Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chce vyvinout sporťák menší než GT86

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Toyota má v současnosti ve výrobním programu jediné sportovně založené auto. Své portfolio ovšem rozšíří na tři modely.

Šušká se o nástupci Supry, který vzniká ve spolupráci s BMW. Nyní je ale také jasné, že se v blízké budoucnosti objeví malé, cenově dostupné kupé na spodním okraji nabídky. Ano, menší a levnější než GT86, které Toyota postavila ve spolupráci se Subaru. Projekt sice ještě oficiální zelenou nedostal, ale šéfinženýr japonské automobilky v této oblasti Tetsuya Tada zvěsti potvrdil.

„Zahájili jsme vývoj malého kupé s pohonem zadních kol, které bude umístěno pod model GT86,“ řekl. „Máme podporu nejvyššího vedení, konkrétně generálního ředitele Akia Toyody.“ Toyoda je znám vášní pro řidičsky zábavné vozy, sám také dokonce občas usedne za malý závodní volant pod přezdívkou Morizo a novému „hachi-roku“ pomohl na svět. Název je přepisem japonského čísla 86, doma se nepoužívají písmena GT. V USA se pak kupé prodává jako Scion FR-S.

Podle Tady mu sám Toyoda řekl, že výrobce potřebuje dva nové modely se zadním pohonem pod a nad GT86. Australskému serveru Car Advice Tetsuya Tada prozradil: „Akio Toyoda mi vždy tvrdil, že rodina našich sportovních aut by měla být tříčlenná s 86 uprostřed.“ Rozhovor se konal v hlavním městě Canberra, na setkání u příležitosti prvního výročí zahájení prodeje GT86 na pátém kontinentu.

Malý model však bude mít zcela nový podvozek. „Sportovní vůz s pohonem zadních kol je velmi obtížné postavit na nové platformě. Ale využijeme zkušenosti z vývoje GT86, naučili jsme se hodně, máme dost zkušeností a odborné znalosti, jak postavit vůz efektivně a úsporně.“ dodal ještě Tada. Zároveň nevyloučil, že automobilka v těchto aktivitách spojí opět síly s jiným výrobcem, ale má to být překvapení. Zmíněný vývoj však nevede on, ale jiný nejmenovaný inženýr. Tetsuya Tada dostal důvěru ve vzkříšení Supry, nicméně připustil, že menší auto je velkou výzvou, ostatní konkurenti se totiž bojí vysokých nákladů.

Přijde na trh nová Celica, či MR2? Pravděpodobnější je první jméno. MR2 měla přece motor před zadní nápravou. Pravda, o jeho umístění zatím nepadlo ani slovo. Čekání však bude dlouhé, určitě několik let. Už teď je jasné, že půjde o jeden z nejlevnějších sporťáků světa. A hlavně, fanoušci, kteří MR2, Celicu a Supru oplakávají, budou mít konečně důvod k radosti.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - EauRouge
12. 8. 2013 22:06
Re: Díky bohu
Souhlas, dlouhá léta co toyota s hondou rezignovaly, tu byla jen MX-5. O Evropě ani nemluvě - z Alfy Spider se stala těžká předokolka a Britské malé sporťáky zmizeli úplně.
Ale teď se karta obrací. Nový Spider má sdílet platformu s příští MX-5, Suzuki se chystá na nástupce Capuccina, Nissan plánuje menšího bráchu 370Z a Toyota jak vidno hodlá pokračovat ve sportovní ofenzívě. Teď už jen aby se vzpamatovala Honda a přišla s plnohodnotným nástupcem S2000 nebo aspoň CRX.
Avatar - gld
12. 8. 2013 16:02
Re: Díky bohu
Jedna z mála správ v oblasti motorizmu, ktorá mi skutočne robí radosť. Malá dostupná zadokolka? Pomaly vyhynutý druh. GT 86 je super, ale vyslovene dostupné auto to nie je.
Avatar - EauRouge
12. 8. 2013 12:40
Díky bohu
V Toyotě se nemohla sejít lepší sestava. Tetsuya Tada - skvělý inženýr a fanda zábavných aut a Akio Toyoda - taktéž milovník zábavných a rychlých aut, který má zájem dělat i auta pro radost. Čekají nás dobré časy.