Test Auto.cz

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

29.5. 2017
Verdikt
 

S příchodem nového přeplňovaného benzinového tříválce může Volkswagen poprvé nabídnout motor označený TSI také v modelu Up! Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové srdce zcela jiné možnosti.

Malinký Up!, který je jednovaječným trojčetem Škody CitigoSeatu Mii, se vyrábí od roku 2011. Až dosud se však zájemce o něj musel spokojit pouze s jedním motorem, nabízeném ve třech výkonových verzích. Tříválec 1.0 MPI poskytuje 44, případně 55, nebo 50 kW – to v případě, kdy spaluje CNG. S blížícím se modelovým rokem 2018 se však nabídka agregátů dále rozroste.

K dosavadnímu atmosférickému tříválci s nepřímým vstřikováním benzínu se přidávají hned dvě výkonové verze litrového přeplňovaného tříválce TSI. Kromě testované varianty nabízející 66 kW dorazí později také nejostřejší Up! GTI s motorem 1.0 TSI naladěným na 85 kW.

Právě motor 1.0 TSI zásluhou výkonu 66 kW otevírá nejmenšímu volkswagenu zcela nové pole působnosti.

Máte rádi hudbu?

Svůj nejmenší model dnes VW nabízí za částku začínající na 219.900 korunách, na které vyjde základní výbava Take Up! s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW. Pokud zatoužíte po testovaném motoru 1.0 TSI, musíte si připlatit nezanedbatelných 79.000 korun, čímž získáte zkoušený vůz ve výbavě Beats Up!, která je zároveň nejlacinější cestou k motoru TSI v tomto voze.

Cena námi zkoušeného exempláře však byla zásluhou příplatkové výbavy navýšena o dalších 69.700 korun. Z ní zmíníme třeba samočinnou klimatizaci za 7.200 korun či rozměrné elektricky ovládané střešní okno za 18.300 korun. Obě tyto položky jsme vzhledem k teplému počasí s oblibou využívali. Jen dodáváme, že manuální klimatizace je v základu, stejně jako třeba slot pro USB.

obrázek [600 x 300]  

Označení výbavy „Beats Up!“ odkazuje na audiosystém, který vznikl za přispění techniků ze společnosti BeatsAudio. Zahrnuje osmikanálový zesilovač s digitálním procesorem o výkonu 300 wattů a sedmi reproduktory. Čtyři jsou v přední části kabiny, zbytek se nachází vzadu.

Zvenku poznáte „hudební“ Up! podle barevných doplňků karoserie. V kombinaci s testovanou bílou Pure tak výrobce zvolil červeno-oranžové kryty vnějších zpětných zrcátek. Jako další stojí za zmínku specifická kola z lehké slitiny o průměru 15 palců.

Snadno se umaže

Že je Up! nejmenším vozem své značky, je znát rovněž v kabině. Vyšší posaz je z pohledu primárně městského zaměření auta pochopitelný, neboť se počítá s častějším nasedáním a vysedáním, a to je při vyšší poloze sedadel jednodušší. Volant je stavitelný pouze výškově, což ale při hledání té své polohy pro řízení zase tolik nevadí. Musíme mít stále na paměti, že se jedná o auto segmentu A. Co dále chybí, jsou prostřední stavitelné výdechy ventilační a topné soustavy. A do třetice, tlačítka elektricky ovládaných oken nemají impulzní funkci. Při stahování také řidičova okna proto musíte ovladač držet po celou dobu jeho pohybu. Celkové zpracování kabiny, stejně jako kvalita použitých materiálů, jsou na poměry segmentu na špičkové úrovni. Třeba kolínská trojčata možná působí hravějším dojmem, avšak objektivně vzato je Up! uvnitř lepší.

Verze Beats Up! dále dostala zajímavé světlé čalounění kabiny pojmenované Ceramique. Opticky zvětšuje kabinu, avšak z praktického hlediska nejde o zrovna šťastné řešení. Kdo vozí v autě děti, z čalounění nadšený nebude.

obrázek [600 x 403]  

Od druhé verze High Up! se již nepřiplácí za pětidveřovou karoserii, která jinak u základní varianty Take Up! vyjde na 10.300 korun. Nastupovat do druhé řady sedadel vlastními dveřmi je pohodlné a jistě lepší. Otázkou je, zda tady bude vůbec někdo jezdit. Místa je málo, což vzhledem k drobným rozměrům auta nepřekvapí. Z čistě uživatelského pohledu je to tady tak nanejvýš pro malé děti. Na druhou stranu druhý pár dveří umožňuje snáze manipulovat třeba s dětskou sedačkou. Systém ISOFIX dovoluje na zadní lavici upoutat dvě dětské sedačky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 298 900 Kč Cena v testované výbavě: 368 600 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dojezdová lepící sada, klimatizace manuální, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, LED pro denní svícení, USB, kožený tříramenný volant, zadní sedadla nedělené, elektrické ovládání oken vpředu, paket Beets Up!, nekuřácké provedení, dvoutónový klakson, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace Climatronic (+ 7.200,-), digitální radiopřijímač DAB+ (+ 4.800,-), drive paket – tempomat, parkpilot, multifunkční ukazatel Plus (+ 9.700,-), driver assistance paket – nouzové brzdění City, deaktivace airbagu spolujezdce, automatická světla, dešťový senzor (+ 7.600,-), multifunkční tříramenný volant v kůži (+ 3.700,-), prodloužená záruka na 4 roky/80 000 km (+ 3.100,-), přední sedadla výškově stavitelná (+ 2.100,-), elektrické střešní okno (+ 18.300,-), paket winter - vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná; mlhová světla; přední sedadla vyhřívaná (+ 8.600,-), zpětná kamera Rear assist (+ 4.600,-).

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 3.9 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 959
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 342
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3628
b) šířka (mm): 1649
c) výška (mm): 1516
d) rozvor (mm): 2411
e) rozchod vpředu (mm): 1413
f) rozchod vzadu (mm): 1412
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…