Nová Toyota Corolla debutuje jako kombi. Nabídne jen jediný konvenční motor
Toyota chystá obměnu své kompaktní řady. Po dvou generacích končí s označením Auris, místo toho se vrací osvědčený název Corolla, který v Evropě v minulých letech nesl pouze sedan. Vedle pětidveřového hatchbacku bude Corolla nabídnuta také ve formě kombíku, který se světu poprvé představí na podzimním autosalonu v Paříži.
Corolla Touring Sports stejně jako výchozí hatchback vsadí hlavně na hybridní pohon, který Toyota hojně propaguje. Kompaktní kombík tak nabídne jen jedinou konvenční variantu, poháněnou přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 85 kW.
Zbytek nabídky budou tvořit hybridy, které budou nabídnuty dva. První využije zážehovou osmnáctistovku, zatímco druhý nově vyvinutý dvoulitr. Slabší hybridní varianta poskytne výkon 90 kW, silnější 132 kW, což bude v dané třídě unikát. Žádné jiné kompaktní kombi nemá nabídnout takovou kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva. Turbodiesel pro Corollu Touring Sports dostupný vůbec nebude, Toyota se takových agregátů u svých osobních aut zbavuje.
Základem nové Corolly je modulární platforma TNGA, konkrétně varianta GA-C. Vpředu vůz využije zavěšení McPherson, zatímco vzadu najdeme nově řešený multilink, a to u všech nabízených variant. K dispozici bude také adaptivní podvozek.
Automobilka přitom slibuje důraz na skvělé jízdní vlastnosti. Ty má zajistit tuhá karoserie nebo nízké těžiště, zajištěné nízkou zástavbou motoru nebo uložení baterie hybridů pod zadními sedadly. Řidič má pak ocenit nízký posaz za volantem.
Auto bylo navrženo v nově otevřeném centru výzkumu a vývoje v belgickém Zaventemu. Výrobce přitom zdůrazňuje, že kombík není jen pouhou odvozeninou hatchbacku, což je patrné i na rozvoru. Ten u kombíku činí dlouhých 2.700 mm, zatímco u hatchback má „jen“ 2.639 mm. Proto automobilka vyzdvihuje místo na zadních sedadlech, které má být největší v dané kategorii. Zavazadelník bude mít objem 598 litrů.
Design staví hlavně na výrazných křivkách, Toyota zkrátka už nechce být tak nudná jako kdysi. Dynamický postoj zdůrazňují široké podběhy s vytaženými lemy, zádi dominují široká koncová světla, tvořená diodami. Výrazný styl pak bude moci dále zdůraznit dvoubarevná karoserie.