Test Auto.cz

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

29.5. 2017
Verdikt
 

S příchodem nového přeplňovaného benzinového tříválce může Volkswagen poprvé nabídnout motor označený TSI také v modelu Up! Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové srdce zcela jiné možnosti.

Malinký Up!, který je jednovaječným trojčetem Škody CitigoSeatu Mii, se vyrábí od roku 2011. Až dosud se však zájemce o něj musel spokojit pouze s jedním motorem, nabízeném ve třech výkonových verzích. Tříválec 1.0 MPI poskytuje 44, případně 55, nebo 50 kW – to v případě, kdy spaluje CNG. S blížícím se modelovým rokem 2018 se však nabídka agregátů dále rozroste.

K dosavadnímu atmosférickému tříválci s nepřímým vstřikováním benzínu se přidávají hned dvě výkonové verze litrového přeplňovaného tříválce TSI. Kromě testované varianty nabízející 66 kW dorazí později také nejostřejší Up! GTI s motorem 1.0 TSI naladěným na 85 kW.

Právě motor 1.0 TSI zásluhou výkonu 66 kW otevírá nejmenšímu volkswagenu zcela nové pole působnosti.

Máte rádi hudbu?

Svůj nejmenší model dnes VW nabízí za částku začínající na 219.900 korunách, na které vyjde základní výbava Take Up! s motorem 1.0 MPI o výkonu 44 kW. Pokud zatoužíte po testovaném motoru 1.0 TSI, musíte si připlatit nezanedbatelných 79.000 korun, čímž získáte zkoušený vůz ve výbavě Beats Up!, která je zároveň nejlacinější cestou k motoru TSI v tomto voze.

Cena námi zkoušeného exempláře však byla zásluhou příplatkové výbavy navýšena o dalších 69.700 korun. Z ní zmíníme třeba samočinnou klimatizaci za 7.200 korun či rozměrné elektricky ovládané střešní okno za 18.300 korun. Obě tyto položky jsme vzhledem k teplému počasí s oblibou využívali. Jen dodáváme, že manuální klimatizace je v základu, stejně jako třeba slot pro USB.

obrázek [600 x 300]  

Označení výbavy „Beats Up!“ odkazuje na audiosystém, který vznikl za přispění techniků ze společnosti BeatsAudio. Zahrnuje osmikanálový zesilovač s digitálním procesorem o výkonu 300 wattů a sedmi reproduktory. Čtyři jsou v přední části kabiny, zbytek se nachází vzadu.

Zvenku poznáte „hudební“ Up! podle barevných doplňků karoserie. V kombinaci s testovanou bílou Pure tak výrobce zvolil červeno-oranžové kryty vnějších zpětných zrcátek. Jako další stojí za zmínku specifická kola z lehké slitiny o průměru 15 palců.

Snadno se umaže

Že je Up! nejmenším vozem své značky, je znát rovněž v kabině. Vyšší posaz je z pohledu primárně městského zaměření auta pochopitelný, neboť se počítá s častějším nasedáním a vysedáním, a to je při vyšší poloze sedadel jednodušší. Volant je stavitelný pouze výškově, což ale při hledání té své polohy pro řízení zase tolik nevadí. Musíme mít stále na paměti, že se jedná o auto segmentu A. Co dále chybí, jsou prostřední stavitelné výdechy ventilační a topné soustavy. A do třetice, tlačítka elektricky ovládaných oken nemají impulzní funkci. Při stahování také řidičova okna proto musíte ovladač držet po celou dobu jeho pohybu. Celkové zpracování kabiny, stejně jako kvalita použitých materiálů, jsou na poměry segmentu na špičkové úrovni. Třeba kolínská trojčata možná působí hravějším dojmem, avšak objektivně vzato je Up! uvnitř lepší.

Verze Beats Up! dále dostala zajímavé světlé čalounění kabiny pojmenované Ceramique. Opticky zvětšuje kabinu, avšak z praktického hlediska nejde o zrovna šťastné řešení. Kdo vozí v autě děti, z čalounění nadšený nebude.

obrázek [600 x 403]  

Od druhé verze High Up! se již nepřiplácí za pětidveřovou karoserii, která jinak u základní varianty Take Up! vyjde na 10.300 korun. Nastupovat do druhé řady sedadel vlastními dveřmi je pohodlné a jistě lepší. Otázkou je, zda tady bude vůbec někdo jezdit. Místa je málo, což vzhledem k drobným rozměrům auta nepřekvapí. Z čistě uživatelského pohledu je to tady tak nanejvýš pro malé děti. Na druhou stranu druhý pár dveří umožňuje snáze manipulovat třeba s dětskou sedačkou. Systém ISOFIX dovoluje na zadní lavici upoutat dvě dětské sedačky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 298 900 Kč Cena v testované výbavě: 368 600 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dojezdová lepící sada, klimatizace manuální, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, LED pro denní svícení, USB, kožený tříramenný volant, zadní sedadla nedělené, elektrické ovládání oken vpředu, paket Beets Up!, nekuřácké provedení, dvoutónový klakson, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace Climatronic (+ 7.200,-), digitální radiopřijímač DAB+ (+ 4.800,-), drive paket – tempomat, parkpilot, multifunkční ukazatel Plus (+ 9.700,-), driver assistance paket – nouzové brzdění City, deaktivace airbagu spolujezdce, automatická světla, dešťový senzor (+ 7.600,-), multifunkční tříramenný volant v kůži (+ 3.700,-), prodloužená záruka na 4 roky/80 000 km (+ 3.100,-), přední sedadla výškově stavitelná (+ 2.100,-), elektrické střešní okno (+ 18.300,-), paket winter - vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná; mlhová světla; přední sedadla vyhřívaná (+ 8.600,-), zpětná kamera Rear assist (+ 4.600,-).

Glosa Martina Čabana: Odboráři při chuti Glosa Martina Čabana: Odboráři při chuti

Ministru zdravotnictví Adamu Vojtěchovi se nelíbí, že…

Řecko opouští záchranný program, z ekonomické krize se ale hned tak nedostane Řecko opouští záchranný program, z ekonomické krize se ale hned tak nedostane

Řecko se po osmi letech pouští záchranného lana, které mu…

Zápisník Michala Noska: Kola, Slavie a čas Zápisník Michala Noska: Kola, Slavie a čas

Jako by toho neměl ministr dopravy Ťok málo na práci…

Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím

Největší setkání top manažerů a marketérů v ČR Brand…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 3.9 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 959
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 342
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3628
b) šířka (mm): 1649
c) výška (mm): 1516
d) rozvor (mm): 2411
e) rozchod vpředu (mm): 1413
f) rozchod vzadu (mm): 1412
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme! Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme!

Volkswagen by rád oživil zájem mladých o řízení. Přichází…

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

 



 
Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného nákladních Tater: Poradila by si i s plně naloženým Airbusem A380?

Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného Tater: Poradila by si i s Airbusem A380?

Včera

V roce 1988 představila kopřivnická Tatra ve své době unikátní tahač letadel.




Blesk.cz

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se postavil na nohy a chystá se domů

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se…

Dobrá zpráva! Český kamioňák Martin K. (46), který přežil zřícení mostu v Janově, se už postavil na nohy. V…

Hvězda Ulice Míša Tomešová porodila: Jonáš je můj vesmír! Vzkázal pyšný otec

Hvězda Ulice Míša Tomešová porodila: Jonáš je můj…

Míša Tomešová porodila! Informoval o tom její manžel na Facebooku. Připojil fotografie rozkošného syna, a…

 

iSport.cz

Úžasná jízda! Djokovič má jako první kompletní sbírku trofejí z Masters

Úžasná jízda! Djokovič má jako první kompletní…

Novak Djokovič porazil ve finále v Cincinnati Rogera Federera 6:4, 6:4 a jako první tenista v historii má…

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala Příbram. Plzeň opět o gól

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala…

Fotbalisté Sparty i Slavie přišli v 5. kole FORTUNA:LIGY o stoprocentní bilanci, tu si drží už jen Plzeň.…

 

Reflex.cz

Letiště: Jak funguje svět, kam se běžný člověk nikdy nepodívá?

Letiště: Jak funguje svět, kam se běžný člověk nikdy…

Právě v tuto chvíli je ve vzduchu v letadlech na celém světě asi půl milionu lidí. Čtyřicet tisíc z nich každý…

Nedovtipo Klausi, ti vojáci zemřeli v Afghánistánu za Vás!

Nedovtipo Klausi, ti vojáci zemřeli v Afghánistánu za Vás!

„Uplynulý týden byl ve znamení smutku. Zabití tří českých vojáků v daleké zemi. Třem rodinám nikdo nevrátí syna,…