Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Aygo: Bohatší výbava znamená zdražení o 10.000 korun

David Bureš
Diskuze (3)
Nejlevnější Toyota Aygo nyní přijde na 179.900 korun, pětidveřová varianta je o 10.000 korun dražší.

Toyota se rozhodla upravit ceníky svého minimodelu Aygo. Všechny varianty oproti minulému měsíci podražily o 10.000 korun, zároveň ale u nich byla rozšířena výbava.

Základní stupeň se nyní nazývá jednoduše Aygo a v kombinaci s pětidveřovou karoserií stojí 189.900 korun, zájemci o třídveřovou karoserii zaplatí o 10.000 Kč méně. Pod kapotou pracuje starý známý benzinový tříválec 1.0 VVT-i o výkonu 50 kW.

V základu je vůz nově vybaven i bočními a hlavovými airbagy, stabilizačním systémem a zadními sedadly sklopnými v poměru 50:50. Hlavové airbagy a stabilizace byly dříve pouze za příplatek, a to i pro nejvyšší stupeň výbavy.

Dále nechybí 14palcová ocelová kola, manuální klimatizace, výškově nastavitelný volant, rádio s dvěma reproduktory a přední airbagy.

Aygo je proti sourozenci Citroënu C1 dražší a hůře vybaven. C1 ve verzi Furio za 169.900 korun nyní disponuje i předními mlhovkami, dálkově ovládaným centrálním zamykáním nebo elektrickým stahováním předních oken, boční a hlavové airbagy však postrádá.

Vyšší stupeň Power je o 20.000 korun dražší. V jeho případě je výbava Ayga rozšířena o lakované kliky dveří a zrcátka v barvě karoserie, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

V případě pětidveřového Ayga tu je ještě verze Czech Edition. Ta stojí stejně jako Power a navíc přidává modré detaily na karoserii i v interiéru, metalický lak a diody pro denní svícení.

Za příplatek 10.000 korun je pak pro Czech Edition dodáván balíček zahrnující přední mlhovky, kožený volant a kola z lehkých slitin.

Toyota Aygo – ceny na českém trhu
Motor1.0 VVT-i1.0 VVT-i1.0 VVT-i
Počet dveří355
Převodovka5M5M5MA
Zdvihový objem [cm3]998998998
Válce/ventily3/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]50/600050/600050/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]93/360093/360093/3600
Max. rychlost [km/h]157157157
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,214,214,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,44,5
Cena Aygo [Kč]179.900,-189.900,--
Cena Power [Kč]199.900,-209.900,-229.900,-
Cena Czech Edition [Kč]-209.900,-229.900,-

David Bureš
Diskuze (3)
17. 6. 2013 09:10
Aygo vs Panda,C1 a CitiGO - porovnání výbav a cen
Pro zajímavost jsem si porovnal dvě zmiňovaná auta a to C1 a Pandu.

Aygo Czech Edition - 1.0 50(Kw) - metalická barva za 209 900,- (vyrobeno v České Republice)

Auto má:
1) Přední.boční,hlavové airbagy (plná bezpečnostní výbava) + upozornění na nezapnuté pásy
2) ABS a VSC a TRC
3) Litá kola se dají dokoupit za 10tis Kč spolu s mlhovkami
4) LED denní svícení,přední el. okna,centrální zamykání,kllimatizace,radio s CD se 4 reproduktory
5) metalický lak v ceně vozu

C1 - výbava Furio za cenu 175 900,- 50 (kw) oproti Aygu nemá

1) C1 nemá boční airbagy,hlavové airbagy,upozornění na nezapnutý pás a také nemá VSC
2) C1 má mlhovky a připlatíte si 9tis za metalický lak

Panda - 1,2 výbava Plus (51 (kw) cena 219 900,- oproti Aygu nemá:

1) Boční airbagy a upozornění na nezapnutý pás nemá + VSC také chybí
2) absence LED denního svícení
3) Litá kola taktéž za příplatek 8100,- + přední mlhovky za 3900,-
4) nemá přední el. okna
5) Rádio s CD za příplatek 8500 + metalický lak za 9000,-

Škoda Citigo 1.0 55 (kw) Ambition za cenu 221 900,- má plnou bezpečnostní výbavu,ale oproti Aygu nemá:

1) LED denní svícení
2) Přední el. okna
3) Klimatizace za 16200,- + rádio s CD 5200,- a metalický lak za 9100,-

Tak já Vám nevím,ale Aygo mi s plnou bezpečnostní výbavou(plný počet airbagů + VSC,...atd.) + nadstandardními prvky ve výbavě vyjde ľíp než C1,Panda i CitiGo kde si za prvky standardně obsažené u Ayga musíte připlácet nemalé sumy.Rozhodně bych manželku posadil raději do Ayga,kde o ni nebudu mít takový strach jako bych ji neposadil například do Pandy či C1.

Každopádně ať si každý sám vybere co se mu líbí,ale preferuji bezpečnost a výbavu za rozumnou cenu. Krásný den všem... :-)

ps: nehledě na to,že autor použil fotku Ayga,které je asi 3 roky staré.. to tam nemáte aktuální fotku Ayga???

[odkaz]
17. 6. 2013 00:37
O ničem,
za podobnou cenu se dá sehnat nová Panda minulé generace a to už je si myslím dospělejší auto. 10 airbagů a elektronické nesmysly nepožaduji, centrál, okna v elektrice, otáčkoměr, klima, to úplně stačí.
16. 6. 2013 14:31
Pochvala :)
S Aygem poslední generace jsem měl možnost najezdit pár stovek kilometrů a musím říct, že oproti starším verzím hodně dospělo a to díky novýmu podvozku a i lepšímu odhlučnění :-) S dlouhými převody do města vážně bombice :-) A ty airbagy a kompletní bezpečností systémy jako ABS, VSC, TRC a kompletní sada sedmi airbagů je celkem slušná dávka bezpečnosti v dané třídě i s touhle cenou ;-) :-) :yes:
Jinak páni redaktoři by mohli rozpoznat, že nejnovější facelift Ayga je zepředu trošku jiný než tady na tom obrázku... ;-\ :no: