Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma
Toyota oznámila, že ceny sporťáku 86 budou na domácím japonském trhu začínat na částce 1,99 milionu jenů, což odpovídá zhruba 497 tisícům korunám. V Evropě, kde tento vůz bude prodávaný s označením GT 86, má sportovní Toyota stát zhruba 30.000 euro (cca 752.000,- Kč).
Ve Spojených státech amerických bude automobil nabízen jako Scion FR-S. Americké zastoupení však ceny tohoto auta zatím neoznámilo, první exempláře se u místních prodejců mají objevit během letošního jara.
Podle mluvčího evropského zastoupení Toyoty je tak vysoký rozdíl v cenách dán i tím, že v Japonsku bude nabízena varianta s jednoduchou základní výbavou, zatímco provedení pro starý kontinent bude luxusnější, s více prvky. Prodej GT 86 v Evropě podle předchozích zpráv bude zahájen na začátku letošního léta.
Toyota chce v Evropě ročně prodat 15 tisíc exemplářů modelu GT 86, zatímco v Japonsku se podle odhadů značky měsíčně prodá 1.000 těchto sporťáků.
Japonská automobilka si chce díky GT 86 zlepšit své renomé u mladých zákazníků. Hlavní inspirací pro novou Toyotu byla Corolla Levin AE86, slavná Hachi roku, známá pro vzrušení a radost za volantem, které poskytovala řidičům. Model Celica, který se dá považovat za předchůdce GT 86, se v Evropě přestal prodávat v roce 2006.
S vývojem auta Toyotě pomáhala japonská automobilka Subaru, která bude prodávat vlastní verzi tohoto sporťáku. Ta se bude jmenovat Subaru BRZ. Oba vozy bude Subaru vyrábět v továrně Gunma severně od Tokia.
O pohon GT 86 se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. Agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1, vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1.
Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo se samočinnou převodovkou se stejným počtem převodových stupňů. Síla dvoulitrového čtyřválce je přenášena na zadní kola pomocí samosvorného diferenciálu.
Automobil zrychlí z 0-100 km/h do 6 sekund a jede maximální rychlostí 230 km/h.