Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ťok opět mění názor: Kontroly vozů VW kvůli Dieselgate zřejmě nebudou povinné

redakce AUTO.CZ
Diskuze (55)
Ministr dopravy Ťok zřejmě mění názor podle toho, jak se mu to hodí. Nejdříve neměly být kontroly vozů koncernu VW povinné, pak zase ano, a nyní zase ne. Má smysl ho ještě vůbec brát vážně?

Servisní kontroly pro vozy Škoda a další značky koncernu VW s dieselovými motory umožňujícími obcházet emisní měření zřejmě nebudou v Česku povinné. Po jednání s britskou certifikační autoritou a tamním ministrem dopravy Patrickem Mc Loughlinem to uvedl český ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě.

Vozy Škoda podstupují homologační emisní měření právě u britské certifikační organizace VCA. Ťok se podle tiskové zprávy s britskou stranou shodl, že k nařízení povinných kontrol nemá Česko dostatečný právní rámec. Návštěva servisu má být naopak povinná v sousedním Německu.

„Britská autorita VCA, která homologuje Škodovky pro evropský trh, stejně jako britské ministerstvo dopravy říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software. V lednu se ještě setkáme se zástupci visegrádské skupiny, kde probereme jednotný postup. Definitivní rozhodnutí na evropské úrovni ale padne až začátkem příštího roku," uvedl Ťok.

Svolávací akce by měla začít příští rok v březnu. Jako první mají přijít na řadu vozy s motorem 2,0 TDI, kterých jezdí nejvíce. V jejich případě bude stačit přehrání softwaru řídící jednotky. Následovat mají šestnáctistovky, kde se počítá vedle nového softwaru i s drobnou úpravou sání, a naposled by se měly v servisech upravovat vozy 1,2 TDI.

Skandál vypukl letos v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že její turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídící jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (55)
16. 12. 2015 20:45
Re: nechapu
každý servis kde se provádí nachipovani bude muset evidovat a hlasit auta. Pritom pokud necha Tok jezdit tyhle auta, tak je to svým zpusobem to same.
Avatar - praděda7
16. 12. 2015 16:34
Re: Prodeje listopad
......zlý soused...... >:D
16. 12. 2015 16:11
Re: nechapu
To jako že budeš muset hlásit na nějakým úřadě, že sis nechal nachipovat motor?
16. 12. 2015 16:10
Re: Když neprošly homologací
Ale kulový. Takhle to určitě fungovat nebude a hlavně nevím v čem bude lepší ten nový kotel na uhlí do kterýho někdo hodí klidně pár PETek ve srovnání s tím starým. To jsou jen snahy jak vytáhnout lidem z kapes peníze. Spalování uhlí v domácích kotlích nebude nikdy čistší.
16. 12. 2015 16:08
Re: Když neprošly homologací
Tak to je ono. Teď si to trefil. Tady každý řeší kolik vypustí novej diesel motor, ale kolik vypustí kotel na uhlí už nám jaksi uniká. To je primární zdroj znečištění ne auto, který projede kolem.