Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma

Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma

 
 

Sporťák s pohonem zadních kol od Toyoty se na domácím japonském trhu začne prodávat 6. dubna 2012.

Toyota oznámila, že ceny sporťáku 86 budou na domácím japonském trhu začínat na částce 1,99 milionu jenů, což odpovídá zhruba 497 tisícům korunám. V Evropě, kde tento vůz bude prodávaný s označením GT 86, má sportovní Toyota stát zhruba 30.000 euro (cca 752.000,- Kč).

Ve Spojených státech amerických bude automobil nabízen jako Scion FR-S. Americké zastoupení však ceny tohoto auta zatím neoznámilo, první exempláře se u místních prodejců mají objevit během letošního jara.

Podle mluvčího evropského zastoupení Toyoty je tak vysoký rozdíl v cenách dán i tím, že v Japonsku bude nabízena varianta s jednoduchou základní výbavou, zatímco provedení pro starý kontinent bude luxusnější, s více prvky. Prodej GT 86 v Evropě podle předchozích zpráv bude zahájen na začátku letošního léta.

Toyota GT 86: Sériová FT-86 oficiálně

Toyota chce v Evropě ročně prodat 15 tisíc exemplářů modelu GT 86, zatímco v Japonsku se podle odhadů značky měsíčně prodá 1.000 těchto sporťáků.

Japonská automobilka si chce díky GT 86 zlepšit své renomé u mladých zákazníků. Hlavní inspirací pro novou Toyotu byla Corolla Levin AE86, slavná Hachi roku, známá pro vzrušení a radost za volantem, které poskytovala řidičům. Model Celica, který se dá považovat za předchůdce GT 86, se v Evropě přestal prodávat v roce 2006.

S vývojem auta Toyotě pomáhala japonská automobilka Subaru, která bude prodávat vlastní verzi tohoto sporťáku. Ta se bude jmenovat Subaru BRZ. Oba vozy bude Subaru vyrábět v továrně Gunma severně od Tokia.

O pohon GT 86 se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. Agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1, vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1.

Jake.auto.cz: Toyota GT 86 (přehled všech článků)

Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo se samočinnou převodovkou se stejným počtem převodových stupňů. Síla dvoulitrového čtyřválce je přenášena na zadní kola pomocí samosvorného diferenciálu.

Automobil zrychlí z 0-100 km/h do 6 sekund a jede maximální rychlostí 230 km/h.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

U tepláren vyrostou velké elektrické baterie U tepláren vyrostou velké elektrické baterie

Spojením baterií s konvenčními generátory elektřiny si…

Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat

Městská firma Operátor ICT chystá celopražské úložiště…

 

Štítky Toyota Sportovní

 

Přidat názorDiskuse: Toyota GT86: V Evropě o polovinu dražší než doma







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo... Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo...

O otevřené verzi kupé Toyoty GT86 se hovoří už delší…

Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila návrat do Prahy

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila…

Exprezident Václav Klaus platí za vášnivého lyžaře. Za zimními radovánkami se proto nyní vydal do rakouských…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor Vémola vyzval Végha

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor…

Čeští i slovenští fanoušci MMA si tento střet přejí vidět už dlouho. A možná se brzy dočkají. Karlos Vémola…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí, Babiš druhé jmenování premiérem jisté nemá

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí,…

Druhá vláda s ANO už bez premiéra Andreje Babiše? Podle místopředsedy KDU-ČSL Jana Bartoška je to aktuálně už…