Test Auto.cz

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

29.5. 2017
Verdikt
 

S příchodem nového přeplňovaného benzinového tříválce může Volkswagen poprvé nabídnout motor označený TSI také v modelu Up! Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové srdce zcela jiné možnosti.

Malinký Up!, který je jednovaječným trojčetem Škody CitigoSeatu Mii, se vyrábí od roku 2011. Až dosud se však zájemce o něj musel spokojit pouze s jedním motorem, nabízeném ve třech výkonových verzích. Tříválec 1.0 MPI poskytuje 44, případně 55, nebo 50 kW – to v případě, kdy spaluje CNG. S blížícím se modelovým rokem 2018 se však nabídka agregátů dále rozroste.

K dosavadnímu atmosférickému tříválci s nepřímým vstřikováním benzínu se přidávají hned dvě výkonové verze litrového přeplňovaného tříválce TSI. Kromě testované varianty nabízející 66 kW dorazí později také nejostřejší Up! GTI s motorem 1.0 TSI naladěným na 85 kW.

Právě motor 1.0 TSI zásluhou výkonu 66 kW otevírá nejmenšímu volkswagenu zcela nové pole působnosti.

Máte rádi hudbu?

Svůj nejmenší model dnes VW nabízí za částku začínající na 219.900 korunách, na které vyjde základní výbava Take Up! s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW. Pokud zatoužíte po testovaném motoru 1.0 TSI, musíte si připlatit nezanedbatelných 79.000 korun, čímž získáte zkoušený vůz ve výbavě Beats Up!, která je zároveň nejlacinější cestou k motoru TSI v tomto voze.

Cena námi zkoušeného exempláře však byla zásluhou příplatkové výbavy navýšena o dalších 69.700 korun. Z ní zmíníme třeba samočinnou klimatizaci za 7.200 korun či rozměrné elektricky ovládané střešní okno za 18.300 korun. Obě tyto položky jsme vzhledem k teplému počasí s oblibou využívali. Jen dodáváme, že manuální klimatizace je v základu, stejně jako třeba slot pro USB.

obrázek [600 x 300]  

Označení výbavy „Beats Up!“ odkazuje na audiosystém, který vznikl za přispění techniků ze společnosti BeatsAudio. Zahrnuje osmikanálový zesilovač s digitálním procesorem o výkonu 300 wattů a sedmi reproduktory. Čtyři jsou v přední části kabiny, zbytek se nachází vzadu.

Zvenku poznáte „hudební“ Up! podle barevných doplňků karoserie. V kombinaci s testovanou bílou Pure tak výrobce zvolil červeno-oranžové kryty vnějších zpětných zrcátek. Jako další stojí za zmínku specifická kola z lehké slitiny o průměru 15 palců.

Snadno se umaže

Že je Up! nejmenším vozem své značky, je znát rovněž v kabině. Vyšší posaz je z pohledu primárně městského zaměření auta pochopitelný, neboť se počítá s častějším nasedáním a vysedáním, a to je při vyšší poloze sedadel jednodušší. Volant je stavitelný pouze výškově, což ale při hledání té své polohy pro řízení zase tolik nevadí. Musíme mít stále na paměti, že se jedná o auto segmentu A. Co dále chybí, jsou prostřední stavitelné výdechy ventilační a topné soustavy. A do třetice, tlačítka elektricky ovládaných oken nemají impulzní funkci. Při stahování také řidičova okna proto musíte ovladač držet po celou dobu jeho pohybu. Celkové zpracování kabiny, stejně jako kvalita použitých materiálů, jsou na poměry segmentu na špičkové úrovni. Třeba kolínská trojčata možná působí hravějším dojmem, avšak objektivně vzato je Up! uvnitř lepší.

Verze Beats Up! dále dostala zajímavé světlé čalounění kabiny pojmenované Ceramique. Opticky zvětšuje kabinu, avšak z praktického hlediska nejde o zrovna šťastné řešení. Kdo vozí v autě děti, z čalounění nadšený nebude.

obrázek [600 x 403]  

Od druhé verze High Up! se již nepřiplácí za pětidveřovou karoserii, která jinak u základní varianty Take Up! vyjde na 10.300 korun. Nastupovat do druhé řady sedadel vlastními dveřmi je pohodlné a jistě lepší. Otázkou je, zda tady bude vůbec někdo jezdit. Místa je málo, což vzhledem k drobným rozměrům auta nepřekvapí. Z čistě uživatelského pohledu je to tady tak nanejvýš pro malé děti. Na druhou stranu druhý pár dveří umožňuje snáze manipulovat třeba s dětskou sedačkou. Systém ISOFIX dovoluje na zadní lavici upoutat dvě dětské sedačky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 298 900 Kč Cena v testované výbavě: 368 600 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dojezdová lepící sada, klimatizace manuální, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, LED pro denní svícení, USB, kožený tříramenný volant, zadní sedadla nedělené, elektrické ovládání oken vpředu, paket Beets Up!, nekuřácké provedení, dvoutónový klakson, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace Climatronic (+ 7.200,-), digitální radiopřijímač DAB+ (+ 4.800,-), drive paket – tempomat, parkpilot, multifunkční ukazatel Plus (+ 9.700,-), driver assistance paket – nouzové brzdění City, deaktivace airbagu spolujezdce, automatická světla, dešťový senzor (+ 7.600,-), multifunkční tříramenný volant v kůži (+ 3.700,-), prodloužená záruka na 4 roky/80 000 km (+ 3.100,-), přední sedadla výškově stavitelná (+ 2.100,-), elektrické střešní okno (+ 18.300,-), paket winter - vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná; mlhová světla; přední sedadla vyhřívaná (+ 8.600,-), zpětná kamera Rear assist (+ 4.600,-).

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

Putin mě pozval do Soči, libuje si Zeman Putin mě pozval do Soči, libuje si Zeman

Ruský prezident Vladimir Putin pozval Miloše Zemana na…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 3.9 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 959
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 342
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3628
b) šířka (mm): 1649
c) výška (mm): 1516
d) rozvor (mm): 2411
e) rozchod vpředu (mm): 1413
f) rozchod vzadu (mm): 1412
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Dnes 18:59

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Podstoupil téměř 60 plastických operací a utratil spoustu peněz, aby se celý proměnil a líbil se sám sobě.…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli tenisáky, hráči fotili selfie

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli…

Tenisová akce roku v Praze je oficiálně zahájena! Na Staroměstském náměstí se ve středu odpoledne fanouškům…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…