Test Auto.cz

Volkswagen Golf 1.6 TDI - Na oko sportovcem

23.9. 2013
Verdikt
 

Volkswagen Golf sedmé generace již v naší redakci několikrát prokázal své nesporné kvality. Bude varianta se sportovním paketem v něčem jiná?

Sáhodlouze rozebírat oblíbenost a přednosti aktuálního Volkswagenu Golf by bylo nošením dříví do lesa. Sedmá generace kultovního hatchbacku je lehčí, větší a dostala novou generaci zážehových a vznětových motorů. Jistě si vzpomínáte, že jsme verzi s turbodieselem 1.6 TDI vyzkoušeli již na jaře letošního roku. Tentokrát se testovaný kousek liší líbivým sportovním paketem a především osmnáctipalcovými litými koly, které vozu dodávají neuvěřitelný šmrnc. Zachoval si i takto upravený Golf své univerzální kvality, nebo je z něj nyní naftový rádoby sporťák?

Design: Trefa do černého

Volkswagen Golf je již v základu tvarově velmi povedený automobil. Testovaná verze s originálním optickým paketem je však na první pohled z jiného soudku. Nárazníky dostaly decentní spoilery, nechybí ani rozšířené prahy a křídlo na víku zavazadlového prostoru. Nejvíce parády však dělají použitá kola. Tmavé osmnáctky Preston s pneumatikami o rozměru 225/40 vozu neuvěřitelně sluší a perfektně dotahují sportovní atmosféru. S titanově černým lakem karoserie v noci Golf vypadá jako přízrak.

Za všechno se ale platí a v případě originálního příslušenství to nebývá málo. Za podobně vyšperkovaný Golf si totiž oproti standardní verzi připlatíte více jak 90.000 korun. Největší investicí jsou přitom zmíněná kola obutá pneumatikami Pirelli za 44.500 korun. O jejich koupi bychom však rozhodně uvažovali.

Interiér: Nic více nepotřebujete

Po usednutí do testovaného Golfu jsme se ihned cítili jako doma. Ergonomicky je všechno perfektně zvládnuto, za což vděčíme hlavně systému Composition Media s dotykovým displejem o úhlopříčce 5,8”. Do jeho menu se schovaly všechny důležité funkce vyjma ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel.

Jako jeden z nejlepších počinů hodnotíme sedadla ergoActive s výrazným bočním vedením, masážní funkcí a elektrickým nastavením bederní oblasti. Stísněně se v nich necítí ani objemnější postavy, v zatáčkách navíc tělo výborně podrží a na delších cestách nepocítíte únavu. K testované výbavě Comfortline se dodávají za příplatek 14.100 korun, což je vzhledem k odváděným službám plně adekvátní.

obrázek [600 x 402]  

Na prostornost interiéru si nebude stěžovat drtivá většina zákazníků. Za sportovním tříramenným volantem ideálního průměru jsme si ihned našli kýženou pozici a v nastavení pro 190 centimetrů vysokého řidiče stále zbývalo dostatek místa i na zadních sedadlech. Kokpit je na tom podobně i do šířky. Dozadu se bez větších ústupků usadí trojice dospělých, komfort v těchto místech zvyšují výdechy ventilace integrované do středového tunelu. Zavazadlový prostor má základní objem 380 l, sklopením zadních opěradel do roviny dosáhnete zvětšení na 1270 litrů.

Motor: Vyhoví snad každému

Testovaný Golf měl pod kapotou přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 77 kW a točivém momentu 250 N.m. Maximální příval síly je dostupný v rozmezí tří až čtyř tisíc otáček za minutu, ani při nešikovném přeřazení jsme nepocítili silnější turboefekt.

Přestože parametry motoru se shodují s předchůdcem z šesté generace Golfu, je zcela nový. S předstihem splňuje emisní normu Euro 6 a potěší zajímavými provozními náklady. Tedy pokud se zaměříte na tabulkové hodnoty. Výrobcem udávané kombinované spotřeby 3,8 l na 100 km se nám v praxi dosáhnout nepodařilo. Vzhledem k tomu, že však testovaný Golf jezdil na 18” kolech a v době testu neměl najeto ani 1000 kilometrů, považujeme průměrný odběr 4,8 l nafty za vynikající výsledek. Hodnota se navíc rapidně nezvedne ani v městském provozu, zde jsme naměřili 5,8 l na 100 km.

obrázek [600 x 310]  

Zkoušený agregát byl spřažen s manuální pětistupňovou převodovkou, připlatit si také můžete za sedmistupňový automat DSG. Rychlostní skříň překvapí přesnými a krátkými drahami, horší je to však v oblasti zpřevodování. Samozřejmě, delší stupně jsou klíčem k nižší spotřebě paliva, především při jízdách po městě si však musíte vybrat, zda budete motor na čtyřku podtáčet nebo se spokojíte s vyššími otáčkami třetího stupně. Na dálnici oceníte dlouhou pětku: při 130 km/h motor točí 2500 min-1 a nárokuje si 5,4 l na 100 km. Na palubě je přitom překvapivý klid, který narušuje pouze jemné ševelení větru kolem vnějších zpětných zrcátek.

Jízda: Táta sporťák

Volkswagen Golf bude vždy hlavně rodinný automobil, testovaná verze ale v šikovných rukou dokáže přinést také trochu řidičské radosti. Podvozek je díky osmnáctipalcovému obutí docela tvrdý, ne však natolik, aby snižoval jízdní komfort. Potěšilo přímo ukázkové chování v zatáčkách, stejně jako nezvykle vysoká míra přilnavosti díky pneumatikám Pirelli Zero Nero. Řízení s elektronickým posilovačem poskytuje dostatečné množství informací o aktuálním natočení kol, a pokud se vám už povede některou ze zatáček přepálit, zasáhne perfektně nastavený stabilizační systém. Obecně vzato lze říci, že se Golfu jízdně vyrovná jenom málokterý kompakt, přičemž je navíc úplně jedno, zda řídíte základní verzi s turbomotorem 1.2 TSI nebo vrcholné GTI Performance.

Závěr

Testovaný Golf se sportovním paketem je ideální ukázkou toho, kolik parády můžete udělat i s relativně běžným automobilem. Přestože se výrobci hatchbacků neustále perou o prvenství na trhu (mnohdy ne zcela korektními způsoby), Golf se o své místo na výsluní prozatím bát nemusí. Ten si svou kvalitu zachovává i po letech.

Turbodiesel 1.6 TDI považujeme za ideální volbu v případě, že trávíte většinu času na dálnici. Kultivovaný motor překvapí výbornou spotřebou a pružností, limitován je však manuální pětistupňovou převodovkou. Již z toho důvodu bychom tedy raději sáhli po agregátu 1.2 TSI s výkonem 77 kW. Jeho koupí ušetříte 50.000 korun a provozní náklady přitom o mnoho nevzrostou.

obrázek [600 x 453]  

Nejlevnější verze modelu349.900 Kč (1.2 TSI / 63 kW Trendline)
Základ s testovaným motorem458.900 Kč (1.6 TDI / 77 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou590.078 Kč (1.6 TDI / 77 kW Comfortline)

Plusy

  • Vnější design, prostorný interiér
  • Perfektní zpracování, bohatá výbava
  • Pružný a úsporný turbodiesel 1.6 TDI
  • Precizní kulisa řazení
  • Vyvážené jízdní vlastnosti

Mínusy

  • Pětistupňový manuál kazí charakter motoru
  • Menší výkonnost hlavních světlometů
  • Cena příplatku za sportovní paket
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf 1.6 TDI

Cena v základní výbavě: 458 900 Kč Cena v testované výbavě: 590 078 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, elektromechanická ruční brzda s funkcí Auto Hold, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, multikolizní brzda, systém sledování únavy řidiče, automatická klimatizace Climatronic, palubní počítač Medium, autorádio Composition Colour - 5" barevný dotykový displej, tempomat, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, litá 15" kola Lyon s pneumatikami 195/65, loketní opěrky vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace, vzadu včetně průvlaku pro převoz dlouhých předmětů, malý kožený paket, sedadla vpředu výškově nastavitelná, vnitřní dekory v designu Dark Silver Brushed, elektronický závěr diferenciálu XDS atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.100,-), autorádio Composition Media s USB a Bluetooth (+7.200), mlhové světlomety (+6.000,-), sedadla ergoActive (+ 14.100,-), tovární sportovní paket – 18“ kola Preston, přední, zadní a stropní spoilery, prahové nástavce, koncovka výfuku, ozdobná lišta na víku zavazadelníku, sportovní pedály, prahové lišty (+ 97.778,-).

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf 1.6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.3 / 3.8
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 580
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4255
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2637
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.6 TDI - Na oko sportovcem







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…