Test Auto.cz

Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!

30.6. 2017
Verdikt
 

Zábavné auto s pohonem zadních kol za slušnou cenu nenabízí jen tak někdo, Toyota ale v podobě GT86 ano. Jak ji letošní facelift změnil?

Toyota GT86, potažmo její bratr Subaru BRZ, si mezi petrolheady vydobyla už takřka legendární postavení. Kompaktní kupé s pohonem zadních kol se slušnou cenovkou se stalo vysněným (a zároveň celkem dostupným) autem pro mnohé z nich. Letos GT86 prošla modernizací. Co se na autě změnilo? A bylo vlastně potřeba něco měnit?

Modernizovanou GT86 testujeme krátce poté, co se v redakci objevilo její dvojče v podobě rovněž faceliftovaného Subaru BRZ. Obě auta jsou vlastně totožná, a tak bychom teoreticky mohli jen zkopírovat test BRZu, vyměnit jeho název za Toyotu GT86, a test vydat. Jenže právě toyobaru dokazuje, jak se pohled na auto pro zábavu může lišit, když s ním jezdí dva odlišní lidé. A to se v tomhle případě stalo, v některých ohledech mám totiž na GT86 jiný názor než Honza Mička, který si vyzkoušel BRZ.

Není to trochu nuda?

V čem se však s Honzou shodneme, je vzhled. Toyota GT86 i Subaru BRZ byly od začátku hodně nevýrazní, a na tom se v po faceliftu nic neměnilo. Modernizace sice upravila přední nárazník nebo zadní difusor a na záď usadila nový spoiler, zároveň ale sama automobilka přiznává, že nešlo o snahu o vylepšení vzhledu, ale praktické úpravy. Designové změny byly totiž navrženy tak, aby okolo karoserie lépe proudil vzduch. Výsledkem má být hlavně vyšší stabilita vozu.

Ve výsledku tak GT86 stále nejlépe vypadá z boku, odkud je patrná elegantní silueta s dlouhatánskou kapotou, která k typickému kupé zkrátka patří. Příď s přepracovaným nárazníkem a novými bi-LED světlomety pořád vypadá poněkud nudně, alespoň že ta záď oživená jinou grafikou světel a odlišným spoilerem působí pěkně masivně, jak se od sporťáku očekává.

Také vnitřek dává najevo, že při vývoji se spíše než na styl myslelo na co nejlepší jízdní schopnosti. Pokud byste do GT86 nastoupili se zavázanýma očima, klidně byste si po sejmutí šátku pomysleli, že určitě sedíte v nějakém autě z devadesátých let. Přestože Toyota na interiéru v rámci modernizace zapracovala (nový je digitální displej v přístrojovém štítu, multimediální systém Toyota Touch 2 ovládaný prostřednictvím 6,1“ dotykové obrazovky nebo čalounění), jednoduchá navigace, červené digitální podsvícení nebo použité plasty stále působí jako závan starých časů. BRZ je díky moderněji vyhlížejícímu multimediálnímu systému Starlink přece jenom aktuálnější.

Jenže na druhou stranu si rychle uvědomíte, že ve sportovním autě vlastně nic luxusního a hypermoderního nepotřebujete. Za volantem GT86 se chcete hlavně bavit, ne kontrolovat kvalitu plastů nebo rozlišení obrazovky multimediálního systému. A v tomto ohledu zjistíte, že Toyota dělá všechno tak, jak by měla.

Sedadla se možná mohou rozložitějším postavám zdát úzká (říkal to alespoň Honza), mě ale objala naprosto perfektně, a tak jsem hned věděl, že se na ně mohu v jakémkoliv oblouku spolehnout. Okamžitě jsem si tak našel ideální pozici za volantem a liboval si v nízko uložené sedačce, v níž jsem si připadal lehce nad silnicí jak v nějakém supersportu. Řadicí páka je pak pěkně po ruce, stejně jako ruční brzda. Ta je ale blízko možná až moc, vystrčená je hodně vlevo, až skoro k řidičovu sedadlu.

TEST 2014: Toyota GT86 Aero pack – Křídlo se slevou


Potěší i jednoduché a díky tomu perfektně přehledné ukazatele v přístrojovém štítu. Třeba otáčkoměr byl v rámci faceliftu pootočen tak, aby na jeho vrcholu seděla sedmička, neboli pásmo otáček, v němž vrcholí výkonová křivka motoru. Nová, 4,2palcová obrazovka palubního počítače dokáže zobrazit ukazatel přetížení nebo teplotu oleje. Změněn byl i multifunkční volant, který je lehčí o 10 procent a menší než dosud, jeho průměr se zmenšil o tři milimetry. Věnec je sice na můj vkus poněkud tenký, Japonci to ale tak ve sportovních autech dělají běžně.

Toyota GT86 je prezentována jako 2+2 kupé, zadní sedačky jsou ale opravdu jen ryzí nouzovka. Také děti tady budou trpět, je to spíše odkládací prostor než místo pro cestující. I zavazadelník o objemu 243 litrů není z největších, dá se ale zvětšit sklopením zadních sedadel. V takovém případě dokonce nevznikne žádný nepraktický schod, a tak se ve finále dá tohle kupé celkem snadno použít i na dovolenou ve dvou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota GT86

Cena v základní výbavě: 919 900 Kč Cena v testované výbavě: 936 900 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bi-LED světlomety, koncová LED světla, vyhřívaná přední sedadla, čalounění kombinující kůži a alcantaru, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná okna, multimediální systém s 6,1“ dotykovou obrazovkou, zvětšený brzdový systém, tempomat, sedm airbagů, bezklíčový vstup.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+17.000,-).

Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu

Mezinárodním vzdušným prostorem nad mořem u východního…

Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se

Jízda o pohár Elišky Junkové Zbraslav-Jíloviště se…

Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu

V Severní Koreji bylo zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4…

 
Technické údaje
Motor Toyota GT86
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 6400 - 6600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 226
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.8
Emise CO2:180
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 243 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1237 / 433
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86 – Slabý motor, silný zážitek!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Trojici důkladně zamaskovaných prototypů, případně…

 



Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice…

Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá

Letošní série Top Gearu vymění nejen moderátory, ale i…

 



 
Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy a speciální Focus RS

Včera

Byl jsem si v Mostě zajezdit s hodně pestrou partičkou od Fordu. Zábava to byla velká!




Blesk.cz

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě se stali terčem posměchu i obdivu

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě…

Tyhle snímky miluje celý internet! Snoubenci Stephanie a Arryn požádali svou kamarádku a fotografku Briu Terry,…

 

iSport.cz

Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly vlastní góly

Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly…

Ve šlágru šestého kola španělské ligy fotbalisté Atlética Madrid porazili 2:0 Sevillu a posunuli se na druhé…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je tak blbé, že by mohlo být v učebnicích

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je…

Andrej Babiš zahájil na Twitteru volební kampaň svého politického hnití (nejde o překlep). Jeho volební reklama…

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New Yorku 80. let

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New…

V dnešní době navštíví nejproslulejší náměstí New Yorku přes 130 milionů turistů ročně. Stojí tu obří obchod s…