Test Auto.cz

Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!

30.6. 2017
Verdikt
 

Zábavné auto s pohonem zadních kol za slušnou cenu nenabízí jen tak někdo, Toyota ale v podobě GT86 ano. Jak ji letošní facelift změnil?

Toyota GT86, potažmo její bratr Subaru BRZ, si mezi petrolheady vydobyla už takřka legendární postavení. Kompaktní kupé s pohonem zadních kol se slušnou cenovkou se stalo vysněným (a zároveň celkem dostupným) autem pro mnohé z nich. Letos GT86 prošla modernizací. Co se na autě změnilo? A bylo vlastně potřeba něco měnit?

Modernizovanou GT86 testujeme krátce poté, co se v redakci objevilo její dvojče v podobě rovněž faceliftovaného Subaru BRZ. Obě auta jsou vlastně totožná, a tak bychom teoreticky mohli jen zkopírovat test BRZu, vyměnit jeho název za Toyotu GT86, a test vydat. Jenže právě toyobaru dokazuje, jak se pohled na auto pro zábavu může lišit, když s ním jezdí dva odlišní lidé. A to se v tomhle případě stalo, v některých ohledech mám totiž na GT86 jiný názor než Honza Mička, který si vyzkoušel BRZ.

Není to trochu nuda?

V čem se však s Honzou shodneme, je vzhled. Toyota GT86 i Subaru BRZ byly od začátku hodně nevýrazní, a na tom se v po faceliftu nic neměnilo. Modernizace sice upravila přední nárazník nebo zadní difusor a na záď usadila nový spoiler, zároveň ale sama automobilka přiznává, že nešlo o snahu o vylepšení vzhledu, ale praktické úpravy. Designové změny byly totiž navrženy tak, aby okolo karoserie lépe proudil vzduch. Výsledkem má být hlavně vyšší stabilita vozu.

Ve výsledku tak GT86 stále nejlépe vypadá z boku, odkud je patrná elegantní silueta s dlouhatánskou kapotou, která k typickému kupé zkrátka patří. Příď s přepracovaným nárazníkem a novými bi-LED světlomety pořád vypadá poněkud nudně, alespoň že ta záď oživená jinou grafikou světel a odlišným spoilerem působí pěkně masivně, jak se od sporťáku očekává.

Také vnitřek dává najevo, že při vývoji se spíše než na styl myslelo na co nejlepší jízdní schopnosti. Pokud byste do GT86 nastoupili se zavázanýma očima, klidně byste si po sejmutí šátku pomysleli, že určitě sedíte v nějakém autě z devadesátých let. Přestože Toyota na interiéru v rámci modernizace zapracovala (nový je digitální displej v přístrojovém štítu, multimediální systém Toyota Touch 2 ovládaný prostřednictvím 6,1“ dotykové obrazovky nebo čalounění), jednoduchá navigace, červené digitální podsvícení nebo použité plasty stále působí jako závan starých časů. BRZ je díky moderněji vyhlížejícímu multimediálnímu systému Starlink přece jenom aktuálnější.

Jenže na druhou stranu si rychle uvědomíte, že ve sportovním autě vlastně nic luxusního a hypermoderního nepotřebujete. Za volantem GT86 se chcete hlavně bavit, ne kontrolovat kvalitu plastů nebo rozlišení obrazovky multimediálního systému. A v tomto ohledu zjistíte, že Toyota dělá všechno tak, jak by měla.

Sedadla se možná mohou rozložitějším postavám zdát úzká (říkal to alespoň Honza), mě ale objala naprosto perfektně, a tak jsem hned věděl, že se na ně mohu v jakémkoliv oblouku spolehnout. Okamžitě jsem si tak našel ideální pozici za volantem a liboval si v nízko uložené sedačce, v níž jsem si připadal lehce nad silnicí jak v nějakém supersportu. Řadicí páka je pak pěkně po ruce, stejně jako ruční brzda. Ta je ale blízko možná až moc, vystrčená je hodně vlevo, až skoro k řidičovu sedadlu.

TEST 2014: Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou


Potěší i jednoduché a díky tomu perfektně přehledné ukazatele v přístrojovém štítu. Třeba otáčkoměr byl v rámci faceliftu pootočen tak, aby na jeho vrcholu seděla sedmička, neboli pásmo otáček, v němž vrcholí výkonová křivka motoru. Nová, 4,2palcová obrazovka palubního počítače dokáže zobrazit ukazatel přetížení nebo teplotu oleje. Změněn byl i multifunkční volant, který je lehčí o 10 procent a menší než dosud, jeho průměr se zmenšil o tři milimetry. Věnec je sice na můj vkus poněkud tenký, Japonci to ale tak ve sportovních autech dělají běžně.

Toyota GT86 je prezentována jako 2+2 kupé, zadní sedačky jsou ale opravdu jen ryzí nouzovka. Také děti tady budou trpět, je to spíše odkládací prostor než místo pro cestující. I zavazadelník o objemu 243 litrů není z největších, dá se ale zvětšit sklopením zadních sedadel. V takovém případě dokonce nevznikne žádný nepraktický schod, a tak se ve finále dá tohle kupé celkem snadno použít i na dovolenou ve dvou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86

Cena v základní výbavě: 919 900 Kč Cena v testované výbavě: 936 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bi-LED světlomety, koncová LED světla, vyhřívaná přední sedadla, čalounění kombinující kůži a alcantaru, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna, multimediální systém s 6,1“ dotykovou obrazovkou, zvětšený brzdový systém, tempomat, sedm airbagů, bezklíčový vstup.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+17.000,-).

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana

V Janově na severu Itálie pokračovalo pátrání po…

 
Technické údaje
Motor Toyota GT86
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Emise CO2:180
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1237 / 433
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Toyota GT86 TRD Special Edition: Zábava a styl v jednom balení Toyota GT86 TRD Special Edition: Zábava a styl v jednom balení

Toyota GT86 v provedení TRD Special Edition si ponechala…

Toyota zve na 24 hodin Le Mans prostřednictvím GT86 v barvách továrních speciálů Toyota zve na 24 hodin Le Mans prostřednictvím GT86 v barvách továrních speciálů

Toyota stylově zareagovala na blížící se 86. ročník…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…