kamera (+24.000 Kč), bezklíčové odemykání a startování vozu (+12.000 Kč), bezdotykové ovládání víka kufru (+24.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+7500 Kč), navigace 3D (+22.000 Kč), podélné hliníkové střešní nosiče (+5000 Kč), metalíza (+15.000 Kč).

Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

 

Štítky SUV Peugeot Testy

Technické údaje
Motor Peugeot 3008 1.6 THP AT GT Line
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.3 / 7
Emise CO2:156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1482
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 475
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4447
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 1.6 THP AT GT Line – Pan Efekt







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy, šílenec v červeném a JXD na plátně

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy,…

Třetímu dni na festivalu Colours of Ostrava jednoznačně vládli Midnight Oil. Premiérové vystoupení australské…

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Nejlépe to asi o komunistech řekl legendární stíhací pilot generál Fajtl:„Co slovo, to lež, co čin, to zločin.“