reklama


Toyota Setsuna: Dřevo na elektrickém sporťáku léty zestárne

 

Toyota uvolnila více fotografií dřevěného konceptu Setsuna, který představí 12. dubna v Miláně. Jde o skutečně zajímavý počin.

Toyota se vrací k dříve běžnému přírodnímu materiálu, který se používal v konstrukci automobilů houfně ještě před nějakými šedesáti lety na kostry rámových karoserií. Na Design Weeku v Miláně konaném ve dnech 12.-17 dubna ukáže dosti nekonvenční koncept Setsuna (japonsky okamžik), roadster v retro stylu s oddělenými blatníky.

Pro někoho podivné, pro jiného půvabné až roztomilé miniautíčko, které trochu připomíná malou loď, měří na délku pouze 3030 mm, do šířky 1480 mm a díky větrným štítkům místo čelního skla jen 970 mm na výšku. Je dřevěné skoro celé, vnější panely karoserie, kterých napočítáme celkem 86, jsou vyrobeny z cedru, ten léty stárne a mění svůj vzhled. Materiál se také časem začne ohýbat. Auto má i dřevěný rám, zde posloužila zase bříza. Na převážně ruční výrobě spolupracovala společnost Sumitomo Forestry, což je obří firma, která se věnuje hlavně správě lesů, zpracování dřeva a výrobě různých produktů z něj včetně domů.

Podvozek disponuje rozvorem pouhých 1700 mm. Stromy pocházely z domoviny Toyoty a největší světová automobilka využila při stavbě a konečné montáži tradiční truhlářskou techniku okuriari. To znamená, že jednotlivé části do sebe přesně zapadají. Konstruktéři nepoužili žádné šrouby ani hřebíky, ale pouze čepy. Ty nejdelší průchozí spojují jednotlivé části rámu, aby vozidlo drželo pohromadě. Vedoucím projektu byl Kenji Tsuji.

Celou Setsunu obepíná stříbřitý hliníkový pás, jehož součástí jsou i všechna světla. Stejný kov posloužil také k výrobě středů kol, částí volantu, zpětných zrcátek, rámů sedadel, pokrývá klasické přístroje i děrované pedály. „Budík“ s analogovým počitadlem kilometrů měří nejen minuty a hodiny, ale i měsíce a roky. Dvojice sedadel připomíná zahradní židličky, ale je částečně čalouněná vínovou kůží, má opěrky hlavy a dá se podélně posouvat. Do série má tahle kreace pochopitelně hodně daleko, jde o designové cvičení.

O pohonné jednotce Toyota prozradila pouze to, že jde o elektromotor. Podle dříve zveřejněných specifikací, které se objevily v internetové verzi magazínu Forbes, jej napájí šest olověných článků, které vystačí na pouhých 26 km jízdy. Dřevěná dvoudveřová toyota může závodit maximálně s padesátkovými skútry a drahými mikroautomobily teenagerů, dosahuje rychlosti jen 45 km/h. Důležité je to, že jde o funkční vzorek a nikoli pouhou maketu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Zdroj: Toyota, Carscoops, Forbes, SFC
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama