Toyota GT86 nesplňuje prodejní očekávání, sportovní verze ohrožena
Když Toyota začala prodávat svůj sporťák GT 86 na trhu, jenž vypadal na to, že bezmezně touží po lehké kompaktní zadokolce, zdálo se, že to bude obrovské terno. Reakce médií vesměs nadšené, komunita petrolheadů v sedmém nebi a alespoň soudě podle reakcí konkurence se jednalo o následováníhodnou myšlenku, které už se chopil Nissan, Kia a patrně i GM. Jenže...
...ani skutečnost, že GT 86, prostá jakýchkoli slabých stránek, přišla na trh bez jediného konkurenčního modelu, nezajistila Toyotě údajně předpokládané prodejní výsledky. Prozradil to britskému Auto Expressu manažer japonské značky Gerald Killmann, aniž by ovšem upřesnil, jaký byl plán a jak se jej (ne)daří plnit. Z informace není ani patrné, zda Toyota na autě vydělává nebo prodělává, nicméně ve světle této skutečnosti je prý v ohrožení výroba výkonnější a sportovnější verze, k níž se údajně Japonci už reakcemi trhu téměř nechali přesvědčit.
Stejně tak se dá vážně pochybovat o tom, že by mohl být odsouhlasen projekt kabrioletu FT-86 Open. Ba co víc, údajně ještě letos, nejpozději příští rok se má začít prodávat Kia GT4 Stinger, někdy v roce 2016 se v nabídce Nissanu objeví produkční verze kupé IDx a velmi vážně se myšlenkou na výrobu podobného auta zabývá i General Motors. Pokud je ovšem trh tak malý, že nestačí ani k uspokojení představ Toyoty, mohla by tato auta opět být zdrojem velkého rozčarování celé řady značek, což by znamenalo konec cenově dostupných a zábavných sporťáků.