Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris 1,0 16V

 
 

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila mezi příznivci malých automobilů nebývalý zájem. Velký podíl na tom má především moderní design Yarise, který mohou kolemjdoucí obdivovat. Yaris má ale i další přednosti, například moderní zážehový šestnáctiventilový motor 1,0 s proměnným časováním ventilů VVT-i nebo výborné využití vnitřního prostoru.

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila mezi příznivci malých automobilů nebývalý zájem. Velký podíl na tom má především moderní design Yarise, který mohou kolemjdoucí obdivovat. Yaris má ale i další přednosti, například moderní zážehový šestnáctiventilový motor 1,0 s proměnným časováním ventilů VVT-i nebo výborné využití vnitřního prostoru.

Testovaný automobil v pětidveřové verzi a ve stojí 339 000 Kč. S příplatkovou klimatizací se konečná cena dostala na 378 000 Kč. Základní třídveřový Yaris "terra base", který však má ve výbavě například airbag řidiče, palubní počítač, imobilizér, nastavitelný volant či stěrač zadního skla stojí 286 100 Kč.

Interiér Yarise je dobře promyšlen. Zaujme svou prostorností (především na výšku a délku) a také množstvím odkládacích schránek a ploch. Sedí se poněkud výše, což zlepšuje přehled při jízdě v hustém provozu méně zkušeným řidičům. Některým řidičům však nemusí "autobusový posez" vyhovovat. Díky lehce jdoucí spojce, řazení i volantu s posilovačem, je Yaris ideálním vozem pro ženy.

Zadní sedák je posuvný (podobně jako v Twingu), čímž je možné v závislosti na situaci, zvětšovat vnitřní prostor pro cestující nebo naopak zavazadlový prostor (od 205 do 305 l). Zadní sedák je také možné kompletně překlopit dopředu, čímž vznikne velká rovná plocha pro zavazadla.

Přístrojová deska má neobvyklé tvary, které ukrývají množství otevřených i uzavřených schránek. Zajímavostí, kterou nelze opomenout je displej, který nahrazuje klasické "kulaté" přístroje. Je umístěn ve středu palubní desky a díky promyšlené optice se zdá, jakoby byl cca 3/4 metru vzdálen. Výhodou tohoto řešení je, že při kontrole hodnoty na displeji není nutné příliš "přeostřovat" v porovnáním s klasickými přístroji.

Poněkud menší péče, v interiéru, však byla věnována několika šroubkům, které sice neohrožují bezpečnost posádky, ale neesteticky na ni koukají . Druhým podivným prvkem v interiéru je rádio kombinované s palubním počítačem. Je totiž naprosto nelogicky rozděleno na dvě části, takže jeho ovládání je dosti obtížné. Na druhou stranu toto uspořádání nejspíš odradí zloděje.

Velmi povedený je podle mých zkušeností motor. Tento moderní agregát s proměnným časováním ventilů dosahuje výkonu 50 kW při šesti tisících otáčkách. Zpřevodování je poměrně "krátké", takže pro Yaris není problém ani akcelerace a bez problémů se drží i podstatně silnějších vozů. Samozřejmě, že ve vyšších rychlostech se motor na pátý rychlostní stupeň již dostává "do otáček" (100 km/h - 3 100 ot/min, 130 km/h - 4 000 ot/min). Musíme ale mít stále na vědomí, že jde pouze o litrový motor. Do 3 500 ot/min je motor dobře odhlučněn, ale nad touto hranicí je v interiéru již poměrně dosti slyšet. Spotřeba je nízká a pohybuje se okolo 6 - 6,5 litru na 100 km. Řazení pětistupňové převodovky jde velmi lehce a přesně, kromě zpátečky, která se občas řadí hůře.

Toyota Yaris je až na některé drobnosti velmi povedeným automobilem a proto doporučuji před koupí automobilu této kategorie navštívit i nejbližší prodejnu Toyoty.

: , :

: 2x airbag, imobilizér, centrální zámek, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání zadního skla, stěrač zadního skla, rádio + 2x repro, indikace vnější teploty, palubní počítač (indikace prům. rychlosti a průměrné a okamžité spotřeby), dělená zadní opěradla - sklopná a posuvná, držák nápojů

: klimatizace (+ 39 000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 339 Kč Cena v testované výbavě: 378 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizér, centrální zámek, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání zadního skla, stěrač zadního skla, rádio + 2x repro, indikace vnější teploty, palubní počítač (indikace prům. rychlosti a průměrné a okamžité spotřeby), dělená zadní opěradla - sklopná a posuvná, držák nápojů

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+ 39 000,- Kč)

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.6
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 205 / 950
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 830 / 490
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3615
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2370
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Srážka náklaďáku s Toyotou Yaris: Měl řidič trucku šanci malé auto vidět? Srážka náklaďáku s Toyotou Yaris: Měl řidič trucku šanci malé auto vidět?

Když se postavíte vedle kamionu na křižovatce a jedete…

Evropské Automobily roku: Toyota Yaris (2000) Evropské Automobily roku: Toyota Yaris (2000)

Toyota Yaris nahradila malý Starlet. Na rozdíl od něj se…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…