Toyota Corolla 2014: Je tohle opravdu jedenáctá generace?
Koncept Furia měl premiéru letos v lednu na autosalonu v Detroitu a američtí fanoušci Toyoty celkem jásali. I designéři japonské automobilky se umějí v rámci možností odvázat. A ihned se začalo spekulovat o tom, zda takto bude vypadat nová, v pořadí jedenáctá generace legendární Corolly. Olej do ohně přilila minulý měsíc šanghajská studie Yundong Shuangqing II, která vypadá podobně, jenom je ještě o něco blíže sérii a jedná se o hybrid.
Jenže, je tady malý problém. Bílý sedan není nechtěným únikem, nedejbože plánovaným, ale jedná se o počítačové retuše z dílny Humster3D. Ať tak, či onak, nová, v pořadí již jedenáctá generace Corolly má zacílit na mladší publikum. Usedlé tvary jsou pryč, maska chladiče je agresivnější ve stylu nového Aurisu, zůstal dokonce i lom zadního okna, který byl k vidění na obou zmíněných konceptech.
Američanům nabídne zážehový čtyřválec 1,8 l s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic. Podle dřívějších informací magazínu
Car And Driver si zachová ve standardu archaický čtyřstupňový automat, přímo řazené ústrojí se pochlubí šesti stupni a v nabídce se objeví také nová bezestupňová převodovka CVT. Podvozek dostane hraniční rozvor nižší střední třídy 2,7 metru, délka vozu by přitom neměla přesáhnout 4,62 m.
Toyota oznámila, že novou Corollu odhalí 6. června v Kalifornii, tedy za několik málo dní. Musíme si tedy ještě chvíli počkat. Zatím je venku pouze jediný oficiální teaser sedanu verze S, který automobilka uvolnila 21. května. Jak už to tak v těchto případech bývá, ukázala pouze kus zadní svítilny a spoileru na víku zavazadelníku. Nic víc…
A co Evropa? Verze pro starý kontinent se bude podle dostupných informací vyrábět v Turecku. U nás je sice na pokraji zájmu ve prospěch zmíněného Aurisu, jenže jedná se o nejprodávanější automobil světa za loňský i předloňský rok, alespoň podle statistik serveru Best Selling Cars Blog.
Ovšem, je také nutné připomenout, že v Japonsku se prodává jedenáctá generace Corolly E160 již rok, konkrétně od května 2012. Té ovšem chybí ono efektní zalomení zadních bočních oken ze studie a je spíše konzervativně tvarovaná, žádné vyloženě agresivní linky na ní nenajdeme.