Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Corolla debutuje jako kombi. Nabídne jen jediný konvenční motor

David Bureš
Diskuze (317)
Řada Auris končí, místo ní se vrací označení Corolla. Kombi Corolla Touring Sports chce lákat na prostor pro zadní cestující.

Toyota chystá obměnu své kompaktní řady. Po dvou generacích končí s označením Auris, místo toho se vrací osvědčený název Corolla, který v Evropě v minulých letech nesl pouze sedan. Vedle pětidveřového hatchbacku bude Corolla nabídnuta také ve formě kombíku, který se světu poprvé představí na podzimním autosalonu v Paříži.

Corolla Touring Sports stejně jako výchozí hatchback vsadí hlavně na hybridní pohon, který Toyota hojně propaguje. Kompaktní kombík tak nabídne jen jedinou konvenční variantu, poháněnou přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 85 kW.

Zbytek nabídky budou tvořit hybridy, které budou nabídnuty dva. První využije zážehovou osmnáctistovku, zatímco druhý nově vyvinutý dvoulitr. Slabší hybridní varianta poskytne výkon 90 kW, silnější 132 kW, což bude v dané třídě unikát. Žádné jiné kompaktní kombi nemá nabídnout takovou kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva. Turbodiesel pro Corollu Touring Sports dostupný vůbec nebude, Toyota se takových agregátů u svých osobních aut zbavuje.

Základem nové Corolly je modulární platforma TNGA, konkrétně varianta GA-C. Vpředu vůz využije zavěšení McPherson, zatímco vzadu najdeme nově řešený multilink, a to u všech nabízených variant. K dispozici bude také adaptivní podvozek.

Automobilka přitom slibuje důraz na skvělé jízdní vlastnosti. Ty má zajistit tuhá karoserie nebo nízké těžiště, zajištěné nízkou zástavbou motoru nebo uložení baterie hybridů pod zadními sedadly. Řidič má pak ocenit nízký posaz za volantem.

Auto bylo navrženo v nově otevřeném centru výzkumu a vývoje v belgickém Zaventemu. Výrobce přitom zdůrazňuje, že kombík není jen pouhou odvozeninou hatchbacku, což je patrné i na rozvoru. Ten u kombíku činí dlouhých 2.700 mm, zatímco u hatchback má „jen“ 2.639 mm. Proto automobilka vyzdvihuje místo na zadních sedadlech, které má být největší v dané kategorii. Zavazadelník bude mít objem 598 litrů.

Design staví hlavně na výrazných křivkách, Toyota zkrátka už nechce být tak nudná jako kdysi. Dynamický postoj zdůrazňují široké podběhy s vytaženými lemy, zádi dominují široká koncová světla, tvořená diodami. Výrazný styl pak bude moci dále zdůraznit dvoubarevná karoserie.

David Bureš
Diskuze (317)
13. 5. 2019 18:47
Krásný kombík
Vzhled za jedna,motor by mohl být min1,6 turbo benzín .Při plném zatížení 1,2 nebude stíhat
14. 10. 2018 11:56
Re: Toyota
Mám Corollu 1.6 2017, ale za ten dvoulitrovej hybrid bych jí vyměnil, počkám zase na sedan. Snad bude...
6. 9. 2018 12:39
Re: z boku docela pěkné...
Full hybrid na váhe zase tak veľa nepridá (nie je omnoho ťažší ako porovnateľný turbo diesel) a to, čo pridá znižuje ťažisko, čo je výhoda. Ani cenovo to nie je oveľa drahšie, než diesel s automatom. A napokon, cena nie je len nákupná cena auta, ale cena všetkého za nejaké časové obdobie (prevádzka, údržba) s prihliadnutím na zostatkovú hodnotu, a z tohto pohľadu hybrid vychádza práveže lacnejší.

Tie emisné normy sú trochu za vlasy pritiahnuté, s tým súhlasím. A dá sa predpokladať, že to teraz bude trochu nahrávať hybridom. Ale hybridy sú tu 20 rokov a svoju životaschopnosť preukázali už aj doteraz, takže si nemyslím, že bez sprísnených noriem by nemali zmysel.

O spoľahlivosti, kultivovanosti už nejdem ani písať...
Avatar - .StenLi.
5. 9. 2018 20:29
Re: VAG koncern ma problem :)
Ano na Golf hybrid sa caka uz 21 rokov >:D
Passatu GTE sa moze len snivat o predajoch Camry hybrid.. Avensis je nepodarok pre europu ktory uz nastastie konci a nahradi ho prave najlepsia Camry s novym DFE hybridom uz predavanym v US.
Avatar - twistedTSD
5. 9. 2018 19:35
Re: VAG koncern ma problem :)
Nějaký napínák řetězu se jich vůbec netýká, protože řetěz nemají.