VW Tiguan 2011: Nový základní motor 1,4 TSI (90 kW) a převodovka DSG pro 2,0 TSI
Agregát 1,4 TSI přichází nově ve verzi s výkonem 90 kW (122 k) a s balíčkem BlueMotion, ale výhradně s pohonem přední nápravy. Volkswagen oznámil i cenu pro německý trh: 24.175 eur (asi 619.000,- Kč). Prodej začne ovšem až v létě, český dovozce zatím nezveřejnil, za kolik bude k mání u nás, předpokládáme nižší částku. Nejlevnější Tiguan totiž momentálně začíná již pod půlmilionovou hranicí.
Paletu turbodieselů doplnil dvoulitr TDI s 81 kW (110 k), u něj se točivý moment přenáší také pouze na přední kola. Tato varianta se již prodává i v České republice v jediném silničním provedení Trend & Fun za 525.300,- Kč.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka nahradila předchozí konvenční samočinné ústrojí. Je k mání ve spojení s dvoulitry TSI o výkonech 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k), turbodiesely zastupuje 2,0 TDI se 110 kW (140 k), poháněna jsou výhradně všechna kola. Tiguan je méně žíznivý, průměrná konzumace benzinu v obou téesíčkách klesla na 8,6 l/100 km, naftový agregát v kombinaci spotřebuje 6,4 l paliva na 100 km.
Volkswagen Tiguan 2,0 TSI (125 kW) s ústrojím DSG stojí nejméně 683.100,- Kč, silnější 2,0 TSI (147 kW) pak 737.700,- Kč, ale až od druhého stupně Track & Field. 2,0 TDI (110 kW) koupíte v základu za 712.400,- Kč. Výbavu na přání rozšířil bezklíčkový systém Keyless Access za 8.500,- Kč.
Tiguan pro modelový rok 2011 prošel jen technickými změnami, od svých předchůdců se opticky nijak neliší.