Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86: Sériová FT-86 oficiálně

David Bureš David Bureš 28. 11. 2011 • 16:34
17
225
Zobrazit náhledy (17)
Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86
Ani FT-86, ani Celica! Nové kupé od Toyoty se bude v Evropě prodávat pod označením GT 86.

Toyota zveřejnila oficiální informace o sériovém provedení sporťáku, vyvíjeného ve spolupráci se Subaru. Zatímco koncepty vozu se jmenovaly FT-86 a FT-86 II, sériová verze se v Evropě bude prodávat jako GT 86. Na domácím japonském trhu pak bude vůz nabízen jako Toyota 86.

Okruh zákazníků je předem daný, výrobce tvrdí, že sporťák GT 86 je určen pro všechny řidiče, kteří si pobyt za volantem vychutnávají a nepovažují jej za pouhou nutnost.

Historický odkaz

Toyota GT 86 navazuje na několik historických sportovních modelů této japonské značky. Toyotu 2000 GT, představenou v roce 1965, nový sporťák například připomíná „vykousnutou“ střechou.

Hlavní inspirací ale byla Corolla Levin AE86, slavná Hachi roku, známá pro vzrušení a radost za volantem, které dávala řidičům. Tento kompaktní model byl lehký, jeho hmotnost navíc byla dokonale rozložena, díky čemuž se Corolla Levin AE86 stala oblíbeným nástrojem pro mnohé automobilové soutěže a dostupným autem pro automobilové nadšence.

Design

Základní tvary vozu definovaly dřívější koncepty. Sériová Toyota GT 86 však oproti nim působí usedlejším dojmem, zároveň je ale elegantnější než její dvojče Subaru BRZ. Pryč je agresivně tvarovaná příď studie FT-86 II s diodovými světly, navazujícími na hlavní světlomety, také zadní difusor byl pro potřeby sériového provedení upraven. Litá kola jsou standardně 17palcová.

Automobil je dlouhý 4.240 mm a vysoký 1.285 mm, rozvor činí 2.570 mm. Oproti konceptu FT-86 II je sériové provedení o 5 mm delší a o 15 mm vyšší.

Interiér

Interiér s uspořádáním sedadel 2+2 je úzce zaměřen na řidiče. Toyota slibuje dokonalou ergonomii a funkčnost všech prvků, se kterými jezdec pracuje. Sedačky mají nabízet optimální oporu při akceleraci i bočním zrychlení. Sedadlo řidiče je vytvarováno tak, aby poskytlo potřebné pohodlí, ale současně nepřekáželo v oblasti lokte při manipulaci s řadicí pákou.

Průměr volantu se semišovým povrchem je pouhých 365 mm, což je údajně nejméně ze všech modelů Toyota v historii. Sdruženému ukazateli na přístrojové desce dominuje velký otáčkoměr, jednotlivé ukazatele byly navrženy tak, aby byly co nejlépe čitelné.

O sportovním zaměření vozu dále vypovídají obklady imitující karbonová vlákna, červené švy čalounění, kolébkové spínače na středovém panelu či odlehčené hliníkové pedály.

Motor a převodovka

O pohon GT 86 se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. Jak naznačovaly dřívější zprávy, agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1. Vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1.

Agregát z dílny Subaru je čtvercový, vrtání i zdvih mají symbolických 86 mm. Nechybí systém se dvěma vstřikovači paliva na válec D-4S od Toyoty, které využívá vysoký kompresní poměr 12,5:1. Instalací jednoho vstřikovače ve spalovací komoře a druhého v sacím kanále se spojují přednosti přímého vstřikování a vstřikování do sání.

Motor bude možné kombinovat se šestistupňovým manuálem, nebo se samočinnou převodovkou se stejným počtem převodových stupňů. Toyota slibuje, že manuál nabídne rychlou a přesnou odezvu s krátkými drahami řazení. Automat pak bude možné přepnout do sportovního režimu, ve kterém řidič bude moci řadit sám pomocí páček pod volantem.

Podvozek

S ohledem na optimální vyvážení je agregát umístěn co nejníže a co nejvíce vzadu. Hmotnost je rozdělena mezi přední a zadní nápravu v poměru 53:47.

Síla dvoulitrového čtyřválce je přenášena na zadní kola pomocí samosvorného diferenciálu. Vypínatelný stabilizační systém VSC je naladěn tak, aby nabídl dynamickou stabilitu na hranici výkonových možností vozidla s minimálními zásahy do řízení. Díky tomu si řidič jízdu maximálně užije.

Automobil má přesně a okamžitě reagovat na povely a má mít skvělé jízdní vlastnosti, kterým mimo jiné pomůže nízká hmotnost a nízko položené těžiště, ležící v pouhých 475 mm. Přední nápravu tvoří vzpěry McPherson, vzadu jsou dvojité lichoběžníky.

Světová výstavní premiéra Toyoty GT 86 proběhne na nadcházejícím tokijském autosalonu, prodej vozu bude v Evropě zahájen v létě 2012.

Na stejném základě jako Toyota GT 86 je postaveno Subaru BRZ. To bylo představeno na letošním autosalonu v Los Angeles, kde byl k vidění předobraz ostré verze STI.


Témata
25. 3. 2012 15:15
Re: BRAVWO GTI
Ty jsi ale kus experta (myšleno - idiota...). Pokud začnu valit lidem klíny do hlavy o technických věcech, nejdřív bych tomu měl trochu rozumět. To, že ve Fabii dává motor vyšší kroutící moment, je jasné, ale každému průměrně inteligentnímu člověku je jasné, že tento moment se přenáší na podklad (vozovku) přes kola. No a mezi motorem a koly je převodné ústrojí s určitým převodovým poměrem. Z fyziky vyplývá, že pokud něco zpřevoduješ do pomala, kroutící moment Ti vzroste. Takže dej do rovnice to, co jsi napsal Ty a co já. Pokud se budou kola točit stejně rychle, tudíž vozidlo pojede stejnou rychlostí (předpokládám stejno velikost kol u obou vozidel), tak při udržování otáček u Fábie 4500/min a u Toyoty 6600/min, se bude na podklad přenášet u Toyoty o 20,3% více kroutícího momentu (V případě, že budu točit Fábii pouze na 2000/min, bude to dokonce o 170,6% více). Pokud tedy budeme brát pouze údaje, které udáváš, dostane řidič z Toyoty lepším řazením lepší zrychlení i do toho dlouhýho táhlýho*. No a právě o tom mi přijde tohle auto. Donutit řidiče správně řadit, předpovídat, účastnit se procesu řízení a odmění ho zábavou a radostí z jízdy. To je přesně o tom, jaký je přístup automobilek k rychlému autu, jedni dají papírový výkon a snadnou obsluhu, jiní cílí na skutečné řidiče (jako právě Toyota GT86). Něco je o tom zmiňováno v příspěvku "Morální políček toho nejhrubšího zrna". No a o zvuku motoru, když ho budeš tlačit do otáček v dlouhým táhlým, o tom ani nemluvím...
*Samozřejmě to můžou narušit kola (pokud budou mít v Toyotě o 20% větší průměr, tak se krouťák vyrovná), dále nejsou k dispozici průběhy kroutícího momentu u Škodovky za hranicí 4500/min.
Avatar - B-KILL
30. 11. 2011 04:46
Super XX86
Dufam ze to bude jazdit ako AE86 ;-) , vyzera to super, len dufam ze, tam daju trosku zivsi motor, ale podla mna by mal bit strop 320HP aby to bolo vyvazene s podvozkom, teraz nastava otazka? Toyota albo Subaru...
30. 11. 2011 00:28
Re: Fraška na n-tou....
:yes: :yes: :-)
29. 11. 2011 22:53
Re: Zamyšlení
...a co teprve, kdyby se do toho připletla nějaká Scania s návěsem, ta by jim teprve dala >:D >:D >:D
Kankunen :yes:
29. 11. 2011 16:36
Re: Fraška na n-tou....
:yes:

GTI prostě jen po x-té dokazuje, že o autech NIC NEVÍ, že jim NEROZUMÍ, že zná jen tupé marketingové cancy a svůj názor na auta odvozuje z fotek a reklam. Je to prostě teoretik, a ještě hloupý.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku