Toyota Avensis Verso 2,0 Automat

Toyota Avensis Verso 2,0 Automat

 
 

Toyota v poslední době hodně "přitvrdila" a vrhá na trh jeden model za druhým. Příkladem jsou i vozy kategorie VAN neboli velkoprostorové vozy. Dnes už má Toyota v prodeji tři - Yaris Verso, Corolla Verso a Avensis Verso.

Jak jste si jistě všimli, všechny tyto MPV modely spojuje právě přípona "Verso" za názvem modelu. K testu jsme si nyní vybrali největší z nich - Avensis Verso.

Toyota Avensis Verso má sice se současným modelem Avensis společný název, ale jinak jde o zcela jiný automobil. Především je odlišná podvozková platforma, kterou dostane až nástupce současného Avensise. Pochopitelně, že ani karosářské díky nemohou být shodné. Prakticky stejné jsou jen některé pohonné jednotky. Testovaný vůz byl osazen výkonným čtyřválcovým dvoulitrem s proměnným časováním ventilů VVT-i, který dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW. Pozoruhodná je i hodnota točivého momentu 192 Nm, což je jedna z nejvyšších hodnot v "dvoulitrové" třídě zážehových motorů. Převodovka byla automatická se čtyřmi stupni bez možnosti "plus/minus" řazení.

Kombinace dvoulitrového zážehového motoru s automatem potěšila svým dobrým sladěním, jak pro jízdu ve městě, tak i mimo něj. Řazení probíhalo neznatelně a většinou ve vhodných okamžicích. Při jízdě do táhlého kopce, kdy hrozí neustálé přeřazování ze čtverky na trojku a zpět, je možno využít tlačítka na řadící páce, které "zakáže" řazení čtverky. Tohoto je samozřejmě možné využít i při jízdě z kopce, kdy je vhodné využívat brzdného účinku motoru. Motor samotný běží kultivovaně, s velmi dobrým tahem v nízkých a středních otáčkách. Výkon ve vysokých otáčkách je taktéž dobrý. Jediným neduhem kombinace s automatem je spotřeba, která se běžně pohybovala okolo 11,5 litru na 100 km. Dostat se se spotřebou k hranici devíti litrů je možné jen při velmi spořádané jízdě mimo město. Odhlučnění motoru v interiéru je dobré do hranice cca 3500 otáček. Ve vyšších otáčkách již poměrně silně proniká do interiéru "kovový" zvuk motoru.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost Versa jsou jednou z jeho velkých předností. Pocit při řízení je takový jako kdyby se jelo v MPV o kategorii menším (například Renault Scenic). Ovládání volantu, pedálů i páky automatické převodovky jde velmi snadno a také výhled z vozu do všech stran je na dobré úrovni. Kritiku zaslouží nepřítomnost protiprokluzového systému, který obzvláště chybí v současných zimních podmínkách. Také systém jízdní stability ESP se dnes již stává standardem - alespoň za příplatek. Ostatní sériová výbava je však velmi bohatá a obsahuje například 6 airbagů, ABS, brzdový asistent či klimatizaci.

Ale pojďme se podívat na to, proč se MPV vlastně vyrábějí a prodávají - variabilní interiér. Avensis Verso má sedmimístné uspořádání (2+3+2), které fakticky (prostorově) umožňuje přepravu pěti dospělých osob v prvních dvou řadách a dvou dětí v třetí řadě (výška do 170 cm). Ve třetí řadě sedadel je totiž značně omezené místo jak pro nohy, tak i pro hlavu (výška nad sedákem je jen 850 mm). Také nasedání do třetí řady sedadel není příliš snadné. V sedmimístném uspořádání je také velmi omezena velikost zavazadlového prostoru, který má objem pouhých 212 litrů. Nutno však říci, že s tímto problémem v sedmimístném uspořádání "bojují" i konkurenční MPV. Zcela jiná situace nastává po vyjmutí obou sedadel třetí řady. V tom okamžiku je k dispozici sice jen pět sedadel, ale také obrovský zavazadlový prostor. Pro přepravu extrémního množství zavazadel nebo spíše nějakého velkého předmětu je pochopitelně možné vyjmout i tři samostatná sedadla druhé řady.

Sedadla druhé i třetí řady jsou sklopná, u druhé řady je možný také jejich podélný posuv o 120 mm. Poslední ze zajímavých možností uspořádání interiéru je čtyř nebo šestimístné uspořádání. To vznikne vyjmutím prostředního sedadla druhé řady a posunutím krajních sedadel o jednu "kolejničku" směrem do středu. Tímto vznikne dostatek místa (na šířku) pro cestující v druhé řadě.

Přístrojová deska je velmi přehledná a poskytuje několik odkládacích prostorůna předměty či kelímky s nápoji. Jediným neduhem bylo neustálé povrzávání přístrojové desky za jízdy. Tento zvuk se však ozýval pouze z jednoho místa, takže je možné, že u jiných kusů Versa se s tímto nesetkáme. Jinak je Avensis Verso velmi dobře dílensky zpracován a z jiných částí interiéru se žádné pazvuky neozývaly.

Co říci na závěr. Toyota Avensis Verso je povedeným automobilem, který poskytuje ve své třídě přesně to, co se od velkoprostorového automobilu očekává. To znamená prostornost, variabilitu a pohodlí. K tomu dále přidává velmi dobrou ovladatelnost, jízdní vlastnosti, vnější i vnitřní design a moderní výkonný motor. Jedinými zaznamenanými minusy jsou - vyšší spotřeba a nemožnost přikoupení některých prvků výbavy (například protiprokluzový systém, ESP).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 025 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 025 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD+BA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (hlavové pro přední sedadla), vyhřívání zadního skla, vnější kliky dveří v barvě vozu, vnější elektrická zrcátka v barvě vozu, vyhřívání vnějších zrcátek, imobilizér, otáčkoměr, rádio + 6 reproduktorů, CD přehrávač, manuální klimatizace, přední mlhovky, elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač (spotřeba, průměrná rychlost, vnější teplota), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant, střešní okna (přední mech. výklopné, zadní el.), podélné střešní nosiče, 2. řada sedadel dělená, sklopná, vyjímatelná, posuvná o 120mm, 3. řada sedadel dělená, sklopná, vyjímatelná, občerstvovací stolky s držáky nápojů na opěradlech všech sedadel 2. a 3. řady

Výbava testovaného vozu:základní

Šílené hodnoty bankovek ze Zimbabwe. Zaplatit můžete i sto biliony Šílené hodnoty bankovek ze Zimbabwe. Zaplatit můžete i sto biliony

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel…

Úvěrové firmy marně čekají na licence, ČNB si dává na čas Úvěrové firmy marně čekají na licence, ČNB si dává na čas

Uplynulo bezmála devět měsíců a centrální banka nevydala…

Kauza Diag Human: Exprezident Hospodářské komory vysoudil přes 3 miliony korun Kauza Diag Human: Exprezident Hospodářské komory vysoudil přes 3 miliony korun

První z trojice rozhodců v kauze Diag Human uspěl u soudu…

Do pražských restaurací putovalo maso z dalšího nelegálního skladu Do pražských restaurací putovalo maso z dalšího nelegálního skladu

Veterináři odhalili v Praze 6 nelegální sklad se…

 

Štítky Toyota Design Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 7.3 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 212 / 1556
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 695
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4650
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Dnes 08:00

Mladoboleslavská automobilka za socialismu několikrát koketovala s autem pro armádu. Ani Škoda 972 se však nedočkala realizace.




Blesk.cz

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální následky! Slepota, hluchota, demence...

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální…

Už tři dny svádí ve střešovické nemocnici boj o život. Podle některých informací je Jiří Menzel (79) po operaci…

Kuriozita v Modré: Největší sladkovodní tunel v Evropě!

Kuriozita v Modré: Největší sladkovodní tunel v Evropě!

Největší sladkovodní tunel v přírodě nejen u nás, ale i v Evropě můžete po celý rok vidět v Modré u Velehradu.…

 

iSport.cz

Turnaj pro země bez MS při MS?! V Americe uvažují i nad Českem

Turnaj pro země bez MS při MS?! V Americe uvažují i…

Pro země, které budou chybět na mistrovství světa ve fotbale v Rusku, se možná rýsuje zajímavá alternativa. Ve…

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví postup, PSG smetlo Celtic 7:1

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví…

Senzační úspěch slaví švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým, když doma zdolala Manchester United…

 

Reflex.cz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi jen okopávají kotníky, říká Franz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi…

Hudební skladatel a výtvarník Vladimír Franz zatím netuší, koho podpoří v prezidentské volbě. Miloši Zemanovi…

Trek jako z pohádky. Vydejte se na túru zvanou Dronningruta neboli Královnina cesta

Trek jako z pohádky. Vydejte se na túru zvanou…

Během tohoto treku máte pocit, jako byste procházeli světem Pána prstenů – idylickou krajinou, kde všechno je až…