Toyota Setsuna: Dřevo na elektrickém sporťáku léty zestárne

 

Toyota uvolnila více fotografií dřevěného konceptu Setsuna, který představí 12. dubna v Miláně. Jde o skutečně zajímavý počin.

Toyota se vrací k dříve běžnému přírodnímu materiálu, který se používal v konstrukci automobilů houfně ještě před nějakými šedesáti lety na kostry rámových karoserií. Na Design Weeku v Miláně konaném ve dnech 12.-17 dubna ukáže dosti nekonvenční koncept Setsuna (japonsky okamžik), roadster v retro stylu s oddělenými blatníky.

Pro někoho podivné, pro jiného půvabné až roztomilé miniautíčko, které trochu připomíná malou loď, měří na délku pouze 3030 mm, do šířky 1480 mm a díky větrným štítkům místo čelního skla jen 970 mm na výšku. Je dřevěné skoro celé, vnější panely karoserie, kterých napočítáme celkem 86, jsou vyrobeny z cedru, ten léty stárne a mění svůj vzhled. Materiál se také časem začne ohýbat. Auto má i dřevěný rám, zde posloužila zase bříza. Na převážně ruční výrobě spolupracovala společnost Sumitomo Forestry, což je obří firma, která se věnuje hlavně správě lesů, zpracování dřeva a výrobě různých produktů z něj včetně domů.

Podvozek disponuje rozvorem pouhých 1700 mm. Stromy pocházely z domoviny Toyoty a největší světová automobilka využila při stavbě a konečné montáži tradiční truhlářskou techniku okuriari. To znamená, že jednotlivé části do sebe přesně zapadají. Konstruktéři nepoužili žádné šrouby ani hřebíky, ale pouze čepy. Ty nejdelší průchozí spojují jednotlivé části rámu, aby vozidlo drželo pohromadě. Vedoucím projektu byl Kenji Tsuji.

Celou Setsunu obepíná stříbřitý hliníkový pás, jehož součástí jsou i všechna světla. Stejný kov posloužil také k výrobě středů kol, částí volantu, zpětných zrcátek, rámů sedadel, pokrývá klasické přístroje i děrované pedály. „Budík“ s analogovým počitadlem kilometrů měří nejen minuty a hodiny, ale i měsíce a roky. Dvojice sedadel připomíná zahradní židličky, ale je částečně čalouněná vínovou kůží, má opěrky hlavy a dá se podélně posouvat. Do série má tahle kreace pochopitelně hodně daleko, jde o designové cvičení.

O pohonné jednotce Toyota prozradila pouze to, že jde o elektromotor. Podle dříve zveřejněných specifikací, které se objevily v internetové verzi magazínu Forbes, jej napájí šest olověných článků, které vystačí na pouhých 26 km jízdy. Dřevěná dvoudveřová toyota může závodit maximálně s padesátkovými skútry a drahými mikroautomobily teenagerů, dosahuje rychlosti jen 45 km/h. Důležité je to, že jde o funkční vzorek a nikoli pouhou maketu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 
Zdroj: Toyota, Carscoops, Forbes, SFC

Štítky Toyota Elektromobil Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích odstartovalo zranění gólmana Melichárka

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích…

 Fotbalisté Slavie po osmi letech získali ligový titul. V závěrečném 30. kole porazili v azylu na Strahově Brno…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…