Toyota se dobrovolně vzdá modelu Land Cruiser od roku 2009
Novým faktorem, který ovlivňuje řízení jednotlivých modelů na trhu, se stává průměr emisí CO2, který dosahuje modelová paleta značky v EU. Náročný výpočet je váženým průměrem aut, která se reálně dostanou k zákazníkům, takže nestačí úsporné vozy jen nabídnout, ale je potřeba je také prodat. Jakmile se najednou v portfoliu objeví model, který výrazně zvýší průměr CO2 (resp. flotilové spotřeby paliva), je jen málo možností, co s tím dělat. Vedle technicky i finančně náročného snížení spotřeby (hybridizací, přestavbou na alternativní paliva) existuje ještě prozaičtější cesta - nenabízet takový model vůbec na trhu v EU.
Druhá volba padla údajně v Toyotě. Podle aktuálního vydání magazínu auto motor und sport se Toyota vzdá modelu Land Cruiser na evropských trzích, což jí pomůže vzhledem k osmiválcovému motoru náročnému na spotřebu paliva, snížit emise celé prodané flotily o několik g CO2 na 1 km. V minulém roce se v Evropě prodalo 42 tisíc Land Cruiserů. Významným plus se má stát asi 50 tisíc mikroaut, které plánuje japonská jednička ročně prodat. Zahájení výroby automobilu, který bude blízký studii iQ je prý naplánováno už na rok 2008!
Podobný osud zřejmě čeká také Subaru, které bude postupně omezovat dovoz silných přeplňovaných modelů s vysokou nominální spotřebou. Nástupce Imprezy WRX STI bude možná první obětí.