Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan 2011: Nový základní motor 1,4 TSI (90 kW) a převodovka DSG pro 2,0 TSI

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Menší SUV Volkswagen Tiguan dostalo nový základní motor a dvouspojkovou převodovku DSG v kombinaci s dvoulitrovými pohonnými jednotkami TSI a TDI.

Agregát 1,4 TSI přichází nově ve verzi s výkonem 90 kW (122 k) a s balíčkem BlueMotion, ale výhradně s pohonem přední nápravy. Volkswagen oznámil i cenu pro německý trh: 24.175 eur (asi 619.000,- Kč). Prodej začne ovšem až v létě, český dovozce zatím nezveřejnil, za kolik bude k mání u nás, předpokládáme nižší částku. Nejlevnější Tiguan totiž momentálně začíná již pod půlmilionovou hranicí.

Paletu turbodieselů doplnil dvoulitr TDI s 81 kW (110 k), u něj se točivý moment přenáší také pouze na přední kola. Tato varianta se již prodává i v České republice v jediném silničním provedení Trend & Fun za 525.300,- Kč.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka nahradila předchozí konvenční samočinné ústrojí. Je k mání ve spojení s dvoulitry TSI o výkonech 125 kW (170 k) a 147 kW (200 k), turbodiesely zastupuje 2,0 TDI se 110 kW (140 k), poháněna jsou výhradně všechna kola. Tiguan je méně žíznivý, průměrná konzumace benzinu v obou téesíčkách klesla na 8,6 l/100 km, naftový agregát v kombinaci spotřebuje 6,4 l paliva na 100 km.

Volkswagen Tiguan 2,0 TSI (125 kW) s ústrojím DSG stojí nejméně 683.100,- Kč, silnější 2,0 TSI (147 kW) pak 737.700,- Kč, ale až od druhého stupně Track & Field. 2,0 TDI (110 kW) koupíte v základu za 712.400,- Kč. Výbavu na přání rozšířil bezklíčkový systém Keyless Access za 8.500,- Kč.

Tiguan pro modelový rok 2011 prošel jen technickými změnami, od svých předchůdců se opticky nijak neliší.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Ada je zase tady
12. 5. 2010 21:44
Srovnání se Škodovkou Yeti
Zrovna dnes jsem jezdil s Yetim, a je třeba říci, že Tiguan má o 200% lepší přístrojovou desku před řidičem = přístroje nejsou utopeny v nevzhlednych pochromovanych kelímcích od piva, tachometr a otáčkoměr mají čísla smysluplně uspořádány tak, aby byly čitelné a ne francouzsky nesmyslně kolem dokola, resp. téměř "vzhůru nohama" jako u Yetiho. Naopak, Yeti vede v designu větracích otvorů, ta dvojitá kolečka jsou v tom Tiguanu jak pěst na oko a vypadají, že designér potřeboval rychle dokončit práci, aby mu neujel vlak...
Tiguan také výrazně vede v uspořádání "šíbru", protože Yeti má jen zcela nepraktickou skleněnou střechu a namísto zatahovacího pevného deklu jen nepoužitelný bílý dírkovaný hadr. Brr...
Nějak ale nerozumim tomu, proč má Tiguan nahoře na přístrojovce nad rádiem tu misku, ve které se bude držet jen nepořádek a špína. To Yeti tam má praktickou uzavírací schránku. Proč ji tam nemá Tiguan? Nepovedený je v obou vozech volant, resp. tlačítka na něm. Na každém voze jsou ovšem nepovedené volanty jinak. [odkaz] U Tiguana připomíná volant od kombajnu, U Yetiho je nápadný čínský design s obludným chromovaným smajlíkem a podivnými nádory, kde by se měl držet. Mnohem lépe by oběma vozům slušel volant, který držím dost často: [odkaz] Bohužel za ním, podobně jako u Yetiho, vykukují obludné "kelímky".
Z praktického hlediska si nemohu zvyknout na plyn u Yetiho, ukotvený v podlaze, protože je na můj posaz za volantem příliš kolmý - více mi tedy sedí klasický plyn, zavěšený shora. Bohužel plyn u Tiguana je stejně hloupý, jako u Yetiho... Dalším nedostatkem obou vozů jsou zadní sedadla, která po sklopení nevytvoří rovnou plochu. To je velký handicap a koncern by si měl vzpomenout na Passata a Škodu Octavia 4x4.
Zvnějšku vypadá mnohem lépe příď Yetiho, "čumák" Tiguana s moderními "francouzskými" bočními světlomety vypadá oplzle. Naopak budku má lepší Tiguan, dodávková krabicoidnost budky Yetiho a zcela nepovedené přední dveře od Rumunstera - to je snad až příliš silná káva.
Závěrem už jen poznámku - do obou vozů samozřejmě patří motor TDI 110, nebo ještě lépe 125kW. Petrolejové agregátky typu TSI patří snad jen do sekačky na trávu.
Tož tak.
A teď se vy všichni, hrdí majitelé francouzských bazarových pleček, do mne můžete směle pustit :-!
Avatar - R32
11. 5. 2010 09:27
2011
čakal som či nedostane aj novú prednú masku, tú čo bola predstavená na autosalóne v Číne... [odkaz] , mne sa celkom páči. :-)