Toyota slaví 50 let na severoamerickém trhu
Toyota Motor Corporation slaví padesátileté působení na severoamerickém trhu. Společnost Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. byla založena právě před padesáti lety, a to 31. října 1957 se sídlem v Hollywoodu. Prodej vozů této značky byl spuštěn na začátku dalšího roku, během něhož se prodalo 288 automobilů - 287 vozů modelu Crown sedan a jeden Land Cruiser.
První vůz, který tuto značku zpopularizoval pro masy, byl model Corona navržený speciálně pro severoamerický trh. V základní výbavě byla automatická převodovka a klimatizace. Corona přispěla v roce 1966 k prodejnímu výsledku 20.000 kusů vozů Toyoty v USA. O dva roky později byl představen model Corolla, který znamenal pro automobilku skutečný úspěch. Tohoto vozu se prodalo ve více než 140 zemích přes 27 milionů kusů. Díky Corolle slavila Toyota v Americe už v roce 1972 svůj miliontý prodaný vůz na tamějším trhu. Roku 1975 se Toyota stala nejprodávanější zahraniční značkou v USA. O tři roky později se mohla pyšnit vítězstvím „Import Triple Crown“, což představovalo nejprodávanější dováženou značku osobních vozů, nákladních automobilů a nejvíce prodaných vozů celkem. Roku 1986 Toyota dokázala v USA prodat přes jeden milion vozů za jeden jediný rok. Za další tři roky spustila prodej své luxusní značky Lexus s modely LS 400 a ES 250. Ta se stala po dvou letech nejprodávanější importovanou luxusní značkou.
Další úspěchy přicházely v devadesátých letech. V roce 1997 se Toyota mohla chlubit pěti miliony vozy vyrobenými ve svých amerických továrnách. Ve stejném roce se stal model Camry nejprodávanějším osobním vozem roku v USA. S novým miléniem spustila Toyota v USA i prodej prvního hybridního modelu pro masy, modelu Prius. V následujících letech se soustředila na vývoj a výrobu modelů šetrných k životnímu prostředí. Rok 2003 přestavoval pro Toyotu spuštění výroby své třetí značky, Scion. Její modely byly rovněž nabízeny i v hybridních verzích. V roce 2006 dokázala Toyota prodat více než dva a půl milionu vozů a otevřela v pořadí již desátou továrnu v USA.
V letošním roce představila svůj největší pick-up s názvem Tundra a za období od ledna do září její prodeje oproti roku 2006 stouply o 3,8 % na 2.001.646 vozů. Celkově se v USA za toto období letos prodalo 12.301.941 automobilů.
V nadcházejícím období se zákazníci podle vedení automobilky mají na co těšit. Uvidíme tedy, s čím je Toyota v Americe v nejbližších měsících překvapí.