Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se dobrovolně vzdá modelu Land Cruiser od roku 2009

Ondřej Láník
Diskuze (42)
Nové poměry v automobilové Evropě změní chování automobilek. To je po letošním autosalonu ve Frankfurtu jasná věc. Změny se ale paradoxně dotknou také marketingu vybraných modelů.

Novým faktorem, který ovlivňuje řízení jednotlivých modelů na trhu, se stává průměr emisí CO2, který dosahuje modelová paleta značky v EU. Náročný výpočet je váženým průměrem aut, která se reálně dostanou k zákazníkům, takže nestačí úsporné vozy jen nabídnout, ale je potřeba je také prodat. Jakmile se najednou v portfoliu objeví model, který výrazně zvýší průměr CO2 (resp. flotilové spotřeby paliva), je jen málo možností, co s tím dělat. Vedle technicky i finančně náročného snížení spotřeby (hybridizací, přestavbou na alternativní paliva) existuje ještě prozaičtější cesta - nenabízet takový model vůbec na trhu v EU.

Druhá volba padla údajně v Toyotě. Podle aktuálního vydání magazínu auto motor und sport se Toyota vzdá modelu Land Cruiser na evropských trzích, což jí pomůže vzhledem k osmiválcovému motoru náročnému na spotřebu paliva, snížit emise celé prodané flotily o několik g CO2 na 1 km. V minulém roce se v Evropě prodalo 42 tisíc Land Cruiserů. Významným plus se má stát asi 50 tisíc mikroaut, které plánuje japonská jednička ročně prodat. Zahájení výroby automobilu, který bude blízký studii iQ je prý naplánováno už na rok 2008!

Podobný osud zřejmě čeká také Subaru, které bude postupně omezovat dovoz silných přeplňovaných modelů s vysokou nominální spotřebou. Nástupce Imprezy WRX STI bude možná první obětí.

Ondřej Láník
Diskuze (42)
26. 9. 2007 10:59
Re: LAND CRUISER je sice krásný off-road
DPF je aj u 100 kW dieslovych motorov (napr. RAV4 ho ma).
26. 9. 2007 10:36
Re: k smíchu
CO2 je sklenikovym plynem, na tom se snad hochu shodneme. Sklenikove plyny jsou hochu zname tim, ze se na slunecnim svetle zahrivaji. Je tudiz logicke, hochu, ze pri vetsim mnozstvi sklenikovych plynu v atmosfere se za pritomnosti slunecniho zareni zacne atmosfera oteplovat. Ano zeme uz byla teplejsi. Cim to bylo? Ty to snad vis, hochu? Ze by vetsim podilem sklenikovych plynu v atmosfere?
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2007 09:48
Re: k smíchu
A co prostě snižování spotřeby a s ní spojené snížení VŠECH emisí, nejen tolik omílaného CO2? Dokážete ve svých úvahách zajít i tak daleko? Těžko lze nařídit, že vozidlo musí mít takovou nebo onakou maximální spotřebu. Ale dá se říci, že může mít maximální emise některé složky pouze xxx [jednotka].
Na každou studii lze najít protistudii, záleží jen na zadavateli. Ale, bohužel, většina z nich onu teorii o vlivu člověka na globální oteplování podporuje.
Avatar - Blue Sun
26. 9. 2007 09:44
Re: Asi tak,
Když dojdou argumenty, nastoupí urážky, že, pane anonyme? Ten luxus, který my máme, je vykoupený škodami na přírodě, které už jsou nadměrné. Nehodlám se tu stavět do role ekologa, sám pracuji v oboru, který je s tím trošku v rozporu (armáda a konstrukce aut), ale s názorem, že snižování emisí a spotřeby je nutné, souhlasím. Nehlásám názor "zpátky na stromy", ale myslím si, že umírněnost v rozletu je nutná. Ovšem... pochopí to lidé, pro které peníze znamenají jedinou věc světa?
26. 9. 2007 08:30
BUDTE SLUSNI
Diskuze na auto.cz byvaly slusne. Bez zbytecnych vylevu buranity a hlouposti. Snizovani CO2 je nutne, to snad pochopi kazdy kdo ma obcansky prukaz. Doporucuji vylet do Skandinavie, tam jsou s timto nejdal a jak jim to funguje.