Test Auto.cz

VW Golf R Variant – Kombi mnoha tváří

2.12. 2015
Verdikt
 

Vezměte nejprodávanější auto v Evropě, přidejte mu velký zavazadelník, opepřete ho silným dvoulitrem, a pokud nejste Babica, po chvilce vaření vykouzlíte Golf R Variant.

Volkswagen Golf je dlouhá léta nejprodávanějším osobním autem v Evropě. Tento titul drží i díky tomu, že bohatou nabídkou verzí dokáže oslovit různé skupiny zákazníků. Pro ty ekologicky smýšlející je tu elektrický e-Golf, pro rodiny s dětmi Golf Variant a pro milovníky rychlé jízdy Golf GTI. Na chalupáře, kteří chtějí být na samotě u lesa dříve, než řeknou borůvkový koláč, je tu letošní novinka, Golf Variant ve vrcholné verzi R.

Golf R je na trhu už ve čtvrté generaci (první Golf R32 s 3,2litrovým šestiválcem byl představen v roce 2002 na základě čtyřkového Golfu), až dosud byl ale nabízen výhradně jako hatchback. R Variant se v portfoliu objevuje vůbec poprvé. Auto je zároveň jedním ze tří nových verzí kombíku, které letos nabídku Golfu rozšířily. Dalšími novinkami jsou poloterénní Golf Alltrack se zvýšenou a oplastovanou karoserií a sportovně laděný Golf GTD Variant se silným turbodieselem pod kapotou. Golf R Variant je z tohoto tria jasně nejsportovnější a nejsilnější, to ale neznamená, že by nemohl být autem pro každý den. Jak jsme po týdnu testování zjistili, takovou funkci totiž zvládne bez mrknutí oka.

Bestie až na druhý pohled

Golfu je často vytýkán jeho mdlý a nevýrazný vzhled, což pro verzi R tedy rozhodně neplatí. Automobil se sice snaží hrát na nenápadnou notu, pohled na dvě dvojité koncovky na zádi, 17“ kotouče rýsující se za koly, o 20 mm snížený podvozek nebo ostřeji řezaný přední nárazník jasně dokazují, že tohle není základní Golf s 1.2 TSI pod kapotou. Celek rozhodně musíme pochválit, Golf R Variant nepochybně patří mezi nejhezčí kombíky na trhu.

Psali jsme: Volkswagen Golf R Variant je ostrý hoch v praktickém balení

Také nahlédnutí do interiéru je na první pohled známé a nijak speciální. Stačí se ale zabořit do skvělých, nízko uložených sportovních sedadel s výraznými bočnicemi, chopit se perfektně tvarovaného multifunkčního volantu a pohlédnout na kapličku s přístroji s modrými ručičkami nebo tachometrem cejchovaným do 320 km/h a je jasno. Tohle bude jízda!

obrázek [600 x 402]  

Ono vlastně interiér ani nebylo potřeba nějak výrazně měnit. Kabina Golfu je sice tvarově strohá, z hlediska ergonomie je ale bez chyb. Řidič se uvnitř snadno zorientuje, nic nehledá a všechny ovladače má po ruce. Z auta je navíc dobře vidět. Poznámku tak máme vlastně jen k navigaci. Systém je sice přehledný a pracuje opravdu hbitě, jeho mapové podklady by ale chtělo vylepšit – někdy měl tendenci hnát nás Kotěhůlkami a zkratkami, kam bychom se odvážili maximálně tak se zvýšeným Golfem Alltrack.

Auto navzdory sportovnímu ladění nepřišlo o praktické stránky. V kabině je mnoho odkládacích prostor (zmiňme rozměrné kapsy ve dveřích nebo schránky pod předními sedadly), na zadních sedačkách je dostatek místa a zavazadelník je obří. Jeho objem činí 605 litrů, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor velký 1.620 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf R Variant

Cena v základní výbavě: 1 054 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 357 800 Kč

Základní výbava:Alarm, sedm airbagů, systém sledování únavy řidiče, ambientní osvětlení interiéru, samočinná klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, start/stop systém, palubní počítač, tempomat, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, 18palcová kola z lehkých slitin, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, multimediální systém s 6,5“ dotykovým displejem a osmi reproduktory, bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení a posvěcováním do zatáček, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant s koženým věncem, nástupní lišty z hliníku vpředu osvětlené, loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, loketní opěrka vzadu včetně průvlaku pro transport dlouhých předmětů, pedály z ušlechtilé oceli, potahy sedadel v látce Race boční části sedadel Alcantara prošívané šedou nití.

Výbava testovaného vozu:Hlídání mrtvých úhlů (8.000,-), zadní boční airbagy (10.100,-), bezklíčové odemykání (9.400,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zpětná zrcátka a automatické naklonění zpětného zrcátka při couvání (5.100,-), 19palcová kola z lehkých slitin (29.600,-), hudební systém Dynaudio (16.400,-), adaptivní tempomat (13.000,-), asistent pro jízdu v pruzích a dynamická regulace dálkových světlometů (16.300,-), parkovací senzory (13.500,-), PreCrash – proaktivní bezpečností systém připravující vůz na hrozící náraz (3.600,-), navigace Discover Pro s 8“ displejem (53.900,-), čalounění v Nappa kůži (84.600,-), perleťový lak (27.000,-), adaptivní podvozek (25.400,-)

Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf R Variant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6 / 7
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1649 / 581
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4562
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1519
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf R Variant – Kombi mnoha tváří







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 



Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa

První a také pátá generace Golfa nesly v USA jméno…

VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420? VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf…

 



 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Přepychový vkus těhotné Meghan: Bříško vystavuje v outfitech za statisíce

Přepychový vkus těhotné Meghan: Bříško vystavuje v…

Od svatby s princem Harrym přitahuje stále větší pozornost, která ještě zesílila poté, co se potvrdilo, že…

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého netopýra stydět rozhodně nemusí

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého…

Batman alias miliardář a playboy Bruce Wayne si dával vždy pozor, aby nebyla odhalena jeho pravá identita. Svou…

 

iSport.cz

Dal dvoustý gól, ale neslavil. Byli jsme hrozní, nechápal sparťan Pech

Dal dvoustý gól, ale neslavil. Byli jsme hrozní,…

Dlouho byl jediným střelcem večera. Šťastnou brankou od brusle zapsal Lukáš Pech dvoustý gól v extralize. Po…

Liga mistrů: Ronaldo s Juventusem vyloupil Old Trafford, Džeko zářil

Liga mistrů: Ronaldo s Juventusem vyloupil Old…

Bosenský fotbalista Edin Džeko dvěma góly a asistencí zařídil AS Řím v Lize mistrů výhru 3:0 nad CSKA Moskva.…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…