Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris 1,0 16V

 
 

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila mezi příznivci malých automobilů nebývalý zájem. Velký podíl na tom má především moderní design Yarise, který mohou kolemjdoucí obdivovat. Yaris má ale i další přednosti, například moderní zážehový šestnáctiventilový motor 1,0 s proměnným časováním ventilů VVT-i nebo výborné využití vnitřního prostoru.

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila mezi příznivci malých automobilů nebývalý zájem. Velký podíl na tom má především moderní design Yarise, který mohou kolemjdoucí obdivovat. Yaris má ale i další přednosti, například moderní zážehový šestnáctiventilový motor 1,0 s proměnným časováním ventilů VVT-i nebo výborné využití vnitřního prostoru.

Testovaný automobil v pětidveřové verzi a ve stojí 339 000 Kč. S příplatkovou klimatizací se konečná cena dostala na 378 000 Kč. Základní třídveřový Yaris "terra base", který však má ve výbavě například airbag řidiče, palubní počítač, imobilizér, nastavitelný volant či stěrač zadního skla stojí 286 100 Kč.

Interiér Yarise je dobře promyšlen. Zaujme svou prostorností (především na výšku a délku) a také množstvím odkládacích schránek a ploch. Sedí se poněkud výše, což zlepšuje přehled při jízdě v hustém provozu méně zkušeným řidičům. Některým řidičům však nemusí "autobusový posez" vyhovovat. Díky lehce jdoucí spojce, řazení i volantu s posilovačem, je Yaris ideálním vozem pro ženy.

Zadní sedák je posuvný (podobně jako v Twingu), čímž je možné v závislosti na situaci, zvětšovat vnitřní prostor pro cestující nebo naopak zavazadlový prostor (od 205 do 305 l). Zadní sedák je také možné kompletně překlopit dopředu, čímž vznikne velká rovná plocha pro zavazadla.

Přístrojová deska má neobvyklé tvary, které ukrývají množství otevřených i uzavřených schránek. Zajímavostí, kterou nelze opomenout je displej, který nahrazuje klasické "kulaté" přístroje. Je umístěn ve středu palubní desky a díky promyšlené optice se zdá, jakoby byl cca 3/4 metru vzdálen. Výhodou tohoto řešení je, že při kontrole hodnoty na displeji není nutné příliš "přeostřovat" v porovnáním s klasickými přístroji.

Poněkud menší péče, v interiéru, však byla věnována několika šroubkům, které sice neohrožují bezpečnost posádky, ale neesteticky na ni koukají . Druhým podivným prvkem v interiéru je rádio kombinované s palubním počítačem. Je totiž naprosto nelogicky rozděleno na dvě části, takže jeho ovládání je dosti obtížné. Na druhou stranu toto uspořádání nejspíš odradí zloděje.

Velmi povedený je podle mých zkušeností motor. Tento moderní agregát s proměnným časováním ventilů dosahuje výkonu 50 kW při šesti tisících otáčkách. Zpřevodování je poměrně "krátké", takže pro Yaris není problém ani akcelerace a bez problémů se drží i podstatně silnějších vozů. Samozřejmě, že ve vyšších rychlostech se motor na pátý rychlostní stupeň již dostává "do otáček" (100 km/h - 3 100 ot/min, 130 km/h - 4 000 ot/min). Musíme ale mít stále na vědomí, že jde pouze o litrový motor. Do 3 500 ot/min je motor dobře odhlučněn, ale nad touto hranicí je v interiéru již poměrně dosti slyšet. Spotřeba je nízká a pohybuje se okolo 6 - 6,5 litru na 100 km. Řazení pětistupňové převodovky jde velmi lehce a přesně, kromě zpátečky, která se občas řadí hůře.

Toyota Yaris je až na některé drobnosti velmi povedeným automobilem a proto doporučuji před koupí automobilu této kategorie navštívit i nejbližší prodejnu Toyoty.

: , :

: 2x airbag, imobilizér, centrální zámek, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání zadního skla, stěrač zadního skla, rádio + 2x repro, indikace vnější teploty, palubní počítač (indikace prům. rychlosti a průměrné a okamžité spotřeby), dělená zadní opěradla - sklopná a posuvná, držák nápojů

: klimatizace (+ 39 000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 339 Kč Cena v testované výbavě: 378 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizér, centrální zámek, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání zadního skla, stěrač zadního skla, rádio + 2x repro, indikace vnější teploty, palubní počítač (indikace prům. rychlosti a průměrné a okamžité spotřeby), dělená zadní opěradla - sklopná a posuvná, držák nápojů

Výbava testovaného vozu:klimatizace (+ 39 000,- Kč)

Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky

Lidé z okruhu Kroměřížské výzvy zakládají novou…

Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky

Při vzpomínce na masakr Arménů za první světové války se…

Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu

Jeden z někdejších lídrů v prodeji aut na tuzemském trhu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 156
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.6
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 205 / 950
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 830 / 490
Rozměr pneu:175
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3615
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2370
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Evropské Automobily roku: Toyota Yaris (2000) Evropské Automobily roku: Toyota Yaris (2000)

Toyota Yaris nahradila malý Starlet. Na rozdíl od něj se…

Toyota Yaris (1999-2005) – Boubelka do města Toyota Yaris (1999-2005) – Boubelka do města

Nejmenší evropská toyota je věrná pověsti své značky –…

 



 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli záběrům násilí v Kašmíru

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli…

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírském území.…

 

iSport.cz

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým do šestnácti let

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým…

Trenér David Holoubek se vrací ke sparťanské mládeži. 36letý kouč, který byl na začátku jarní sezony odvolaný od…

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý, netáhnou ani Češi s Kanadou

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý,…

Francie je sice spolupořadatelem letošního světového šampionátu v hokeji, ale většinu jejích obyvatel tento…

 

Reflex.cz

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a Chovancem stojí největší český zločinec

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a…

Úspěšný podnikatel v dopravě Radim Jančura často zasahuje do veřejného dění. Vliv má: jeho vlaky a autobusy…

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Za profesní dráhou dospělého může někdy stát trauma z dětství. Michaela Fokta coby pětiletého caparta vyděsila…