Test Auto.cz

Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!

30.6. 2017
Verdikt
 

Zábavné auto s pohonem zadních kol za slušnou cenu nenabízí jen tak někdo, Toyota ale v podobě GT86 ano. Jak ji letošní facelift změnil?

Toyota GT86, potažmo její bratr Subaru BRZ, si mezi petrolheady vydobyla už takřka legendární postavení. Kompaktní kupé s pohonem zadních kol se slušnou cenovkou se stalo vysněným (a zároveň celkem dostupným) autem pro mnohé z nich. Letos GT86 prošla modernizací. Co se na autě změnilo? A bylo vlastně potřeba něco měnit?

Modernizovanou GT86 testujeme krátce poté, co se v redakci objevilo její dvojče v podobě rovněž faceliftovaného Subaru BRZ. Obě auta jsou vlastně totožná, a tak bychom teoreticky mohli jen zkopírovat test BRZu, vyměnit jeho název za Toyotu GT86, a test vydat. Jenže právě toyobaru dokazuje, jak se pohled na auto pro zábavu může lišit, když s ním jezdí dva odlišní lidé. A to se v tomhle případě stalo, v některých ohledech mám totiž na GT86 jiný názor než Honza Mička, který si vyzkoušel BRZ.

Není to trochu nuda?

V čem se však s Honzou shodneme, je vzhled. Toyota GT86 i Subaru BRZ byly od začátku hodně nevýrazní, a na tom se v po faceliftu nic neměnilo. Modernizace sice upravila přední nárazník nebo zadní difusor a na záď usadila nový spoiler, zároveň ale sama automobilka přiznává, že nešlo o snahu o vylepšení vzhledu, ale praktické úpravy. Designové změny byly totiž navrženy tak, aby okolo karoserie lépe proudil vzduch. Výsledkem má být hlavně vyšší stabilita vozu.

Ve výsledku tak GT86 stále nejlépe vypadá z boku, odkud je patrná elegantní silueta s dlouhatánskou kapotou, která k typickému kupé zkrátka patří. Příď s přepracovaným nárazníkem a novými bi-LED světlomety pořád vypadá poněkud nudně, alespoň že ta záď oživená jinou grafikou světel a odlišným spoilerem působí pěkně masivně, jak se od sporťáku očekává.

Také vnitřek dává najevo, že při vývoji se spíše než na styl myslelo na co nejlepší jízdní schopnosti. Pokud byste do GT86 nastoupili se zavázanýma očima, klidně byste si po sejmutí šátku pomysleli, že určitě sedíte v nějakém autě z devadesátých let. Přestože Toyota na interiéru v rámci modernizace zapracovala (nový je digitální displej v přístrojovém štítu, multimediální systém Toyota Touch 2 ovládaný prostřednictvím 6,1“ dotykové obrazovky nebo čalounění), jednoduchá navigace, červené digitální podsvícení nebo použité plasty stále působí jako závan starých časů. BRZ je díky moderněji vyhlížejícímu multimediálnímu systému Starlink přece jenom aktuálnější.

Jenže na druhou stranu si rychle uvědomíte, že ve sportovním autě vlastně nic luxusního a hypermoderního nepotřebujete. Za volantem GT86 se chcete hlavně bavit, ne kontrolovat kvalitu plastů nebo rozlišení obrazovky multimediálního systému. A v tomto ohledu zjistíte, že Toyota dělá všechno tak, jak by měla.

Sedadla se možná mohou rozložitějším postavám zdát úzká (říkal to alespoň Honza), mě ale objala naprosto perfektně, a tak jsem hned věděl, že se na ně mohu v jakémkoliv oblouku spolehnout. Okamžitě jsem si tak našel ideální pozici za volantem a liboval si v nízko uložené sedačce, v níž jsem si připadal lehce nad silnicí jak v nějakém supersportu. Řadicí páka je pak pěkně po ruce, stejně jako ruční brzda. Ta je ale blízko možná až moc, vystrčená je hodně vlevo, až skoro k řidičovu sedadlu.

TEST 2014: Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou


Potěší i jednoduché a díky tomu perfektně přehledné ukazatele v přístrojovém štítu. Třeba otáčkoměr byl v rámci faceliftu pootočen tak, aby na jeho vrcholu seděla sedmička, neboli pásmo otáček, v němž vrcholí výkonová křivka motoru. Nová, 4,2palcová obrazovka palubního počítače dokáže zobrazit ukazatel přetížení nebo teplotu oleje. Změněn byl i multifunkční volant, který je lehčí o 10 procent a menší než dosud, jeho průměr se zmenšil o tři milimetry. Věnec je sice na můj vkus poněkud tenký, Japonci to ale tak ve sportovních autech dělají běžně.

Toyota GT86 je prezentována jako 2+2 kupé, zadní sedačky jsou ale opravdu jen ryzí nouzovka. Také děti tady budou trpět, je to spíše odkládací prostor než místo pro cestující. I zavazadelník o objemu 243 litrů není z největších, dá se ale zvětšit sklopením zadních sedadel. V takovém případě dokonce nevznikne žádný nepraktický schod, a tak se ve finále dá tohle kupé celkem snadno použít i na dovolenou ve dvou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86

Cena v základní výbavě: 919 900 Kč Cena v testované výbavě: 936 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bi-LED světlomety, koncová LED světla, vyhřívaná přední sedadla, čalounění kombinující kůži a alcantaru, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna, multimediální systém s 6,1“ dotykovou obrazovkou, zvětšený brzdový systém, tempomat, sedm airbagů, bezklíčový vstup.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+17.000,-).

Prodej elektromobilů rekordně vzrostl, pomohla vysoká poptávka v Číně Prodej elektromobilů rekordně vzrostl, pomohla vysoká poptávka v Číně

Celosvětový prodej elektromobilů ve třetím čtvrtletí…

USA vyhlásily nové sankce proti Severní Koreji, zahrnují i čínské firmy USA vyhlásily nové sankce proti Severní Koreji, zahrnují i čínské firmy

Spojené státy dnes vyhlásily nové obchodní sankce proti…

Šéfa nadace čínské CEFC zadržely americké úřady Šéfa nadace čínské CEFC zadržely americké úřady

Spojené státy kvůli podezření z rozsáhlého uplácení…

Vděčnost za sovětskou invazi? Zemana článek na ruském armádním webu rozhořčil Vděčnost za sovětskou invazi? Zemana článek na ruském armádním webu rozhořčil

Prezidenta Miloše Zemana rozzlobil článek na webu ruské…

 
Technické údaje
Motor Toyota GT86
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Emise CO2:180
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1237 / 433
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

 



Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo... Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo...

O otevřené verzi kupé Toyoty GT86 se hovoří už delší…

Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice…

 



 
Plymouth Duster: Americké kompaktní kupé přišlo mnohem dříve než rumunské SUV

Plymouth Duster: Americké kompaktní kupé přišlo mnohem dříve než rumunské SUV

Včera

Jméno Duster si spojujeme s SUV rumunské Dacie. Stejný název ale neslo i kupé se značkou Plymouth už v 70. letech.




Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výhru

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal hattrick. Sparta prohrála

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal…

SOUHRN | Extralize nadále vládne Plzeň. Ve šlágru 24. kola Škoda doma zvládla přestřelku s Kometou Brno a po…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…