Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Hilux: Osmá generace je za dveřmi, dostane motor BMW?

Jan Mička
Diskuze (9)
Toyota Hilux je ve světě automobilů opravdový pojem. Osmá generace kultovního pick-upu už pomalu klepe na dveře.

První generace Toyoty Hilux, která nesla označení N10, se začala prodávat už v roce 1968. Ačkoliv bude japonskému pick-upu brzy padesát, skalní fanoušci se jej nehodlají vzdát za žádnou cenu, přičemž docela chápeme proč. Není to totiž pouze jeho dlouhá historie, ale především fakt, že je vůz prakticky nezničitelný, což v roce 2003 dokázali vtipálci z televizního pořadu Top Gear.

Je téměř zřejmé, že ani roky tvrdého provozu nemají na kvalitu Hiluxu větší vliv. Je však třeba jít s dobou a omlazovat, jak to jen jde. Sedmá, tedy současná generace, si však svou návštěvu u mistrů karosářů odbyla již dvakrát (v letech 2008 a 2011) a pomalu nastal čas k příchodu zcela nového vozu. Jak by mohl vypadat?

Podle úvah a představ grafika serveru Carscoops.com možná tak, jak vidíme na úvodní fotografii článku. Spíše než o radikální změnu vzhledu by se mohlo jednat o jakousi evoluci, která využije dříve použitých prvků a přemění je k obrazu moderních trendů. Spíše než jako přenesení nové firemní identity nám však možná podoba Hiluxu připomíná Volkswagen Amarok a svým způsobem také Toyotu Tundra. Tu však na našem trhu oficiálně nepořídíte.

O motorové paletě nové generace Toyoty Hilux zatím můžeme jen spekulovat. Současný vůz má pod kapotou čtyřválcové agregáty 2.5 D-4D (106 kW, pro verze Single Cab, Extra Cab i Double Cab) a 3.0 D-4D (126 kW, pouze pro Double Cab). Oba agregáty v základu spolupracují s manuální pětistupňovou převodovkou, pětistupňový automat je dostupný pouze pro ten silnější.

Existuje však ještě jedna možnost – Toyota totiž rozběhla spolupráci s automobilkou BMW, která již dodává vznětovou šestnáctistovku do MPV Verso. Také v novém Hiluxu by se tedy mohl objevit bavorský motor, jedná se však pouze o spekulaci.

Jan Mička
Diskuze (9)
Avatar - Gasoline
23. 5. 2014 20:05
Re: Proč BMW ???
Já mám zase dlouholeté zkušenosti s LC 90 a rozhodně bezporuchový motor (3.0D) to nemělo. Hlavně problémy s přehříváním a papal docela olej. Podle Toyoty v normě.
Jinak to ale byl opravdu pracant a všechna offroad hebla pěkně mechanická.
23. 5. 2014 17:44
Re: Proč BMW ???
a za kolik myslis ze jezdi ted? .. pokud by byla realna spotreba mezi 15-18 s v8 tak by po ni skocili hned.. pokud by neli jistotu vydrze..
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2014 14:06
Re: Hilux
Bez obav, Toyota Hilux nemůže jezdit s dvoulitorvým motorem, specielně motory BMW jsou velmi poruchové...
Avatar - fOE
23. 5. 2014 13:26
Re: Proč BMW ???
BMW je docela silna skupina, co rozhodne netrpi spatnym prodejem ani financnimi vysledky. Nevim jestli by i pro toyotu toto nebylo velke sousto, nehlede na to ze akcionari BMW nemaji moc duvod prodavat.

Kde se o tom suska? Ja o tom ted slysim prvne.
23. 5. 2014 13:10
Re: Proč BMW ???
Protože Toyota brzo BMW koupí...aspoň tak se o tom mluví...no vysvobození pro BMW, aby se mohlo vrátit na své pozice a pro Toyotu rozšíření. Jen se to šušká, ale logiku by to dávalo...