Test Auto.cz

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

29.5. 2017
Verdikt
 

S příchodem nového přeplňovaného benzinového tříválce může Volkswagen poprvé nabídnout motor označený TSI také v modelu Up! Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové srdce zcela jiné možnosti.

Malinký Up!, který je jednovaječným trojčetem Škody CitigoSeatu Mii, se vyrábí od roku 2011. Až dosud se však zájemce o něj musel spokojit pouze s jedním motorem, nabízeném ve třech výkonových verzích. Tříválec 1.0 MPI poskytuje 44, případně 55, nebo 50 kW – to v případě, kdy spaluje CNG. S blížícím se modelovým rokem 2018 se však nabídka agregátů dále rozroste.

K dosavadnímu atmosférickému tříválci s nepřímým vstřikováním benzínu se přidávají hned dvě výkonové verze litrového přeplňovaného tříválce TSI. Kromě testované varianty nabízející 66 kW dorazí později také nejostřejší Up! GTI s motorem 1.0 TSI naladěným na 85 kW.

Právě motor 1.0 TSI zásluhou výkonu 66 kW otevírá nejmenšímu volkswagenu zcela nové pole působnosti.

Máte rádi hudbu?

Svůj nejmenší model dnes VW nabízí za částku začínající na 219.900 korunách, na které vyjde základní výbava Take Up! s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW. Pokud zatoužíte po testovaném motoru 1.0 TSI, musíte si připlatit nezanedbatelných 79.000 korun, čímž získáte zkoušený vůz ve výbavě Beats Up!, která je zároveň nejlacinější cestou k motoru TSI v tomto voze.

Cena námi zkoušeného exempláře však byla zásluhou příplatkové výbavy navýšena o dalších 69.700 korun. Z ní zmíníme třeba samočinnou klimatizaci za 7.200 korun či rozměrné elektricky ovládané střešní okno za 18.300 korun. Obě tyto položky jsme vzhledem k teplému počasí s oblibou využívali. Jen dodáváme, že manuální klimatizace je v základu, stejně jako třeba slot pro USB.

obrázek [600 x 300]  

Označení výbavy „Beats Up!“ odkazuje na audiosystém, který vznikl za přispění techniků ze společnosti BeatsAudio. Zahrnuje osmikanálový zesilovač s digitálním procesorem o výkonu 300 wattů a sedmi reproduktory. Čtyři jsou v přední části kabiny, zbytek se nachází vzadu.

Zvenku poznáte „hudební“ Up! podle barevných doplňků karoserie. V kombinaci s testovanou bílou Pure tak výrobce zvolil červeno-oranžové kryty vnějších zpětných zrcátek. Jako další stojí za zmínku specifická kola z lehké slitiny o průměru 15 palců.

Snadno se umaže

Že je Up! nejmenším vozem své značky, je znát rovněž v kabině. Vyšší posaz je z pohledu primárně městského zaměření auta pochopitelný, neboť se počítá s častějším nasedáním a vysedáním, a to je při vyšší poloze sedadel jednodušší. Volant je stavitelný pouze výškově, což ale při hledání té své polohy pro řízení zase tolik nevadí. Musíme mít stále na paměti, že se jedná o auto segmentu A. Co dále chybí, jsou prostřední stavitelné výdechy ventilační a topné soustavy. A do třetice, tlačítka elektricky ovládaných oken nemají impulzní funkci. Při stahování také řidičova okna proto musíte ovladač držet po celou dobu jeho pohybu. Celkové zpracování kabiny, stejně jako kvalita použitých materiálů, jsou na poměry segmentu na špičkové úrovni. Třeba kolínská trojčata možná působí hravějším dojmem, avšak objektivně vzato je Up! uvnitř lepší.

Verze Beats Up! dále dostala zajímavé světlé čalounění kabiny pojmenované Ceramique. Opticky zvětšuje kabinu, avšak z praktického hlediska nejde o zrovna šťastné řešení. Kdo vozí v autě děti, z čalounění nadšený nebude.

obrázek [600 x 403]  

Od druhé verze High Up! se již nepřiplácí za pětidveřovou karoserii, která jinak u základní varianty Take Up! vyjde na 10.300 korun. Nastupovat do druhé řady sedadel vlastními dveřmi je pohodlné a jistě lepší. Otázkou je, zda tady bude vůbec někdo jezdit. Místa je málo, což vzhledem k drobným rozměrům auta nepřekvapí. Z čistě uživatelského pohledu je to tady tak nanejvýš pro malé děti. Na druhou stranu druhý pár dveří umožňuje snáze manipulovat třeba s dětskou sedačkou. Systém ISOFIX dovoluje na zadní lavici upoutat dvě dětské sedačky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 298 900 Kč Cena v testované výbavě: 368 600 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dojezdová lepící sada, klimatizace manuální, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, LED pro denní svícení, USB, kožený tříramenný volant, zadní sedadla nedělené, elektrické ovládání oken vpředu, paket Beets Up!, nekuřácké provedení, dvoutónový klakson, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace Climatronic (+ 7.200,-), digitální radiopřijímač DAB+ (+ 4.800,-), drive paket – tempomat, parkpilot, multifunkční ukazatel Plus (+ 9.700,-), driver assistance paket – nouzové brzdění City, deaktivace airbagu spolujezdce, automatická světla, dešťový senzor (+ 7.600,-), multifunkční tříramenný volant v kůži (+ 3.700,-), prodloužená záruka na 4 roky/80 000 km (+ 3.100,-), přední sedadla výškově stavitelná (+ 2.100,-), elektrické střešní okno (+ 18.300,-), paket winter - vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná; mlhová světla; přední sedadla vyhřívaná (+ 8.600,-), zpětná kamera Rear assist (+ 4.600,-).

První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu

Autonomní taxi sveze své první zákazníky ještě letos.…

Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka

Říjnové senátní volby jako klíčový moment pro tuzemskou…

Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru

Ceny ropy zahájily týden růstem, ke kterému přispělo…

Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně

Tradiční stavební materiály se ke slovu dostávají stále…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 3.9 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 959
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 342
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3628
b) šířka (mm): 1649
c) výška (mm): 1516
d) rozvor (mm): 2411
e) rozchod vpředu (mm): 1413
f) rozchod vzadu (mm): 1412
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

 



Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme! Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme!

Volkswagen by rád oživil zájem mladých o řízení. Přichází…

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

 



 
Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Včera

Elektromobily se stávají součástí policejních flotil po celém světě. Ne všude ale nákup poměrně drahého zboží vítají s nadšením.




Blesk.cz

Hasič z Návštěvníků Josef Dvořák: Skončil na vozíku!

Hasič z Návštěvníků Josef Dvořák: Skončil na vozíku!

V legendárním seriálu Návštěvníci si Josef Dvořák (75) v jednom z dílů zahrál na hasiče. Ale ve skutečnosti má z…

Tragédie v mostecké porodnici: Záhadná smrt dítěte při kojení?!

Tragédie v mostecké porodnici: Záhadná smrt dítěte…

Obrovská tragédie se odehrála o víkendu v nemocnici v Mostě. Na jednom z pokojů tam za dosud nevyjasněných…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Pamatujete si Nagano lépe než zlatí hrdinové? Otestujte se v ANKETĚ

Pamatujete si Nagano lépe než zlatí hrdinové?…

I po dvaceti letech jsou vzpomínky na hokejový triumf v Naganu u řady fanoušků velmi silné. Jenže pamatujete si…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Česká demokracie páchá harakiri

Karel Steigerwald: Česká demokracie páchá harakiri

První se nabídli nezávislí starostové. Obětují se, podpoří vládu ANO, aby Babiš nemusel vládnout s komunisty a…

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška Kaplicky-Fuchsová jedou MHD a mudrují, jak zachrání Prahu

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška…

Praha kolabuje. Na to, aby se zastavilo celé město, stačí v nadsázce dva pomalu jedoucí taxíky. Jen tak spadla…