Toyota Avensis Verso 2,0 Automat

Toyota Avensis Verso 2,0 Automat

 
 

Toyota v poslední době hodně "přitvrdila" a vrhá na trh jeden model za druhým. Příkladem jsou i vozy kategorie VAN neboli velkoprostorové vozy. Dnes už má Toyota v prodeji tři - Yaris Verso, Corolla Verso a Avensis Verso.

Jak jste si jistě všimli, všechny tyto MPV modely spojuje právě přípona "Verso" za názvem modelu. K testu jsme si nyní vybrali největší z nich - Avensis Verso.

Toyota Avensis Verso má sice se současným modelem Avensis společný název, ale jinak jde o zcela jiný automobil. Především je odlišná podvozková platforma, kterou dostane až nástupce současného Avensise. Pochopitelně, že ani karosářské díky nemohou být shodné. Prakticky stejné jsou jen některé pohonné jednotky. Testovaný vůz byl osazen výkonným čtyřválcovým dvoulitrem s proměnným časováním ventilů VVT-i, který dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW. Pozoruhodná je i hodnota točivého momentu 192 Nm, což je jedna z nejvyšších hodnot v "dvoulitrové" třídě zážehových motorů. Převodovka byla automatická se čtyřmi stupni bez možnosti "plus/minus" řazení.

Kombinace dvoulitrového zážehového motoru s automatem potěšila svým dobrým sladěním, jak pro jízdu ve městě, tak i mimo něj. Řazení probíhalo neznatelně a většinou ve vhodných okamžicích. Při jízdě do táhlého kopce, kdy hrozí neustálé přeřazování ze čtverky na trojku a zpět, je možno využít tlačítka na řadící páce, které "zakáže" řazení čtverky. Tohoto je samozřejmě možné využít i při jízdě z kopce, kdy je vhodné využívat brzdného účinku motoru. Motor samotný běží kultivovaně, s velmi dobrým tahem v nízkých a středních otáčkách. Výkon ve vysokých otáčkách je taktéž dobrý. Jediným neduhem kombinace s automatem je spotřeba, která se běžně pohybovala okolo 11,5 litru na 100 km. Dostat se se spotřebou k hranici devíti litrů je možné jen při velmi spořádané jízdě mimo město. Odhlučnění motoru v interiéru je dobré do hranice cca 3500 otáček. Ve vyšších otáčkách již poměrně silně proniká do interiéru "kovový" zvuk motoru.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost Versa jsou jednou z jeho velkých předností. Pocit při řízení je takový jako kdyby se jelo v MPV o kategorii menším (například Renault Scenic). Ovládání volantu, pedálů i páky automatické převodovky jde velmi snadno a také výhled z vozu do všech stran je na dobré úrovni. Kritiku zaslouží nepřítomnost protiprokluzového systému, který obzvláště chybí v současných zimních podmínkách. Také systém jízdní stability ESP se dnes již stává standardem - alespoň za příplatek. Ostatní sériová výbava je však velmi bohatá a obsahuje například 6 airbagů, ABS, brzdový asistent či klimatizaci.

Ale pojďme se podívat na to, proč se MPV vlastně vyrábějí a prodávají - variabilní interiér. Avensis Verso má sedmimístné uspořádání (2+3+2), které fakticky (prostorově) umožňuje přepravu pěti dospělých osob v prvních dvou řadách a dvou dětí v třetí řadě (výška do 170 cm). Ve třetí řadě sedadel je totiž značně omezené místo jak pro nohy, tak i pro hlavu (výška nad sedákem je jen 850 mm). Také nasedání do třetí řady sedadel není příliš snadné. V sedmimístném uspořádání je také velmi omezena velikost zavazadlového prostoru, který má objem pouhých 212 litrů. Nutno však říci, že s tímto problémem v sedmimístném uspořádání "bojují" i konkurenční MPV. Zcela jiná situace nastává po vyjmutí obou sedadel třetí řady. V tom okamžiku je k dispozici sice jen pět sedadel, ale také obrovský zavazadlový prostor. Pro přepravu extrémního množství zavazadel nebo spíše nějakého velkého předmětu je pochopitelně možné vyjmout i tři samostatná sedadla druhé řady.

Sedadla druhé i třetí řady jsou sklopná, u druhé řady je možný také jejich podélný posuv o 120 mm. Poslední ze zajímavých možností uspořádání interiéru je čtyř nebo šestimístné uspořádání. To vznikne vyjmutím prostředního sedadla druhé řady a posunutím krajních sedadel o jednu "kolejničku" směrem do středu. Tímto vznikne dostatek místa (na šířku) pro cestující v druhé řadě.

Přístrojová deska je velmi přehledná a poskytuje několik odkládacích prostorůna předměty či kelímky s nápoji. Jediným neduhem bylo neustálé povrzávání přístrojové desky za jízdy. Tento zvuk se však ozýval pouze z jednoho místa, takže je možné, že u jiných kusů Versa se s tímto nesetkáme. Jinak je Avensis Verso velmi dobře dílensky zpracován a z jiných částí interiéru se žádné pazvuky neozývaly.

Co říci na závěr. Toyota Avensis Verso je povedeným automobilem, který poskytuje ve své třídě přesně to, co se od velkoprostorového automobilu očekává. To znamená prostornost, variabilitu a pohodlí. K tomu dále přidává velmi dobrou ovladatelnost, jízdní vlastnosti, vnější i vnitřní design a moderní výkonný motor. Jedinými zaznamenanými minusy jsou - vyšší spotřeba a nemožnost přikoupení některých prvků výbavy (například protiprokluzový systém, ESP).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 025 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 025 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD+BA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy (hlavové pro přední sedadla), vyhřívání zadního skla, vnější kliky dveří v barvě vozu, vnější elektrická zrcátka v barvě vozu, vyhřívání vnějších zrcátek, imobilizér, otáčkoměr, rádio + 6 reproduktorů, CD přehrávač, manuální klimatizace, přední mlhovky, elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač (spotřeba, průměrná rychlost, vnější teplota), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, kůží potažený volant, střešní okna (přední mech. výklopné, zadní el.), podélné střešní nosiče, 2. řada sedadel dělená, sklopná, vyjímatelná, posuvná o 120mm, 3. řada sedadel dělená, sklopná, vyjímatelná, občerstvovací stolky s držáky nápojů na opěradlech všech sedadel 2. a 3. řady

Výbava testovaného vozu:základní

Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili "anticivilizaci", jsou jako kanibalové

Český prezident Miloš Zeman dnes označil takzvaný…

Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť

Rusko se rozhodlo znovu zahájit privatizaci středně velké…

Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

 

Štítky Toyota Design Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 7.3 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 212 / 1556
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 695
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4650
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2825
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Štěpánce Haničincové (†68) by bylo 85 let! Upila se, nebo plánovala sebevraždu?

Štěpánce Haničincové (†68) by bylo 85 let! Upila se,…

Pětaosmdesáté narozeniny by oslavila legendární Štěpánka Haničincová (†68), moderátorka a všemi milovaná ikona…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Parádní gól jako svatební dar! Hlava to ani neplánovala, smál se Hrabal

Parádní gól jako svatební dar! Hlava to ani…

Třinecký obránce Josef Hrabal nastartoval parádním gólem svůj tým k triumfu nad dosud neporaženým Chomutovem…

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Bohemians 1905 0:2. Domácí se trápí i pod Bílkem

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Bohemians 1905 0:2. Domácí…

Fotbalisté Jihlavy zůstávají v ePojisteni.cz lize dál bez vítězství, nový kouč Michal Bílek si po dvou…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…