Test Auto.cz

VW Golf R Variant – Kombi mnoha tváří

2.12. 2015
Verdikt
 

Vezměte nejprodávanější auto v Evropě, přidejte mu velký zavazadelník, opepřete ho silným dvoulitrem, a pokud nejste Babica, po chvilce vaření vykouzlíte Golf R Variant.

Volkswagen Golf je dlouhá léta nejprodávanějším osobním autem v Evropě. Tento titul drží i díky tomu, že bohatou nabídkou verzí dokáže oslovit různé skupiny zákazníků. Pro ty ekologicky smýšlející je tu elektrický e-Golf, pro rodiny s dětmi Golf Variant a pro milovníky rychlé jízdy Golf GTI. Na chalupáře, kteří chtějí být na samotě u lesa dříve, než řeknou borůvkový koláč, je tu letošní novinka, Golf Variant ve vrcholné verzi R.

Golf R je na trhu už ve čtvrté generaci (první Golf R32 s 3,2litrovým šestiválcem byl představen v roce 2002 na základě čtyřkového Golfu), až dosud byl ale nabízen výhradně jako hatchback. R Variant se v portfoliu objevuje vůbec poprvé. Auto je zároveň jedním ze tří nových verzí kombíku, které letos nabídku Golfu rozšířily. Dalšími novinkami jsou poloterénní Golf Alltrack se zvýšenou a oplastovanou karoserií a sportovně laděný Golf GTD Variant se silným turbodieselem pod kapotou. Golf R Variant je z tohoto tria jasně nejsportovnější a nejsilnější, to ale neznamená, že by nemohl být autem pro každý den. Jak jsme po týdnu testování zjistili, takovou funkci totiž zvládne bez mrknutí oka.

Bestie až na druhý pohled

Golfu je často vytýkán jeho mdlý a nevýrazný vzhled, což pro verzi R tedy rozhodně neplatí. Automobil se sice snaží hrát na nenápadnou notu, pohled na dvě dvojité koncovky na zádi, 17“ kotouče rýsující se za koly, o 20 mm snížený podvozek nebo ostřeji řezaný přední nárazník jasně dokazují, že tohle není základní Golf s 1.2 TSI pod kapotou. Celek rozhodně musíme pochválit, Golf R Variant nepochybně patří mezi nejhezčí kombíky na trhu.

Psali jsme: Volkswagen Golf R Variant je ostrý hoch v praktickém balení

Také nahlédnutí do interiéru je na první pohled známé a nijak speciální. Stačí se ale zabořit do skvělých, nízko uložených sportovních sedadel s výraznými bočnicemi, chopit se perfektně tvarovaného multifunkčního volantu a pohlédnout na kapličku s přístroji s modrými ručičkami nebo tachometrem cejchovaným do 320 km/h a je jasno. Tohle bude jízda!

obrázek [600 x 402]  

Ono vlastně interiér ani nebylo potřeba nějak výrazně měnit. Kabina Golfu je sice tvarově strohá, z hlediska ergonomie je ale bez chyb. Řidič se uvnitř snadno zorientuje, nic nehledá a všechny ovladače má po ruce. Z auta je navíc dobře vidět. Poznámku tak máme vlastně jen k navigaci. Systém je sice přehledný a pracuje opravdu hbitě, jeho mapové podklady by ale chtělo vylepšit – někdy měl tendenci hnát nás Kotěhůlkami a zkratkami, kam bychom se odvážili maximálně tak se zvýšeným Golfem Alltrack.

Auto navzdory sportovnímu ladění nepřišlo o praktické stránky. V kabině je mnoho odkládacích prostor (zmiňme rozměrné kapsy ve dveřích nebo schránky pod předními sedadly), na zadních sedačkách je dostatek místa a zavazadelník je obří. Jeho objem činí 605 litrů, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor velký 1.620 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf R Variant

Cena v základní výbavě: 1 054 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 357 800 Kč

Základní výbava:Alarm, sedm airbagů, systém sledování únavy řidiče, ambientní osvětlení interiéru, samočinná klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, start/stop systém, palubní počítač, tempomat, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, 18palcová kola z lehkých slitin, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, multimediální systém s 6,5“ dotykovým displejem a osmi reproduktory, bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení a posvěcováním do zatáček, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant s koženým věncem, nástupní lišty z hliníku vpředu osvětlené, loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, loketní opěrka vzadu včetně průvlaku pro transport dlouhých předmětů, pedály z ušlechtilé oceli, potahy sedadel v látce Race boční části sedadel Alcantara prošívané šedou nití.

Výbava testovaného vozu:Hlídání mrtvých úhlů (8.000,-), zadní boční airbagy (10.100,-), bezklíčové odemykání (9.400,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zpětná zrcátka a automatické naklonění zpětného zrcátka při couvání (5.100,-), 19palcová kola z lehkých slitin (29.600,-), hudební systém Dynaudio (16.400,-), adaptivní tempomat (13.000,-), asistent pro jízdu v pruzích a dynamická regulace dálkových světlometů (16.300,-), parkovací senzory (13.500,-), PreCrash – proaktivní bezpečností systém připravující vůz na hrozící náraz (3.600,-), navigace Discover Pro s 8“ displejem (53.900,-), čalounění v Nappa kůži (84.600,-), perleťový lak (27.000,-), adaptivní podvozek (25.400,-)

Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf R Variant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6 / 7
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1649 / 581
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4562
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1519
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf R Variant – Kombi mnoha tváří







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 







 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…