Test Auto.cz

VW Golf R Variant – Kombi mnoha tváří

2.12. 2015
Verdikt
 

Vezměte nejprodávanější auto v Evropě, přidejte mu velký zavazadelník, opepřete ho silným dvoulitrem, a pokud nejste Babica, po chvilce vaření vykouzlíte Golf R Variant.

Volkswagen Golf je dlouhá léta nejprodávanějším osobním autem v Evropě. Tento titul drží i díky tomu, že bohatou nabídkou verzí dokáže oslovit různé skupiny zákazníků. Pro ty ekologicky smýšlející je tu elektrický e-Golf, pro rodiny s dětmi Golf Variant a pro milovníky rychlé jízdy Golf GTI. Na chalupáře, kteří chtějí být na samotě u lesa dříve, než řeknou borůvkový koláč, je tu letošní novinka, Golf Variant ve vrcholné verzi R.

Golf R je na trhu už ve čtvrté generaci (první Golf R32 s 3,2litrovým šestiválcem byl představen v roce 2002 na základě čtyřkového Golfu), až dosud byl ale nabízen výhradně jako hatchback. R Variant se v portfoliu objevuje vůbec poprvé. Auto je zároveň jedním ze tří nových verzí kombíku, které letos nabídku Golfu rozšířily. Dalšími novinkami jsou poloterénní Golf Alltrack se zvýšenou a oplastovanou karoserií a sportovně laděný Golf GTD Variant se silným turbodieselem pod kapotou. Golf R Variant je z tohoto tria jasně nejsportovnější a nejsilnější, to ale neznamená, že by nemohl být autem pro každý den. Jak jsme po týdnu testování zjistili, takovou funkci totiž zvládne bez mrknutí oka.

Bestie až na druhý pohled

Golfu je často vytýkán jeho mdlý a nevýrazný vzhled, což pro verzi R tedy rozhodně neplatí. Automobil se sice snaží hrát na nenápadnou notu, pohled na dvě dvojité koncovky na zádi, 17“ kotouče rýsující se za koly, o 20 mm snížený podvozek nebo ostřeji řezaný přední nárazník jasně dokazují, že tohle není základní Golf s 1.2 TSI pod kapotou. Celek rozhodně musíme pochválit, Golf R Variant nepochybně patří mezi nejhezčí kombíky na trhu.

Psali jsme: Volkswagen Golf R Variant je ostrý hoch v praktickém balení

Také nahlédnutí do interiéru je na první pohled známé a nijak speciální. Stačí se ale zabořit do skvělých, nízko uložených sportovních sedadel s výraznými bočnicemi, chopit se perfektně tvarovaného multifunkčního volantu a pohlédnout na kapličku s přístroji s modrými ručičkami nebo tachometrem cejchovaným do 320 km/h a je jasno. Tohle bude jízda!

obrázek [600 x 402]  

Ono vlastně interiér ani nebylo potřeba nějak výrazně měnit. Kabina Golfu je sice tvarově strohá, z hlediska ergonomie je ale bez chyb. Řidič se uvnitř snadno zorientuje, nic nehledá a všechny ovladače má po ruce. Z auta je navíc dobře vidět. Poznámku tak máme vlastně jen k navigaci. Systém je sice přehledný a pracuje opravdu hbitě, jeho mapové podklady by ale chtělo vylepšit – někdy měl tendenci hnát nás Kotěhůlkami a zkratkami, kam bychom se odvážili maximálně tak se zvýšeným Golfem Alltrack.

Auto navzdory sportovnímu ladění nepřišlo o praktické stránky. V kabině je mnoho odkládacích prostor (zmiňme rozměrné kapsy ve dveřích nebo schránky pod předními sedadly), na zadních sedačkách je dostatek místa a zavazadelník je obří. Jeho objem činí 605 litrů, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor velký 1.620 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf R Variant

Cena v základní výbavě: 1 054 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 357 800 Kč

Základní výbava:Alarm, sedm airbagů, systém sledování únavy řidiče, ambientní osvětlení interiéru, samočinná klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, start/stop systém, palubní počítač, tempomat, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, 18palcová kola z lehkých slitin, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, multimediální systém s 6,5“ dotykovým displejem a osmi reproduktory, bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení a posvěcováním do zatáček, světelný a dešťový senzor, multifunkční volant s koženým věncem, nástupní lišty z hliníku vpředu osvětlené, loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, loketní opěrka vzadu včetně průvlaku pro transport dlouhých předmětů, pedály z ušlechtilé oceli, potahy sedadel v látce Race boční části sedadel Alcantara prošívané šedou nití.

Výbava testovaného vozu:Hlídání mrtvých úhlů (8.000,-), zadní boční airbagy (10.100,-), bezklíčové odemykání (9.400,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zpětná zrcátka a automatické naklonění zpětného zrcátka při couvání (5.100,-), 19palcová kola z lehkých slitin (29.600,-), hudební systém Dynaudio (16.400,-), adaptivní tempomat (13.000,-), asistent pro jízdu v pruzích a dynamická regulace dálkových světlometů (16.300,-), parkovací senzory (13.500,-), PreCrash – proaktivní bezpečností systém připravující vůz na hrozící náraz (3.600,-), navigace Discover Pro s 8“ displejem (53.900,-), čalounění v Nappa kůži (84.600,-), perleťový lak (27.000,-), adaptivní podvozek (25.400,-)

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf R Variant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6 / 7
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1649 / 581
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4562
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1467
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1519
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf R Variant – Kombi mnoha tváří







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…