Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford a Toyota spojí síly při vývoji hybridů s pohonem zadních kol

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Dvě velké automobilky budou spolupracovat na vyvinutí hybridního systému pro SUV, pick-upy a malé dodávky.

Systém by měl být odpovědí na dvourežimové hybridní ústrojí vyvinuté koncerny GM, BMW a DaimlerChrysler. Jeho podstatou je vložení elektromotoru mezi spalovací motor a automatickou převodovku, přičemž elektromotor a převodovku je nyní možno kombinovat jak se zážehovými, tak se vznětovými agregáty.

Ford a Toyota jsou však v tento okamžik na samém začátku; bylo podepsáno memorandum o porozumění a nyní se tak týmy inženýrů a stratégů zabývají otázkou výběru architektury systému a výběrem vhodné techniky a technologií. Nebylo zatím řečeno, jaké modely se na hybridní systém mohou v budoucnu těšit, téměř jasné je jeho nasazení v důležitém modelu Fordu, v pick-upu F-150. Vyloučena prý není ani jeho zástavba do sportovního Mustangu.

Derrick Kuzak, šéf vývoje ve Fordu, zdůraznil, že obě společnosti nepřistoupily na dohodu o využívání stejných podvozkových platforem, ale že se jedná opravdu pouze o vývoj hybridního systému či telematických prvků, které následně společnosti budou používat ve svých modelech. Kuzak přirovnal celou situaci k dřívějšímu vývoji úspěšné šestistupňové automatické převodovky, který proběhl ve spolupráci s GM.

Důvodem pro společný projekt jsou samozřejmě finance. Sdílením nákladů se podaří docílit nižší finální ceny produktu. Podle odhadů je celková cena zástavby dvourežimového hybridního ústrojí ve vozech GM rovna 20 tisícům dolarů (přibližně 350 tisíc Kč). Ford a Toyota by chtěli cenu hybridního systému stlačit výrazně níž.

Obě společnosti nejsou na poli s hybridy žádnými nováčky – Toyota je světovým leaderem na poli hybridů, k dnešnímu dni prodala více než 3,3 milionu těchto vozů (z čehož na Prius připadá více než 60 %), což je více než polovina všech dosud prodaných hybridů. Ford byl první americkou automobilkou, která postavila a uvedla na trh hybrid: řeč je o modelu Escape Hybrid z roku 2004, což zároveň bylo první SUV s hybridním pohonem (Lexus RX 400h přišel až o rok později).

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
23. 8. 2011 15:06
Dost překvapivé spojení
Dost překvapivé spojení. Je otázka, kdo v tom vztahu bude hrát druhé housle?

Toyota má teď plno vlastních problémů.

Osobně jsem proti jakékoliv velké spolupráci s konkurencí, protože to je i pomáhání konkurencí.

V každém případě tento nový společný systém bude pravděpodobně nejlepší na trhu.