Toyota RAV4 2,0 4WD 3D - čipera na silnice i do terénu

Toyota RAV4 2,0 4WD 3D - čipera na silnice i do terénu

 
 

Počátkem září začal v ČR prodej druhé generace Toyoty RAV4, která navazuje na svého úspěšného předchůdce, který byl v prodeji od roku 1994. Narozdíl od hravě pojatého designu první generace je novinka již trošku "dospělejší", hlavně pětidveřová verze. Třídveřový RAV4 je oproti pětidveřovému výrazně kratší (4200 mm vs. 3805 mm) a taktéž rozvor náprav je zmenšen (2490 mm vs. 2280 mm). To vše...

Počátkem září začal v ČR prodej druhé generace Toyoty RAV4, která navazuje na svého úspěšného předchůdce, který byl v prodeji od roku 1994. Narozdíl od hravě pojatého designu první generace je novinka již trošku "dospělejší", hlavně pětidveřová verze. Třídveřový RAV4 je oproti pětidveřovému výrazně kratší (4200 mm vs. 3805 mm) a taktéž rozvor náprav je zmenšen (2490 mm vs. 2280 mm). To vše dělá z RAV4 jakoby dvě zcela rozdílné verze automobilů. Zatímco 3 dv. verze je jakýmsi "funny" automobilem ideálním pro řádění v lehčím terénu a díky své obratnosti i ve městě, pětidveřová verze má již výraz "dospělého" vozu, který dokáže odvézt na hory pět členů rodiny i s běžkami a spoustou zavazadel.

Testem však prošlo jen třídveřové provedení se stálým pohonem všech kol (prodává se i levnější verze s pohonem pouze předních kol) a dvoulitrovým motorem, takže podrobný popis bude věnován již pouze této verzi.

Po usednutí za volant překvapí sportovně laděný interiér vozu. Dominantním prvkem je tříramenný volant s airbagem, za který by se nemusela stydět ani Toyota Celica. Posilovač řízení má velmi silný účinek, který je příjemný při manévrování ve městě nebo při parkování, ale při rychlé jízdě např. na dálnici přílišný účinek posilovače již vadí. V kapličce pod volantem se ukrývají "ciferníky" s ve středu umístěným otáčkoměrem. To vše s bílím podkladem a černými čísly. Řadicí páka je poměrně krátká a řazení jde lehce a přesně (podobně jako u dříve testovaného Yarise). Trošku zklamáním je poměrně tuhý chod spojky a její ostrý záběr. Troufám si tvrdit, že méně zkušeným řidičům (řidičkám) by spojka v RAV4, mohla občas dělat problémy při rozjezdech.

Prostor na zadních sedadlech je díky malému rozvoru omezen podběhy zadních kol, takže vůz je koncipován jako čtyřmístný. To potvrzují také pouze dva bezp. pásy na zadních sedadlech (pětidveřová verze je však pětimístná). Zadní sedadla mají regulovatelný sklon opěradla, což cestující ocení hlavně na delších trasách. Navíc je možné zadní sedadla v případě potřeby zcela vyjmout a vytvořit tak dostatečně velký zavazadlový prostor (766 l). V běžném uspořádání je totiž zav. prostor velmi malý (150 l) a pojme v podstatě jen pár nákupních tašek. Určitou náplastí na zmírnění malého zav. prostoru je odkládací taška umístěná na dveřích zav. prostoru a také množství odkládacích prostorů v interiéru.

O pohon testovaného RAV4 se staral moderní dvoulitrový zážehový čtyřválec s šestnácti ventily a proměnným časováním ventilů VVT-i. Nejvyšší výkon tohoto motoru je velmi slušných 110 kW. Neméně zajímavá je vzhledem k objemu i hodnota nejvyššího točivého momentu - 192 Nm, která je dosahována ve 4000 otáčkách. To vše ve spojení s "krátce" odstupňovanou pětistupňovou manuální převodovkou dělá z poměrně lehkého vozu (1220 kg) obratného a svižného "ďáblíka". Nejvyšší rychlost 185 km/h je plně dostačující a zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,6 s také není špatné. Motor dobře táhne již z nízkých otáček, ale jak už to u moderních šestnáctiventilových motorů bývá, ten pravý výkon je dostupný až okolo 4000 otáček. Zde však již pomalu začíná stoupat hluk pronikající od motoru k posádce. Příjemným překvapením byla spotřeba. Ta se pohybovala mezi 8-9,5 l na 100 km, což je vzhledem k častému využívání nejvyššího výkonu motoru příznivé.

Jízdní vlastnosti "krátké" verze byly výrazně ovlivněny zimními pneumatikami, které nedokázaly přesně reagovat na zatočení předních kol a tak se vůz choval dosti nedotáčivě. V lehčím terénuse RAV4 díky stálému pohonu všech kol cítil jako "ryba ve vodě" a poskytoval opravdovou radost z jízdy. Pro těžký terén chybí redukční převodovka i závěrka diferenciálu. Brzdy s ABS měly velmi dobrý účinek a ani jejich větší namáhání neomezilo jejich účinnost.

Cena testovaného vozu byla 800.900 Kč. Nejlevnější provedení s pohonem předních kol a motorem 1,8/92 kW stojí 675.900 Kč. Rozdíl mezi 3D a 5D verzí je 35.000 Kč.

Nová Toyota RAV4 výrazně předčila svého předchůdce prakticky ve všech parametrech. Uvnitř je prostornější, má výkonnější motor s nízkou spotřebou. Výborná je ovladatelnost vozu a účinnost brzd. Také vnější design je velmi atraktivní. Slabiny spatřujeme ve malém zavazadlovém prostoru (u třídveřové verze) a vyšší ceně.

ABS, 2x airbag, lakované nárazníky a kliky dveří, příprava pro rádio + 4x repro, el. ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, vnější zrcátka v barvě vozu el. ovládané a vyhřívané, imobilizer, výškové nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizace manuální, přední mlhovky, zadní diferenciál s omezeným prokluzem, střešní lišty

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 800 900 Kč Cena v testované výbavě: 800 900 Kč

Základní výbava:ABS, 2x airbag, lakované nárazníky a kliky dveří, příprava pro rádio + 4x repro, el. ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, vnější zrcátka v barvě vozu el. ovládané a vyhřívané, imobilizer, výškové nastavitelné sedadlo řidiče, klimatizace manuální, přední mlhovky, zadní diferenciál s omezeným prokluzem, střešní lišty

Výbava testovaného vozu:základní

Společnost OKD je schopná další existence, řekl její insolvenční správce Společnost OKD je schopná další existence, řekl její insolvenční správce

Zisk černouhelné společnosti OKD činil v letošním prvním…

Konec kodrcání autobusem, v Jinonicích zase zastavuje metro. Podívejte se, jak dopadla oprava Konec kodrcání autobusem, v Jinonicích zase zastavuje metro. Podívejte se, jak dopadla oprava

Cestující pražským metrem mohou znovu využívat stanici…

Při náletech v Jemenu zemřeli i civilisté. Povstalci dávají vinu na provládním sílám Při náletech v Jemenu zemřeli i civilisté. Povstalci dávají vinu na provládním sílám

Při náletech, které zasáhly hotel severně od jemenského…

 

Štítky SUV Toyota Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 7.3 / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / 766
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1220 / 490
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3805
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2280
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1495
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 4
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Nová Toyota RAV4: první fotografie + interiér Nová Toyota RAV4: první fotografie + interiér

Ve Frankfurtu se poprvé představí také nová Toyota RAV4,…

Toyota RAV4 Selection: Více stylu a luxusu pro japonské SUV Toyota RAV4 Selection: Více stylu a luxusu pro japonské SUV

Toyota rozšíří nabídku modelu RAV4 o verzi Selection,…

 



 
Mazda vyvíjí motor se dvěma turby a elektrickým kompresorem

Mazda vyvíjí motor se dvěma turby a elektrickým kompresorem

Dnes 12:50

Mazda neutuchá ve vývoji zážehových motorů. Nechala si patentovat třikrát přeplňovaný agregát.




Blesk.cz

Chorvatsko dál bojuje s ohněm. Hasiči s vypětím sil drží plameny dál od domů

Chorvatsko dál bojuje s ohněm. Hasiči s vypětím sil…

Chorvaté dál bojují s požáry, které jsou pro ně nejničivější za posledních 10 let. V ohni je celá Dalmácie,…

Traktor smetl osobák: Kájinka (7) a Klaudinka (4) jely v autě bez technické a bez světel? Táta prosí Boha o jejich život

Traktor smetl osobák: Kájinka (7) a Klaudinka (4)…

Nejtěžší chvíle teď prožívá Patrik P., táta dvou malých holčiček Kájinky (7) a Klaudinky (4). Auto, ve kterém…

 

iSport.cz

Calgary se stále zajímá o Jágra. Kouč Flames veterána obdivuje

Calgary se stále zajímá o Jágra. Kouč Flames…

Hokejista Jaromír Jágr by mohl přece jen zakotvit v Calgary, které bylo jednu dobu považováno za hlavního…

Jak půjde Slavia na APOEL? Stoch vs. Van Buren, Rotaně trenér podrží

Jak půjde Slavia na APOEL? Stoch vs. Van Buren,…

Už dnes večer to vypukne! Fotbalisté Slavie se pokusí v odvetě play off Ligy mistrů zvrátit prohru 0:2 a…

 

Reflex.cz

Konec prostituce v Dubí? Německé zákazníky odehnaly i dopisy otevřené manželkami

Konec prostituce v Dubí? Německé zákazníky odehnaly…

Lázeňské město Dubí proslulo koncem devatenáctého století výrobou skla a porcelánu. Koncem dvacátého století mu…

Přichází čas chudnutí. Střední třída se rozpadá a mladí se budou mít hůř než rodiče, tvrdí politolog

Přichází čas chudnutí. Střední třída se rozpadá a…

Politolog Ondřej Slačálek vidí příčiny v rozpadu střední třídy, která se právem cítí ohrožená. Bohatí podle něj…