Toyota Auris končí! Nahradí ji Corolla
Toyota se chystá na příchod nové generace svého zástupce v nižší střední třídě, nástupce Aurisu. Jestliže na jaře v Ženevě konceptem Auris dala najevo, že si kompakt uchová tento název, nakonec je všechno jinak. Automobilka oznámila, že se i v Evropě vrátí k osvědčenému pojmenování Corolla.
Proslavené jméno Toyota využívala na evropském trhu v uplynulých letech jen pro odvozený kompaktní sedan, zatímco hatchback a kombi od roku 2007 nesly vlastní název Auris. Výrobce to tehdy vysvětloval radikální změnou s nástupem tehdejší nové generace, která přišla s novým přístupem k návrhu vozidla a navíc se vzhledově přiblížila většímu Avensisu. Přesto to mnohé překvapilo, Corolla bylo osvědčené pojmenování s roky budovanou image. Vždyť první generace Corolly přišla už v roce 1966.
Revolučními změnami Toyota přejmenování vysvětluje opět. „Filozofie návrhu a konstrukce TNGA dodává nové generaci našich kompaktních modelů zbrusu nový rozměr. Kromě kvality, odolnosti a spolehlivosti, kterými je Corolla proslulá, přináší více emocí, po kterých naši zákazníci volají, jako jsou např. výrazný design, kultivovaný interiér, atraktivní jízdní dynamika a výkonné, nicméně hospodárné hybridní pohony,“ vysvětluje Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe. „K opětovnému zavedení názvu Corolla pro naše kompaktní hatchbacky a kombi bychom těžko našli příhodnější okamžik než uvedení modelu nové generace,“ dodává.
Evropská centrála Toyoty se tak rozhodla opět sjednotit názvy svých zástupců v kompaktním segmentu. Název Corolla totiž model Auris už nyní nesl na mimoevropských trzích.
Nástupce Toyoty Auris se začne na evropských trzích prodávat v průběhu roku 2019, o výrobu se postará závod v britském Burnastonu. Hatchback se už ukázal ve formě studie na jarním autosalonu v Ženevě, odvozené kombi Corolla Touring Sports se představí na podzimním autosalonu v Paříži.
U hatchbacku už automobilka přiznala, že bude o 40 mm delší než předchůdce, zároveň však o 25 mm nižší. K dispozici mají být tři pohonná ústrojí, využívající výhradně zážehové motory. Základem bude přeplňovaná dvanáctistovka s 85 kW, které doplní dvě hybridní verze. První s 90 kW využije osmnáctistovku známou z C-HR a Priusu, druhá nový dvoulitr se 132 kW. S turbodiesely už Toyota ve svých osobních autech nepočítá.